Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nyt jäisit työttömäksi, niin uskotko saavasi uuden työpaikan?

Vierailija
06.09.2024 |

Miksi uskot/et usko työllistyväsi?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v. varhaiskasvatuksen opettaja. Töitä löytyisi huomisesta ja paikan saisi valita.

82/112 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyisin välittömästi, jos haluaisin.

Minulla on muodollinen pätevyys ja työkokemusta 2 ammattiin, joissa on pula tekijöistä.

Lisäksi minulla on taito tehdä 2 muuta työtä, niihin ei ole samanlaista muodollisen pätevyyden vaatimusta mutta ainakin 60-80 % työtä tarjotaan jatkuvasti (asiantuntijatyötä, joka paljolti etänä ja aina projekti kerrallaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei ole oikea palkkatyöpaikka. 

Vierailija
84/112 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 250 hotellia ja ravintolaa on menossa konkurssiin maksuliikenteen perusteella tänä vuonna.

Vierailija
85/112 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus nostaa oven ikärajaa.

Vierailija
86/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole oikea palkkatyöpaikka. 

Ratkaisuksi kommunismi?

Vierailija
87/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 250 hotellia ja ravintolaa on menossa konkurssiin maksuliikenteen perusteella tänä vuonna.

Ratkaisuksi kommunismi?

Vierailija
88/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus nostaa oven ikärajaa.

Ratkaisuksi kommunismi?

Vierailija
89/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei tässä kohta 58v kukaan enää palkkaisi, saisi odotella rauhassa eläkeikää ensin ansiosidonnaisella ja sitten huuhaa koulutuksissa.

Vierailija
90/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaiskeikkaa ja tuntityötä saisin varmasti, mutta kuukausipalkkaista oman alan vakkarityötä en välttämättä saisi, koska juuri minun osaamistani ja työkokemustani vastaavaa työtä on harvoin tarjolla. Tällä hetkellä hallituksen tekemät leikkaukset osuvat minun alaani, joten en uskalla miettiä työpaikan vaihtoa. En usko tällä hetkellä, että minut irtisanottaisiin, jos yt:t tulisivat, koska olen ylityöllistetty. Mutta jos niin kävisi eikä uutta vastaavaa työtä löytyisi, voisin olla jopa iloinen lisääntyneestä vapaa-ajasta ja stressin vähenemisestä. Ei ole enää alaikäisiä elätettävänä, lapset aikuisia ja omillaan. Asunnosta jo iso osa maksettuna.

Vierailija
91/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ei mitään jakoa enää työmarkkinoille.

Vierailija
92/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 vuotias ja työtön, tuskin pääsen töihin. Vuoden aikana kahdesti päässyt haastatteluun asti. Jalat ja selkä huonona.

Vierailija
93/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin  2 kuukautta sitten työttömäksi burnoutin partaalla. Juuri kun edellisen työn irtisanomisaika oli loppumassa sain uuden työn. Töiden välille tuli vain viikko lepoa. Alussa pelkäsin etten ikinä saa muuta, mutta olin niin loppu etten välittänyt. Terkuin N 43v. Ja kyse toimistotyöstä.

Vierailija
94/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta joutuisin muuttamaan ulkomaille.

Kuinka voit olla niin varma työllistymisestäsi ulkomailla?

Vierailija
95/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä työtön (tai siis rekrykoulutuksessa - kokopäivätyö ansiopäivärahalla). 

En tule työllistymään tälle alalle, kaikkiin työhakemuksiin tulee vastaus että hakijoita oli 350. Toivottavasti jotain työtä edes löytyisi.

Vierailija
96/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut yt-neuvotteluissa ja olen nelikymppinen nainen. Oli korona-aika ja en meinannut millään saada töitä. Oman alani työt ovat vähentyneet todella paljon ja niitä työpaikkoja ei enää yksinkertaisesti ollut eikä ole. Tein sitä duunia 17 v. Minut pakotettiin työvoimaviranomaisten toimesta työllistymiskursseille ja ne eivät työllistäneet. Toinenkin kurssi oli sellainen, että olin yhdessä firmassa töissä ja siivosin siellä ilmaiseksi. Sitten menin toiseen firmaan. (käsillä tekemistä). Nämä kumpikaan eivät työllistäneet. Sitten jyräsin läpi, pyrin kouluun ja opiskelen omaehtoisesti työmarkkinatuella. Tuki loppuu ja sitten pitää mennä töihin ja opiskella koulu loppuun. Kun opiskelee omaehtoisesti, on myös työnhakuvelvoite ja pitää opiskella tietty määrä opintopisteitä, muuten tiput. Käytännössä tarkoittaa sitä, että läheiset eivät saa kuolla ja et saa sairastua kertaakaan. Opiskelen n. 6 päivänä viikossa.

Sitä sanon, että työllistämispolitiikka vaatii totaalikorjausliikkeen. Turhat työllistämiskurssit pitää lopettaa ja ihmisten pitäisi päästä opiskelemaan uutta ammattia. Tai sitten tämä koulutuskeskeistä systeemiä pitää uudistaa. Jatkuva opiskeleminen on raskasta ja kaikista ei ole siihen.

Oli väärin, että minua kimputettiin kaikilla kursseilla. Yritin sanoa, että nämä eivät hyödytä minua. Tämän seurauksena opintoihin pääsy viivästyi kolmella vuodella. Jos olisin saanut keskittyä edes 3 kk pääsykokeisiin, olisin päässyt kouluun. Mutta kun ei käynyt. Olisin valmistunut  Alkaisin nyt tekemään opinnäytetyötä.

Olen tehnyt todella paljon turhia hakemuksia. Niistä ei ole ollut muuta hyötyä kuin se, että osaan tehdä parempia selfiekuvia ja kirjoittaa paremmin.

Vierailija
97/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias ammattikorkean käynyt, katkeamattomalla työhistorialla ja vakiduunissa. Olen jo pitkään hakenut uutta työtä mutta en ole saanut, joten tuskin työttömänäkään saisin.

Vierailija
98/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä. Mulla on vain yksi työnantaja, jonka keikat loppuivat säästösyistä. Talon kirjoille pääsy on mahdotonta jatkuvien yt:iden vuoksi, enkä kyllä jaksaisikaan enää tällä uusimmalla tahdilla neljän ihmisen töitä. Ikä näyttää jo estävän toiselle alalle työllistymisen, olen 45. No, puhun auttavasti norjaa, ilmeisesti nyt on aikaa prepata se työkuntoon.

Vierailija
99/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan olla kiitollinen osa-aikatyöstä tässä iässä 58 v. Turhauttavaa tehdä jo se 1 hakemus 3 kuukaudessa. Ihmeen raihnaisia monet ikäiseni ovat. Itse olen perusturva ja hyväkuntoinen. 

Vierailija
100/112 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon saavani. Olen kyllä jo yli 50, mutta jos en saisi it-alalta töitä, tekisin jotain muuta pienipalkkaisempaa, jotain uskoisin saavani.