Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lopetti yhteisen harrastuksen, jotta ei näyttäisi nololta

Vierailija
05.09.2024 |

Minulla on outo ongelma. Ollaan vuosien ajan käyty miehen kanssa yhdessä pyöräilemässä, ja koska tykkäsin harrastuksesta kovasti, päätin päivittää 15 vuotta vanhan pyöräni uuteen. Pyörä on ollut minulla kohta kaksi kuukautta, eikä mies ole suostunut lähtemään kertaakaan enää kanssani pyöräilemään. Pyysin häntä tänään taas mukaani, kun on niin kiva kelikin, mutta sanoi ettei halua. Kun kysyin että miksi et käy kanssani enää ollenkaan pyöräilemässä, vastaus kuului: "näyttäisin nololta kun mulla ei ole hienoja varusteita" "joutuisin laittamaan rumat vahvuudelliset aurinkolasini tai piilarit"... Aurinkolasit on hänellä ollut jo vuosia ja minulla urheilulasit, koska en tarvitse vahvuuksia, eikä se ole ennen ollut syy jättäytyä pois. Ostin vain uuden polkupyörän, en todellakaan ajatellut, että jatkossa saan pyöräillä yksinäni. Puhui kuitenkin usein pyöräilevistä porukoistakin, että olisi kiva kun olis tollasia kavereita ja nyt ei lähde enää edes minun kanssa. Ps. Miehellä olis kyllä varaa itsekin ostaa uusi pyörä, jos se siitä on kiinni. Mitä ajattelette tilanteesta??

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen kanssa? Jätä hänet, ansaitset parempaa.

Vierailija
42/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että sinulle harrastuksesta on tullut suorituskeskeistä välineurheilua ja miehesi kaipaisi rauhallista lenkkiä sunnuntaisin?

Kyllä aikaisemmin on mennyt niin, että miestä on ennemminkin harmittanut, kun on saanut vetää minua perässä lenkeillään. Ajattelin, että nyt kun minulla on vähän kevyempi pyörä alla niin helpottaisi tätäkin ongelmaa. Mutta koska mies ei ole lähtenyt minun kanssa, en tiedä tähän vastausta.

Mies on kyllä tietyllä tapaa himourheilija, joko mennään tosissaan tai ei ollenkaan. Ei esim. Suostu lähtemään kävelylenkillekkään, koska kävely ei ole urheilua. Salilla ja lenkillä treenaa täysillä eikä pidä treeneistä taukoja. Mikään metsässäsamoilija hän ei siis ole.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ostatte miehelle uuden pyörän? Ja ne lasiasiat kuntoon miehelle? Mitä hän haluaa ja mikä olisi ratkaisu.

Vierailija
44/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jättää jotain tuollaista tekemättä varusteiden takia, niin eikö niitä voi päivittää? Epäsuhta tekniikassa on tietty hankala, pyöräilevillä porukoilla on tyypillisesti kaikilla suunnilleen yhtä hyvät pyörät.

voisiko olla niin, että miehesi rahatilanne ei ole se mitä luulet?

Kyllä hänellä rahaa on, sen tiedän. Mutta hän on pihi, joten tuskin haluaa sijoittaa uuteen pyörään. Eikä se hänen pyöränsä mikään mummis ole, ihan sporttinen hybridimalli. 

Ap

Vierailija
45/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ostatte miehelle uuden pyörän? Ja ne lasiasiat kuntoon miehelle? Mitä hän haluaa ja mikä olisi ratkaisu.

Yritin etsiä netistä vahvuudellisia urheilulaseja, mutta kovin huonosti tuntuu löytyvän. Minä en valitettavasti voi niitä hänen puolestaan hankkia, kun tarvitsee siihen optikkoa ja silmälasireseptinsä.. :/

Vierailija
46/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallistuisin siihen suuntaan, että tuo varusteiden epätasaisuus voi olla ihan oikea haitta eikä pelkkää nolostelua. Pyöräilyn mukavuus riippuu kyllä paljon paitsi pyöräilijästä, myös pyörästä. Ja voihan olla niinkin, että miehesi kunto on heikompi kuin sinun ja hän on tähänkin asti pysynyt perässäsi vain nippa nappa.

Syitä voi olla monenlaisia ja vain avoin keskustelu selvittää asian. Kun lähdet keskustelemaan, sinua voi auttaa muisto tapauksesta, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeill

Mies on huomattavasti paremmassa kunnossa, on pitkä ja treenaa paljon. Juoksulenkillä jään auttamatta jälkeen, samoin on käynyt pyöräilyssä jos hän ei himmaile. Miten asetelma nyt olisi, en tiedä, kun hän ei ole suostunut lähtemään enää mukaani.

Ap

Vierailija
47/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin käpykylissä ukot pelkäävät, että mitä heistä ajatellaan. Siksi on helpompi ajaa penssssa-autolla piilossa.

Vierailija
48/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille lahjaksi uusi pyörä.

Sitähän se toivookin ja siksi ei enää lähde pyöräilemään yhdessä.

Vierailija
49/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin käpykylissä ukot pelkäävät, että mitä heistä ajatellaan. Siksi on helpompi ajaa penssssa-autolla piilossa.

Tämä on muuten totta, naiset ovat paljon rohkeampia tämänkin suhteen!

Vierailija
50/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on itsetunto-ongelma, ei ole mielestään riittävän miehinen rinnallasi vanhoilla kampeilla. Meillä miehen kanssa myös yhteinen harrastus. Minulla uudet laitteet koska mahdollista taloudellisesti, mies harrastaa vanhoilla rämillä mutta on silti paljon parempi kuin minä eikä se haittaa kumpaakaan 

Eli teillä on suhteessa kaksi eri elintasoa? Miksi et osta hänelle uusia kamppeita?

Koska meillä on molemmilla omat rahat ja yhteiset menot maksetaan 50/50. Lisäksi mies tienaa tuplasti enemmän.

Ap