Köyhät käy ehkäisyneuvolassa ja rikkaat yksityisellä gynellä, niin se on
Kommentit (13)
Hoidan ehkäisyasiat ja esim. synnytyksen jälkitarkastukset ehkäisyneuvolassa, papat yms yksityisellä gynellä.
ja opintotuen varassa elelen (en siis rikas;))
Mutta kyllä täytyy sanoa, että todella hyvää palvelua saa ainakin minun kotikuntani perhesuunnitteluneuvolassa!
gynellä. Opiskelijana kävin YTHS:llä, samoin jatko-opiskelijana. Sen jälkeen oli lapsettomuustutkimuksia, raskauteen liittyviä tutkimuksia ja sitten kierukan laitto julkisella puolella (ulkomailla). Papat ja muutenkin perustarkastukset tulivat automaattisesti noiden käyntien yhteydessä ajallaan.
gynellä, johon olin tottunut vuosien kuluessa. Kun hän jäi eläkkeelle ja minä valmistuin, olen sen jälkeen käynyt aina julkisella ja ollut erittäin tyytyväinen saamaani palveluun. Kai mä sitten olen köyhempi nyt kun tulot nousi 250 e/kk opintotuesta 3500 e/kk palkkaan. Itse tosin en koe niin. ;)
ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yksityinen. Ei tkssa ole gynejä...
...mulla kyllä olisi hyvinkin varaa mennä yksityiselle ehkäisyasioissa, mutta mitä järkeä, kun saan neuvolasta riittävät palvelut ilmaiseksi.
Riippuu kuule ihan siitä millainen shoppari työnantajalla on työterveyshuollon kanssa. Meillä esimerkiksi ei pääsisi gynelle ilmaiseksi vaikka tt-lääkäri kirjoittaisi 100 lähetettä. Itse se olisi maksettava. Sen sijaan saman sairauden vuoksi pääsisi kyllä tt-aseman yleislääkärille. Mutta jatkohoidot riippuvat siitä mitä työnantaja suostuu maksamaan. Meillä kun firmaan tuli uusi omistaja, niin meiltä esim katosi oikeus käydä vuodessa 4/krt fysioterapiassa. Aiempi maksoi, uusi omistaja ei maksa.
Vierailija:
ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yksityinen. Ei tkssa ole gynejä...
EI ole, mutta on tk:n perhesuunnitteluneuvoloissa yleislääkäreitä jotka tekee samoja hommia kuin gynet.
yksityisiltä.