Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka oikeasti ei välitä muiden mielipiteistä?

Vierailija
15.05.2023 |

Tunnen vain yhden ja ainoan kuvaukseen sopivan ihmisen. Hän on vasta parikymppinen nainen, ja mietin, miten tuollaiseksi ihmiseksi tullaan? Hän ei pelkää sanoa mielipidettään, pukeutuu miten haluaa, vaikka joku huutaisi hänelle jotain ilkeää kadulla/baarissa, hän ei hetkahda. Hänellä on monia harrastuksia ja taitoja, mutta hän ei esittele niitä? Ei pelkää sanoa epäsuosittuja mielipiteitään ääneen, kuitenkin on kohtelias ja mukava.

Itse lopetin yhden paidan käyttämisen töissä, koska työkaveri sanoi että sen väriyhdistelmä oli hänen mielestään liian raisu. En ymmärrä, miten tuollaiseksi ihmiseksi tullaan, joka ei taivu muiden mielipiteistä, tekee vaan omaa juttuaan ja vaikuttaa itsevarmalta. Olen kauhea ovimatto ja haluaisin muuttua, mutten tiedä olenko jo liian vanha siihen.

n42

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni Asperger. Kiinnostaa muiden mielipiteet ja elämä kuin kilo paskaa.

Vierailija
2/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla autismin kirjossa tai asperger tms, MUTTA on olemassa myös joitain neurotyypillisiä ihmisiä, jotka ovat saaneet/kasvattaneet jostain syystä niin rautaisen itsetunnon, etteivät välitä muista. Itse en kestä muita ihmisiä mutta valitettavasti muiden mielipiteistä välitän kyllä, olisi ihanaa olla välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ulkoista mitään itseeni liittyvää toisille ihmisille jos en halua. Minä itse päätän olenko tyylikäs. Minä itse päätän oliko suoritukseni ja eforttini riittävä. Minä itse päätän onko mielipiteeni hyvä tai perusteltu. Ja niin edelleen. Minä päätän.

Toisten mielipiteet eivät kiinnosta koska se on vain heidän perspektiivinsä asioista. N 34

Vierailija
4/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemallani naisella ei ole aspergeria eikä hän ole ilkeä tällä tavalla. Hän ainoastaan on todella vahvasti oma itsensä, eikä mikään kiusaaminen tai ilkeät kommentit ole vaikuttanut häneen, ainakaan näkyvästi.

ap

Vierailija
5/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ulkoista mitään itseeni liittyvää toisille ihmisille jos en halua. Minä itse päätän olenko tyylikäs. Minä itse päätän oliko suoritukseni ja eforttini riittävä. Minä itse päätän onko mielipiteeni hyvä tai perusteltu. Ja niin edelleen. Minä päätän.

Toisten mielipiteet eivät kiinnosta koska se on vain heidän perspektiivinsä asioista. N 34

Minä x 5

Vierailija
6/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Olin vuosia koulukiusattu ja nälvitty. Kyllä siinä ehtii ajatella käsitellä kaikenlaista. Olin siis porukassa sisällä, mutta silti kärsin. Pahinta mahdollista henkistä väkivaltaa. Tein juo nuorena omaa juttuani, enkä esim mennyt muiden mukana jumaan alkoholia, vaikka olisin ehkä saanut enemmän kavereita. Muutenkin olin täysin oma itseni, en kylläkään mikään äänekäs ihminen.

Myöhemmin sain postraumaattisen stressireaktion ja kävin terapiassa. Nyt ei enää muiden mielipiteet kiinnosta, tosin taisin olla jo nuorena tällainen.

Vierailija
7/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni Asperger. Kiinnostaa muiden mielipiteet ja elämä kuin kilo paskaa.

Vähän niin kuin Sanna.

Vierailija
8/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä x 5

Eli N 170 :D

Vierailija
9/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuohon vaikuttaa hyvä kasvuympäristö ja kannustava kasvatus. Oma äitini lyttäsi minua koko lapsuuteni tavalla jos toisella, joten olen käytännössä hyväksynyt etten koskaan tule saavuttamaan sitä tilaa, etten välittäisi muiden mielipiteistä koska skannaan niitä jatkuvasti liikaakin.

