Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäön vaikutus kohteluun

Vierailija
30.08.2024 |

Uskotko, että ulkonäöllä on vaikutusta esimerkiksi siihen, millaista palvelua saat vaikkapa liikkeissä ja muualla? Onko sinulla kertoa tästä kokemuksia?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, ja vaatetuksella myös.. En mä ota kantaa siihen että onko se oikein vai ei, mutta noin se on

Sen takia mä monesti sanon ihmisille että jos sä haluat että ihmiset ottaa sut tosissaan tässä matrixissa, niin sun pitää panostaa esim sun vaatetukseen, koska sun ulkoinen olemus on sun käyntikortti tässä matrixissa. 

Välillä on pelattava sen sääntöjen mukaan, vaikka ei haluis ollakkaan osa sitä. 

<3

Vierailija
2/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päälle 100kg, masentunut, huolittelematon. 

Nykyään treenattu, normaalipainossa, käyn säännöllisesti parturissa jne. 

Sanoisin, että kohtelu on iloisempaa nykyään, mutta kyllä vieläkin tulee satunnaisesti vastaan niitä, joista huokuu se "olet kussut muroihini" asenne, kuten silloin menneisyydessä satunnaisesti oli sellaisia, jotka kohtelivat hyvin... Kaikesta huolimatta. Tuntuu että satunnaisesti, ilmeisesti epävarmat miehet katsovat nenänvartta pitkin kadulla, ei sekään nyt ehkä positiivista ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, puolesta ja vastaan.

Vierailija
4/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyntyyppinen ulkonäkö ja olemus voivat olla hyödyksi työelämässäkin. Pomoilla ja tiimeillä voi olla mieltymyksiä millaisia hakevat. Ikähaarukka, koulutus, ulkonäkö, puhetapa.

Osassa työtiimeistä on enemmän blondeja, osassa brunetteja. Osa on naisvoittoisia, osa miesvoittoisia, osassa on molempia.

Vierailija
5/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran autokorjaamolla -50% hinnasta ilman mitään syytä. Korjaaja oli nuorehko mies ja ehkä sitten naapurintyttömäinen ulkonäköni vetosi häneen. En ole ainakaan keksinyt mitään muuta syytä, koska autokin tuli korjattua ja vielä nopeammin kuin oli luvattu ja halvemmalla kuin arvio.

Vierailija
6/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran autokorjaamolla -50% hinnasta ilman mitään syytä. Korjaaja oli nuorehko mies ja ehkä sitten naapurintyttömäinen ulkonäköni vetosi häneen. En ole ainakaan keksinyt mitään muuta syytä, koska autokin tuli korjattua ja vielä nopeammin kuin oli luvattu ja halvemmalla kuin arvio.

Tiedän naisia, jotka ovat saaneet muuttoapua, kyytejä, kantoapua, teknistä apua, autonpesua ilmaiseksi yms. puhtaasti ulkonäkönsä takia. Olisihan se hienoa, kun sateisena päivänä olisi lähdössä töistä ja joku hyvänpäiväntuttu toteaisi, että hän voi heittää "hyvää hyvyyttään". 

Vierailija
7/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sellainen asia mikä harvoin tulee näissä keskusteluissa esille, mutta mitä olen itse huomannut on, että ihmiset lähestyvät helposti (en siis nyt meinaa mitään ällöjä iskuyrityksiä, ne on asia ihan erikseen). Arjen kontekstissa tulee paljon neutraaleita positiivisia kohtaamisia ihmisten kanssa, joka auttaa esim. verkostoitumisessa. Itselle muodostunut tosi matala kynnys mennä myös juttelemaan mielenkiintoisen oloisille ihmisille, jota kautta saan helposti kavereita ja kutsuja erilaisiin tapahtumiin, juhliin, tms. Yritän myös lähestyä ihmisiä pienellä kynnyksellä (koska tiedän että se on helppoa minulle) esim. vaikka kehumalla jonkun toisen naisen asua.

Ja juu onhan se aina pieni itsetunto boosti kun saa ihmisten päät kääntymään kadulla :)

Vierailija
8/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Rumemmat saavat yleensä huonompaa kohtelua kuin kauniimmat. Toisaalta liian kaunis saa kateellisilta naisilta häijyintä kohtelua ja miehiltä yliystävällistä. Miehet ovat tylyjä rumina pitämilleen naisille. 

Vierailija
9/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Rumemmat saavat yleensä huonompaa kohtelua kuin kauniimmat. Toisaalta liian kaunis saa kateellisilta naisilta häijyintä kohtelua ja miehiltä yliystävällistä. Miehet ovat tylyjä rumina pitämilleen naisille. 

Paras esimerkki tästä oli se, kun erään ruokalan kassa vaihtui vanhemmasta naisesta nuoreen ja vetävään. Yhtäkkiä jonkun mielestä ruoan laatukin oli paljon parempaa (kassa on siis korkeintaan tekemisissä salaattien kanssa) ja rupesi käymään tiheämmällä tahdilla. 

Vierailija
10/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä vaikutusta, mutta ei välttämättä niinkään sillä onko ruma tai kaunis. Itse meinaan olin nuorena hoikka ja nätti, mutta sain pääosin välinpitämätöntä tai jopa ylimielistä kohtelua. Nyt olen pullukka keski-ikäinen, mutta saan yleensä hyvää palvelua. Syy on varmaan se, että näytän sellaiselta, jolla on mahdollisesti rahaa ostaa. Erityisesti kun on kyse kalliimmasta tuotteesta, luksuskosmetiikka, auto yms, niin keski-ikäinen tuntuu saavan paljon parempaa palvelua kuin "tyttö".

Vierailija
11/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eri aikoina ollut sekä keskimääräistä rumempi, että keskimääräistä kauniimpi. Ja kyllä sillä oli aivan valtava vaikutus siihen, miten ihmiset kohtelivat minua.

Vierailija
12/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että myös olemus vaikuttaa. Jos on olemukseltaan epävarma, se heijastuu myös siihen, miten kohdellaan. 

Vierailija
13/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun ihmisten ilmoillakin maastopuvussa ja ihmiset välttelevät minua. Tämä sopii minulle. M57

Vierailija
14/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut ja kauluspaita päällä saa kyllä autokaupassa huomattavasti parempaa palvelua kuin adidaksen verkkahousuissa ja takissa tämän sain kyllä ihan itse kokea kun kiertelin liikkeissä,M37.

Vierailija
15/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan parempaa kohtelua vanhempana kuin nuorena. En usko että ulkonäkö vaikuttaa. Ehkä oma käytös vaikuttaa. Olin nuorena ujo.

Vierailija
16/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän naisia, jotka ovat saaneet muuttoapua, kyytejä, kantoapua, teknistä apua, autonpesua ilmaiseksi yms. puhtaasti ulkonäkönsä takia. Olisihan se hienoa, kun sateisena päivänä olisi lähdössä töistä ja joku hyvänpäiväntuttu toteaisi, että hän voi heittää "hyvää hyvyyttään". 

Mä en ole mitenkään hyvännäköinen nainen, semmonen keskiverto pallinaama. Mutta saan usein kaikenlaista ekstrapalvelua, koska olen mukava.

Vierailija
17/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaunis nainen saa parempaa palvelua, helpommin vakinaisen työpaikan jne. Näin se elämä de facto pyörii.

Vierailija
18/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan parempaa kohtelua vanhempana kuin nuorena. En usko että ulkonäkö vaikuttaa. Ehkä oma käytös vaikuttaa. Olin nuorena ujo.

Sama. Olin ujo ja arka, ja pukeuduin aika pitkään vielä aika "opiskelijamaisesti", mikä voi näyttää siltä että olisin köyhä eli ei potentiaalinen tuottoisa asiakas. Nyt 50v:nä saan joka paikassa hyvää ja kunnioittavaa palvelua. 

Vierailija
19/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa paljon parempaa kohtelua jos hiukset on auki. Poninhännällä jostain syystä usein tiuskimista ja selkeästi huonompaa palvelua. Kai ponnari nuorentaa liian tyttömäiseksi ja uskottavuus lähtee tai jotain vastaavaa. Muuta selitystä vaikea keksiä, muita muuttujia ei ole ja itse viihtyy molemmissa lookeissa ettei itsetunnostakaan ole kyse.

Vierailija
20/81 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kaunis nainen saa parempaa palvelua, helpommin vakinaisen työpaikan jne. Näin se elämä de facto pyörii.

Joku tutkimus oli, että miehet hyötyvät hyvännäköisyydestä naisia enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän