Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Naiset eivät lähde Valtterin, 32, kanssa edes kahville

Vierailija
01.09.2024 |

https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/10d08906-2e94-4ea1-b0…

""Mikä minussa on vikana?"

Kun Valtteri, 32, pyytää naisia kahville, he vastaavat "ei kiitos". Hän haluaisi yli kaiken vaimon ja lapsia, mutta pitää unelman toteutumista koko ajan epätodennäköisempänä. Hän on yhä neitsyt. "Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana."

Valtteri on 32-vuotias ja yhä neitsyt. Hän haluaisi naisen, mutta hänellä ei ole heidän kanssaan minkäänlaisia kokemuksia.

- Ei löydy ketään, joka suostuu kanssani edes kahville, hän sanoo.

Ei ole ketään, ei ole koskaan ollut ketään. Hirveästi ahdistaa, että jos ei koskaan tulekaan ketään."

Nyt selityksiä naiset! Miten voi olla, että kolmikymppinen mies on tuollaisessa tilanteessa?

Kommentit (1478)

Vierailija
461/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö nämä vanhatpojat tajua, että se oma elämä pitäisi olla mielekästä ihan jo lähtökohtaisesti. Ei voi odottaa että joku nainen tulee ja elämä muuttuu kuin taikaiskusta paremmaksi.

Itse sinkkunaisena puuhailen kaikkea kehittävää, harrastan asioita joista tykkään ja elämä on kivaa sinkkunakin. En vain vikise kotona odottamassa koska prinssi saapuu pelastamaan elämäni. 

Vierailija
462/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Mä olen tällä hetkellä parisuhteessa tämmöisen "Valtterin"kanssa, enkä kyllä voi suositella kellekään. Tosin siinä mielessä tämä mun parempi, että hänellä on korkea koulutus ja työ yliopistolla opetus- ja tutkimustehtävissä. Mutta muuten kaikki samaa:  asui vanhojen vanhempiensa luona kun tavattiin, ei pessyt edes pyykkejä itse kun äiti hoisi, ei käynyt ikinä missään paitsi töissä ja oli diagnostoitu sosiaalisten tilanteiden fobia, masennus ja ahdistus. Syö lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen, mutta ei ne mitenkään poista silti kokonaan ainakaan näitä ominaisuuksia.

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa ajanut autolla kohteisiin koska mies istuu mieluummin

Lapsena kiusattu nörtti? Juu, tollasia meistä taitaa aika usein tulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseydy, puhtaat, siistit vaatteet, huoliteltu olemus, kohtelias käytös. Aloitetaanko vaikka näistä.

t.mies

Vierailija
464/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri voi alkaa salilla, lukea filosofiaa. Opetella ruuanlaittoa. Ihan mitä vaan harrastuksia. Jos on työtön niin opiskelee jotain kotoontaan tietsikan kautta.

Miksikö?

No saa muuta ajateltavaa, eikä tartte enää pelkästään naisia miettiä.

Jos jotain diagnooseja löytyy niin ei niitä tartte hävetä. Esm aspekter löytyy sivuja, sieltä voi löytyä myös hyviä kavereita.

Vierailija
465/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua tuossa tyypissä alun alkaen viehätti niin, että menit yhteen? 

Kuulostaa jo läheisriippuvaiselta, että et koet, että sun pitää olla yhdessä, jotta toinen ei tee jotain itselleen. Ei pidä, oikeasti. 

Älykkyys ja sivistyneisyys. Olen aina olllut sellainen, että mikään muu ei ole mulle suurempi nautinto kuin syvällinen keskustelu. Tämän miehen kanssa se onnistui, heti ensitapaamisesta. Hän on lukenut aivan valtavasti muutakin kuin omaa alaansa, tuntee esim. filosofiaa ja maailman uskontoja laajasti, tuntee antiikin Kreikan ja Rooman mytologiaa ja osaa vetää sieltä tilanteisiin mielenkiintoisia vertauksia tai sanontoja, tykkää miettiä asioita kuten ajan olemus, todellisuuden perimmäinen luonne jne joita itsekin usein mietin. Ensi tapaamisen jälkeen olin ihan että no nyt, nyt se löytyi mun sielunkumppani, en ollut koskaan ennen kokenut että joku on niin täysin samoista jutuista kiinnostunut kuin minä. Muistan kun iltapäivälehdessä se joku naissinkku sanoi, että ei ehkä haluaisikaan miestä, koska tuntisi että mies tulisi hänen ja Platonin väliin. Minä olin aina tuntenut samoin, mutta nyt löytyi joku, jonka kanssa yhdessä pohtia filosofiaa ja metafysiikkaa ja milloin mitäkin.

Mutta tosiaan tuollainen ihminen, kun on masentunut, osaa myös mennä melkoisen syvälle niihin syövereihin, valiten esim. filosofeilta ja uskonnoista ne masentunutta maailmankuvaa tukevat näkemykset, mikä uhkaa joskus vetää minutkin syövereihin. Lisäksi tuo totaalinen välinpitämättömyys tavallisen arjen hoitamisesta, niin kyllä se raskasta on.

Vierailija
466/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtteri on työtön amislainen, joka asuu vanhemmillaan. Pelkää väkijoukkoja ja on herkkä. Jutun kuva ei esitä Valtteria, eikä Valtteri ole hänen oikea nimensä.

Mitä vikaa on herkässä miehessä? Noh naiset?

Herkkyys on johonkin rajaan asti hyvä ominaisuus, jos se on vaikka sellaista empaattista kykyä että mies aistii herkästi toisen tunnetiloja ja osaa reagoida niihin. Vaikea sanoa henkilöä tuntematta, onko Valtteri sitten jo liiankin herkkä. Väkijoukkojen pelkokaan ei haittaa, jos sen pystyy voittamaan, osaa käsitellä pelkoaan. Mutta jos on esimerkiksi sillä tavalla herkkä, että siihen yhdistyy huono itsetunto ja herkkä loukkaantuminen, keskustelukumppanin pitää olla koko ajan varpaillaan, ettei vahingossakaan loukkaa, ja jos väkijoukkojen pelko ei ole mitenkään kontrollissa, niin nuo on hankalia o

Niinpä, mitä kukakin herkkyydellä tarkoittaa. Esimerkiksi minun mieheni on monessa mielessä herkkä, ja juuri siksi sellainen aivan ihana Ritari Suojelija -tyyppi. Mikä on miehille hyvin luontainen rooli ihan biologisista syistäkin. 

Valtteri kuulostaa pikemminkin siltä, että puhuu herkkyydestä kun tarkoittaa vain luonteen heikkoutta. Se, ettei ole saanut edes opintoja valmiiksi, viittaa siihen. 

Toimittajilta vikatikki tehdä Valtterista artikkeli tästä naisettomuus-näkökulmasta, kun on selvää että mt-ongelmat on Valtterin suurin haaste, ei se naisettomuus. Ratkaise mt-ongelmat ja muut ratkeaa siinä sivussa. 

Vierailija
467/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi Valtterin kaltainen miespuolinen tuttu. Tällä hetkellä työtön, joskin ilmeisesti opiskelee jotain ja tekee välillä pätkätöitä. Asuu äitinsä luona, ei omaa autoa (ja koska asuu maaseudulla, on siksi aikalailla vanhemmistaan riippuvainen myös kulkemisen suhteen), hyvin introvertti ja ahdistuu uusista tilanteista, ihmisistä, paikoista jne.

Tämä tuttava yrittää aktiivisesti etsiä netistä naista, koska noin kolmevitosena hänellä on kova tarve perustaa perhe. Tunnen tätä tarvetta kohtaan paljon empatiaa, koska itsekin vähän introverttina ja kotona viihtyvänä luonteena saan paljon kuitenkin kaipaamaani seuraa puolisolta ja lapseltamme. Samaan aikaan en kuitenkaan pääse eroon siitä ajatuksesta, että tälle tutulle naisen löytäminen ei voi olla mitenkään helppoa. Kun hänellä ei ole 35 v ikään mennessä kertynyt sellaisia mahdollisuuksia, että huolehtisi edes itse itsestään (oma koti, omat kulkemismahdollisuudet tavalla tai t

Täähän se ois. 

Vierailija
468/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi Valtterin kaltainen miespuolinen tuttu. Tällä hetkellä työtön, joskin ilmeisesti opiskelee jotain ja tekee välillä pätkätöitä. Asuu äitinsä luona, ei omaa autoa (ja koska asuu maaseudulla, on siksi aikalailla vanhemmistaan riippuvainen myös kulkemisen suhteen), hyvin introvertti ja ahdistuu uusista tilanteista, ihmisistä, paikoista jne.

Tämä tuttava yrittää aktiivisesti etsiä netistä naista, koska noin kolmevitosena hänellä on kova tarve perustaa perhe. Tunnen tätä tarvetta kohtaan paljon empatiaa, koska itsekin vähän introverttina ja kotona viihtyvänä luonteena saan paljon kuitenkin kaipaamaani seuraa puolisolta ja lapseltamme. Samaan aikaan en kuitenkaan pääse eroon siitä ajatuksesta, että tälle tutulle naisen löytäminen ei voi olla mitenkään helppoa. Kun hänellä ei ole 35 v ikään mennessä kertynyt sellaisia mahdollisuuksia, että huolehtisi edes itse itsestään (oma koti, omat kulkemismahdollisuudet tavalla tai t

Miten tuosta olisi lapsia kasvattamaan ja hoitamaan? kun on lapsi itsekin.

Vierailija
469/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder ei ole ainakaan Valtterille oikea paikka. Hänen kannattaisi lähteä mukaan esim seurakunnan toimintaan ja mennä sellaisille kansalaisopiston kursseille, joilla käy paljon naisia. Esim kielet ja taide- ja käsityökurssit.

Vierailija
470/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tälläiset miehet harkitse esim ulkomailta kumppania? esim norja, ruotsi, euroopassa tai sitten ulkopuolelta. Jos kerta Suomessa on enemmän sinkkumiehiä kuin naisia. 

Mene katsomaan millaisia miehiä Norjassa on, ei siellä jollain Valtterilla ole sen enempää saumaa. 

Sitäpaitsi poikalapsia syntyy ihan joka paikassa enemmän kuin tyttöjä. Lajiominaisuus. 

Vierailija
471/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että odottaa pelastajaa on ensimmäinen virhe. Ei nainen ole ratkaisu. Työpaikka, terapia, lääkkeet, oma asunto, harrastukset, mielenkiinnon kohteet. Ne tekee onnelliseksi. Se parisuhde tulee siihen päälle, jos tulee. Kaikilla ei tule. 

Parisuhteettomuus on kuitenkin yksi rasitetekijä. Aina plussat eivät riitä kompensoimaan sitä miinusta.

Vierailija
472/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Mä olen tällä hetkellä parisuhteessa tämmöisen "Valtterin"kanssa, enkä kyllä voi suositella kellekään. Tosin siinä mielessä tämä mun parempi, että hänellä on korkea koulutus ja työ yliopistolla opetus- ja tutkimustehtävissä. Mutta muuten kaikki samaa:  asui vanhojen vanhempiensa luona kun tavattiin, ei pessyt edes pyykkejä itse kun äiti hoisi, ei käynyt ikinä missään paitsi töissä ja oli diagnostoitu sosiaalisten tilanteiden fobia, masennus ja ahdistus. Syö lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen, mutta ei ne mitenkään poista silti kokonaan ainakaan näitä ominaisuuksia.

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa a

ADD, lieviä autistisia piirteitä?

Vierailija
473/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua. Mutta ekan kuvan perusteella Valtteri on ihan ok näköinen.

Olisiko syy se, että Valtteri yrittää liian tasokkaita naisia? Itseään huomattavasti paremman näköisiä ja parikymppisiä? "Instabeibejä" Näitä,joita jokainen mies haluaa ja yrittää. 

No itse en ole ikinä halunnut millään tavoin "instabeibejä", missejä tai muita vastaavia. Olen aina halunnut aivan tavallisia naisia.

Vierailija
474/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on liian vaativia nykyään. Ei kelpaa enää normaali mies.

Normaali masentunut, vanhempien kotona asuva, työtön mies, joka ei halua tehdä mitäön eikä mennä mihinkään. 

Tiiän kyllä ihan työssäkäyviä omistusasunnossa asuvia miehiä jotka on vanhojapoikia viiksekkäitä.

Vierailija
475/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt 2 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihan loppuun asti väsynyt miehen saamattomuuteen, passiivisuuteen ja myös, inhottaa kyllä sanoa koska kyseessä on sairaus eikä sille mitään voi, masennukseen. Juuri oltiin kesälomilla, ja jos minä en olisi miettinyt kaikkea ja varannut kaikkea, jopa ajanut autolla kohteisiin koska mies istuu mieluummin

Herranjestas, miksi ihmeessä pysyttelet tuossa? Ei se kuole.

Oon itse mm paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöinen + masentunut, joskus mun on todella vaikea liikkua ulkona ja lähteä mihinkään. On käynyt sääliksi kumppaneita, kun ovat välillä joutuneet hoitamaan esim kauppa-asiat ja jos uskaltaudunkin porukkaan viettämään iltaa niin olen törkeän ahdistunut tuppisuu. Tosin yritän parhaani mukaan, hoidan enemmän sit kotona hommia ja ruokahuolmin, huomioin kumppania monin tavoin ja voin sanoa että hyvä nainen mä oon. Pitäähän sen suhteen olla balanssissa jotenkin, kumpikin kantaa vuorollaan jos toinen ei jaksa.

Ainakin omalta kohdalta voin sanoa, että esim nuo kauppareissujen hoitamiset on välillä karhunpalvelus mulle. Älä ota ohjia liikaa ja suorita kaikkea miehen puolesta. Mulla on ollut ihanan kärsivällisiä miehiä, mä mielellään lähden mukaan siedättämään itseäni vaikka välttämättä en aina yksin kykene. Joskus toisesta näkee ja aistii että harmittaa kun en vaan pysty aina kaikkeen mitä se toinen.

Ainakin mä ymmärrän, että mun oireilu voi olla jollekin liikaa ja siksi mä kerron aina heti alkuun, annan toiselle mahdollisuuden perääntyä.

Vaikka erot on olleet aina vaikeita, (oon vielä keskivertoa herkempi ja tunnen kovaa), niin kyllä mä ihan hyvin olen selvinnyt, ruokkinut itseni, kämppäkin ok ja siellä kaupassa ja muuallakin kykenen käymään ihan yksin, tosin hiljaisempana aikana. Mulla kasvaa aina rohkeus ja itsetunto sinkkuna.

Ei tuo kuulosta yhtään hyvältä että koet miehen vaan riippakivenä ja olet säälistä hänen kanssa. Kuulostat enemmän huoltajalla kuin kumppaneilta ja tuolla säkin vaan mahdollistat sitä flegmaattisuutta. Annatko sä ollenkaan mitään vastuita miehelle? Osaako se sun mielestä tehdä mitään?

Vierailija
476/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö nämä vanhatpojat tajua, että se oma elämä pitäisi olla mielekästä ihan jo lähtökohtaisesti. Ei voi odottaa että joku nainen tulee ja elämä muuttuu kuin taikaiskusta paremmaksi.

Itse sinkkunaisena puuhailen kaikkea kehittävää, harrastan asioita joista tykkään ja elämä on kivaa sinkkunakin. En vain vikise kotona odottamassa koska prinssi saapuu pelastamaan elämäni. 

Hän on masentunut.

Vierailija
477/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtteri voi alkaa salilla, lukea filosofiaa. Opetella ruuanlaittoa. Ihan mitä vaan harrastuksia. Jos on työtön niin opiskelee jotain kotoontaan tietsikan kautta.

Miksikö?

No saa muuta ajateltavaa, eikä tartte enää pelkästään naisia miettiä.

Jos jotain diagnooseja löytyy niin ei niitä tartte hävetä. Esm aspekter löytyy sivuja, sieltä voi löytyä myös hyviä kavereita.

Asperger tietty.

Vierailija
478/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UO: monet koulukiusatut ja siitä siipeensä saaneet miehet ovat pinnan alla hyvin katkeria. Heidät pienestä pitäen alistettu maskuliinisen nokkimisjärjestyksen epäoikeudenmukaisuudelle ja poikkeavuutta, tai mukamas feminiinisiä piirteitä kuten heikkoutta tai itkuherkkyyttä on käytetty aseena kiusaamisessa. Monella uhrilla on neuroepätyypillisyyttä, joka on ollut kiusaamiseen altistava tekijä.

Katkeruus ja siihen linkittyvä ihmisviha ovat potentiaalisia riskitekijöitä parisuhteessa. Jotkut alistetut toistavat omaa traumaansa, heterosuhteessa vaikkapa siten, että alistavat sitten naista erinäisillä misogynisillä tavoilla koska on sisäistetty ajatus siitä, että ne feminiiniset jutut on alempiarvoisempia. Esim. tuo, ettei siivoa tai kokkaa ja suhtautuu niihin ylimielisesti, on selvää sukupuolista vallankäyttöä. Moni internezissä erilaisissa Discord-ryhmissä ja laudoilla vuosia maleksinut mies saattaa olla hyvinkin altistunut todella naisvihamieliselle ajattelulle.

Sitten taasen lapsena kiusatuksi tulleella naisella saattaa olla harhainen kuvitelma, että kaltaisensa nörttipojat ovat jotenkin parempia kuin ne avoimesti naisvihamieliset juntit lätkäjätkät. On ihan oma ilmiönsä käyttää neuroepätyypillisyyttä perusteluna omalle huonolle käytökselle, jopa väkivallalle. Näitä hylkiöitä tai modernimmin katkeria i n c e l e i t ä on naisten ihan aiheestakin syytä varoa. 

Vierailija
479/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on masentunut.

Sitä ei nainen paranna.

Vierailija
480/1478 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan 28 vuotias munahaukka lopetti e-pilsut