Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lopetti yhteisen harrastuksen, jotta ei näyttäisi nololta

Vierailija
05.09.2024 |

Minulla on outo ongelma. Ollaan vuosien ajan käyty miehen kanssa yhdessä pyöräilemässä, ja koska tykkäsin harrastuksesta kovasti, päätin päivittää 15 vuotta vanhan pyöräni uuteen. Pyörä on ollut minulla kohta kaksi kuukautta, eikä mies ole suostunut lähtemään kertaakaan enää kanssani pyöräilemään. Pyysin häntä tänään taas mukaani, kun on niin kiva kelikin, mutta sanoi ettei halua. Kun kysyin että miksi et käy kanssani enää ollenkaan pyöräilemässä, vastaus kuului: "näyttäisin nololta kun mulla ei ole hienoja varusteita" "joutuisin laittamaan rumat vahvuudelliset aurinkolasini tai piilarit"... Aurinkolasit on hänellä ollut jo vuosia ja minulla urheilulasit, koska en tarvitse vahvuuksia, eikä se ole ennen ollut syy jättäytyä pois. Ostin vain uuden polkupyörän, en todellakaan ajatellut, että jatkossa saan pyöräillä yksinäni. Puhui kuitenkin usein pyöräilevistä porukoistakin, että olisi kiva kun olis tollasia kavereita ja nyt ei lähde enää edes minun kanssa. Ps. Miehellä olis kyllä varaa itsekin ostaa uusi pyörä, jos se siitä on kiinni. Mitä ajattelette tilanteesta??

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan jaksa lukea tuota yhteenkirjoitettua vuodatusta.

Vierailija
2/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan jaksa lukea tuota yhteenkirjoitettua vuodatusta.

Hyvä huomio. Tämä "esikatselu osio" tässä mobiilinäytön ruudulla on kovin pieni.

Lopullisen ulkoasun näkee paremmin vasta julkaisun jälkeen, enkä itse ainakaan aina jaksa plärätä tekstejä pilkku- tai kappalejakovirheiden varalta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo sika ja etsi joku spandexpete.

Vierailija
4/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni siitä, että sulla on nolo mies, jolla huono itsetunto.

Vierailija
5/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa melko ankealta no,oiluineen.

MUTTA mulle kävi aikanaan niin, että kun kaveri päivitti pyöränsä ja välineensä, minä en enää pysynyt hänen vauhdissaan omalla natisevalla mummopyörälläni. Aikaisemmin oltiin poljettu samaa vauhtia, nyt hänen vauhtinsa itsestään kasvoi. Jouduin polkemaan tosissani pysyäkseni matkassa tai hön paineli edeltä ja pysåhteli odottamaan. Se ei vaan ollut kivaa enää.

Vierailija
6/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sun mies 14 vuotias? Miksi aikuinen mies miettisi jotain onko noloa pyöräillä ja missä varusteissa?

Vierailija
7/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että sinulle harrastuksesta on tullut suorituskeskeistä välineurheilua ja miehesi kaipaisi rauhallista lenkkiä sunnuntaisin?

Vierailija
8/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun mies 14 vuotias? Miksi aikuinen mies miettisi jotain onko noloa pyöräillä ja missä varusteissa?

Joku voisi kysyä onko hän mies vai mikki Hiiri?

Vierailija
9/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on menettänyt itsetuntonsa vai onko tuo hyvä tekosyy eikä häntä vaan enää kiinnosta pyöräillä kanssasi. 

Vierailija
10/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa melko ankealta no,oiluineen.

MUTTA mulle kävi aikanaan niin, että kun kaveri päivitti pyöränsä ja välineensä, minä en enää pysynyt hänen vauhdissaan omalla natisevalla mummopyörälläni. Aikaisemmin oltiin poljettu samaa vauhtia, nyt hänen vauhtinsa itsestään kasvoi. Jouduin polkemaan tosissani pysyäkseni matkassa tai hön paineli edeltä ja pysåhteli odottamaan. Se ei vaan ollut kivaa enää.

Se on ihan totta. On ihan eri asia ajaa vanhalla mummopyörällä kuin uudella kilpapyörällä. Hyvällä polkupyörällä tuntuu, että se kiitää lähes itsestään eteenpäin. Jaksaa mennä isotkin ylämäet helposti. Toisin kuin wanhan kansan rautamötikkä joka hyytyy pienimmässäkin mäessä. Painovoima tarraa kiinni polkupyörän rautaputkiin ikävällä tavalla.

Vierailija
11/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies jättää jotain tuollaista tekemättä varusteiden takia, niin eikö niitä voi päivittää? Epäsuhta tekniikassa on tietty hankala, pyöräilevillä porukoilla on tyypillisesti kaikilla suunnilleen yhtä hyvät pyörät.

voisiko olla niin, että miehesi rahatilanne ei ole se mitä luulet?

Vierailija
12/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jättää jotain tuollaista tekemättä varusteiden takia, niin eikö niitä voi päivittää? Epäsuhta tekniikassa on tietty hankala, pyöräilevillä porukoilla on tyypillisesti kaikilla suunnilleen yhtä hyvät pyörät.

voisiko olla niin, että miehesi rahatilanne ei ole se mitä luulet?

Riippuu varmaan siitä minkälaiseen kilpavarustelukierteeseen tämä aloittaja on lähtenyt. Polkupyörään ja varusteisiin saa helposti tuhansia euroja rahaa laitettua. Eikä vielä edes puhuta kalliista erikoistuotteista.

Vierailija
13/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on itsetunto-ongelma, ei ole mielestään riittävän miehinen rinnallasi vanhoilla kampeilla. Meillä miehen kanssa myös yhteinen harrastus. Minulla uudet laitteet koska mahdollista taloudellisesti, mies harrastaa vanhoilla rämillä mutta on silti paljon parempi kuin minä eikä se haittaa kumpaakaan 

Vierailija
14/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille lahjaksi uusi pyörä.

Vierailija
15/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuisin siihen suuntaan, että tuo varusteiden epätasaisuus voi olla ihan oikea haitta eikä pelkkää nolostelua. Pyöräilyn mukavuus riippuu kyllä paljon paitsi pyöräilijästä, myös pyörästä. Ja voihan olla niinkin, että miehesi kunto on heikompi kuin sinun ja hän on tähänkin asti pysynyt perässäsi vain nippa nappa.

Syitä voi olla monenlaisia ja vain avoin keskustelu selvittää asian. Kun lähdet keskustelemaan, sinua voi auttaa muisto tapauksesta, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli luultavasti alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä sanutkaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
16/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet tuollaisen pellen kanssa?

Vierailija
17/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sama miesvauva, joka pitää herättää aamulla, että se ehtii ajoissa töihin?

Vierailija
18/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei vaan halua laittaa yli tonnia uuteen pyörään.

Vierailija
19/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Mä pyöräilen 80-luvun 3-vaihteisella tunturilla farkut jalassa parinkin tunnin lenkkejä. Yksi päivä pitkässä ylämäessä ohitin kaksi kilpapyöräilijän varusteissa olevaa pyöräilijää. Yhtään ei nolota. Olen käynyt juoksulenkilläkin joskus farkuissa.

Vierailija
20/50 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että sinulle harrastuksesta on tullut suorituskeskeistä välineurheilua ja miehesi kaipaisi rauhallista lenkkiä sunnuntaisin?

Ap kertoi vain vaihtaneensa 15-vuotta vanhan pyörän uuteen. Ei hurahtaneensa hiilukuituurunkoisiin maantiepyöriin, joiden osien painoakin optimoidaan.