Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Naiset eivät lähde Valtterin, 32, kanssa edes kahville

Vierailija
01.09.2024 |

https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/10d08906-2e94-4ea1-b0…

""Mikä minussa on vikana?"

Kun Valtteri, 32, pyytää naisia kahville, he vastaavat "ei kiitos". Hän haluaisi yli kaiken vaimon ja lapsia, mutta pitää unelman toteutumista koko ajan epätodennäköisempänä. Hän on yhä neitsyt. "Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana."

Valtteri on 32-vuotias ja yhä neitsyt. Hän haluaisi naisen, mutta hänellä ei ole heidän kanssaan minkäänlaisia kokemuksia.

- Ei löydy ketään, joka suostuu kanssani edes kahville, hän sanoo.

Ei ole ketään, ei ole koskaan ollut ketään. Hirveästi ahdistaa, että jos ei koskaan tulekaan ketään."

Nyt selityksiä naiset! Miten voi olla, että kolmikymppinen mies on tuollaisessa tilanteessa?

Kommentit (1478)

Vierailija
401/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehellä menee huonosti karkaa tänne akkalauma haukkumaan häntä kaikin tavoin. Joo, ei hän ole mikään elvis, mutta ihan kunnollisen oloinen ujopoika. Eikös hän päässyt ammattikorkeaankin ja opiskellutkin jonkin aikaa? Ei siis kuitenkaan aivan taukki.

Hän kertoo vaan omasta tilanteestaan ja toiveistaan, ei vaadi, tai syyllistä ketään. Mutta palstanainen on "kokenut", että häntä syytetään tilanteesta. Se on outoa, muttei ainutkertaista.

Nuori mies on selvästi masentunut!

Vierailija
402/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinhaastattelun loppupuolella Valtterin kissa tulee paikalle, alkaa metsästää lukkia ruokakipon takaa. Kun Valtteri katsoo kissan touhuja, hän ei keskity mihinkään muuhun. Hän on aina rakastanut eläimiä.

Jos ei löydy kumppania, hommaan kämpän ja rupean kissapelastajaksi. Koti täynnä kissoja ja sillä mennään. Minusta tulee crazy cat man.

Älä jää yksin! Mielenterveysongelmiin ja itsetuhoisiin ajatuksiin on saatavilla kattavasti tukea. Tietoa tukipalveluista puhelimitse, verkossa ja kasvokkain löydät tästä jutusta.

No niistä kissapelastuspiireistä se akka löytyisi, siellä kun me ollaan enimmäkseen naisia, eikä kaikki ole naimisissakaan. Mutta kun tuokin on jäänyt puheeksi, ei naista tule. Kun pitäisi ihan itse tehdä jotakin.

Olen crazy ca

Toinen eläinsuojeluihminen täällä, tosiaan naisia on valtaosa, ja osa sinkkujakin. Tosin ihan hirveää kivirekeä mekään emme halua, mutta voisihan tuo piristyä siellä vapaaehtoistöissä. Mutta tämä pohdinta on ajanhukkaa, koska tuo tuskin tulee koskaan lähtemään sieltä neljän seinän sisältä. Eniten olisi ongelma tuo, ettei mikään koulutus ole onnistunut, vaikka nykyään kaikki päästetään läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua. Mutta ekan kuvan perusteella Valtteri on ihan ok näköinen.

Olisiko syy se, että Valtteri yrittää liian tasokkaita naisia? Itseään huomattavasti paremman näköisiä ja parikymppisiä? "Instabeibejä" Näitä,joita jokainen mies haluaa ja yrittää. 

Ongelma on siinä että suurin osa nuorista naisista ON instabeibejä!  Naiset ovat kauniimpia kuin miehet. 

Naisten taso on romahtanut ihan täysin.

Kun vertaan kuviin 20+ vuotta sitten, taso oli aivan toista luokkaa. Luokkamme lihavin tyttö olisi nykymittapuulla sopivan kurvikas.

Hoikkuus oli normi. Ja huom, hoikkuus. Ei normaalipainoisuus.

Rakennekynnet, meikki ja uusi vaatekerta Henkkamaukalta eivät kompensoi tätä-

Vierailija
404/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan otettiin puoli ploa kosken jormaa ja käveltiin baariin. Sieltä sitten valittiin kelvollinen neito jatkoille. Ovatko asiat muuttuneet? T. Boomer

Ei se kyllä noin mennyt.

T. Toinen buumeri

Vierailija
405/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan meitä hyvin pärjääviäkin. Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut, valtion virkamies (valtion yt: ei kosketa meitä), tulot suomalaisten keskipalkan ylärajalla. Teen itse ruokani, harrastan liikuntaa, pidän huolta hygeniasta jne perusjutuista. 

Omakotitalon osto tapahtuu lähitulevaisuudessa.

Lapsia ei ole. En kuitenkaan ole koskaan käynyt edes treffeillä elämäni aikana ja poikuuskin on tallella. 

Tulen kyllä juttuun niin miesten kuin naistenkin kanssa työajalla, mutta en halua olla mitenkään tungetteleva tai muuta vastaavaa. Jos nainen on naama norsunveellä, en häiritse. En ole myöskään  se persettä kouriva alfauros. 

Naisen kuuluisi tehdä minulle se aloite. Turha minulle on hymyillä söpösti, kun en osaa tulkita sitä, että onko se kiinnostusta vai ystävällisyyttä.

M39

Että ihan kuuluisi?

Et ole ikinä ilmeisesti ihastunut kehenkään. Ottaisit jonkun naisen, jos nainen tulisi ja veisi? Aika sama kuka, kunhan on nainen? 

Olisitko myös suhteessa ihan perässävedettävä? Naiset yleensä arvostaa miehen tunneälyä. Ettei tarvii kaikkea rautalangasta vääntää. Ja sitä, että mies flirttailee, jotta naisen kiinnostus herää. Että seksiin ei vaan mennä "pannaanko" tyylillä, vaan herätellään sitä tunnelmaa eleillä ja katseilla. Jos on autismin kirjon piirteitä, niin tämä toki vaikeaa.

Vierailija
406/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ruikuttaa, mutta nainen valittaa asiasta ja saa toki apua.

Pitäskö myötätunnot naisia kohtaan laittaa tauolle? Tällaisten kommenttien, kuten nuo edelliset, jälkeen tulee mieleen muuttaa asennetta.

Naiset osaa hakea tarvitsemansa avun ja myötätunnon asianmukaisilta tahoilta terveydenhuollosta sekä vertaistukiryhmistä.

Sekä psyykelääkkeistä. Kolmasosa suomalaisnaisista syö tai on syönyt psyykelääkkeitä, mikä on aivan käsittämättömän lukema. 

Sentään yrittävät jotain, toisin kuin mies joka ignooraa ongelmansa ja ruikuttaa vain kun ei kukaan nainen tuu antaa seksiä eikä ryhdy vaimoks...

Vierailija
407/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tämä: "Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana"

Epätoivoisuus ei ole viehättävää.

Amen. Samoin tuo "haluaisin vaan naisen ja lapsia" on ihan ehdoton turn-off. Mies siis haluaa minkä hyvänsä naisen. Kylläpä on imartelevaa kyseiselle naiselle. 

Me naiset tiedättekö tykkäämme ronkeleista miehistä. On tosi ihanaa ja imartelevaa tietää, että olet se helmi, jonka miehesi on valinnut lukuisten hyvien joukosta. 

Itse en ikinä edes sylkisi päin tuollaista aloituksen kaltaista vänisijää. Tahdon miehen, joka on itsenäinen ja onnellinen vaikka olisi koko elämänsä yksin. En tahdo olla kenellekään mikään turvariepu tai kannatinteline. 

Mies, joka vielä 32-vuotiaana luulee, että muut ihmiset tekee hänet onnelliseksi, on jotenkin jälkeenjääneen oloinen muutenkin. 

(P.S. Totuuden nimissä mieheni ei valinnut minua vaan minä iskin sen. Se kun oli sitä mieltä, että ei tahdo juuri nyt parisuhdetta kun oli juuri palannut ulkomailta ja opiskelutkin oli kesken.)

P.P.S. Kukaan ei tahdo ystäväksikään ketään, joka on tosi "needy". Ihmiset pitää ihmisistä, jotka on itsenäisiä ja tulee omillaan toimeen, ei tuollaisista joista takertuminen loistaa kauas. 

N47, 20 vuotta onnellisesti naimisissa

Vierailija
408/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö myötätunnot naisia kohtaan laittaa tauolle? Tällaisten kommenttien, kuten nuo edelliset, jälkeen tulee mieleen muuttaa asennetta.

Naiset osaa hakea tarvitsemansa avun ja myötätunnon asianmukaisilta tahoilta terveydenhuollosta sekä vertaistukiryhmistä.

Enpä yleistäisi.

No minä yleistän, ihan elävän elämän kokemusten pohjalta.

Vierailija
409/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä vaikuta siltä, tai toki mielialalääkkeiden osalta. Palstaa kun lukee, tuntuu että moni nainen hakee täältä vain silmitöntä komppaamista itselleen ja seuraa huonon olonsa oksentamiseen.

Ymmärrän kyllä, että ne naiset ovat pettyneitä miehiin ja koko ajan huonoissa suhteissa. Eivät siis ole oikeasti saaneet mitään apua katkeruuteensa tai asenteeseensa, se on edelleen sama minäminä ja kaikki

Anteeksi, mutta sinä miesoletettu tässä olet se katkera. Täällä muutamaa trollia lukuunottamatta naiset ovat perheellisiä, eikä mitenkään erityisen onnettomia tai katkeria. Toisin kun sun jutusta, susta se katkeruus ja hampaiden kiristely oikein huokuu. 

Vierailija
410/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä psyykelääkkeistä. Kolmasosa suomalaisnaisista syö tai on syönyt psyykelääkkeitä, mikä on aivan käsittämättömän lukema. 

Sentään yrittävät jotain, toisin kuin mies joka ignooraa ongelmansa ja ruikuttaa vain kun ei kukaan nainen tuu antaa seksiä eikä ryhdy vaimoks...

Se että syöt aivokemiat täysin sekoittavia pillereitä, ei ole "yrittämistä". Se on luovuttamista.

Vierailija
411/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, lähtekää nyt kahville Valtterin kanssa joku teistä nuoremmista.

Jaa että miksi nuoremmista. Eikö valtterille kelpaa muut kuin nuoremmat?

Tarkoitti ehkä itseään nuoremmista? Jos hän on itse 50-70v, Valtteri ei ehkä ole hänelle hyvä kumppaniehdokas, varsinkin kun toinen haluaisi lapsia.

Vierailija
412/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, ap, miksi penäät selityksiä Valtterin huonoon tilanteeseen meiltä naisilta? 

Jos Risto ei saa opintoja valmiiksi ja siten töitä, kysytkö työnantajilta, missä on vika? Vai kysytkö ihan vaan Ristolta, miksi se on epäonnistunut elämässään? 

Ihminen luo itse oman elämänsä, ei muut luo sitä sille. 

Vierailija
413/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, lähtekää nyt kahville Valtterin kanssa joku teistä nuoremmista.

Jaa että miksi nuoremmista. Eikö valtterille kelpaa muut kuin nuoremmat?

Ei, jos on normaali mies.

Vierailija
414/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehellä menee huonosti karkaa tänne akkalauma haukkumaan häntä kaikin tavoin. Joo, ei hän ole mikään elvis, mutta ihan kunnollisen oloinen ujopoika. Eikös hän päässyt ammattikorkeaankin ja opiskellutkin jonkin aikaa? Ei siis kuitenkaan aivan taukki.

Hän kertoo vaan omasta tilanteestaan ja toiveistaan, ei vaadi, tai syyllistä ketään. Mutta palstanainen on "kokenut", että häntä syytetään tilanteesta. Se on outoa, muttei ainutkertaista.

Jonkin aikaa opiskellut ei riitä jos perhettä haluaa, pitää olla ammatti ja työ. Ei voi olla liikaa vaadittu. Ellei opiskelu onnistu, onko ne geenit tosiaan jatkamisen arvoisia?

Vierailija
415/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki vaan ansaitse ketään. Naisilla on täysi oikeus valita millaiset miehet pääsee jatkoon ja yli jäävien on vain keksittävä muuta merkitystä elämälleen.

Niinpä, tuskinpa sitä voi naisten syynä pitää, että poikalapsia syntyy enemmän. Siittiö kun sen sukupuolen määrittää. Eli iskä. 

Vierailija
416/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä välii sillä on jos toi suhde siihen perustuki?"

Lainaamasi pointti taisi olla se, että hyvin harva lähtisi suhteeseen jo heti alkujaan omaishoitajaksi.

Vierailija
417/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo sen, mikä ratkaisee.

- ulkonäkö

- raha

- status

- itsevarmuus

- se, että mies saisi muitakin naisia

Pisteyttäkääpä Valtteri näillä. Valtteri saa ulkonäöstä keskinkertaiset pisteet, muista heikot pisteet.

Otetaanpa ääriesimerkki. Jos Valtteri olisi itsevarma k*sipää joka ottaa mitä haluaa, hän saisi naisen. Hän inhottaisi osaa naisista, mutta vetoaisi osaan. Kilttinä, ujona ja epävarmana hän ei vetoa yhteenkään naiseen, vaikka sydän olisi puhdasta kultaa.

Toinen esimerkki. Jos Valtteri olisi menestyvä pelinkehittäjä joka asuu ullakkohuoneistossa stadin paraatipaikalla, hän saisi naisen.

Kolmas esimerkki. Jos Valtteri näyttäisi kalsarimallilta, sama lopputulos.

Valtterin on ymmärrettävä, että naiset arvostavat seksuaalisesti ulkonäköä, resursseja, ja miehen kykyä voittaa muut kilpailussa. Sen jälkeen kun mies on sytyttänyt seksuaalis-romanttisesti, aletaan toivomaan sitä kultaista sydäntä ja kiltteyttä sopivissa tilanteissa.

Vierailija
418/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Mä olen tällä hetkellä parisuhteessa tämmöisen "Valtterin"kanssa, enkä kyllä voi suositella kellekään. Tosin siinä mielessä tämä mun parempi, että hänellä on korkea koulutus ja työ yliopistolla opetus- ja tutkimustehtävissä. Mutta muuten kaikki samaa:  asui vanhojen vanhempiensa luona kun tavattiin, ei pessyt edes pyykkejä itse kun äiti hoisi, ei käynyt ikinä missään paitsi töissä ja oli diagnostoitu sosiaalisten tilanteiden fobia, masennus ja ahdistus. Syö lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen, mutta ei ne mitenkään poista silti kokonaan ainakaan näitä ominaisuuksia.

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa ajanut autolla kohteisiin koska mies istuu mieluummin kyydissä, niin olisi möllötetty vaan kotona ja mies olisi pelannut tietokoneella. Mies sinänsä tykkää välillä että on vaihtelua kotona oloon, mutta se vaatii tosiaan että minä hoidan ihan kaiken, hän on vain passattavana siellä. Niin kuin on kotonakin. Minä laitan ruoat, siivoan, käyn kaupassa, hoidan auton huoltoon viennit, hoidan pihaa... Jos yritän puhua siitä, että mies voisi ottaa näihin osaa, niin ei onnistu. Esim. jos sanon että minusta olisi kiva jos voisit välillä vaikka aamupalan tai iltateen laittaa, niin mies sanoo, että ei hänestä tarvisi mitään laittaa ollenkaan, joten ei hän halua osallistua sellaiseen. Kuulemma me voitaisiin vaan Woltata kaikki ruoat eikä tarvisi laittaa koskaan, ja jos minulla on pakkomielle kotiruoasta, niin mun täytyy itse se laittaa. Samoin siivous, ei osallistu, koska olen kuulemma "siivousneurootikko", eikä hän vaan siivoaisi ollenkaan niin usein jos olisi yksin. 

Ja välillä tosiaan se masennus on lääkkeistä ja terapiasta huolimatta tosi huonona. Esim. kesällä oltiin vuokramökissä viikko. Siellä katselin passattavana olevaa laiskaa miestä, joka lisäksi valitti koko ajan, eikä vain omia olojaan vaan sellaisia synkkiä eksistentiaalisen tason pohdintoja. Onko maailma jonkun julman olennon simulaatio? Miksi on niin paljon kärsimystä ja ahdistusta ja kuolemaa, hän ei halua elää tällaisessa maailmassa. Olemassaolo on kärsimystä, eikä siksi tänne pidä synnyttää uusia olioita kärsimään. Viikko tämmöistä, samalla passaten valittajan etten ruokaa, hoitaen saunan- ja paljun lämmitykset ja loppusiivoukset, retkien suunnittelut ja ajamisen, niin eipä ollut loman jälkeen piristynyt olo vaan väsynyt.

Mutta kun ei jättääkään oikein voi, koska pelkään että tuo tekisi jotain itselleen. Täytyy vaan toivoa, että ne terapiat ja lääkkeet alkaisi auttaa.

Vierailija
419/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen on aina mies. Vika vaan on hakusessa ja pian löytyykin. Masennukseensakin mies on syyllinen.

Ja neuvoksi: "Ryhdistäydy, hae apua, reipastu, ei me sua kotoa haeta ja oletkin vielä tyhmä!"

Vierailija
420/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan otettiin puoli ploa kosken jormaa ja käveltiin baariin. Sieltä sitten valittiin kelvollinen neito jatkoille. Ovatko asiat muuttuneet? T. Boomer

Joku seksuaaliterapeutti naistenlehdessä hiljattain tosiaan mainitsi tämän yhdeksi syyksi, miksi on vaikeampi pariutua. Nuoret ei enää juo niin kuin ennen. Tällä on luonnollisesti monia hyviä puolia, ei siinä mitään. Mutta alkoholilla oli parinmuodostuksen kautta sellainen vaikutus, että se alentaa kynnystä tutustua erilaisiin ihmisin ja poistaa seksuaalisia estoja, joten vähän nauttineena tuli tutustuneeksi ja jopa menneeksi sänkyyn sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei täyttäisi selvin päin laadittua deittikumppanin "vaatimuslistaa" ollenkaan - ja joku tällainen saattoikin osoittautua ihanaksi ihmiseksi.

Itse olen 50 v ja näin kävi mullekin jo opiskeluaikana. Mies ei ollut ulkoisesti tyyppiäni, mutta niinhän se on et

On kyllä MAJOR red flag jos ei joku kykene juomatta tutustumaan ihmisiin :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan