Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi avo- tai avio-eron jälkeen etenkin monet naiset, joilla on lapsi tai lapsia, hylkäävät samalla miehen koko suvun?

Vierailija
30.08.2024 |

Siinä menevät sen jälkeen helposti myös lasten toiset isovanhemmat, vaikka he eivät olisi tehneet mitään pahaa kenellekään. 

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän eroaa siitä miehestä. Mihin hän enää miehen sukulaisia tarvitsee? Naisella on omat sukulaiset.

Vierailija
22/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän parikin eronnutta naista, jotka eivät juuri koskaan anna lapsiaan isänsä mukaan, kun tämä vierailee vanhempiensa luona. He puhuvat lapsilleen pahaa isästään ja tämän suvusta. Ja jos joskus käy niin onnekkaasti, että lapset sitten pääsevät käymään isänsä sukulaisten luona, he ovat hyvin varautuneita, jännittyneitä ja vähäpuheisia. Mitä tällä voitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän parikin eronnutta naista, jotka eivät juuri koskaan anna lapsiaan isänsä mukaan, kun tämä vierailee vanhempiensa luona. He puhuvat lapsilleen pahaa isästään ja tämän suvusta. Ja jos joskus käy niin onnekkaasti, että lapset sitten pääsevät käymään isänsä sukulaisten luona, he ovat hyvin varautuneita, jännittyneitä ja vähäpuheisia. Mitä tällä voitetaan?

Miten niin ei anna?

Vierailija
24/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hoitaa omat sukulaisensa.

Vierailija
25/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukana ei ole ollut pettämistä, valehtelua tai minkäänmuotoista väkivaltaa, niin kyllä silloin ne lapsien äidit ovat yhä miehen sukuun yhteydessä, vaikkeivät enää niin tiiviisti. 

Mutta kun erotilanteissa on niin usein mukana jotain noista ylläolevaa.

Vierailija
26/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on useita eronneita äitejä, jotka kaikki olisivat halunneet pysyä väleissä ex-appivanhempien kanssa. Ainakin olisivat halunneet, että lapsilla olisi edelleen kahdet isovanhemmat. Isovanhempien taholta on pistetty välit poikki entiseen miniään ja samalla ilmoitettu, ettei lapsenlapsia haluta tavata. Surullista.

Outoa, että isät eivät vie lapsiaan vanhempiaan tervehtimään. Niin yleensä toimitaan.

Vierailija
27/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä eroaisin lasteni isästä, niin ei mua kyllä huvittaisi enää pätkääkään hengata ex-miehen sukulaisten kanssa. Nytkin näen heitä vain koska on pakko. Lapset totta kai pysyvät sukulaisina ja tärkeinä näille, mutta mies hoitakoon lastensa välit omiin sukulaisiinsa.

Vierailija
28/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos parisuhde päättyi siksi että mies petti? Miksi äiti antaisi lapsensa epäluotettavan mukaan? Hirveästi riippuu niistä syistä jotka eroon johtivat, missä tekemisissä lasten äiti on ei-miehen, tai mihinkään häneen liittyvän kanssa on.

Vierailija
29/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksi pilata elämäänsä jonkun pahasuisen taakse jääneen outosukuisen satunnaisen anopin tekeleen takia, kun ei ole mikään pakko, ja vaikka olisikin. Nou nou. Lifes go on.

Vierailija
30/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä. Lapsilla on edelleen sama isä? No kai se isä pitää yllä niitä lapsen kontakteja omaan sukuunsa? 

Vierailija
31/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö isillä oli mitään roolia ja vastuuta siitä, että lapset pitävät yhteyttä hänen omaan sukuunsa? Kaikestako se vastuu pitää vierittää naiselle. 

Jos odotukset olisivat tasapuoliset, ihmeteltäisiin miksi mies ei pidä yhteyttä ex-vaimonsa sukuun. Väitän että tämä on vielä harvinaisempaa kuin päinvastoin, mutta silti miehiä ei syyllistetä tästä. Eihän heiltä odoteta edes että pitäisivät yhteyttä edes omaankaan sukuunsa. Kaksoisstandardi jyllää. 

Vierailija
32/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos lapsen isä kuolee on velvollisuus pitää yhteyttä lapsen isän sukuun.

Vierailija
33/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö isillä oli mitään roolia ja vastuuta siitä, että lapset pitävät yhteyttä hänen omaan sukuunsa? Kaikestako se vastuu pitää vierittää naiselle. 

Tämä vastuu vieritetään usein myös parisuhteessa naisille, oletetaan että naisten pitäisi hoitaa yhteydenpito miehen sukuun. Itse väsyin tähän ja varsinkin anoppiin, jolla on mt-ongelmia ja aloitti aina meille tullessaan valittamisen omista asioistaan. On myös edelleen katkera hänen ja miehen isän erosta, josta on jo lähes 30 vuotta aikaa. Myös miehen isän uusi vaimo on hankala ihminen. Muutamia vuosia sitten väsyin tähän, koska hoidan muutenkin kaikki metatyöt ym.lapsiin kuuluvat asiat. Ajattelin että mies saa hoitaa jatkossa yhteydenpidon omaan sukuunsa. Nyt sitten ei olla enää hirveästi tekemisissä miehen suvun kanssa, mutta minua ei haittaa. Päinvastoin olen helpottunut kun ei jatkuvasti tarvitse hoitaa hankalia ihmissuhteita.

Vierailija
34/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on ydinperheissäkin. Kumpikin huolehtii väleistä omaan sukuunsa.

Vierailija
35/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehetkin hylkäävät exänsä koko suvun. Vai oletko kuullut miehestä joka exänsä sukuun pitäisi yhteyttä pitääkseen isovanhemmuutta yllä exänsä puolesta? Et ole, etkä sellaista miehiltä edes odota vaan keskityt löytämään vikoja naisista.

Vierailija
36/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten "hylkäävät" miehen suvun? En minä ole osa mieheni sukua, vaikka anoppi joskus teennäiseen sävyyn niin sanoikin. Minulla on oma sukuni.

Vierailija
37/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vain suku on hylännyt. Olen eron jälkeen soitellut. Minulle ei ole soiteltu. 

Vierailija
38/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no meillä eron jälkeen oma mutsi ja exä liittoutui mua vastaan. Laitoin välit poikki kumpaankin. En tarvi paskaa mutsia.

Kaikella on varmasti syynsä. Kannattaa siis katsoa peiliin ja lopettaa syyttävän sormen kääntäminen itsestä poispäin.

Vierailija
39/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummojen pitää vaan roikkua mukana eikä olettaa, että ex-miniä alkaa erikseen kyläillä.

Niin.

Vierailija
40/74 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se on sen naisen vika? Onko miehet todella niin kyvyttömiä etteivät saa itse järjestettyä tapaamista? Miksi me annetaan miesten äänestää ylipäänsä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi