Kaari Utrion kirjat, tykkäätkö?
Nuoruudessa luin Sunneva-kirjat ja tykkäsin. Muitakin muutamia tullut luettua. Nyt ostin kirppikseltä yhden kirjan.
Kommentit (104)
Tykkään, paljonkin. Romanttista hömppää.
Kyllä mä luen niitä säännöllisen epäsäännöllisesti. Aivot narikkaan-lukemista, jossa nainen on aina kaunis ja mies vahva ja komea.
Vanhemmat ovat mielestäni parempia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luen niitä säännöllisen epäsäännöllisesti. Aivot narikkaan-lukemista, jossa nainen on aina kaunis ja mies vahva ja komea.
Ah joo. Sunnevakirjassakin oli mies jonka luota en olisi paennut 😌
Vierailija kirjoitti:
Niin muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Samaa p.skaa.
Utrion kirjoista saa myös historiatietoa hauskassa muodossa elämästä aikaisempina vuosisatoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah joo. Sunnevakirjassakin oli mies jonka luota en olisi paennut 😌
Ihana Airikka ^ ^, <3
Kuka niitä lukee. Pystyy lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne 70-luvun epookit sisältävät myös yhteiskunnallista kuvausta (lapsityövoima, köyhälistö, naisen asema, yhteiskunnallinen eriarvoisuus...).
Erittäin nautittavaa lukemista jos ei anna muutamien kliseiden häiritä:) Utrio on myös oikea historioitsija ja kertoo karun realistista tietoa suomalaisten historiasta. Vanhaa orjakansaa, niinpä niin..
Vierailija kirjoitti:
Utrion kirjoista saa myös historiatietoa hauskassa muodossa elämästä aikaisempina vuosisatoina.
Ei ole. Niistä saa yhtääään mitään. 😂😬😁
Tykkään, tosin kaikkein uusimpia en ole lukenut. Vaikka niissä onkin aina melko itsestäänselvä romanttinen juoni, niissä on paljon muutakin. Suosikkini on Vaskilintu ja sen jatko-osat.
"Eevan tyttäret" naisten historia on mielenkiintoinen.
Utrion tietokirjat ovat hyviä. Hänen romaaneitaan luin teininä 40 vuotta sitten, mutta kyllästyin lopulta siihen, että omapäinen ja neuvokas sankaritar nakkeli ensin niskojaan ja sitten vaipui avuttomana komean sankarin käsivarsille.
Juuri pari päivää sitten tein kirjasiivouksen. Taidan omistaa kaikki Utrion kirjoittamat, jotkut tuplana. Pirkkalan pyhät pihlajat-sarja on suosikkini. Samoin Helsingin 1800-luvun porvariselämää käsittelevissä löytyy helmiä.
En. P.skaa.