Jos nyt jäisit työttömäksi, niin uskotko saavasi uuden työpaikan?
Kommentit (112)
Saisin heti. Huutava pula ammattitaitoisesta ja kielitaitoisesta työvoimasta alalla, palkkani tälläkin hetkellä tuplat TES tasoon nähden.
Saisin heti. Minulle tulee vuodessa 2-4 työtarjousta, vaikka en edes hae mihinkään. 20v kokemusta alalta joka vaatii 2 ammattikoulututkintoa ja vuosien perehdytyksen ennen kun pystyy itsenäisesti tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan jos työttömyys pitkittyy yli 3 kuukauden mittaiseksi niin uuden palkkatyön saanti muodostuu todella vaikeaksi.
Ratkaisuksi tähän ongelmaan on kehitetty työttömien omat työt joista maksetaan työttömyystuki + 9 euroa päivässä. Tällaisen 9 euron työn voi saada vaikka aukko cv:ssä olisi pitkäkin
Näitä vajaqqeja on hallitus pullollaan
Rekrytointiprosessi kestää nykyään sen 2-3 kuukautta joten tuossa ajassa työllistyneet ovat niitä jotka ovat käytännössä saaneet uuden duunin välittömästi entisen päätyttyä.
9€ pąskan talikointi ja muut pupukurssit ovat CV:ssä sellainen showstopper yksikään työnantaja ei koske 10m kepilläkään niin avuttomaan luuseriin että sitä on kyykytetty tuollaisessa orjatyössä.
Parin vuoden aukko CV:ssä on vielä OK kun myöntää että hain 200 työpaikkaa mutta kukaan ei kutsunut työtöntä edes haastatteluun.
Marssin aamulla työmaan portille ja kerron saapuneeni nyt. Reipas kädenpuristus ja silmiinkatsominen.
Jäin juuri työttömäksi ja sain juuri uuden työpaikan. Eli uskoisin saavani myös toisen työpaikan.
En usko. Alan lähestyä viittäkymppiä eikä hakemuksiin ole vastattu. Käyn kursseilla omaksi ilokseni, teen diipadaapahommaa ja sellaista. Pärjäilen kuitenkin.
Oma valttini työnhaussa olisi 70% palkkatuki. Halpaa työvoimaa työnantajalle kun saa ison osan palkasta muualta.
Vierailija kirjoitti:
Oma valttini työnhaussa olisi 70% palkkatuki. Halpaa työvoimaa työnantajalle kun saa ison osan palkasta muualta.
Se sama valtti on sadoilla tuhansilla, joten ei sitä valttina voi pitää.
Kyllä. Mutta joutuisin muuttamaan ulkomaille.
Uskon. Olen teologi, mutta töissä it-alalla.
Luulen, että melko nopeasti löytäisin työn it-alalta koodarina tai asiantuntijana. Todennäköisesti palkka laskisi kuitenkin pari tonnia. Kirkolliselta alalta töitä löytyisi varmasti, jos olisi valmis muuttamaan työn perässä. Palkka olisikin sitten jo niin huono, että ansiosidonnainenkin on enemmän. Lisäksi joutuisi olemaan illat ja viikonloput töissä, aina tavoitettavissa, älytön työmäärä ja stressaava työ.. luulen, että ennemmin olisin vain jonkin aikaa työttömänä, ja odottaisin jotain helppoa it-alan paikkaa avautuvaksi.
Näinhän sitä kuvittelee siis työssä olevana. Tilanne kuitenkin helposti on se, että työssä olevana työntekijä on jostain syystä paljon halutumpi kuin työtön. Työttömänä on vaikeampi löytää töitä.
En saisi. En osaa käytännössä mitään ja olen liian vanha (26) ja sitä rumempaa sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
En saisi. En osaa käytännössä mitään ja olen liian vanha (26) ja sitä rumempaa sukupuolta.
Älä huoli, kyllä vanhoille naisillekin riittää töitä.
Kyllä työllistyisin, luultavasti alle kolmen kuukauden. Minulla on hyvä koulutus, hyvä työkokemus alalta ja alan työpaikkoja on pääkaupunkiseudulla hyvin tarjolla.
Te jotka olette täysin varmoja työllistymisestänne, kertokaa nyt ihmeessä millä alalla olette. Tarkemmin kuin tutkinto kiitos. Mulla on kaksi tutkintoa ja 10 vuoden kokemus sekä olen vielä suht nuori, mutta kaikkialta sanotaan eioota.
Jäin työttömäksi 30 vuotiaana ja olen yhä työtön 49 vuotiaana. Eipä ole kukaan palakannut minua. 3 kertaa olen päässyt haastatteluun viimeisen 10 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 61v ja lähtö tuli työpaikasta. Eipä kovin valoisalta näytä työllistyminen. Taitaa olla muutama vuosi suht tiukkaa ja sitten aion siirtyä varhennetulle eläkkeelle ja sitten varsinaiselle eläkkeelle. Toki hommia etsin mutta tuskinpa nappaa.
OVElle pääset heti.
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi 30 vuotiaana ja olen yhä työtön 49 vuotiaana. Eipä ole kukaan palakannut minua. 3 kertaa olen päässyt haastatteluun viimeisen 10 vuoden aikana.
9 euron työhön olisit päässyt heti. Voisit olla tekemässä siellä uraa sen sijaan, että olisit vaan kotona.
Kyllä uskon. Olen hyvä työntekijä ja minulla on tutkinnot työllistäville aloille. Itsestähän se on paljolti kiinni.
uskon, vaikka olen jo keski-ikäinen ja 35 vuotta ollut alalla. Aikamoinen nousukiito juuri nyt omalla sektorilla. Tosin siksi en usko joutuvani myöskään työttömäksi seuraavaan 3-5 vuoteen.