Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi avo- tai avio-eron jälkeen etenkin monet naiset, joilla on lapsi tai lapsia, hylkäävät samalla miehen koko suvun?

Vierailija
30.08.2024 |

Siinä menevät sen jälkeen helposti myös lasten toiset isovanhemmat, vaikka he eivät olisi tehneet mitään pahaa kenellekään. 

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miksi AP nosti vaan naiset tikun nokkaan? Koska miehet eivät pidä yhteyttä naisen sukuun edes avo- tai avioaikanaan, joten mitään suvun hylkäämistä ei voi tapahtua

Vierailija
42/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kielsi käymästä isoäitinsä luona, kuulemma kävin esittämässä ystävällistä, mummo oli 95v asui yksin lähellä minua ja lapsia, ex muutti uuden rakkaansa kanssa 300km päähän,  muu mummon suku asui vähintäin 150km päässä.. Toki mummo puhelimessa kertoi, että kävin ja olin onneton vielä auttanut häntä ja lapsetkin ilahduttivat häntä.

Kävin kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän mies ole velvollinen hoitamaan lasten yhteydenpidon omaan sukuunsa, nainen omaansa. En ole eronnut, mutta näin meillä toimitaan joka tapauksessa. 

Juuri näin menee meilläkin.

Vierailija
44/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tapaanhan naiset hylkäävät myös kaverinsa, kun se mies löytyy. Ei naiset ole mitenkään lojaaleja kellekään, edes omille lapsilleen. Keskiverto heteronaisen koko identiteetti rakentuu oikeasti vain sen kumppanin varaan, jonka kanssa parhaillaan ollaan.

Vierailija
45/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinkin päin voi käydä. Anopin kanssa pidin yhteyttä melko pitkään, mutta appi (olivat siis eronneet anopin kanssa) ilmoitti aika pian, että ei halua olla tekemisissä.

Vierailija
46/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö miksi AP nosti vaan naiset tikun nokkaan? Koska miehet eivät pidä yhteyttä naisen sukuun edes avo- tai avioaikanaan, joten mitään suvun hylkäämistä ei voi tapahtua

Tämä. On niin totta.

47/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Lapsilla on edelleen sama isä? No kai se isä pitää yllä niitä lapsen kontakteja omaan sukuunsa? 

Ap varmaan tarkoitti sitä, että jos vaikka nainen on ollut hyvää pataa miehen siskon kanssa, niin sitten eron jälkeen ei haluakaan olla missään tekemisissä vaikka eihän se ex-miehen sisko ole mitään pahaa tehnyt 

Vierailija
48/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikevaihtovero ja Cardi B.

Vierailija
49/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä vain suku on hylännyt. Olen eron jälkeen soitellut. Minulle ei ole soiteltu. 

Minä voin soitella sinulle. :)

Vierailija
50/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat naisia. Ei tässä mistään yliälykkäästä valtiasrodusta ole kysymys.

Naisten älykkyysosamääräjakauma on miehiä kapeampi. Keskiarvo on suunnilleen sama, mutta miehissä on naisia enemmän huippuneroja. Siksi miehissä on naisia enemmän myös vähälahjaisia.

Vierailija
51/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välit ex:n sukuun on paremmat kuin ex:llä itsellä. Kesällä vietettiin aikaa lasten kanssa ex:n suvun kesäpaikalla, koska muuten lapset eivät olisi nähneet sen puolen sukua lainkaan. Meillä oli tosi mukavaa ja luonnollista, eikä kellään ollut ongelmaa asiasta (paitsi ehkä ex:llä - mutta omapa on vikansa kun ei itse pidä keneenkään yhteyttä).

Vierailija
52/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat naisia. Ei tässä mistään yliälykkäästä valtiasrodusta ole kysymys.

Enpä kyllä usko, että kovin moni mies käyttää lapsia ex-vaimon sukulaisissa. On tärkeää, että lapsen yhteydet säilyvät molempiin sukuihin, mutta sen oman vanhemman kautta se menee luontevasti. En minä ainakaan haluaisi, että exäni kävisi vanhemmillani kahvittelemassa.

Vierailija
53/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut ex anoppini hautaan. Minun ja lastensa lisäksi hän hylkäsi myös äitinsä. Oma äitini oli pelkkäpirihuora ja anopista tuli lähin ihmiseni, kun viina vei hänen poikansa. Ja kyllä luulin pitkään aikuisuuteen, että viinan luominen perheissä on ihan normaalia ja tein ne lapsen juopon kanssa. 

Vierailija
54/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät äiteihin? Eiköhän totuus ole että ne isät eivät pidä yhteyttä äidin puolen sukuun edes parisuhteen aikana eikä varsinkaan eron jälkeen. Eivätkä omiin sukulaisiinsa paitsi jos tarvitsee lapsenvahtia että voi ottaa kaljaa. Eli miehen oma äiti vahtii lapsenlapsia vaikka on isäviikko/vkonloppu.

Vierailija
55/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eronneet parit jatkavat yhteydenpitoa itse omiin sukuihinsa. Isä käy lapsensa kanssa isovanhemmilla. Jos ei käy niin ei se ole ex miniän syy. 

Vierailija
56/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokaisen pitää mennä eteenpäin, myös ex puolison, eikä jäädä roikkumaan. Tietysti voi olla ystävä mutta ei tukkia jokaiseen sukutapaamiseen enää, 

Vierailija
57/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan tapaanhan naiset hylkäävät myös kaverinsa, kun se mies löytyy. Ei naiset ole mitenkään lojaaleja kellekään, edes omille lapsilleen. Keskiverto heteronaisen koko identiteetti rakentuu oikeasti vain sen kumppanin varaan, jonka kanssa parhaillaan ollaan.

Millainen on sellaisen miehen lojaliteetti, joka hylkää eron myötä lapsensa? Identiteetti rakentuu alkoholin varaan? 

Vierailija
58/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no meillä eron jälkeen oma mutsi ja exä liittoutui mua vastaan. Laitoin välit poikki kumpaankin. En tarvi paskaa mutsia.

Jos oma äiti asettuu exän puolelle, taitaa vika olla pojassa, ei äidissä. 

Vierailija
59/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirin eronneet äidit pitää kyllä yhteyttä myös ex-miehensä sukuun sen verran, että lapset pääsee kyläilemään näitten luona. Itseasiassa tiedän pari tapausta, joissa isä tapaa lapsiaan ainoastaan silloin kun nämä on hänen vanhemmillaan hoidossa. 

Sinällään kyllä ymmärrän hyvin miksei toisen sukuun kiinnosta pitää yhteyttä enää eron jälkeen. Varsinkaan jos nämä ei ole erityisen lämpimästi suhtautuneet ikinä.

Vierailija
60/74 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että ex-miehen perhe piti minua syyllisenä avioliittomme vaikeuksiin, eikä perhe ole halunnut olla kanssani missään tekemisissä eromme jälkeen. Narsistinen ex-mies harrasti sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa, ja jonkun riidan yhteydessä minäkin löin miehen silmän mustaksi. Entisen anopin kanssa vaihdan harvakseltaan viestejä ja lasten kanssa joskus hänet ohimennen tapaammekin, mutta ei hän esimerkiksi koskaan kirjoita joulukorttiin minun nimeäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi