Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.
Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntotarkastuksessa havaittu peruskorjaustarpeita ja jo kuvauksessa mainitaan että "Vanha asuinrakennus tarjoaa mahdollisuuden remontointiin tai uuden tilalle rakentamiseen. "
Eli käytännössä tuossa myydään maaplänttiä ja viime vuodent enimmäkseen tyhjillään seissyttä, lähes purkukuntoista rötisköä..
Kyllä. Jos ylimääräistä rahaa on ja remonttitaitoa, niin sopii sellaiselle. Muuten kannattaa kiertää kaukaa!
Jep ja hintapyyntö ei sen takia välttämättä ole oikeastaan halpa ensinkäån vaikka saattaa äkkiseltään siltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä te rahoitatte sen askartelu-elämän maalla? Itsellä työpaikka yliopistosairaalassa niin eipä täältä kaupungista niin vaan lähdetä minnekään kuin korkeintaan eläkepäivillä ja silloin päädyn todennäköisesti oman työpaikan asiakaspuolelle eli palveluita tarvitsen silloinkin.
Mullakin työpaikka yliopistosairaalassa, asun metsän keskellä metsälammen rannassa maalla. Työmatka autolla 45 minsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin talon reilulla kymppitonnilla ja nyt olen täällä asunut viikon. Tätä ei tarvitse edes remontoida, jos ei viitsi. Enkä viitsi, vaan keskitän tekemisen puutarhaan. En kaipaa sen kummempaa sisustusta, vaan tällainen retro/vintage menee ihan hyvin. Jos jotain hajoaa, niin korjaan itse. Rantaa ei ole, mikä tietysti kalastusharrastajalle on miinus, mutta hankintahintaan nyt ei sentään sitä saa. Seuraavana on vuorossa sähköauton hankinta, että pääsee halvalla kaupoille. Edestakainen matka isoon kauppaan on kuitenkin 118 kilometriä, vaikka eteläisessä Suomessa ollaankin. Kyllä tässä pärjää työttömänäkin.
Meinaan itsekin ostaa halvan ok talon maaseudulta. Ja meinaan asua siinä loppuikäni. Perillisiä ei ole joten annan talon "lahota" itseni kanssa.
Päätän itse teenkö jotain remppaa vai teenkö ollenkaan. Pääasia että saan olla omalla pihallani
Maaseudulle voi olla hankala saada ostettua kodinsiivousta, jos terveys heikkenee.
Valtiolla kun ei ole nykyään palkkalistoilla henkilöstöä jotka siivoaisivat ihmisten koteja.
Halpojahan ne ovat, koska niillä ei ole mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä te rahoitatte sen askartelu-elämän maalla? Itsellä työpaikka yliopistosairaalassa niin eipä täältä kaupungista niin vaan lähdetä minnekään kuin korkeintaan eläkepäivillä ja silloin päädyn todennäköisesti oman työpaikan asiakaspuolelle eli palveluita tarvitsen silloinkin.
Mullakin työpaikka yliopistosairaalassa, asun metsän keskellä metsälammen rannassa maalla. Työmatka autolla 45 minsaa.
Kilometrikorvauksia saa tänä vuonna vähemmän kuin viime vuonna, hallitus leikkasi.
Kertokaaha kaupunkilaiset mitä ne kuuluisat palveöut on joita en tiedä tarvitsevani. Niin ja asun itse kaupungissa mutta ihan hyvin taloni voisi olla tästä 100km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaaha kaupunkilaiset mitä ne kuuluisat palveöut on joita en tiedä tarvitsevani. Niin ja asun itse kaupungissa mutta ihan hyvin taloni voisi olla tästä 100km päässä.
No minä tykkään syödä usein vaikkapa kiinalaista ruokaa. Siinä jo puute. Toinen, että käyn mielelläni teatterissa. Siinä toinen asia mitä maalta harvoin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ai eikö tuu mieleen mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin talon reilulla kymppitonnilla ja nyt olen täällä asunut viikon. Tätä ei tarvitse edes remontoida, jos ei viitsi. Enkä viitsi, vaan keskitän tekemisen puutarhaan. En kaipaa sen kummempaa sisustusta, vaan tällainen retro/vintage menee ihan hyvin. Jos jotain hajoaa, niin korjaan itse. Rantaa ei ole, mikä tietysti kalastusharrastajalle on miinus, mutta hankintahintaan nyt ei sentään sitä saa. Seuraavana on vuorossa sähköauton hankinta, että pääsee halvalla kaupoille. Edestakainen matka isoon kauppaan on kuitenkin 118 kilometriä, vaikka eteläisessä Suomessa ollaankin. Kyllä tässä pärjää työttömänäkin.
Meinaan itsekin ostaa halvan ok talon maaseudulta. Ja meinaan asua siinä loppuikäni. Perillisiä ei ole joten annan talon "lahota" itseni kanssa.
Päätän itse teenkö jotain remppaa vai teenkö ollenkaan. Pääasia että saan olla omalla pihallani
Sitten saat aivoverenkiertohäiriön ja sinulta otetaan ajokortti pois. Siellähän sitten olet, palvelujen ulottumattomissa lopun ikäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä tykkään syödä usein vaikkapa kiinalaista ruokaa. Siinä jo puute. Toinen, että käyn mielelläni teatterissa. Siinä toinen asia mitä maalta harvoin löytyy.
Kiinalaista (intialaista, meksikolaista, ....) saa tehtyä missä vain.
Teatteri ei kiinnosta kuin harvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvauksia saa tänä vuonna vähemmän kuin viime vuonna, hallitus leikkasi.
Tiedän kyllä mutta mitä siitä? Maalla asumisen kulut on varmaan isommat kuin kaupungissa, palvelut kauempana jne. mutta viihdymme täällä. Ihan realiteetit tiedostaen halusimme tänne.
Tsekkaappa esim Pietarsaari. Lapsi muutti sinne opiskelemaan ja olen ällistellyt asunohen halpoja hintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maalta löydä aineksia noihin. Esim. juuri eilen söin paneeria mangokastikkeessa. Miten valmistat sen itse maaseudun aineksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein te ihmiset oikein käytte teatterissa, jos sen takia pitää asua tietyssä paikassa? Käyn varsin usein teatterissa, monessakin eri kaupungissa. Mutta ei sen takia kyllä tarvitse asua kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maalta löydä aineksia noihin. Esim. juuri eilen söin paneeria mangokastikkeessa. Miten valmistat sen itse maaseudun aineksista?
Samat tuotteet sielläki on kaupoissa. Otetaas vaikka tuo alotuksen talo Kuusamossa. Rukan lomailijoille on kauppoihin varattu vaikka ja mitä.
Tai sitten Salla tuosta vähä pohjosempana. Sieltäkin saa ruokakaupasta sun "eksoottisia" aineitas.
Kuvitteletko maaseudun joksikin irralliseksi osaksi Suomea joka on pysähtynyt menneisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat tuotteet sielläki on kaupoissa. Otetaas vaikka tuo alotuksen talo Kuusamo
Kyllä mä maalla olen käynyt useinkin. Ja kuuntelen äitini valitusta kun siellä ei ole mitään. Itse viihdyn kaupungissa herkutellen erilaisia ruokia, nauttien erilaisia kulttuuritapahtumia, urheilen kuntosalilla, on helppo matka lentokentälle vielä suuremmille kylille jne. En todella kaipaa mitään maaseudun leppoisaa menoa jossa ei koe mitään.
Ps. edellenkään et Rukalta löydä paneeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein te ihmiset oikein käytte teatterissa, jos sen takia pitää asua tietyssä paikassa? Käyn varsin usein teatterissa, monessakin eri kaupungissa. Mutta ei sen takia kyllä tarvitse asua kaupungissa.
Kätevämpi esim. Tampereelta on lähteä junalla teatterimatkalle vaikka minne päin Suomea kuin jostain Kuusamon pöpeliköstä. Tai mikä toinen pikkupaikkakunta mainittiin, Parikkala? Käyn monta kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästän joka kuukausi yli 300 € sillä etten omista autoa vaan käytän julkisia. Tuo raha menee kokonaisuudessaan reissukassaan jonka puitteissa teen paljon reissuja ulkomaillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat tuotteet sielläki on
Kyllä mä maalla olen käynyt useinkin. Ja kuuntelen äitini valitusta kun siellä ei ole mitään. Itse viihdyn kaupungissa herkutellen erilaisia ruokia, nauttien erilaisia kulttuuritapahtumia, urheilen kuntosalilla, on helppo matka lentokentälle vielä suuremmille kylille jne. En todella kaipaa mitään maaseudun leppoisaa menoa jossa ei koe mitään.
Ps. edellenkään et Rukalta löydä paneeria.
Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa
Mitä näistä ei saa maaseudulta?
Päätän itse teenkö jotain remppaa vai teenkö ollenkaan. Pääasia että saan olla omalla pihallani luonnon rauhassa....