Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Naiset eivät lähde Valtterin, 32, kanssa edes kahville

Vierailija
01.09.2024 |

https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/10d08906-2e94-4ea1-b0…

""Mikä minussa on vikana?"

Kun Valtteri, 32, pyytää naisia kahville, he vastaavat "ei kiitos". Hän haluaisi yli kaiken vaimon ja lapsia, mutta pitää unelman toteutumista koko ajan epätodennäköisempänä. Hän on yhä neitsyt. "Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana."

Valtteri on 32-vuotias ja yhä neitsyt. Hän haluaisi naisen, mutta hänellä ei ole heidän kanssaan minkäänlaisia kokemuksia.

- Ei löydy ketään, joka suostuu kanssani edes kahville, hän sanoo.

Ei ole ketään, ei ole koskaan ollut ketään. Hirveästi ahdistaa, että jos ei koskaan tulekaan ketään."

Nyt selityksiä naiset! Miten voi olla, että kolmikymppinen mies on tuollaisessa tilanteessa?

Kommentit (1478)

Vierailija
441/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se että syöt aivokemiat täysin sekoittavia pillereitä, ei ole "yrittämistä". Se on luovuttamista."

Se, ettei uskalla edes kotoaan poistua eikä mitään asialle tee on luovuttamista. Se, että samalla vinkuu seksin, vaimon ja perheen perään on järjetöntä ja säälittävää.

Vierailija
442/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miehellä menee huonosti karkaa tänne akkalauma haukkumaan häntä kaikin tavoin. Joo, ei hän ole mikään elvis, mutta ihan kunnollisen oloinen ujopoika. Eikös hän päässyt ammattikorkeaankin ja opiskellutkin jonkin aikaa? Ei siis kuitenkaan aivan taukki.

Hän kertoo vaan omasta tilanteestaan ja toiveistaan, ei vaadi, tai syyllistä ketään. Mutta palstanainen on "kokenut", että häntä syytetään tilanteesta. Se on outoa, muttei ainutkertaista.

Nuori mies on selvästi masentunut!

Ja täällä on todettu, että ensin ne omat ongelmat hoitoon ja kuntoon, sitten voi siitä neitsyydestäänkin joskus mahdollisesti "päästä" ja "saada" vaimon ja lapsia... Kun ylipäänsä jaksaa näistä pitää huolta ja uskaltaa osallistua sosiaaliseen elämään.

Juuri näin! Mies, ryhdistäydy, niin ehkä saat jon

Meinaatko että vastaavalle naiselle olisi jonossa hyviä miehiä perhettä perustamaan? Ihan sama tilanne, vai niinkö menisi, etä työtön/ammatiton masentunut  äidin kanssa asuva nainenko se haetaan kotoa parisuhteeseen?

Tuossa iässä vaan jos perhettä haluaa, pitäisi olla se ammatti, työpaikka ja jonkinlaista sosiaalista elämääkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Mä olen tällä hetkellä parisuhteessa tämmöisen "Valtterin"kanssa, enkä kyllä voi suositella kellekään. Tosin siinä mielessä tämä mun parempi, että hänellä on korkea koulutus ja työ yliopistolla opetus- ja tutkimustehtävissä. Mutta muuten kaikki samaa:  asui vanhojen vanhempiensa luona kun tavattiin, ei pessyt edes pyykkejä itse kun äiti hoisi, ei käynyt ikinä missään paitsi töissä ja oli diagnostoitu sosiaalisten tilanteiden fobia, masennus ja ahdistus. Syö lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen, mutta ei ne mitenkään poista silti kokonaan ainakaan näitä ominaisuuksia.

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa ajanut autolla kohteisiin koska mies istuu mieluummin

Pelasta nyt hyvä nainen itsesi tuosta suosta ennen kuin teitä on kaksi masentunutta ja loppuunpalanutta ihmistä siellä! Et ole millään tavoin vastuussa siitä, mitä aikuinen mies päättää "tehdä itselleen". Pakene!

Vierailija
444/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtteri on työtön amislainen, joka asuu vanhemmillaan. Pelkää väkijoukkoja ja on herkkä. Jutun kuva ei esitä Valtteria, eikä Valtteri ole hänen oikea nimensä.

Kärsii masennuksesta ja ahdistuksesta. Haluaa palavasti isäksi, koska jo 8-9-vuotiaana ajatteli, että iskänä olo olisi maailman siisteintä. Rakastaa elåimiä, etenkin kissoja.

Muu artikkeli låhinnä tätä miksi minä en kelpaa, miksi kaikki muut kelpaavat -itsereflektointia. Tinderissäkin swaippaa vaan huijausbotit. Kavereita on ainakin joku.

Kukaan, jolla on oma elämä kunnossa, ei halua masentunutta tai ahdistunutta kumppania. Sellainen halvaannuttaa kaikki ihmiset ympärillään ja vetää mukaan ankeuteen. Normaali elämä on mahdotonta.&

Kyllä, puhuisin siitä sirkuksena myös jos kyseessä olisi syöpä. Sirkus viittaa siihen, että koko ajan tapahtuu ja on tuhat asiaa meneillään samaan aikaan, ei siis itse sairauteen. Ja ihan oikeasti olen ihan mielelläni mieheni tukena, kuuntelen ja autan. Tiedän, että tämä on vain lyhyt jakso elämästämme ja nyt tilanne on jo paljon parempi. Mutta silti en usko, että kukaan lähtisi tällaiseen suhteen alussa. Kyllä se vahvaa rakkautta ja toisen tuntemista vaatii.

Vierailija
445/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 sivua keskustelua. En valitettavasti ehdi kahlata läpi. Tiedän ettei hoitoala ole kaikkia varten (itsekin sieltä lähdin pois), mutta sen huomasin, että kaikki hoitoalalla olevat heteromiehet saa naisia ihan jonoksi. Ei tarvitse olla välttämättä sairaanhoitaja, hoitoapulainenkin oli kuumaa kamaa! Naiset haluaa jutella ja nauraa. Jurnuttelu ja surkeus ei vetoa kehenkään.

OT, mutta oman mieheni tapasin netissä. Kirjoitin profiiliini, että 10 vuoden päästä haluan olla naimisissa, äiti ja asua omakotitalossa. Löytyi hyvä mies. Nyt 7 vuotta myöhemmin puuttuu enää se talo, mutta sekin on etsinnässä. Kasvotusten jossain baarissa ei tällaista voi puhua mutta netissä kyllä.

Vierailija
446/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että odottaa pelastajaa on ensimmäinen virhe. Ei nainen ole ratkaisu. Työpaikka, terapia, lääkkeet, oma asunto, harrastukset, mielenkiinnon kohteet. Ne tekee onnelliseksi. Se parisuhde tulee siihen päälle, jos tulee. Kaikilla ei tule. 

Vierailija
447/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Mä olen tällä hetkellä parisuhteessa tämmöisen "Valtterin"kanssa, enkä kyllä voi suositella kellekään. Tosin siinä mielessä tämä mun parempi, että hänellä on korkea koulutus ja työ yliopistolla opetus- ja tutkimustehtävissä. Mutta muuten kaikki samaa:  asui vanhojen vanhempiensa luona kun tavattiin, ei pessyt edes pyykkejä itse kun äiti hoisi, ei käynyt ikinä missään paitsi töissä ja oli diagnostoitu sosiaalisten tilanteiden fobia, masennus ja ahdistus. Syö lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen, mutta ei ne mitenkään poista silti kokonaan ainakaan näitä ominaisuuksia.

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa ajanut autolla kohteisiin koska mies istuu mieluummin

Mikä sua tuossa tyypissä alun alkaen viehätti niin, että menit yhteen? 

Kuulostaa jo läheisriippuvaiselta, että et koet, että sun pitää olla yhdessä, jotta toinen ei tee jotain itselleen. Ei pidä, oikeasti. 

Vierailija
448/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on liian vaativia nykyään. Ei kelpaa enää normaali mies.

Vierailija
449/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se että syöt aivokemiat täysin sekoittavia pillereitä, ei ole "yrittämistä". Se on luovuttamista."

Se, ettei uskalla edes kotoaan poistua eikä mitään asialle tee on luovuttamista. Se, että samalla vinkuu seksin, vaimon ja perheen perään on järjetöntä ja säälittävää.

Todellakin se että sitoutuu hoitamaan sitä masennusta on paljon enemmän kuin se, että ei hoida, ja vaan  länkyttää netissä naisten pahuutta, kun syrjäytynyt ei kelpaa.

Vierailija
450/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehelläsi olisi alhaisempi status ja vähemmän rahaa, olisitteko yhdessä?

Rahalla ei ole asiassa mitään merkitystä, minä tienaan saman alan ihmisenä, mutta kaupallisella puolella työskentelevänä huomattavasti enemmän kuin hän, ja asumme minun ennen hänen tapaamistaan hankkimassani talossa, ajamme minun omistamallani autolla jne. En siis mieheltä mitään taloudellista odottanut. Koulutustasolla ehkä on jossain määrin merkitystä, koska kiinnostun usein älykkäistä miehistä - ymmärrän, että älykkäitä on myös vaikka ammattikoulun käyneissä, mutta kyllä se jos joku on matemaattis-luonnontieteellisen alan tohtori, kyllä jo itsessään kertoo että älykkyyttä varmasti löytyy ja saa kiinnostumaan enemmän. Myöskin "nörttimäinen" (ei-tyylikäs, vähän nyhverö) olemus meni sen piikkiin, että on sellainen tutkijatyyppi, joka ei ulkokuoresta perusta, ja se oli tavallaan vain kiehtovaa ja tuntui syvällisemmältä kuin tavisten pintakeskeisyys. 

Vierailija
451/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieluni kuoli vain tätä lukiessa. Voimia kirjoittajalle.

Vierailija
452/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa a

"Masennuksessa aivoenergia on vähissä ja pelaaminen voi viedä sen kaiken. Vaikka se olisi ns kivaa, ruutuajan pitäisi olla vähäistä."

Tämä on niin totta. Pelaaminen on myös todellisuuspakoa, sikäli ymmärrettävää. Voi olla ainoa, mikä tuottaa iloa, kun pelit suunniteltu aktivoimaan dopamiinisysteemiä. Sen jälkeen muu elämä ei tunnukaan miltään. 

Masennusta voi todella hoitaa elämäntavoilla, se on vaan pirun vaikeaa, jos ei ole tottumusta. 

Vierailija
453/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali masentunut, vanhempien kotona asuva, työtön mies, joka ei halua tehdä mitäön eikä mennä mihinkään. 

Vierailija
454/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi Valtterin kaltainen miespuolinen tuttu. Tällä hetkellä työtön, joskin ilmeisesti opiskelee jotain ja tekee välillä pätkätöitä. Asuu äitinsä luona, ei omaa autoa (ja koska asuu maaseudulla, on siksi aikalailla vanhemmistaan riippuvainen myös kulkemisen suhteen), hyvin introvertti ja ahdistuu uusista tilanteista, ihmisistä, paikoista jne.

Tämä tuttava yrittää aktiivisesti etsiä netistä naista, koska noin kolmevitosena hänellä on kova tarve perustaa perhe. Tunnen tätä tarvetta kohtaan paljon empatiaa, koska itsekin vähän introverttina ja kotona viihtyvänä luonteena saan paljon kuitenkin kaipaamaani seuraa puolisolta ja lapseltamme. Samaan aikaan en kuitenkaan pääse eroon siitä ajatuksesta, että tälle tutulle naisen löytäminen ei voi olla mitenkään helppoa. Kun hänellä ei ole 35 v ikään mennessä kertynyt sellaisia mahdollisuuksia, että huolehtisi edes itse itsestään (oma koti, omat kulkemismahdollisuudet tavalla tai toisella), miten hän huolehtisi lapsista? Ja miten perhearki sujuisi, kun tämä tuttu ei tosiaan uskalla edes käydä itselleen vieraissa paikoissa tai varata aikaa hammaslääkäriin?

Kaikille tällaisille miehille ja naisille toivon lämmöllä onnea pariutumiseen, mutta onhan noista lähtökohdista vaikea löytää annettavaa kumppanille ja lapsille.

Vierailija
455/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai toi oli vitsi? Vai onko sun mielestä työtön ja ammatiton äidin kanssa asuja normaali mies? Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä, jos tuo on normaalia. 

Vierailija
456/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko hän asuu yli kolmekymppisenä vanhempien luona, on työtön ja mt-ongelmia?  Ja sitten ihmettelee kun ei ole naisia. Onko mahtanut jaksaa huolehtia edes ulkomuodostaan? Jestas.

Ensin pitäisi saada nuo omat asiat kuntoon ja sitten vasta miettiä niitä naisia. 

Vierailija
457/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ruikuttaa, mutta nainen valittaa asiasta ja saa toki apua.

Pitäskö myötätunnot naisia kohtaan laittaa tauolle? Tällaisten kommenttien, kuten nuo edelliset, jälkeen tulee mieleen muuttaa asennetta.

Naiset osaa hakea tarvitsemansa avun ja myötätunnon asianmukaisilta tahoilta terveydenhuollosta sekä vertaistukiryhmistä.

No ei kyllä vaikuta siltä, tai toki mielialalääkkeiden osalta. Palstaa kun lukee, tuntuu että moni nainen hakee täältä vain silmitöntä komppaamista itselleen ja seuraa huonon olonsa oksentamiseen.

Ymmärrän kyllä, että ne naiset ovat pettyneitä miehiin ja koko ajan huonoissa suhteissa. Eivät siis ole oikeasti saaneet mitään apua katkeruuteensa tai ase

Voi hyvänen aika, saat kyllä anteeksi tulkintasi.. Kaikki eivät ole miehiä, jos he ajattelevat eri tavalla kuin sinä. Miten koet hampaiden kiristelynä ja katkeruutena, kun sanon, että sekä näiden  uliinaisten että uliimiesten asenteissa, psyykessä ja olossa on palstajuttujen perusteella vikaa? :D

Varmasti suuri osa palstailevista naisista on parisuhteessa. Se on täysin selvää, koska kaikki "miehet pettävät, syövät lasten vanukkaat, eivät osallistu mihinkään ja naiset vetävät perässään pelaavia, possumaisia, tyhmiä ja kelvottomia lapsia".

Pahoittelen, etten osaa antaa vertaistukea vaan kritisoin myös joidenkin naisten asennetta/miesvalintoja. Itsellä ei ole vastaavia ongelmia kehiteltynä, en tunnista ajatusta kaikkimiehet hyi ja naiset jee 🤷🏼

Vierailija
458/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko harhoissahan tuo Valtteri on.

Vierailija
459/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys on se, että kiinnostusta ei ole ollut tarpeeksi. Sillävälin Valtteri voisi käydä terapiassa tai työstää itseään muulla tavoin.

Itse naisena olin tuollainen vuosikaudet, ihmetellen samoin että miksi en kelpaa ja mikä minussa on vikana. Terapiassa olin toki muista syistä, mutta opin näkemään käytöstäni ja ymmärtämään sitä ja tulin siihen lopputulokseen että tuo oli ulkopuolelta tullut vaatimus että pitäisi olla se parisuhde ja tuhlasin vuosikymmeniä surren sitä, että en onnistunut miestä saamaan. Nyt olen todennut, että se ei ole minun juttuni lainkaan ja olen tuhlannut elämääni ihan turhaan tavoitellen jotain mitä MUUT minulta odottivat. En ole koskaan voinut paremmin kuin nyt.

Vierailija
460/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua. Mutta ekan kuvan perusteella Valtteri on ihan ok näköinen.

Olisiko syy se, että Valtteri yrittää liian tasokkaita naisia? Itseään huomattavasti paremman näköisiä ja parikymppisiä? "Instabeibejä" Näitä,joita jokainen mies haluaa ja yrittää. 

Ongelma on siinä että suurin osa nuorista naisista ON instabeibejä!  Naiset ovat kauniimpia kuin miehet. 

Keinotekoiset "instabeibet" kauniita? Jep, kun puretaan tekotissit, tekoripset, tekohuulet, tekoperse, pidennetyt hiukset ja kilon verran pakkelia, niin siinähän sitten nähdään se kauneus kokonaisuudessaan.