Jos nyt jäisit työttömäksi, niin uskotko saavasi uuden työpaikan?
Kommentit (112)
Ikää on 52 ja pelkästään viime kuussa kieltäydyin kahdesta työtarjouksesta koska en nyt ole etsimässä uusia hommia.
Jos vapaudun markkinoille, olen työllistetty ennen kuin irtisanomisaikani on päättynyt.
Ikää 61v ja lähtö tuli työpaikasta. Eipä kovin valoisalta näytä työllistyminen. Taitaa olla muutama vuosi suht tiukkaa ja sitten aion siirtyä varhennetulle eläkkeelle ja sitten varsinaiselle eläkkeelle. Toki hommia etsin mutta tuskinpa nappaa.
Todennäköisesti työllistyisin oman alan töihin joidenkin kuukausien aikana. Mutta jos saisin potkut, niin ottaisin ansiosidonnaisen turvin aikalisän ja miettisin vaihtoehtojani lopputyöelämälle. Joku vähästressinen osa-aikatyö tai keikkaluontoinen työnteko kiinnostaisi.
N55
Työmarkkinoille yli 50v. ei ole liian vanha jos on alan koulutus kunnossa ja osaaminen ajan tasalla.
En.
Palkka on tällä hetkellä n. 3000e/kk, näitä hommia on tehty sen verran pitkään että koen itseni työssäni erittäin taitavaksi.
Mutta näitä paikkoja ei juuri ole tarjolla ja niistä pidetään kynsin hampain kiinni.
Pitäisi sitten kouluttautua uudelleen, ja siksi onkin puhdasta idiotismia, miksi suomessa ei panosteta isolla volyymillä siihen, että alanvaihto olisi helppoa ja työvoimaa saataisiin ihan omista työttömistä nopeiden uudelleenkoulutusten kautta.
En varmaan työllistyisi. Tuskin edes uskaltaisin hakea mitään töitä. On suoranainen ihme, että olen nykyiseenkin työhöni sattumien summana päätynyt.
40v, sosiaalisten tilanteiden fobia
Toivon ja uskon etten saa.
51v M
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti työllistyisin oman alan töihin joidenkin kuukausien aikana. Mutta jos saisin potkut, niin ottaisin ansiosidonnaisen turvin aikalisän ja miettisin vaihtoehtojani lopputyöelämälle. Joku vähästressinen osa-aikatyö tai keikkaluontoinen työnteko kiinnostaisi.
N55
Ja sitten ihmetellään hallituksen tekemiä muutoksia ansiosidonnaiseen.
Vierailija kirjoitti:
55 ikää, peruskoulupohja 6,2 keskiarvolla, sairaalloinen ylipaino, muutamat kansantaudit ja vitumainen luonne. Mitä lottoat, työllistynkö?
Ei sun tarvii..... sairaalloinen ylipaino vie sut hautaan ihan piakkoin.
Työllistyisin. Olen muutaman vuoden päästä 50 ja omaan hyvät työelämäverkostot vaikka vaihdoin alaa 40 vuotiaana. Olen pitänyt yllä ja osoittanut osaamistani jatkuvasti.
Nytkin minua kysellään säännöllisesti eri tehtäviin mutta satun pitämään nykyisestä työstäni.
Helposti. Ikää 34, koulutus KTM, monipuolista kokemusta alalta lähes 10-vuotta. Hyvät verkostot. Todennäköisesti saisin uuden työn viikon sisään, toki palkka (+10000 EUR/kk) saattaisi alkuun tippua.
Uskon että saisin työpaikan kun on useampi pätevyys ja tutkinto ja paljon työkokemusta. Mutta en varmasti saisi enää samaa palkkaa kuin nykyisessä työssä.
Vaikeaa on. Omalla alalla jo nyt paljon lomautuksia ja irtisanomisia ja työpaikat selvästi vähentyneet. Kotipaikkakunnalla aiemmin oli aina n. 100 avointa työpaikkaa, nyt nekin on pudonneet puoleen kaikilta aloilta.
kolmessa työpaikassa elämäni aikana ollut ja olen edelleen siinä kolmannessa.haastattelut menneet jokainen näin.onko töitä, on milloin voit aloittaa.no vaikka heti.ja eikun töihin.
päivääkään en ole ollut työtön.
4v eläkkeeseen.
Jäin just enkä varmaan saa työpaikkaa, mutta jättäydyn sitten toimeentulotuelle suosiolla. Ihan sama.
Saan perintöä senverran että pärjään.
Sisko ja sen mies muutti uudelle paikkakunnalle. Eivät ole kohta vuoden etsinnän jälkeen löytäneet kun satunnaisia keikkahommia. Irtisanoivat vakaan ja turvallisen duunin.
Ihmiset jankkaa jatkuvasti mene töihin, mene nyt mene jo tänään, astut vain ovesta sisään senkun vain menet. Ei se toimi niinkuin nämä harhaiset jankkaajat jauhaa. Tiedoksi vielä, että he ovat olleet valmiit tekemään ihan mitä tahansa duuneja, niitä ei vain ole kaikille ja työhönotto juuri nyt on raakaa peliä.
Lukenut että voisin päästä isännöitsijäksi vaikka ikää onkin. Pitkä kokemus alalla yhteistyössä taloyhtiöiden rempoissa suunnittelufirmassa sekä kaupallinen taloushallinnon että rakennusalan tekninen koulutus, amk2. Myös tietotekniikassa keskimääräistä paremmat taidot, hoksottimet on nopeat. Olen se joka neuvoo muita ja jolta kysytään.
Todennäköisesti, mutta en edes uskalla arvata kuinka kauan siihen menisi.
Uskon. Olen ravintola-alalla. Eiköhän johonkin pubiin tai espressohouseen aina pääse.