Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka käytät tiukkoja leggingsejä lyhyen yläosan kanssa

Vierailija
31.08.2024 |

Olethan tietoinen, että varsinkin, jos takapuolesi on yhtään runsaampi muodoiltaan, takapuolesi jokainen yksityiskohta piirtyy takanasi olevien ihmisten katsottavaksi? Jos olet tietoinen, onko tämä se tarkoitus?

Mietin vain, kun äsken kävelin kaupassa yhden nuoren naisen perässä. Hän oli hieman tukevampi, niin kuin monet nuorista nykyään ovat, ja voin sanoa, että peräpään yksityiskohdista ei mikään jäänyt arvailun varaan. Mun mielestä tuollainen pukeutuminen on suoraan sanottuna hieman häiritsevää. Välillä kyllä mietin, että moni ei itse ymmärrä, miten paljastavasta asusta on kyse.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se haittaa! Onko pakko jäädä tuijottamaan? Meillä kaikilla on keho, meillä kaikilla on takamus ja se on kaikilla erilainen. Leggingsit on todella mukavat päällä, kannattaa kokeilla!

Kyllä mulla on leggareita olemassa, mutta käytän niitä yleensä kotona. Kun hän käveli suoraan edessäni ja huomattavasti hitaammin (eikä tuossa käytävällä mahtunut ohittamaan), niin kyllä kaikki oli silmieni edessä. Muuten, jos kerran tietoisesti pukeudutaan erittäin paljastavasti, eikö silloin ole tarkoituskin, että katsottaisiin? Vai mikä se tarkoitus on?

Ap

Tarkoitus on että vaatteet ovat tarpeeksi lämpimät keliin nähden ja mukavat päällä. Ei ole tarkoitus olla toisten arvioitavana.

Miten se käytännössä onnistuu, että ei ole muiden arvioitavana? Kukaan ei voi estää toisten ajatuksia syntymästä. 

Ap

Vierailija
82/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsit ei sovi kenellekään. 🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan naiset pukeutuvat väärin. On huivia ja burkhaa, joita ei saisi täällä käyttää. On liian niukkaa pukeutumista, joka on myös väärin. Pitäisikö järjestää kansanäänestys naisille sopivasta pukeutumisesta? Kaikkien pitää sitten noudattaa sitä.

En tykkää myöskään siitä, jos miehet pitävät tuollaisia yksityiskohdat paljastavia vaatteita julkisella paikalla. On siitäkin kokemusta. Ja esim. burkha on alistamisen väline kyllä. Kysypä afgaaninaisilta, miten kivaa heistä on siihen pukeutua.

Ap

Hei pelle, ketään ei kiinnosta mistä sä tykkäät ja mistä et. 

Vierailija
84/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, miehet ja naiset 

Tämä on ongelma nykymaailmassa. Kaikki saa tehdä just niinku itteensä sattuu huvittamaan eikä tarvitse välittää muista. Yleiset käytöstavat ja tilannetaju romukoppaan ja voimaannutaan. 

Vierailija
85/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun minä olen tottunut katsomaan ihmisiä ennenkaikkea silmiin ja kasvoihin. En todellakaan huomaa tai jää katselemaan että millaiset housut kylläkin on. Ja sitäpaitsi on mahtavaa, että ihmiset ovat sinut oman kroppansa kanssa.

No hän oli muhun selin, niin en oikein voinut katsoa silmiin ja kasvoihin. Minustakin on mahtavaa, että ihmiset ovat sinut oman kehonsa kanssa, mutta tarkoittaako se sitten sitä, että kehon kaikki yksityiskohdat on näytettävä muille?

Ap

Niin siis sitä se oman kehon hyväksyminen just tarkoittaa, että oma keho on muuta tarkoitusta varten kuin toisten miellyttämistä. Ja jos et voi katsoa toista kasvoihin, niin peppuko se on ainoa vaihtoehto sitten? Olisiko jokin kateus toisen hyvästä itsetunnosta nyt kyseessä?

Vierailija
86/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokentällä yhdellä venäläisnaisella oli hyvin ohuesta kankaasta hihaton, haalarimainen asu. Kun hän nousi tuoliltaan, haalari oli mennyt persvakoon ja kaikki selluliittimuhkurat erottuivat selvästi kankaan läpi. Hän olisi voinut samantien olla alasti kentällä. Hän oli täysin rinnaton, päärynän muotoinen ja ukkonsa oikein taputteli tuota ihrapyllyä, että kaikki sen huomaisi. Miten tuon näyn saisi pois mielestä. Apua.

Tapahtui enne Ukrainan sotaa paikallisen abc:n parkkipaikalla.

Ajoin auton ihan sisäänkäynnin lähelle. Sitten huomasin venäläisen nuoren naisen, joka seisoi kivettyneenä ilta-auringon loisteessa päällään pronssinväriset leggingsit ja lähempääkin lyhyt toppi. Katse haaveellisena :-)  lasekvaan aurinkoon. Kaunis nuori nainen, mutta pitääkö esittää itseään noin naurettavasti. Vai etsikö ehkä...

Vierailija
87/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun minä olen tottunut katsomaan ihmisiä ennenkaikkea silmiin ja kasvoihin. En todellakaan huomaa tai jää katselemaan että millaiset housut kylläkin on. Ja sitäpaitsi on mahtavaa, että ihmiset ovat sinut oman kroppansa kanssa.

Sama. Me ollaan ehkä hieman älykkäämpää sorttia kuin ap 😅 Luojan kiitos. 

Ilmeisesti tosiaan olette ihan eri lahjakkuusluokassa, kun näette silmät ja kasvot, vaikka henkilö on teihin selin. Kuulostaa mahtavalta kyvyltä.

Ap

Näkevät perssilmän.

Vierailija
88/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma nykymaailmassa. Kaikki saa tehdä just niinku itteensä sattuu huvittamaan eikä tarvitse välittää muista. Yleiset käytöstavat ja tilannetaju romukoppaan ja voimaannutaan. 

Tässä oli kyse pukeutumisesta

Vierailija
89/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osta sellainen mitä äärimuslimit käyttää jossa ei näy edes silmiä. Olet niin petolinnunperse naamastasi että se on häirintää kun näytät pärstääsi julkisilla paikoilla. Tulee oksennusrefleksi. Ja pelotat pikkulapsia. 

Vierailija
90/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun logiikalla sun pitäisi kulkea koko naama peitettynä, koska ihmiset voi häiriintyä siitä miten ruma olet. Mieti nyt vähän. 

Sä keksit tuon logiikan kyllä ihan itse. Mä haluaisin vain, että ihmiset eivät esittelisi intiimejä alueitaan niin yksityiskohtaisesti julkisella paikalla. Tietääkseni Suomessa kasvojen näkymistä ei ole koskaan pidetty intiiminä.

Ap

Vierailija
91/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin! Nykynuoret ei enää tee niin kuin setämiehet käskee, on se kamalaa!

Vierailija
92/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan naiset pukeutuvat väärin. On huivia ja burkhaa, joita ei saisi täällä käyttää. On liian niukkaa pukeutumista, joka on myös väärin. Pitäisikö järjestää kansanäänestys naisille sopivasta pukeutumisesta? Kaikkien pitää sitten noudattaa sitä.

En tykkää myöskään siitä, jos miehet pitävät tuollaisia yksityiskohdat paljastavia vaatteita julkisella paikalla. On siitäkin kokemusta. Ja esim. burkha on alistamisen väline kyllä. Kysypä afgaaninaisilta, miten kivaa heistä on siihen pukeutua.

Ap

Hyvä idea tuo naisilta kysyminen. Pitäisikö täällä Suomessakin ajatella niin, että nainen voi pukeutua niin kuin hänestä on kivaa. Vaikkapa noihin vaatteisiin, jotka sinua häiritsevät.

Vierailija
93/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei pelle, ketään ei kiinnosta mistä sä tykkäät ja mistä et. 

No miksi sitten vastaat minulle? Ei ole pakko kommentoida, jos ei kiinnosta. Ja kuitenkin, vaikka sinua ei kiinnosta, ajatukseni kiihdyttävät sinua niin paljon, että rupeat haukkumaan.

Ap

Vierailija
94/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattele että sinä ja ap, eli oksettavat rumilukset saa kävellä julkisilla paikoilla perseennäköinen naama paljastettuna, kun on vaihtoehtojakin. 

Vierailija
95/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun logiikalla sun pitäisi kulkea koko naama peitettynä, koska ihmiset voi häiriintyä siitä miten ruma olet. Mieti nyt vähän. 

Sä keksit tuon logiikan kyllä ihan itse. Mä haluaisin vain, että ihmiset eivät esittelisi intiimejä alueitaan niin yksityiskohtaisesti julkisella paikalla. Tietääkseni Suomessa kasvojen näkymistä ei ole koskaan pidetty intiiminä.

Ap

Selluliitti ei ole intiimialue. Yritä nyt edes. 

Vierailija
96/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se haittaa! Onko pakko jäädä tuijottamaan? Meillä kaikilla on keho, meillä kaikilla on takamus ja se on kaikilla erilainen. Leggingsit on todella mukavat päällä, kannattaa kokeilla!

Kyllä mulla on leggareita olemassa, mutta käytän niitä yleensä kotona. Kun hän käveli suoraan edessäni ja huomattavasti hitaammin (eikä tuossa käytävällä mahtunut ohittamaan), niin kyllä kaikki oli silmieni edessä. Muuten, jos kerran tietoisesti pukeudutaan erittäin paljastavasti, eikö silloin ole tarkoituskin, että katsottaisiin? Vai mikä se tarkoitus on?

Ap

Tarkoitus on että vaatteet ovat tarpeeksi lämpimät keliin nähden ja mukavat päällä. Ei ole tarkoitus olla toisten arvioitavana.

Miten se käytännössä onnistuu, että ei ole mu

Se onnistuu just niin että kukaan ei vaan arvostele toisen ulkonäköä tai tyyliä! Saako sinun lapsesi ulkonäköä arvostella?

Vierailija
97/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap osta sellainen mitä äärimuslimit käyttää jossa ei näy edes silmiä. Olet niin petolinnunperse naamastasi että se on häirintää kun näytät pärstääsi julkisilla paikoilla. Tulee oksennusrefleksi. Ja pelotat pikkulapsia. 

Okei, eli sinusta ei ole sopivaa arvioida tuntemattomien ihmisten pukeutumista (ja perustella, mikä on ongelma), mutta sen sijaan toisia saa haukkua just niin rumilla sanoilla kuin sielu sietää. Mielenkiintoista. 

Ap

Vierailija
98/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattele että sinä ja ap, eli oksettavat rumilukset saa kävellä julkisilla paikoilla perseennäköinen naama paljastettuna, kun on vaihtoehtojakin. 

Vielä pahempi asia on se kuin ap:n kaltaiset kehitysvammaiset saa kirjoittaa nettiin. Ei kukaan kaipaa sellaista. Pitäisi kieltää lailla. 

Vierailija
99/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sua häiritsee jonkun housut, mua häiritsee sun ruma naama ja luonne. Mitäs teet. 

Vierailija
100/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mutta onhan se visuaalista haisemista, että rumat ihmiset tulevat vaikka kahvilaan eivätkä pidä vaikkapa sifonkihuivit naamansa päällä. Kyllä kohtelias ihminen huomioi muut läsnäolijat eikä vie näiltä ruokahalua omalla minäkeskeisyydellään.