Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introverttiyden probleemi. Kaipaisin kavereita mutten jaksa heitä.

Vierailija
01.09.2024 |

Kokemuksia samasta?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti moni itseään introverttinä pitävä on vain lievästi mt-ongelmainen, jolla on selkeitä puutteita sosiaalisissa taidoissa.

Ei pidä paikkaansa. Introverttillä EI ole puutteita sosiaalisissa taidoissa, vaan he ovat sosiaalisesti hyvinkin taitavia. He eivät vain jaksa jatkuvaa seuraa ja ihmisiä. Itselläni ei ainakaan ole mt-ongelmaa edes lievänä, mutta ihmiset imee minusta energiat. Jotkut saa voimaa ihmisistä ja jotkut menettävät energiaa toisten seurassa. Ekstrovertti saa ihmisistä energiaa ja voimaa , mutta introvertti tarvitsee latautuakseen hiljaisuutta/yksinäisyyttä ja rauhaa. 

Olin tulossa kommentoimaan minäkin tuolla "sama" kommentilla, mutta niitä olikin jo monta heti alkuun :D

Sama! 😁

Vierailija
22/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voida pakottaa sosiaaliseksi. Käsittääkseni laissa on pykälä kanssakäymisen vapaudesta. Seuransa saa valita tai olla valitsematta mitään seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on varmaan aika paljon.

Vierailija
24/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttiydestä voi parantua olemalla muiden kanssa tekemisissä. Se vaatii sosiaalisuutta, mikä taas on kenen tahansa opittavissa oleva taito. Tottahan sosiaaliseksi opettelu vaatii kovaa työtä ja on vaikeampaa aikuisena, mutta ei sen vaikeampaa kuin kunnon kohottaminen.

Ei pidä paikkaansa.Sama kun sanoisit ekstrovertille, että parannut tuosta sosiaalisuudestasi, kun pysyt vuoden sisällä, etkä tapaa yhtään ihmistä. 

Minä olen tehnyt työurani yli 40v ihmisten parissa, enkä ole sinä aikana "parantunut" introverttyidestä. Päinvastoin, nyt aljkaa tuntua, ettei kestäisi enää päivääkään ihmisten seurassa. Onneksi kohta pääsen eläkkelle. Vaikeutuu vaan tämä itsensä pakottaminen ihmisten seuraan.  Kun pääsen eläkkellel lepuutan kroppaani ja mieltäni, enkä mene ihmisten ilmoille kuukauteen. 

Vierailija
25/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaissut siten, että muutama kiva naapuri, joiden kanssa mukava vaihtaa kuulumisia pihalla, ehkä satunnaisesti sopia yhteinen lenkki tms. Ei kuitenkaan tarvi soitella ja jauhaa turhaa puhelimessa. 

Vierailija
26/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemuksia. Ei ratkaisua ongelmaan.

Samoin. Parisuhde on ainut ihmissuhde, joka ei kuormita. Nyt olen tosin ollut sinkku vuoden päivät ja kaipaan rakkautta kovasti.

Vierailija
27/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit saisivat opetella tahdikkuutta ja toisten hienovaraista huomioonottamista sosiaalisissa tilanteissa. 

Tämän puute on huomattavasti ärsyttävämpää kuin introverttien hiljaisuus ja veätyminen.

Vierailija
28/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ystävänä on myös raskas, koska kaikki tehtävä hänen mukaansa.

Vierailija
29/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ratkaisu siihen oli että muutin toiseen kaupunkiin. Nyt näen ystäviä sopivan harvoin. Uusia en aio etsiä. Riittää satunnainen juttelu kaupungilla. Olen supliikki ja helposti lähestyttävä. Juttuseuraa löytyy aina. 

Vierailija
30/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs, ajatteleva ihminen ei viihdy tyhmempiensä seurassa. Ja heitä on suuri enemmistö. 

Siksi ap:n ongelma on ratkaisematon.

Vierailija
31/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introilu on melko haastavaa välillä, haluan olla pääsääntöisesti yksin, mutta kerran viikossa pari tuntia seuraa riittää hyvin taas viikoksi. Aloin harrastamaan vapaaehtoistyötä lauantaisin parin tunnin ajan, saa juttuseuraa samalla kun tekee jotain hyödyllistä.

"Hyödyllistä". Niinko kenen mielestä?

Vierailija
32/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen se intro, joka löytää kaltaisensa puolison. He eivät tarvi muuta.

Vierailija
33/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain parhaat ystävät aikuisiällä opiskelupaikkakunnalta. Nyt vuosikymmenien jälkeen asutaan kuka missäkin, joten tavataan hyvin harvoin, ei välttämättä edes vuosittain. Soitellaan joskus, viestitellään ja somessa pidetään yhteyttä. Sopii mulle! Ystävyydet on kestäneet vuosikymmeniä ja lapsiakin ollaan saatu. Silti aina kun tavataan, ei tunnu että olisi kulunut esim. vuotta.

Vierailija
34/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs, ajatteleva ihminen ei viihdy tyhmempiensä seurassa. Ja heitä on suuri enemmistö. 

Siksi ap:n ongelma on ratkaisematon.

Taas tätä, kaikki introvertit eivät viisaita, kaikki ekstrovertit eivät tyhmiä.

Vierailija
35/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen se intro, joka löytää kaltaisensa puolison. He eivät tarvi muuta.

Mulla oli introkumppani ja oli kiva kun ei tarvinnut nyhjätä kylki kyljessä mutta silti oli esim reissuseuraa. Suhde kaatui muihin juttuihin.

Joku aika sitten pääsin hänen kyydisdä toiseen kaupunkiin, ja oli kiva kun pystyimme osan matkaa istua vaikka lähes puoli tuntia puhumatta, eikä ollut edes kiusallista.

Jos jonkun puolitutun kanssa matkustat niin tulee olo, että koko matka pitäisi puhua pälpättää.

Vierailija
36/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikavereita, ei heidän sinun kotiin tarvii tunkeilla.

Vierailija
37/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit saisivat opetella tahdikkuutta ja toisten hienovaraista huomioonottamista sosiaalisissa tilanteissa. 

Tämän puute on huomattavasti ärsyttävämpää kuin introverttien hiljaisuus ja veätyminen.

Todellakin! Miksi on ok introverttia käskeä reipastumaan tai puhumaan, mutta sitten ekstrovertit saa imeä kaiken tilan ja energian itseensä?

Vierailija
38/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain parhaat ystävät aikuisiällä opiskelupaikkakunnalta. Nyt vuosikymmenien jälkeen asutaan kuka missäkin, joten tavataan hyvin harvoin, ei välttämättä edes vuosittain. Soitellaan joskus, viestitellään ja somessa pidetään yhteyttä. Sopii mulle! Ystävyydet on kestäneet vuosikymmeniä ja lapsiakin ollaan saatu. Silti aina kun tavataan, ei tunnu että olisi kulunut esim. vuotta.

"Soitellaan". Intron painajainen 😮

Vierailija
39/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun haluaisin linkittää sen YouTube videon missä selitetään miksi sosiaalisesti kompetentit introvertit vetää luokseen sosiaalisesti EI-kompetentit ekstrovertit ja siitä se introvertin kuormittuminen (usein) syntyy.

Vastauksena kysymykseen: koen vähemmän kuormittavana kun on joku mielekäs harrastus tai aktiviteetti missä näkee ihmisiä mutta ei tartte välttämättä seurustella, esim. kuntosali tai bändihommat.

Vierailija
40/78 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma. Opiskelut ja opiskelupaikan hälinä kuluttaa sosiaalisia voimavarojani niin, etten enää kotiin päästyäni jaksa viettää aikaa muiden kuin korkeintaan siskoni kanssa. Jos mulla olisi hyvä ystävä, jaksaisin varmaan senkin seuraa, mutta mistä hyviä ystäviä saa kun tutustumiseen ei ole energiaa? Ei mistään, etenkään kun en pysty avautumaan kunnolle millekään nettitutuille huonojen kokemusten takia (päädyin kahdesti käräjille asti, kun yksi nettikaverini paljastui ihan häiriintyneeksi stalkkeriksi josta eroon pääseminen kesti muutaman vuoden).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän