Miksi joillakin hyvin älykkäillä ihmisillä on tyhmä kumppani?
Tätä en ole koskaan voinut käsittää. On ihmisessä tietysti muutakin kuin älykkyys, mutta on vaikea kuvitella miten älykkäälle kelpaa tyhmä kumppani. Sellaista ei kehtaa kysyä asianomaiselta itseltään. Selittäkää te, jos osaatte.
Kommentit (156)
No se saa siltä jotain muuta. Ystävällä on tällainen kuvio. Nainen on todella älykäs, mies on jopa harvinaisen saapas. Mutta mies on loistava isä ja aikaansaava ahkera työmies. Älylliset haasteet ja syvälliset keskustelut ystävä saa muualta.
Siskoni on melko älykäs ihminen, mutta hänen miehensä sen sijaan on jotenkin..... uusavuton. Pitää kuitenkin itseään viisaampana. On sen ihan omin sanoin sanonut. Silti käyttäytyy kuin lapsi. En tajua. Onneksi ei tarvitsekaan tajuta.
Yritin olla avarakatseinen ja antaa ihmiselle mahdollisuuden näyttää hyvät puolensa. Mutta mikäs sille mahtoi, olisi pitänyt uskoa siihen, ettei suhteesta tule mitään, jos toinen on tehnyt surkean gradun. Kyllä se ajatusmaailman paljasti.
Minulla on varmaan tämä kuvio. Tosin tilanne ei ole aivan niin yksinkertainen. Olen meistä selvästi älykkäämpi kielellisesti, minulla on aivan eri tason yleistietämys asioista melko laajalla skaalalle työni takia, hoksaan tilanteet nopeasti ja pystyn sopeutumaan ja hyötymään tilaisuuksista aivan eri tavalla kuin mieheni, joka on kaikin tavoin hitaampi. Toisaalta hänellä on kestävyyttä, sitoutumiskykyä ja silkkaa luonteen lujuutta aivan eri tavalla kuin itselläni, ja kunnioitan näitä piirteitä. Älyllistä keskustelua yliarvostetaan. Teot ne on kun ratkaisee.
Ehkä se älykäs osapuoli on ollut erityisen vaikeassa elämäntilanteessa silloin kun ovat tutustuneet. Sellainen voi aiheuttaa kaikenlaisia huonoja valintoja. Toisen ihmisen viehätysvoiman voi yliarvioida, kun on onneton ja heikossa asemassa.
Oon todella älykäs mutta mies on tyhmä. Siitä on se hyöty että se ymmärtää totella minua mutta se luo myös yksinäisyyden tunnetta. Koska toinen on vaan ihan eri levelillä.
Jos siinä älykkäässä on liikaa huonoja puolia, esim. vaikea luonne, niin ei ehkä kelpaa muille älykkäille.
Älykäs, mutta hieman hiljainen ja vetäytyvä tuttavamies otti tyhmän, mutta superextrovertin naisen. Piti siitä kun naisen mukana pääsi juhlimaan ja isoon kaveriporukkaan. Ovat eronneet sittemmin, kun mies kyllästyi juhlimiseen ja halusi muuta sisältöä elämäänsä. Nainen piti miestä tylsänä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varmaan tämä kuvio. Tosin tilanne ei ole aivan niin yksinkertainen. Olen meistä selvästi älykkäämpi kielellisesti, minulla on aivan eri tason yleistietämys asioista melko laajalla skaalalle työni takia, hoksaan tilanteet nopeasti ja pystyn sopeutumaan ja hyötymään tilaisuuksista aivan eri tavalla kuin mieheni, joka on kaikin tavoin hitaampi. Toisaalta hänellä on kestävyyttä, sitoutumiskykyä ja silkkaa luonteen lujuutta aivan eri tavalla kuin itselläni, ja kunnioitan näitä piirteitä. Älyllistä keskustelua yliarvostetaan. Teot ne on kun ratkaisee.
Meillä aika sama. Siinä missä mies häviää älyllisesti ja nimenomaan "nopeudessa", hän voittaa suvereenisti ahkeruudessa, toimeen tarttumisessa, yleisessä iloisuudessa ja positiivisuudessa.
Hän on hienoin ihminen mitä olen koskaan tavannut! Täydennämme hyvin toisiamme 💗
Älykäskään ei mennessään välttämättä huomaa valinneensa persua. Onneksi on helppo heivata.
Palstan naiset ilmoittautuvat täällä älykkäiksi melkoisen hanakkaasti :D
Aivan. Voi sitä elää valheessakin aivan hyvin. Ei tarvi vakuuttaa kuin yksi henkilö tästä älykkyydestä. Toistoa vaan toisto perään, kyllä se siitä.
Älykäs pitää kaikkia taviksia tyhminä, joten ei väliä. Joku hieman keskivertoa älykkäämpi tuntuu aivan yhtä yksinkertaiselta kuin taviskin. Jää ilman, jos vain n. 1% kelpaa kumppaniksi.
Miksi teet näitä Typerä aloituksia ja kyselet ..oletko oikeasti noin pösilö.
Tyhmä tai ei, riittää että on hyvännäköinen.
Otan mieluummin tyhmän ja erittäin kauniin naisen kuin "viisaan" ja ruman.
M28
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet näitä Typerä aloituksia ja kyselet ..oletko oikeasti noin pösilö.
....ja toiset moukat viitsii vastata
Vierailija kirjoitti:
Palstan naiset ilmoittautuvat täällä älykkäiksi melkoisen hanakkaasti :D
Aivan. Voi sitä elää valheessakin aivan hyvin. Ei tarvi vakuuttaa kuin yksi henkilö tästä älykkyydestä. Toistoa vaan toisto perään, kyllä se siitä.
Vakavasti mielisairas akka kuvittelee olevansa fiksu. Heh. Kognitiiviset toiminnot romahtavat ali-ihmisen tasolle mielisairauden johdosta. Ellei paranemista tapahdu, niin ei jäljelle jää korkeintaan kuin tunneäly. Korkean tunneälyn omaavan ihmisen älykkyysosamäärä on siellä 75 lukemissa. Eli se siitä.
Vierailija kirjoitti:
No se saa siltä jotain muuta. Ystävällä on tällainen kuvio. Nainen on todella älykäs, mies on jopa harvinaisen saapas. Mutta mies on loistava isä ja aikaansaava ahkera työmies. Älylliset haasteet ja syvälliset keskustelut ystävä saa muualta.
Sama pätee toisin päinkin: menestyneellä liike- tai tohtorismiehellä on seksikäs pimu vaimona. Tarviiko selittää enempää?
Ulkonäköön perustuvat valinnat voivat johtaa tällaiseen lopputulemaan.
omassa lähiympäristössäni on kahdenlaisia pareja, jotka voi luokitella aapeen kuvaamaan kategoiaan.
ensimmäisessäitä on kyse siitä, että sillä älykkäällä on huono itsetunto ja on siksi tarkoitiksella etsinyt itseään tyhmemmän elämänkumppanin.
toisissa taas se tyhmältä näyttävä kumppani on oikeasti tosi fiksu jollain sellaisella tavalla, mitä keskivertoälykäs ei tajua.