HS: Ozempic onkin ihmelääke, tepsii Alzheimeriin, riippuvuuksiin, reumaan, mielenterveysairauksiin...
Ehkäisee ehkä jopa ikääntymistä
Kommentit (87)
Jos jollakin on ollut juuri sellainen ongelma, mihin tuo lääke auttaa, esim mielialaan, niin sitten on hyvä.
Monille ei sovi ja on esimerkiksi tullut itsemurha-ajatuksia lääkettä käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte itsenne lihoa kymmeniä kiloja?
Suolistohormonin puutteessa ihminen lihoo tahtomattaan, koska silloin ei saavuta syömällä kylläisyydentunnetta. Sillä, jolla suolistohormonit toimivat normaalisti, tulee jossain vaiheessa ruokailua kylläinen olo. Aivan samalla tavalla voi vertailla ihmisiä, joilla on vikaa kuulossa ja toisella ryhmällä normaali kuulo. Se, jolla on vikaa, ei kuule vaikka toinen huutaisi kurkku suorana.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin on ollut juuri sellainen ongelma, mihin tuo lääke auttaa, esim mielialaan, niin sitten on hyvä.
Monille ei sovi ja on esimerkiksi tullut itsemurha-ajatuksia lääkettä käytettäessä.
Höpöjä puhut.
En usko, että mikään lääke on täysin riskitön. Parempi elää aina ilman lääkkeitä, jos se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan hyvä lääke tarvitseville, lähinnä diabeetikoille ja vaikeasti lihaville, mutta se että sitä aletaan tarjota suunnilleen peruslääkkeeksi kaikkeen jopa ikääntymisen estämiseen, kuulostaa kyllä kovasti lääketehtaiden markkinoinnilta.
Dementiaa estetään vieläkin parhaiten nykyisillä neuvoilla. Olisi merkittävää saada ensin kansa tiedostamaan hiljaisen tulehduksen ja hammashygienian sekä kuulon ja näön merkitys. Kaikki aistien toiminnanheikennykset altistavat dementialle. Suomalaiset tekevät sen itse häpeilemällä huonoa kuuloaan ja tekemällä ajankohtaisten silmälasien hankinnasta köyhille ylivoimaista. Silmälasiverovähennys pitäisi palauttaa. Se toisi säästöjä nimenomaan siten, ettei väki dementoituisi huonon näön vuoksi. On surullista, että ihminen vetäytyy sosiaalisesta kanssakäymisestä huonojen silmälasien vuoksi.
Miten tuo sitten aivoissa vaikuttaa? Itse olen hyvin varovainen kaikkien mieleen vaikuttavien lääkkeiden kanssa.
Olihan SSRI joskus myös ihmetabletti ja ratkaisu kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei huomaa ikääntymistä kun mainittu lääke ei ole silmille hyväksi !
Tuon (N)AIONin voi saada ilman mitään lääkkeitä jos verenpaine on korkea, kolesteroli on korkea ja sen lisäksi vielä käyttää nikotiinia sisältävää tuotetta. Jokainen noista kolmesta osatekijästä lisää riskiä. Luultavasti silmäongelmat saaneista ainakin osa kuuluu tuohon ryhmään. Kyse on metabolisesta oireyhtymästä kokonaisuutena ja sen lisänä asiaa pahentamassa tupakkatuotteiden käyttö.
Useampi väite voi jollain tasolla pitää paikkansa. Suolisto ON "toiset aivot". Suolistohormonit vaikuttaa kognitiivisiin toimintoihin ja mielialaan sitä kautta.
Samoja positiivisia vaikutuksia voi saada oikeanlaisella ravinnolla. Jännä, että moni on kielteisesti geenimanipuloituun ravintoon suhtautuva, mutta liputtaa innoissaan näiden lääkevalmisteiden puolesta.
Lääkkeet on suolistohormonien kaltaisia. Geenimanipuloituja modifioituja) biologisia tuotteita. Tehty DNA-tekniikalla. Osalla sivuvaikutukset merkittäviä (kielteisiä) ja isolla osalla kehon toiminnalliset muutokset todennäköisesti pysyviä (kielteisesti). Oma luontainen toiminta lakkaa/menee vakavalla tavalla epäkuntoon käytön seurauksena. Vaihtelevilla aikaväleillä. Siksikin puhutaan koko elämän kestävästä lääkityksestä. Ehkä kannattaa lisääntymishommat jälkeläisen parhaan lopputuloksen kannalta, hoitaa ennen DNA-lääkityksen aloittamista.
Melko hurja tämä suosittu trendi kaikilta osiltaan.
Onneksi ei tarvitse olla riippuvainen lääkkeistä, vaan voi itse omilla valinnoillaan, elämäntavoillaan hallita mieltä ja elimistöään. Se antaa enemmän hyvää mieltä, kun joutuu nähdä vaivaa oman terveytensä eteen ja saa tuloksia oman päättäväisyyden avulla. En myöskään haluaisi ozempic naamaa. Monella laihtumiseen tapahtuu liian nopeasti ja liiallisesti sen helppouden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo sitten aivoissa vaikuttaa? Itse olen hyvin varovainen kaikkien mieleen vaikuttavien lääkkeiden kanssa.
Vaikuttaa siten, että osa GLP-reseptoreista on aivoissa. Normalisoi niiden toimintaa. Eihän siinä ole mitään luonnotonta jos autetaan kaikki ihmiset samalle viivalle. Onhan esimerkiksi ykkösluokan diabetesta hoidettu iät ajat insuliinilla ja nykyaikana ei löydy kovinkaan montaa ihmistä, joka kiistäisi sen hyödyt.
Joo, ja kuuri on kuulemma ikuinen.
Onko Suomessa kukaan vielä kuollut tuon lääkkeen käytön seurauksena, kuten muualla?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä varmaan edes kunnolla tiedetä? Vähentää tulehdusta aivoissa ja muutenkin elimistössä. Vaikuttaa tiettyyn reseptoriin joita meillä on aivoissa ja suolistossa. Toimisiko näillä keskusteluyteys paremmin?
Epäröin itse aloittamista ja siirsinkin sitä vuodella, kun en halunnut ottaa mitään riskejä mielialan huonontumisesta. Siitä olin enimmäkseen lukenut.
Mutta jo ekalla viikolla huomasin, että hermot ei mene. Ei ahdista. Olo on tasainen. Joten ajattelen, että viesti vaan kulkee nyt perille. Kaikki on vähän neutraalimpaa, hyvällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Useampi väite voi jollain tasolla pitää paikkansa. Suolisto ON "toiset aivot". Suolistohormonit vaikuttaa kognitiivisiin toimintoihin ja mielialaan sitä kautta.
Samoja positiivisia vaikutuksia voi saada oikeanlaisella ravinnolla. Jännä, että moni on kielteisesti geenimanipuloituun ravintoon suhtautuva, mutta liputtaa innoissaan näiden lääkevalmisteiden puolesta.
Lääkkeet on suolistohormonien kaltaisia. Geenimanipuloituja modifioituja) biologisia tuotteita. Tehty DNA-tekniikalla. Osalla sivuvaikutukset merkittäviä (kielteisiä) ja isolla osalla kehon toiminnalliset muutokset todennäköisesti pysyviä (kielteisesti). Oma luontainen toiminta lakkaa/menee vakavalla tavalla epäkuntoon käytön seurauksena. Vaihtelevilla aikaväleillä. Siksikin puhutaan koko elämän kestävästä lääkityksestä. Ehkä kannattaa lisääntymishommat jälkeläisen parhaan lopputuloksen kannalta, hoitaa ennen DNA-lääkityksen aloittamista.
Melko hurja tämä
Ozempic ei sisällä lainkaan geenejä, joten se ei voi olla geenimanipuloitua.
Kilpirauhassyövän riski nousee käyttäjillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, toisilta häviää suurinpiirtein elämänilo. Olisiko heillä sitten valmiiksi sitten liian vähän sitä aivoissa. Tiedä häntä.
Itsekin pelkään, että meneekö anhedonian puolelle jossain vaiheessa. Tällä hetkellä kuitenkin ruoka maistuu hyvältä (ja syön hyvää ruokaa, sopivia määriä), seksipuoli toimii parempi, lääke tasasi jotenkin hormoneja (esivaihtarit menossa). Ei vaan tee mieli shoppailla, kahvia, riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse olla riippuvainen lääkkeistä, vaan voi itse omilla valinnoillaan, elämäntavoillaan hallita mieltä ja elimistöään. Se antaa enemmän hyvää mieltä, kun joutuu nähdä vaivaa oman terveytensä eteen ja saa tuloksia oman päättäväisyyden avulla. En myöskään haluaisi ozempic naamaa. Monella laihtumiseen tapahtuu liian nopeasti ja liiallisesti sen helppouden vuoksi.
Ozempicin käyttäjä joutuu itse tekemään sen ravintonsa valitsemisen työn. Ei Ozempic tee sitä hänen puolestaan. Lääkkeen käyttäjän nälkäsignaalit muuttuvat normaalille tasolle. Eivät alle normaalien tasojen. Se, että puhutaan Ozempic-naamasta johtuu klikkimedian tarpeista. Laihtuessa osalla lähtee rasvaa kasvoista ja etenkin päälle kolmeviitosilla voi alkaa iho roikkua kun täyte sulaa alta pois. Niin käy aina kun laihtuu paljon laihtuipa millä dieetillä tai missä ajassa hyvänsä.
Hitaasti laihtuneiden naamaan tottuu ja sitä sulamisen ei noteerata samalla tavalla. Julkkiksilla on yleensä plastiikkakirurgipuolen kontaktit tiedossa ja kontakteille etua jos julkkikset käyvät heidän luonaan täytättämässä tai hoidattamassa kasvojaan. Mikään muu kuin täyttöhoito ei ehdi korjaamaan rasvan häviämistä niin nopeasti, ettei sitä huomattaisi jos on jatkuvan silmälläpidon alaisena ja paparazzit pörräävät nurkilla.
Suomessakin on plastiikkakirurgin klinikalla saatavana vaikka minkälaisia ei-kirurgisia hoitoja, joilla saa kasvojen ihoa kiristettyä mutta ne ottavat oman aikansa. Siksi täyttämisestä on tullutkin suosittua. Tavallisesti ihan iän vuoksi löysää ihoaan kiristyttävä naiset ja miehet ovat asiakaskuntaa. Miehet suhtautuvat täytepistoksiin kielteisemmin kuin naiset. Ulkomailla tarjotaan hanakammin rasvaimussa kävijöille mahdollisuutta pistätyttää omat puhdistetut rasvat takaisin vaikka kasvoihin kuten fillerit pienellä lisähinnalla. Ei haluta haaskata sitä käyttökelpoista materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja kuuri on kuulemma ikuinen.
Niinhän se on diabeetikoillakin. Nyt tosin normaalipainon saavuttaneet osittain kokeilevat vuoden painonhallinnan jälkeen laskea annosta ylläpitoannokseksi. Osa kokeilee olla kokonaan ilman. Laihtuminen normalisoi osalla nälkäsignaaleja. Kyse on yksilöistä ja osalla se toimii, osalla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet on suolistohormonien kaltaisia. Geenimanipuloituja modifioituja) biologisia tuotteita. Tehty DNA-tekniikalla. Osalla sivuvaikutukset merkittäviä (kielteisiä) ja isolla osalla kehon toiminnalliset muutokset todennäköisesti pysyviä (kielteisesti). Oma luontainen toiminta lakkaa/menee vakavalla tavalla epäkuntoon käytön seurauksena. Vaihtelevilla aikaväleillä. Siksikin puhutaan koko elämän kestävästä lääkityksestä. Ehkä kannattaa lisääntymishommat jälkeläisen parhaan lopputuloksen kannalta, hoitaa ennen DNA-lää
"Ozempic ei sisällä lainkaan geenejä, joten se ei voi olla geenimanipuloitua"
Niin, semaglutidista kirjoitin. Se on Ozempicin vaikuttava ainesosa.
"Ozempic sisältää vaikuttavana aineena semaglutidia."
-lääkeinfo.fi-
Mulla käytössä ja joudun syömään diettiruokaa ja ihan sama työ kuin ilman lääkettä. Annos on niin pieni ettei mitään vaikutusta. Ei mulla ole mitään oireita.