Rikun päihteidenkäyttö alkoi 16-vuotiaana kannabiksesta. Huumeidenkäyttäjät väittävät, ettei porttiteoria ole totta, mutta kyllä se on
hän sanoo.
Toi on totta että se tavallaan on portti myös muihin huonoihin asioihin, mut nois asiois pitäis aina kiinnittää huomiota mikä se oikeasti on mikä koukuttaa ja miksi. Koska itse koukuttava asia ei ole kannabis, vaan se on se henkinen puoli siinä.
Toiseks, Suomessa kannabista käytetään väärin, sitä ei käytetä sen oikeaan tarkotukseen, vaan lähinnä sen takia että pää saadaan sekaisin.
Kolmanneks, siihen ois hyvä perehtyy MIKSI henkilö pakenee ja mitä hän pakenee kun hän saavuttelee jatkuvasti jotain muuta tilaa kuin sitä missä hän normaalisti on.
Neljänneks, mun käsittääkseni kannabista on monia lajeja, ne ei oo samanlaisii kaikki. Eli seki puoli esille
Se kannabis itsessään ei koukuta ketään yhtään mihinkään tai vie mihinkään muualle. Ne on ihan muut asiat mitkä sen tekee.
Mä en polta, nää on vaan faktoja. Sen takia nämä "Vedin kannabista yhet sauhut ja samantien piikki lensi itsestään hihaan" artikkelit on naurettavia.
Niitä lähestytään väärin ja asiat kerrotaan väärin.
Kun ihminen ajautuu tohon maailmaan, se pakenee aina itsessään jotain ja sillä on huono seura. Se ei oo itse se kannabis.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010549157.html?utm_term=Autofeed&utm_…
Kommentit (258)
Kylläpä taas puolustellaan päihteidenkäyttöä, ikään kuin olisi pakko jotain käyttää. Kannabisuskovaiset kehuvat ja selittelevät puuhiaan fanaattisesti tajuamatta että ovat jo koukussa.
Polttakaa pilveä, hyvät ystävät. Tekee hyvää mielelle.
Syökää myös SIENIÄ. Hahah!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas puolustellaan päihteidenkäyttöä, ikään kuin olisi pakko jotain käyttää. Kannabisuskovaiset kehuvat ja selittelevät puuhiaan fanaattisesti tajuamatta että ovat jo koukussa.
Sellainen tavallinen projisointi. Kannabiksen vastustajat jos jotkut ovat fanaatikkoja. Kun kerrotaan faktoja ei fyysistä koukkua ei yhtään kuollutta käyttäjää ja kaikilla mittareilla vähähaittaisin päihde niin siitä kiukutellaan. Kun se on vähiten haitallinen niin sen pitäisi olla laillista, vähintään sallittua. Koska perusteluja kieltoon ei ole.
Kylläpäs kannabisnarkkareilla on nyt rummutus päällä. Mustamaalataan alkoholia jotta saadaan silmät pois kannabiksen haitoista.
Minä juon usein ruoan kanssa viiniä tai pari olutta. Käyn töissä eikä siitä ole mitään haittaa mun elämässä. Toista se on noilla kannabisnisteillä. Työpaikat ja parisuhteet ovat menneet alta kun piti keskittyä täyspäiväsesti polttamiseen. Jotkut siirtyneet siitä kovempiin huumeisiin tai tehneet itsem urhan.
T. Onneksi en ole mikään nisti
Vierailija kirjoitti:
Aika harva päihdeongelmainen on ensimmäisenä päihteenään käyttänyt kannabista. Kyllä yleensä kuvioihin on tullut ensin tupakka, alkoholi, vanhempien lääkekaapit ja impattavat aineet.
Itsellä useammasta lapsuuden kaverista tuli lopulta narkomaaneja ja ihan jokaisella oli ongelmia alkoholin ja imppaamisen kanssa kauan ennen kuin kannabikseen tutustuivat. Heillä kilju, bensa, butaani ja tinneri tuli tutuksi jo siinä 8-12 vuotiaana ja kannabis joitain vuosia myöhemmin. Useimmilla taustalla rikkinäiset perheolot ja hoitamattomat mielenterveysongelmat.
Muistan itsekkin 2000 luvun alun imppausbuumin ja miten se aiheutti pelkoa minussa pienessä pojassa. Yksi rajuimmista muistoista onkin 11v kaverin kanssa mentiin rantaan ja siellä oli yksi poika meidän koulusta joka oli ison kiven takana maassa istumassa bensakanisteri sylissä imppaamassa.
Jokainen alkoholisti on ollut joskus ensimmäistä kertaa humalassa.
Vierailija kirjoitti:
No totta kai se on totta: nälkä kasvaa aina syodessä...
Olisi Rikukin vain haleutunut töihin ja tullut kunnon miehekis. Nyt on kaikki menetetty ja jäljellä vain Subutex ja katuoja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka/nikotiini samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs kannabisnarkkareilla on nyt rummutus päällä. Mustamaalataan alkoholia jotta saadaan silmät pois kannabiksen haitoista.
Ei ole kannabiksen käyttäjien vika, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Eikä sekään, että alkoholi tuhoaa solumyrkkynä eniten aivoja ja aiheuttaa koviin huumeisiin verrattavan riippuvuuden suureen osaan käyttäjistään.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon usein ruoan kanssa viiniä tai pari olutta. Käyn töissä eikä siitä ole mitään haittaa mun elämässä. Toista se on noilla kannabisnisteillä. Työpaikat ja parisuhteet ovat menneet alta kun piti keskittyä täyspäiväsesti polttamiseen. Jotkut siirtyneet siitä kovempiin huumeisiin tai tehneet itsem urhan.
Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täysin haitatonta päihdettä. Kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin (eli lääkekäytössä), ja alkoholi on kaikkein haitallisimpia ja voimakas solumyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta kai se on totta: nälkä kasvaa aina syodessä...
Olisi Rikukin vain haleutunut töihin ja tullut kunnon miehekis. Nyt on kaikki menetetty ja jäljellä vain Subutex ja katuoja.
Subutex voi aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden jo viikon päivittäiskäytön jälkeen. Kuinka monen vuoden ajan narkomaanin pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita ennen kuin aineet annetaan ilmaiseksi, että käyttäjän ei tarvitse tehdä rikoksia kustantaakseen Subutexin käytön?
Jännä myös ajatella, että lääkefirma tienaa päivässä miljoonia Subutexillä, vaikka aine on laiton huume, eikä sitä lääkäritkään enää paljon laillisesti kirjoittele. Jostain sitä kuitenkin tulee markkinoille suuria määriä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen alkoholisti on ollut joskus ensimmäistä kertaa humalassa.
Ja huumekokeilut tehdään kännissä, alkoholin ollessa ns. porttihuume.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kannabiksen olla yhtä tuhoisa aine aivoille ja elimistölle mitä alkoholikin on, että voisit sen hyväksyä?
Voisiko joku kertoa miksi alkoholiin kuolleiden lasten vanhemmat eivät ole yhtä innokkaasti valistamassa alkoholin haitoista mitä "huumeiden" käyttäjien vanhemmat? Tai perustamassa valistusjärjestöjä.
Alkoholiin kuolleet eivät saa edes muistokynttilää kirkonportaille. Toisaalta voi olla niin, että portaiden pinta-ala ei riittäisi tai valistusjärjestön rahat eivät riitä kynttilöihin.
Viihdekäyttäjät kiistävät porttiteorian, koska kun he eivät ole jääneet koukkuun, niin kukaan muukaan ei voi jäädä. Jokaisella päihderiippuvaisella on kuitenkin ollut joku portti aineena. Jos on taipumusta riippuvuuteen niin se kokeilukin voi olla kohtalokas.
Se alkaa alkoholista. Kun alkoholi ei riitä niin siirrytään muihin aineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Viihdekäyttäjät kiistävät porttiteorian, koska kun he eivät ole jääneet koukkuun, niin kukaan muukaan ei voi jäädä.
Asiantuntijatkin kiistävät porttiteorian. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei koskaan kokeile muitakin laittomia päihteitä vaikka tarjontaa kyllä riittää nykytilanteessa. Kannabis aiheuttaa kaikkein vähiten riippuvuutta ja se on maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi.
Vierailija kirjoitti:
Se alkaa alkoholista. Kun alkoholi ei riitä niin siirrytään muihin aineisiin.
Kannabis on alkoholiin verrattuna todella mieto päihde. Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, mutta on vähemmän haitallista kuin alkoholi myrkkynä on.
Sekakäyttäjä-Rikun kohtalo on ollut kyllä kauhea. Naapurin poika kuoli alkoholiin 37-vuotiaana, mutta se ei ketään haittaa.