Toki aikuinen on vastuussa omista tunnetaidoista mutta kyllä tuo syvän trauman jättää.

Vierailija
10/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuollaiseksi ihmiseksi tullaan, joka ei taivu muiden mielipiteistä, tekee vaan omaa juttuaan ja vaikuttaa itsevarmalta.

Tullaan?

Sikäli kuin muistan minä synnyin tällaiseksi.

Äitikin jatksoi aina valittaa miten itsepäinen olin jo lapsena ja tein kaikki asiat kuten halusin.

Vierailija
11/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nuori. Itseä ei kiinnostanut muiden mielipide ennen kolmeakymppiä. Johtui toki siitä, että olin kristitystä kodista joten olin jo leimattu niin ihan sama :D Nykyisin annan enemmän painoarvoa, mutta en kyllä jättäisi jotakin vaatetta käyttämättä jonkin työkaverin pikkumaisen mielipiteen takia.

Vierailija
12/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuohon vaikuttaa hyvä kasvuympäristö ja kannustava kasvatus. Oma äitini lyttäsi minua koko lapsuuteni tavalla jos toisella, joten olen käytännössä hyväksynyt etten koskaan tule saavuttamaan sitä tilaa, etten välittäisi muiden mielipiteistä koska skannaan niitä jatkuvasti liikaakin.

Toki aikuinen on vastuussa omista tunnetaidoista mutta kyllä tuo syvän trauman jättää.

Niin jättää ja kaltaisemme ihmiset lähtevät takamatkalta, mutta se ei sanotaanko kolmen kympin jälkeen kelpaa enää selitykseksi.

Vierailija
13/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihmisiä, jotka ovat joutuneet kokemaan vähän suuremman luokan katastrofeja, niin pikkuaisat eivät vaan enää hetkauta. Ja toisten mielipide jostain pukeutumisesta jne. on todellakin pikkuasia.

Vierailija
14/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jättää ja kaltaisemme ihmiset lähtevät takamatkalta, mutta se ei sanotaanko kolmen kympin jälkeen kelpaa enää selitykseksi.

Miten se ongelma häviäisi kuin taikaiskusta kun täyttää 30?

Vierailija
15/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi työsuorituksen osalta ratkaisee muidenkin, kuin sinun mielipiteesi. Samalla tavoin sinun mielipiteesi on muille vain sinun perspektiivisi asiasta. Yhteistyö ja harmonia useimmiten vaatii muidenkin mielipiteiden ja perspektiivien arvostamista ja kuuntelemista. Parisuhdekin on jokseenkin mahdoton, jos puolison mielipide on vain hänen perspektiivinsä.

Vierailija
16/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat valitettavan harvassa, monia kiinnostaa toisten mielipiteet sairaalloisuuteen asti

Vierailija
17/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti välitä mitä ihmiset ajattelevat minusta. Nyrkkisääntö jonka joskus toistan itselleni: en olisi tässä ja nyt, ellen olisi 100% kulkenut omaa polkua.

Vierailija
18/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ongelma häviäisi kuin taikaiskusta kun täyttää 30?

Kysy joltain joka väittää niin

Vierailija
19/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi työsuorituksen osalta ratkaisee muidenkin, kuin sinun mielipiteesi. Samalla tavoin sinun mielipiteesi on muille vain sinun perspektiivisi asiasta. Yhteistyö ja harmonia useimmiten vaatii muidenkin mielipiteiden ja perspektiivien arvostamista ja kuuntelemista. Parisuhdekin on jokseenkin mahdoton, jos puolison mielipide on vain hänen perspektiivinsä.

Paino sanoille jos en halua. Voi olla että joskus haluan.

Vierailija
20/66 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että se on perusbiologiaa että välitämme aina jollain tasolla muiden mielipiteistä, mutta taso vaihtelee ihmisten välillä.

Kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää ja itseään pitää kuunnella enemmän kuin muita itseä koskevissa asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi