Lihottaako kaurapuuro?
Enemmän kuin leipä esim. ruisleipä tai näkkäri?
Entä vaalea sekaleipä?
Kommentit (10)
Energian määrällä on väliä. Täysjyväviljat vapauttaa kehoon energiaa tasaisemmin, mutta ei se päivittäisen energian määrää muuta.
Ei jos et syö muuten päivässä ylettömästi leipää, perunaa tai kisko olutta. Siis vhh:lla voi kuulemma syödä kaurapuuron, ehkä mieluummin kauralesepuuron ja tuohon vielä pellavarouhetta. En itse kaipaa enää puuroa mutta onhan se ihan hyvä vaihtoehto kun lisää raejuustoa ja marjaa. ehkä rasvaakin sekaan. Varmempaa jos on nuori ja/tai liikkuu vaikka työmatkan ettei tartu kylkiin.
Lihottaa koska siitä jää niin saatanallinen nälkä joka kostautuu myöhemmin ahmimisena.
Vierailija kirjoitti:
Lihottaa koska siitä jää niin saatanallinen nälkä joka kostautuu myöhemmin ahmimisena.
Tuskinpa. Kaurapuuro pitää hyvin nälkää kuidun ansiosta. 100 g hiutaleita on n. 370 kcal, mutta tyypillinen annos sisältää hiutaleita vain n. puolet tuosta. Eipä juuri mikään ruoka täytä kovin hyvin alle 200 kcal energiamäärällä.
Aloitin syömään kesäkuun alussa kaurapuuroa aamuisin ja olen laihtunut 7kg.
Siis joku ihminen ja ihmisjoukko syö tuotakin ruokaa?
Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Kaurapuuro pitää hyvin nälkää kuidun ansiosta. 100 g hiutaleita on n. 370 kcal, mutta tyypillinen annos sisältää hiutaleita vain n. puolet tuosta. Eipä juuri mikään ruoka täytä kovin hyvin alle 200 kcal energiamäärällä.
Lisänä se, että kaurapuuro ei ole tunkkaista ja tule ähky. Itse lisään vielä ruokalusikallisen jotain siemenrouhetta ja ruokalusikallisen öljyä. Jaksan loistavasti siivota 3-4 tuntia ilman, että tuntuu siltä, että olisi niellyt tiiliskiven.
Kyselyikäisten pitäis olla jo nukkumassa