Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada syvä syylä pois jalanpohjasta?

Vierailija
13.01.2023 |

Se on kertaalleen kauhottu ja pohja syvältä laseroitu kauhomisen jälkeen. Tuli uusiksi.

Onko muita keinoja. Se on myös kaivettu ulos kokonaan itse, mutta kasvoi takaisin.

Apteekin kahta lääkettä on kokeiltu ilman tehoa.

Onko jotain, mitä voisi laittaa sinne syvään kuoppaan? Se on erittäin syvä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitä syyliin laitettava happo, sylpen tms?

Lisäksi jalkojen liotus ja kuopan rapsuttelu vaikka punseteillä.

Vierailija
2/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOKKO VARMA ETTÄ ON SYYLÄ, ETTEI OLE SELLAINEN KOVETTUMA JOKA SYNTYY KUN JALAN PAINOPISTE ON  VÄÄRÄ. Mulla oli selainen vuosikausia, lähti hitaasti itsekseen pois kun oikeanlaiset pohjalliset teetin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylän saa pois ilmastointiteipillä tai sitten voi ostaa kalliita syyläteippejä apteekista. Teipinpala päälle, vaihda aina kun irtoaa. Teippi saa syylän pikkuhiljaa hiipumaan.

Vierailija
4/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo vähän luovuttanut oman syyläni kanssa. Kokeiltu on vaikka mitä, mutta aina se kuitenkin kasvaa takaisin mustine pisteineen (eli ei ole ainakaan minulla vain kovettuma, niin kuin joku pohti). Ärsyttävä vaiva on siis täälläkin ja hämmentävän sitkeä.

Vierailija
5/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko leikata koko jalka irti, jos eroon haluaa lopullisesti. Olen näitä hoitanut toisinaan. T. Jalkakirurki

Vierailija
6/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaishappoa voi laittaa. Rautakaupasta saa.

Vierailija
7/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljyllä voi kuivattaa sitä

Vierailija
8/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulimurskaa.

Vierailija
9/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko etikka? Aika halpaa.

Vierailija
10/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa leikata tai kaivaa jalkaan kuoppia. Ennen ne on hoidettu niin että apteekin aine (lääke) siihen kohtaan, sitä voi joutua uusimaan jokusen kerran. Sitten on jäädytyshoito ilmeisesti, riippuen mikä siinä on tarkemmin. 

Vierailija
11/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jäädyttävällä kynällä lähti syylät ja känsät ja riippuluomet. Saa apteekista

Vierailija
12/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointiteippi on paras. Itellä oli joskus syyliä jalassa lapsuudesta parikymppiseksi. Ei lähtenyt millään ja levisi useampaan kohtaan jalassa. Mutta sitten kun pisti sinnikkäästi ilmastointiteippiä jokaisen päälle, niin johan viimein lähtivät. 

Vierailija
13/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri poisti kartiosyylän, joka kasvoi ilmeisesti jonkun lasinsirun aiheuttamaan arpeen. Ei siihen mikään muu auttanut kuin reilu leikkaus.

Vierailija
14/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusylki. Heti ensimmäiseksi kun herää niin sylkeä siihen päälle.

Kuulostaa utopistiselta mutta toimii oikeasti. Myös paljasjaloin kävely kesäisin auttaa.

Syyliä on monta sorttia. Minulla on tehonneet noi perinnelääkkeet.

Vierailija
15/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison syylän hoito ei ole nopeaa, vaatii aikaa ja vaivaa mutta ei mahdottomia. Apteekin syyläliuoksilla ohut kerros kerrallaan syylä ohenee, kyretillä on helppo vuolla tervettä ihoa vahingoittamatta kuollut kudos pois säännöllisesti vaikka kerran viikossa. Hoitoa on hyvä jatkaa sinnikkäästi kunnes mustia pisteitä ei näy ja syylän alta todella paljastuu tunteva iho. Muuten kasvaa takaisin.

Apteekin jäädytyspuikot ei usein ole riittävän kylmiä isolle syylälle etenkään jalkapohjan paksussa ihossa. Lääkäri voi jäädyttää nestetypellä mutta vaatii usein useamman käsittelyn ja alue saattaa olla arka käsittelyn jälkeen.

Vierailija
16/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyled liuosta syosittelen, on tosiaan muurahaishappoa. Syylä kaivetaan auki/esiin ensin, se kyllä vähän sattuu ja tuo ainekin vähän tuntuu kipeloivan, mutta tuolla olen sitkeän vuosia olleen syylän pois saanut jalkapohjasta. Oli sitkeä lähtemään, monta kertaa sai toistaa käsittelyn. Joskus vuosia sitten poistin päkistä tällä aineella, tk:n jäädytyskerrat eivät tehonneet minulla, kokeiltiin.

Vierailija
17/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastointiteippi on paras. Itellä oli joskus syyliä jalassa lapsuudesta parikymppiseksi. Ei lähtenyt millään ja levisi useampaan kohtaan jalassa. Mutta sitten kun pisti sinnikkäästi ilmastointiteippiä jokaisen päälle, niin johan viimein lähtivät. 

Mulla ei pysty jalkapohjassa ilmastointiteippi, urheilen ja liikun paljon.

Vierailija
18/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus poistanut niin, että laittelin apteekin syylänpoistoainetta jonkin aikaa kunnes se kuivahti känsämäiseksi. Sen jälkeen hioin syylää matalammaksi ja teippasin sen päälle pienen sirun naudan lihaa yön ajaksi. Aamulla systeemi näytti siltä kuin sitä olisi liotettu vedessä viikko. Muutaman päivän päästä koko komeus irtosi vetämällä, ja oli tosiaan yllättävän syvä.

Vierailija
19/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni täältäkin jesseteipille. Jatkat niin kauan että on oikeesti pois ja siitä vielä kuukausi.

Vierailija
20/53 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni täältäkin jesseteipille. Jatkat niin kauan että on oikeesti pois ja siitä vielä kuukausi.

Miten saa jalkapohjassa pysymään kun ei muutamaa viikkoa ole aikaa sohvalla maata.