Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atte Kaleva(kok.) hämmästelee Kruunuvuorensillan kustannusten kasvua useaan miljardiin. Se rakennetaan vain jalankulun ja pyöräilyn käyttöö

Vierailija
29.08.2024 |

kunnallisveroon vain pari penniä lisää

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuommoinen suomalainen raakabetonihökötys ei kaunista yhtään mitään."

Minusta se on kyllä varsin hienoa.

" Ja muualla maailmassa sillat tehdään tarpeeseen, ei ideologisista syistä"

Jos silta olisi tehty myös autoille niin jokainen bensalenkkari olisi kannattanut sitä eikä olisi huomannut kannassaan mitään ideologista.

Vierailija
42/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun muistaakseni Stocca oli suoranainen rahasampo niin kauan kuin yksityisautoilijoiden ostovoima asioi Helsingin keskustassa ja Aleksillakin oli vielä liikkeitä."

Minun muistaakseni kukaan järkevä ei ajanut Stockalle autolla 80- tai 90-luvuillakaan vaikka se silloin kukoistikin. Mutta silloin ei ollut kehäteiden varret täynnä kauppakeskuksia joihin pystyy hurauttamaan autolla nopeasti. Siksi julkisilla keskustaan menoa ei pidetty minään vaan se oli ihan normaalia.

Puhe jossa autoilijoiden karkoitus olisi kaatanut Stockan sivuuttaa täysin niin kauppakeskusten tulon kuin nettikaupankin.

Itse asiassa keskustassa on enemmän autohallipaikkoja kuin koskaan joten sinne omalla autolla menokin on sujuvampaa kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on sama, jonka pitäisi päästä parkkiin Stocmannin eteen ilmaiseksi yötä päivää vm. 2000 dieselpassatilla. 

Mitenkäs siinä taas kävikään?

Ajatuiko Stocca yrityssaneeraukseen 2020 kun niiden inhottavien autoilijoiden ostovoima karkotettiin lopullisesti keskustasta ja tilalle saatiin pilvin pimein julkisilla ja pyörillä saapuneita asiakkaita ihan kuin Pjongjangissa?

Minun muistaakseni Stocca oli suoranainen rahasampo niin kauan kuin yksityisautoilijoiden ostovoima asioi Helsingin keskustassa ja Aleksillakin oli vielä liikkeitä.

Stocmann paskansi ihan itse liikeideansa tekemällä kiinteistöstään sekalaisten putiikkien basaarin, josta ei löydä mitään! Posketon hintataso yhdistettynä verkkokaupan nousuun sinetöivät romahtamisen. Stocmannin parkkiin saa auton tänäkin päivänä, jos ei ole persaukinen ulisija. 

Vierailija
44/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minun muistaakseni Stocca oli suoranainen rahasampo niin kauan kuin yksityisautoilijoiden ostovoima asioi Helsingin keskustassa ja Aleksillakin oli vielä liikkeitä."

Minun muistaakseni kukaan järkevä ei ajanut Stockalle autolla 80- tai 90-luvuillakaan vaikka se silloin kukoistikin. Mutta silloin ei ollut kehäteiden varret täynnä kauppakeskuksia joihin pystyy hurauttamaan autolla nopeasti. Siksi julkisilla keskustaan menoa ei pidetty minään vaan se oli ihan normaalia.

Puhe jossa autoilijoiden karkoitus olisi kaatanut Stockan sivuuttaa täysin niin kauppakeskusten tulon kuin nettikaupankin.

Itse asiassa keskustassa on enemmän autohallipaikkoja kuin koskaan joten sinne omalla autolla menokin on sujuvampaa kuin ennen.

Joo, Kamppin ja Forumin parkkiluolassa 3,80 e/ 30 min. Maksaa se, joka pystyy tai kulkee muuten. 

Vierailija
45/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhinmäki asuu siellä. Kyllähän sillä on aina kiire maalailemaan.

Vierailija
46/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Kamppin ja Forumin parkkiluolassa 3,80 e/ 30 min. Maksaa se, joka pystyy tai kulkee muuten. 

Ihmiset usein kuvittelevat että keskustassa parkkihallit maksavat mutta kehäteiden kauppakeskusten pysäköinti olisi ilmaista. Mutta eihän se ole. Se maksetaan vain niiden ostettujen tuotteiden hinnassa. Eihän sitä autohallia ole kauppakeskukseen kukaan hyväntekeväisyyttään rakentanut.

Vierailija
47/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yhteys nostaa tuon alueen arvoa huomattavasti ja samalla siitä saatavia tuloja niin rakennusyrityksille kuin kaupungillekin.

BINGO!

Tämä on ainoa todellinen syy miljardin raitiovau/pyöräilysiltahankkeelle.

Veronmaksajat kustantavat lystin ja grynderit tahkoavat voitot

Täydellinen win-win Helsingin johdolle. Punaviherpiiperöt saavat yhden lähiön verran lisää julkisten varassa olevia sossun elättejä (=äänestäjäkuntaansa) ja kokoomus lahjoittaa gryndereille lahkeet kastelevat windfall-voitotnarvonnousun myötä.

Edellyttäen tietenkin että jostain kiven alta kaivetaan vielä miljarditolkulla rahaa joka on halukas maksamaan hevonperseen lähiön elementtikopista eiranrannan hintoja vain siksi että tuosta pussinperästä pääsee spåralla dokaamaan keskustaan.

Nämä projektit ovat vaan viime aikoina päässeet happanemaan käsiin jopa oikealla puolen Helsingin niemeä.

Vierailija
48/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin meidän perheessä käytiin stokkalla autolla ysärillä. Pääsi espaa pitkin, Hämeentie ei ollut suljettu ja nythän suljetaan Kaivokatu. Hiiohoi Suomi nousuun :P

Vierailija
49/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähdä, miten vasemmisto spinnaa siinä vaiheessa, kun kaikkien raide- ja siltainfrojen kustannukset alkavat oikeasti näkyä HSL:n lippujen hinnassa. Paha oikeisto, paha kapitalismi

Vierailija
50/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin meidän perheessä käytiin stokkalla autolla ysärillä. Pääsi espaa pitkin, Hämeentie ei ollut suljettu ja nythän suljetaan Kaivokatu. Hiioho

Pääsee nykyäänkin ulisijoille tiedoksi. Parkkipaikkoja on runsaasti keskustassa.

Vierailija
51/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee nykyäänkin ulisijoille tiedoksi. Parkkipaikkoja on runsaasti keskustassa.

Ulisijoita ei kiinnosta. Tuo juna meni jo ja Helsingin keskusta jäi laiturille ruikuttamaan.

Niiden rahat kelpasivat ilmaista lämmintä parkkipaikkaa vaivattomasti suoraan moottoritien rampin päässä tarjoaviin ostoskeskuksiin joissa partioivat vartijat varmistavat köyhän tunnelman pitämällä rikkauden ulkona.

Nykyään yhä useammin verkkokauppoihin kun kotiovi on vieläkin lähempänä kuin lähin ostoskeskus.

Vierailija
52/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte voisi ihmetellä myös Petterin 5 miljardin pikajunaa.

Vierailija
53/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atte voisi ihmetellä myös Petterin 5 miljardin pikajunaa.

Sinun pitäisi pikkuhiljaa hakea apua.

10 000 tunninjuna-jankutusta kohdun ulkopuolista raskautta ja parasta muurinpohjalettua käsitteleviin ketjuihin takaisi sinulle sellaiset paperit ettei tarvitse enää stressata neljän duunin pakkohausta mikä näyttää aina laukaisevan kohtauksen.

Vierailija
54/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olikaan suurin puolue Helsingissä, ettei vain.....(kokoomus)

Vierailija
55/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte Kaleva ei mitään kommunisteille tarkoitettuja kävely- tai pyöräilysiltoja halua! Vain nelikaistaiset moottoritiesillat ovat ok. Mieluiten diesel-autolla ajettuna, totta kai.

Vierailija
56/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atte varmaan kokoomuslaisena ihmettelee kovastikin kustannusten kasvua....

Niin juuri. Ei varmaan turun tunnin junalle käy niin. 

Vierailija
57/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atte varmaan kokoomuslaisena ihmettelee kovastikin kustannusten kasvua....

Atte ihmettelee kohta kovastikin kokoomuksen kannatuksen laskua.

Vierailija
58/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuommoinen suomalainen raakabetonihökötys ei kaunista yhtään mitään."

Minusta se on kyllä varsin hienoa.

" Ja muualla maailmassa sillat tehdään tarpeeseen, ei ideologisista syistä"

Jos silta olisi tehty myös autoille niin jokainen bensalenkkari olisi kannattanut sitä eikä olisi huomannut kannassaan mitään ideologista.

Niin, todistat vaan ettei tässä ole kyse tarpeesta eli siitä minne ja miten ihmisten pitäisi päästä helposti kulkemaan vaan ideologiasta jossa tarpeet päättää aktivisti/poliitikko mutuilemalla että millä saa itselleen eniten oman viiteryhmänsä ääniä. 

Vierailija
59/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää se kulkuväylä pyöräilijöille, jotka eivät jaksa polkea loivaa mäkeä ylös? Eipä paljon luonnonsuojelu tässäkään kohtaa luonnonsuojelijoita paina, kun pyöräsiltaa rakennetaan meren päälle, koska vihreä luonnonsuojelija helsingin keskustasta ei jaksa polkea pyöräänsä edes sähköavusteisena 

Ei oo tämä se.

Vierailija
60/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusta oli 80-luvulla käytännössä iso kauppakeskus. Nyt se on lähinnä jonkinlainen oleskelutila josta kaupat katoaa kun ei ole maksavia asiakkaitakaan.