Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietkö lapsen hoitoon, kun itse olet kipeä?

Vierailija
10.02.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siinä kyllä mitään ihailtavaa ole. Kyllä lasten selkeästi parempi terveinä olisi olla hoidossa kuin sairaan (siis lasken sairaaksi vain sairaan, en lorvitautisen) äidin kanssa kotona.

Yleensä minä saan sen pöpön lasten jälkeen ja nämä ovat saaneet sen muilta, joten olen kyllä pöpöketjun viimeinen enkä sitä minnekään tartuta.

2- ja 4-vuotiaan kotiäiti

Vierailija
22/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan siihen pystynyt. Siksipä mies tai anoppi oli täällä lapsia hoitamassa ja minua siinä sivussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tykkäisitkö jos pk:n täditkin kipeinä tulisivat töihin? Siinä voi moni asia jäädä huomaamatta...

En tykkäisi jos päiväkodin hoitajat hoitaisivat lapsia sairaina. Nyt ei olekaan kysymys siitä. Jos pk:n tädit menevät töihin, niin he ovat silloin TÖISSÄ, eivät kotona! Minun työpaikkani on ihan muualla ja sinne en sairaana mene.

En ole onneksi joutunut paljoa sairastamaan ja olen jaksanut lapseni hoitaa kipeänä silloin kun he olivat pienempiä. Mietin vaan, että miten muut tekee. Minä teen jatkossakin niin kuinka haluan.

ap

Vierailija
24/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta merkitystä, miten nykyään pikkulapsia hoidetaan? Jos sulla on koululainen ja 5-vuotias, et elä enää ollenkaan samaa elämää kuin pikkulapsiperheet. Että siinä mielessä et voi enää kiillottaa kruunua.

t. kotiäiti poskiontelotulehduskierteessä

Vierailija
26/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten hoidat vatsataudissa, kovassa kuumeessa 1-, 2- vuotiasta ja vauvaa siinä oksentelun ja ripuloinnin sivussa? En minä ainakaan siihen pystynyt. Siksipä mies tai anoppi oli täällä lapsia hoitamassa ja minua siinä sivussa...

Kyse oli siitä, että viettekö hoitoon. No ethän sinä vie! Sulle tulee hoitaja kotiin. Se on ihan ok, samaten kuin myöskin se että monet vievät lapsensa hoitoon. En minä ole mikään sanomaan, kuinka kenenkin tulisi tehdä. Kysyin vaan ihan viattomasti, että viettekö lapset hoitoon kun itse sairastatte. Ja vastasin siihen itse, että minä en vie.

Vierailija
27/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kannalta merkitystä, miten nykyään pikkulapsia hoidetaan? Jos sulla on koululainen ja 5-vuotias, et elä enää ollenkaan samaa elämää kuin pikkulapsiperheet. Että siinä mielessä et voi enää kiillottaa kruunua.

t. kotiäiti poskiontelotulehduskierteessä

En minä kruunuani kiillota. Siitäkö tässä mielestänne on kyse? Eli kolkuttaako huono omatunto jossain? Vielä on päiväkoti elämää jäljellä 1,5 vuotta, joten saatan tässä minäkin sairastella vielä monet kerrat. Ja voin ehkä jatkossa vielä lapsen päiväkotiin minäkin sairastaessani, nyt kun olen saanut av-mammojen mielipiteen selville tästä asiasta!

ap

Vierailija
28/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiasia nyt on, että viisivuotias ei sairasta enää samoin kuin alle 3-vuotias.

Minusta on vaan tosi typerää hehkuttaa sillä, että itse hoitaa lapset sairainakin. Niin minäkin hoidan, mutta kyllä se vaikuttaa minun yleiskuntooni ja olen itse paljon enemmän ja paljon pahemmin kipeä kuin jos en hoitaisi.

Kannustan ehdottomasti viemään terveet lapset hoitopaikkaan, jos sellainen on ja äiti on sairas. Levätkää ja hoitakaa itseänne, äidit!

33

Vierailija
29/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kaikki kirjoittamani viestit, enkä löydä sieltä mitään hehkutusta omasta hyvyydestäni! Tyhmähän minä olen, kun en ole käyttänyt päivähoitomahdollisuutta. Maksan siitä kuitenkin kuukausittain pari sataa.

Tuntuu, että av-mammat haluavat nyt käsittää minut väärin omissa pienissä päissään.

ap.

Vierailija
30/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan lapset kotona mahdollisuuksien mukaan myös ollessani sairaana, minusta se on itsestäänselvyys, ellei tosiaan ole todella sairas. Se on vaan elämää johon lapset kuuluvat jokaisessa mahdollisessa tilanteessa.

t. Se neljän lapsen äiti joka ei vie lapsia hoitoon sairastaessaan tai muutenkaan kuin pakon edessä eli töissä ollessa. Olen yrittänyt kaikin keinoin minimoida hoidossa oloajan, olen hoitanut kaikki 3 vuotiaaksi kotona ja sen jälkeen olen ollut aina osittaisella hoitovapaalla koulun alkuun asti ja jos olen ollut äitiyslomilla tms. niin isommat sisarukset on hoidettu kotona, ja kun nuorin oli vauva ja toiseksi nuorin eskarissa, pidin häntä siellä kolme päivää viikossa ti-to neljä tuntia päivässä, mielestäni se riitti hyvin siihen sosiaalistamiseen ja kaikki ns. eskaritapahtumat olivat niinä päivinä, siksi pidin ma ja pe kotona. Että mitäs tästä sanotte, olenko mielestänne marttyyriäiti?

Vierailija
31/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikään asti, hoitopaikkaa ei. Mutta silti kun olen sairaana, yritän saada itselleni apua tai esim. isomman lapsen kaverille leikkimään. KOSKA se on lapsille parempi, koska saavat silloin kunnon hoitoa koko ajan ja koska silloin itse tokenen ja toivun nopeammin. Kaikenlainen muu sankarointi on typerää. Joskus sille ei mitään voi, mutta mikään hyve ei ole hoitaa lapsia kun on sairas.

33

Vierailija
32/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie lapset hoitoon ja minä sairastan kotona.

Lapsilla olisi kotona tylsää tuolloin, koska en jaksa keksiä heille ohjelmaa. Enkä minäkään saisi levätä, kun lapset olisi koko ajan jaloissa.

Vierailija
33/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siksi, etten jaksa sairaana sitä tehdä. Eli se on tosi vaikeaa, kun ei jaksaisi sairaana hoitaa lapsia, mutta ei jaksa myöskään lähteä viemään hoitoon :(

Mies menee töihin niin aikaisin, ettei tarha ole vielä auki. Hakemaan kyllä pystyisi.

Vierailija
34/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukkaan rahallisesti ajatellen, mutta mielestäni se ei oleellista. On kiva kuulla että on muitakin esim ap jotka ajattelevat asiasta samalla lailla, minullakin on tuttavia jotka vievät lapset hoitoon suunnilleen aina kun mahdollista ettei vaan maksa turhista hoitopäivistä. Siis vaikka itsellä on ihan normaali ylimääräinen vapaapäivä tai loman alussa on kiva shoppailla ihan ilman lapsia pari päivää. Tokihan se on niin raskasta kun töiden lisäksi on pitänyt hoitaa omia lapsiaan iltaisin hoidon jälkeen, johan siinä lomaa tarvitaan, että äiti jaksaa.

t.38

Vierailija
35/35 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ollut niin sairas että on " tolkku" pois, lapset ovat menneet hoitoon. Silloin olen ollut niin huonossa kunnossa, että lastenhoito on mahdotonta ja jopa epäturvallista. Jos makaan kovassa kuumeessa, en välttämättä pysty seuraamaan mitä lapset tekevät, nukun niin sikeästi.

Tosin, harvoin olen ollut niin sairas, vissiin kerran koko aikana kun lapset olivat ihan pieniä. Nyt kuopuskin on jo eskarissa. Toisaalta, oma kynnys jäädä kotiin on aina ollut korkea. Töihin on menty vaikka on ollutkin sairas, jos ei kuumetta ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan