Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ozempic onkin ihmelääke, tepsii Alzheimeriin, riippuvuuksiin, reumaan, mielenterveysairauksiin...

Vierailija
31.08.2024 |

Ehkäisee ehkä jopa ikääntymistä 

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010667364.html

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli onko se lääkkeen suoraa vaikutusta vai tuleeko vaikutus siitä, että paino laskee? Saako saman hyödyn sillä, että ei ole ylipainoa alkuunkaan?"

Tuskin asiaa vielä edes tiedetään. Mutta jos sokerit on kunnossa, syö terveellisesti ja on hoikka, niin voisi olettaa, että sokeria ei kerry aivoihin. 

Amerikkalaiset somevaikuttajat tarjoilevat termiä "micro dosing" jolloin esim Ozempicia ei pistetä hoitoannosta, vaan sellainen miniannos josta ei tule oireita. Tämä on ihan täysin kokeellista, mutta kyseiset lääkärit kertovat, että potilaiden aivosumu helpottaa, nivelkivut vähenevät, vaihdevuosioireet helpottavat jne. Mutta tuskin Suomesta saa tällaista kokeellista hoitoa.

Vierailija
82/87 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut iät ja ajat sellainen musta napakarva, jonka olen tasaisin ajoin nypännyt pois. Ensin se muuttui kovan karheasta vaaleaksi ja ohueksi ja lopulta se vain lopetti ilmestymisensä. Oli pois vuosia.

Nyt yhtäkkiä se sitten palasi 🤷🤷 Onkohan minulla nyt 4kk Ozempicia takana. 

En oikein keksi mikä muukaan olisi tuon aiheuttanut. Estrogeenia on mennyt jo pari vuotta. Sen aikana ei ole tapahtunut mitään, ennen tätä. 

Ozempic käänsi hormonitoimintaa 5v taaksepäin? 😅🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja persun dicki pitenee kun ihra vähenee

Vierailija
84/87 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vain voitaisi kärrätä lihavia ihmisiä jollakin karjavankkurilla johonkin parakkikylään itärajalle ja he joutuisivat tekemään siellä raskasta ruumiillista työtä tai esim. kaivaa ojia, tieverkostoja, junaratoja ja risujen keräämistä metsistä. Saisivat sitten pari soppa-ateriaa vastineeksi ja heitä pidettäisiin siellä siihen asti, että ovat normaalipainoisia. Kun pääsevät siviiliin, niin tarkka seuranta päälle ja jos kiloja alkaa tulla takaisin, niin eka tuntuvat sakot ja jos ne ei toimi, niin takaisin työleirille.

Vierailija
85/87 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut iät ja ajat sellainen musta napakarva, jonka olen tasaisin ajoin nypännyt pois. Ensin se muuttui kovan karheasta vaaleaksi ja ohueksi ja lopulta se vain lopetti ilmestymisensä. Oli pois vuosia.

Nyt yhtäkkiä se sitten palasi 🤷🤷 Onkohan minulla nyt 4kk Ozempicia takana. 

En oikein keksi mikä muukaan olisi tuon aiheuttanut. Estrogeenia on mennyt jo pari vuotta. Sen aikana ei ole tapahtunut mitään, ennen tätä. 

Ozempic käänsi hormonitoimintaa 5v taaksepäin? 😅🤔

Nyt saa nyppiä myös paksuja viiksikarvoja taas. Pari paksua tuli aina ja ne tunsi sormenpäässä, jolloin ne tajusi nypätä pois. Ehdin jo iloita, että ne sentään vaaleni ja muuttui hennommisksi esivaihdevuosien aikana, siis jo vuosia sitten. Vielä kun palataan tuuhdeiden kulmakarvojen aikaan niin olisipa kiva.

Huvittavaa kyllä. Olisi kiva tietää onko muille käynyt näin. 

Vierailija
86/87 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom, nämä hormonaaliset muutokset voi tietysti johtua siitä, että paino laskee. Hitaasti, mutta kuitenkin. Selvästi on just pullottava ylämaha alkanut laskemaan. Sieltäkö lähtee nyt sitten sitä vaarallista vatsarasvaa.

Vierailija
87/87 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun on pakko sanoa, että tällä hetkellä Ozempic on kyllä toiminut minulle erittäin hyvin. Minulla kesti aika kauan, että pääsin hoitoannokseen 1mg. Käyttänyt olen nyt neljä kynää. Minulla laski jo pienellä annoksella paastosokeri melkein seitsemästä->5,5. Tuollaista aamusokeria en ole nähnyt kymmeneen vuoteen.

Minulla on ollut kaksi raskausdiabetesta, joten olin tikittävä aikapommi, jolla metabolinen oireyhtymä paheni pahenemistaan.

Minulla oli siis nuo "hauskat" jutut, kuten mustan napakarvan paluu ja terävien viiksikarvojen paluu. Nyt muuten palasi myös ovulointi ja voin kertoa, että sen todellakin huomasi. Nyt olen palannut tuttuun naisen elämään. PMS on ja silloin siivotaan ja hoidetaan ikäviä hommia. Ovulaatio taas laittaa katselemaan ympärilleen ihan toisella tapaa kuin aikoihin. Nyt on se kierto taas. Esivaihdevuosien takia oli oikeastaan koko ajan vain PMS ja pahinta laatua.

Mulla on tässä lisänä myös kierukka ja laastari. Ei ole enää pientä vuotoa koko ajan myöskään.

Joten kyllä tämä hormonitoiminnalle jotain tekee. Ei ihme, että Ozempicin aikana naiset jotka eivät ole tulleet raskaaksi, yhtäkkiä sitten huomaavat olevansa raskaana.

Painoa ei ole lähtenyt kuin 6-7kg. Olenhan kuitenkin esivaihdevuosissa ja metabolia päin per+settä. En stressaa siitä.