Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka käytät tiukkoja leggingsejä lyhyen yläosan kanssa

Vierailija
31.08.2024 |

Olethan tietoinen, että varsinkin, jos takapuolesi on yhtään runsaampi muodoiltaan, takapuolesi jokainen yksityiskohta piirtyy takanasi olevien ihmisten katsottavaksi? Jos olet tietoinen, onko tämä se tarkoitus?

Mietin vain, kun äsken kävelin kaupassa yhden nuoren naisen perässä. Hän oli hieman tukevampi, niin kuin monet nuorista nykyään ovat, ja voin sanoa, että peräpään yksityiskohdista ei mikään jäänyt arvailun varaan. Mun mielestä tuollainen pukeutuminen on suoraan sanottuna hieman häiritsevää. Välillä kyllä mietin, että moni ei itse ymmärrä, miten paljastavasta asusta on kyse.

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervoja ne on. Yksinkertaisesti. Kukaan täyspäinen nainen ei lähde ulos niin ohuissa ja tiukoissa vaatteissa, että on käytännössä alasti. Sori nyt vaan mutta näin se on. Pidän niitä liian isoissa housuisakin, mitkä nyt on muotia, kulkevia fiksumpina.

Vierailija
102/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun logiikalla sun pitäisi kulkea koko naama peitettynä, koska ihmiset voi häiriintyä siitä miten ruma olet. Mieti nyt vähän. 

Sä keksit tuon logiikan kyllä ihan itse. Mä haluaisin vain, että ihmiset eivät esittelisi intiimejä alueitaan niin yksityiskohtaisesti julkisella paikalla. Tietääkseni Suomessa kasvojen näkymistä ei ole koskaan pidetty intiiminä.

Ap

No mutta onhan se visuaalista haisemista, että rumat ihmiset tulevat vaikka kahvilaan eivätkä pidä vaikkapa sifonkihuivit naamansa päällä. Kyllä kohtelias ihminen huomioi muut läsnäolijat eikä vie näiltä ruokahalua omalla minäkeskeisyydellään.

No jep. Joku ryttyinen naama happamalla ilmeellä, hyi hitto. Kyllä siinä ruokahalut menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsit on kyllä parasta naisten pukeutumisessa, sopii lähes kaikille eikä pienet sellut tai arvet haittaa, miesten katseet ovat taattuja!

Vierailija
104/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten pukeutuvat. Huolestuttaa lapset jotka ihan nuorena kulkevat paljastavissa vaatteissa. Mitä nuo alle 15 v tytöt hakevat. Trikoot heilläkin jo sellaisia mitä näkee salilla eli sauma menee siellä hanurin välissä. 

Vierailija
105/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan naiset pukeutuvat väärin. On huivia ja burkhaa, joita ei saisi täällä käyttää. On liian niukkaa pukeutumista, joka on myös väärin. Pitäisikö järjestää kansanäänestys naisille sopivasta pukeutumisesta? Kaikkien pitää sitten noudattaa sitä.

En tykkää myöskään siitä, jos miehet pitävät tuollaisia yksityiskohdat paljastavia vaatteita julkisella paikalla. On siitäkin kokemusta. Ja esim. burkha on alistamisen väline kyllä. Kysypä afgaaninaisilta, miten kivaa heistä on siihen pukeutua.

Ap

Hyvä idea tuo naisilta kysyminen. Pitäisikö täällä Suomessakin ajatella niin, että nainen voi pukeutua niin kuin hänestä on kivaa. Vaikkapa noihin vaatteisiin, jotka sinua häiritsevät.

Minä kysyisin, että mihin se raja vedetään. Tuo, että pukeudutaan niin ohueeseen kankaaseen, että kaikki yksityiskohdat ovat kaikkien nähtävillä, ei mielestäni juurikaan alastomuudesta eroa. Vissiin nyt kuitenkin edes joku on sitä mieltä, että on ihan kivaa, että ihmiset eivät tule alasti kauppaan? Kukaan ei tosiaan estä ketään pukeutumasta niihin kaiken paljastaviin leggareihin. Mutta eipä kukaan voi estää myöskään minua sanomasta mielipidettäni niistä: ne ovat paljastelua, eikä paljastelu sovi ruokakauppaan.

Ap

Vierailija
106/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legginsit ei sovi kenellekään.

Pitkän, lantion alle ulottuvan paidan kanssa kivannäköiset.

Vierailija
107/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi käytin vain bilettäessä, sitten aloin pitämään lenkeillä ja kauppareissuilla. Nykyään pukeudun niin töihinkin. 

Vierailija
108/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, miehet ja naiset 

Tämä on ongelma nykymaailmassa. Kaikki saa tehdä just niinku itteensä sattuu huvittamaan eikä tarvitse välittää muista. Yleiset käytöstavat ja tilannetaju romukoppaan ja voimaannutaan. 

Niin, ajattele että sinä ja ap, eli oksettavat rumilukset saa kävellä julkisilla paikoilla perseennäköinen naama paljastettuna, kun on vaihtoehtojakin. 

Vielä pahempi asia on se kuin ap:n kaltaiset kehitysvammaiset saa kirjoittaa nettiin. Ei kukaan kaipaa sellaista. Pitäisi kieltää lailla. 

Mutta sen sijaa toisten ihmisten haukkuminen on ihan ok?

Ap

Vierailija
109/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun logiikalla sun pitäisi kulkea koko naama peitettynä, koska ihmiset voi häiriintyä siitä miten ruma olet. Mieti nyt vähän. 

Sä keksit tuon logiikan kyllä ihan itse. Mä haluaisin vain, että ihmiset eivät esittelisi intiimejä alueitaan niin yksityiskohtaisesti julkisella paikalla. Tietääkseni Suomessa kasvojen näkymistä ei ole koskaan pidetty intiiminä.

Ap

Sua häiritsee jonkun housut, mua häiritsee sun ruma naama ja luonne. Mitäs teet. 

Mua ei häiritse housut, mua häiritsee se, että housut eivät peitä riittävästi ihmisen intiimialueita. Ei varmaan ole ok, että joku vetää munansa esille kassajonossa. Minusta ei ole myöskään ok, että pukeudutaan kauppaan sellaiseen vaatteeseen, joka paljastaa kaiken.

Ap

Vierailija
110/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mutta onhan se visuaalista haisemista, että rumat ihmiset tulevat vaikka kahvilaan eivätkä pidä vaikkapa sifonkihuivit naamansa päällä. Kyllä kohtelias ihminen huomioi muut läsnäolijat eikä vie näiltä ruokahalua omalla minäkeskeisyydellään.

No jep. Joku ryttyinen naama happamalla ilmeellä, hyi hitto. Kyllä siinä ruokahalut menee. 

Selluliitti peräpäässä on kuitenkin kaikilla esiintyvä normaalirakenne, mutta se pitäisi peittää jottei muita ihmisiä inhota. Samalla logiikalla varsinkin aknesta, ihottumasta, ruusufinnistä, psorista tai muusta ihosairaudesta kärsivien pitäisi pitää pää peitettynä. Inhottaahan se toki katsella myös jonkun kaljua tai harvahiuksista päätä. Eikö ne tajua miltä sellainen muiden silmiin näyttää vain haluaako ne pervoina esitellä itseään muille?

Vierailija
111/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo vieläkään auennut että mikä siinä häiritsee. Jotenkin ajattelet, että ihmiset on sellaisia barbinukkeja joilla ei ole persettä tai alapäätä ja kun jollain on tiukat housut, niin tajuat että apua, tuolla ihmisellä on housujen alla jotain! Ja se aiheuttaa jotain fobiatiloja sinulla? Yritä selittää. Tai eipä minua erityisemmin kiinnosta mitä päästään sairaat ajattelee, joten ei tarvitse selittää. 

Vierailija
112/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama miten pukeutuvat. Huolestuttaa lapset jotka ihan nuorena kulkevat paljastavissa vaatteissa. Mitä nuo alle 15 v tytöt hakevat. Trikoot heilläkin jo sellaisia mitä näkee salilla eli sauma menee siellä hanurin välissä. 

Etenkään teinitytöt eivät helposti ymmärrä, mitä reaktioita paljastelu muissa aiheuttaa, etenkin miehissä. Ja se on mun mielestä ihan ok, että eivät tajua, kun kyse on kasvavista ihmisistä. Sen sijaan olisi ihan ok, että vanhemmat asettaisivat jonkinlaisia rajoja pukeutumiseen.

Ap

Vierailija
113/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oo vieläkään auennut että mikä siinä häiritsee. Jotenkin ajattelet, että ihmiset on sellaisia barbinukkeja joilla ei ole persettä tai alapäätä ja kun jollain on tiukat housut, niin tajuat että apua, tuolla ihmisellä on housujen alla jotain! Ja se aiheuttaa jotain fobiatiloja sinulla? Yritä selittää. Tai eipä minua erityisemmin kiinnosta mitä päästään sairaat ajattelee, joten ei tarvitse selittää. 

Se, että henkilä pukeutuu niin ohuesta kankaasta valmistettuihin housuihin, että kaikki yksityiskohdat näkyvät, niin kuin hän olisi alasti. En tiedä, mistä nuo fobiat keksit. Ja kun kirjoitat viestin, yritä ennen julkaisua päättää, mitä kysyt, vai etkö kysy mitään.

Ap

Vierailija
114/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten tiukkoja trikoita puolustavat ovat tässäkin ketjussa huonokäytöksisiä. Kun ei ole muita perusteluita, niin käydään rumasti haukkumaan eri mieltä olevia.

Miksei vain voisi ottaa opikseen ja miettiä, että jos ne oikeasti onkin vähän liian rivot pöksyt ulos ilman vaikka vähän pidempää paitaa tai jotain. Muiden kommenteista voi ottaa opikseenkin eikä aina vänkyttää vastaan ja olla tyhmä.

Vierailija
115/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaisen pukeutuisen voisi sallia nuorille hoikille naisille, joilla on hyvät muodot ja kroppa 5/5.

Vierailija
116/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selluliitti ei ole intiimialue. Yritä nyt edes. 

Perse on intiimialue. Vai kuljetko perse paljaana julkisella paikalla?

Ap

Vierailija
117/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, miehet ja naiset 

Tämä on ongelma nykymaailmassa. Kaikki saa tehdä just niinku itteensä sattuu huvittamaan eikä tarvitse välittää muista. Yleiset käytöstavat ja tilannetaju romukoppaan ja voimaannutaan. 

Niin, ajattele että sinä ja ap, eli oksettavat rumilukset saa kävellä julkisilla paikoilla perseennäköinen naama paljastettuna, kun on vaihtoehtojakin. 

Vielä pahempi asia on se kuin ap:n kaltaiset kehitysvammaiset saa kirjoittaa nettiin. Ei kukaan kaipaa sellaista. Pitäisi kieltää lailla. 

Menikö legginssimammalla tunteisiin?

Vierailija
118/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen N50+ ja tsekkaan aina peilistä monelta kantilta, ettei näy mitään vakoa, muhkuraa tai makkaraa. Vaikeaksi käy vuosi vuodelta, vaikka hoikka olenkin. Muta onneksi voi valita vaatteensa. Legginssit ihan pannassa, ellei pitkä paita. Olen liian vanha tajutakseni näitä ryppypyllyleggareita tai "katsokaa kaikki vakoni, muhkurani ja makkarani". Ja tosiaan, kun ne näet siellä kassajonossa, on ne jo näköhermoilla ihan pysyvästi, vaikka kuinka käännät pääsi.

Vierailija
119/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggingseihin pukeutuvat naikkoset janoavat miesten huomiota

Vierailija
120/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te kattelette niitä tuntemattomien ihminen peppuja? Ihan oikeasti. Mä en kiinnitä edes tollaseen huomiota, koska en katso eikä huvita katsoa.