Miksi joillakin hyvin älykkäillä ihmisillä on tyhmä kumppani?
Tätä en ole koskaan voinut käsittää. On ihmisessä tietysti muutakin kuin älykkyys, mutta on vaikea kuvitella miten älykkäälle kelpaa tyhmä kumppani. Sellaista ei kehtaa kysyä asianomaiselta itseltään. Selittäkää te, jos osaatte.
Kommentit (156)
Älykkyys on vain yksi ominaisuus siinä monisyisessä kokonaisuudessa, jota ihmiseksi kutsutaan. En tiedä onko sillä kovinkaan paljon tekemistä suhteen onnistumisen tai onnellisuuden kannalta loppujen lopuksi. Kunhan ero ei ole niin suuri, ettei oikeasti tahdo ymmärtää kumppania kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet näitä Typerä aloituksia ja kyselet ..oletko oikeasti noin pösilö.
Miten voit pitää aloitusta tyhmänä, jos et edes tiedä miksi se on tehty?
Ennen vanhaan oli yleistä, että vaimo oli tyhmempi, jopa infantiili.
Syy oli selvä: mies ei odottanutkaan vaimoltaan muuta kuin synnyttämistä, alttiina olemista, palvelua, jotkut odottivat vaimolta kauniina/seksikkäänä olemista jne.
Ei silloinkaan älykäs nainen tähän lähtenyt, ainakaan pitkäksi aikaa. Ja erot olivat vaikeita ja harvinaisia.
Nykyisin vaikea ymmärtää tätä. Luulen, että älykäs ei aina pidä itseään erityisen älykkäänä, ja arvostaa sellaisia piirteitä, joita ns. tyhmässä saattaa olla. Ja tuleeko sääli ja myötätuntokin kuvioon...
Minä en kestäisi tuntiakaan liitossa tyhmän kanssa. Olisin niiiiiiiin ilkeä...
Meillä on varmaan sama kuvio, mieheni on kouluttautunut, hyväpalkkaisessa työssä ja Mensan jäsen. Ja huomaan/käsitän selvästi että olen se tyhmempi osapuoli ja vain amiksen käynyt. Ei se miestäni haittaa, yhdessä kuitenkin oltu jo yli 20vuotta. Keskustelut ei liene sieltä älykkäimmästä päästä, mutta hyvin tullaan juttuun älyllisistä eroista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Älykäskään ei mennessään välttämättä huomaa valinneensa persua. Onneksi on helppo heivata.
Täytyy olla raskasta olla sinä, kun ei muuta voi kuin viestistä toiseen jankuttaa sitä persua. Olet varsinainen palstahahmo, muttet sitä itse tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäskään ei mennessään välttämättä huomaa valinneensa persua. Onneksi on helppo heivata.
Täytyy olla raskasta olla sinä, kun ei muuta voi kuin viestistä toiseen jankuttaa sitä persua. Olet varsinainen palstahahmo, muttet sitä itse tajua.
Hyvinhän se asian ilmaisi. Persuhan on nykyään tyhmän ja yksinkertaisen synonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se saa siltä jotain muuta. Ystävällä on tällainen kuvio. Nainen on todella älykäs, mies on jopa harvinaisen saapas. Mutta mies on loistava isä ja aikaansaava ahkera työmies. Älylliset haasteet ja syvälliset keskustelut ystävä saa muualta.
Sama pätee toisin päinkin: menestyneellä liike- tai tohtorismiehellä on seksikäs pimu vaimona. Tarviiko selittää enempää?
Ulkonäköön perustuvat valinnat voivat johtaa tällaiseen lopputulemaan.
Pitäis vaan ottaa huomioon, millaisia lapsia haluaa...
Minä älykkäänä ajattelin kokeilla vaihtelun vuoksi vähän tyhmempää miestä. Olisin jatkanut hänen kanssaan, jos hänen muut piirteensä olisivat olleet mieluisia. Mutta ei. Tyhmyyden lisäksi hän oli ilkeä, itsekäs ja laiska.
No älykkäitä naisia on niin vähän
Jotenkin epä-älyllistä korottaa itseään älykkääksi. Älykkyyden lajejakin on lukematon määrä. Lisäksi kaikkea älykkyyttä ei mitata testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Lähes kaikki älykkäät ihmiset on miehiä.
Vastakohdat kiinnostaa. Eikös se ole yksi vanhimmista viisauksista?
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin
Mitä älykkäämpi ryhmä sitä vähemmän siellä on naisia
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä tämä veliseni
Ei sille Ap voi mitään
Sillä lähes kaikki älykkäät ihmiset on miehiä.
Mutta onneksi riittää, että nainen on laiha 💕
Onhan se ikävää, että naiset ei keskimäärin vaan yllä älykkäisiin ryhmiin
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varmaan sama kuvio, mieheni on kouluttautunut, hyväpalkkaisessa työssä ja Mensan jäsen. Ja huomaan/käsitän selvästi että olen se tyhmempi osapuoli ja vain amiksen käynyt. Ei se miestäni haittaa, yhdessä kuitenkin oltu jo yli 20vuotta. Keskustelut ei liene sieltä älykkäimmästä päästä, mutta hyvin tullaan juttuun älyllisistä eroista huolimatta.
Tottakai
Lähes kaikki älykkäät on miehiä
Näin se vain on
Vierailija kirjoitti:
Otan mieluummin tyhmän ja erittäin kauniin naisen kuin "viisaan" ja ruman.
M28
Eikö kannata valita sellainen, joka on sekä älykäs että kaunis? Vaikka monet kuvittelevat, että ihmiset ovat joko kaikissa suhteissa keskinkertaisia tai joko kauniita tai älykkäitä, mutta eivät molempia, todellisuudessa äly ja ulkonäkö korreloivat positiivisesti. Suomeksi: usein älykkäät ihmiset ovat myös keskimääräistä kauniimpia ja rumat keskimääräistä tyhmempiä, vaikka poikkeuksia tietysti on.
Kyllä me miehet teistä naisista pidämme, vaikka suurin osa älykkäistä onkin vain miehiä.
Tuskin nyt kovin tyhmä kelpaa.