Isäni on asunut jo kohta parikymmentä vuotta vuokralla
Kommentit (31)
Perillisiä voi viiksettää, kun vaari on maksanut asuntonsa pariin kertaan vuokranantajalle, mutta mitäs siitä.
Vierailija kirjoitti:
Perillisiä voi viiksettää, kun vaari on maksanut asuntonsa pariin kertaan vuokranantajalle, mutta mitäs siitä.
Ajatteletko, että ihmisistä tulee jotenkin vähemmän katkeria kun saavat perintöä? Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita.
Vierailija kirjoitti:
Olet ahne mutta kaikki ei ole.
jossain väestöään menettävässä paikassa ihan hyvä ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Ja?
Hyvä, että viihtyy. Ja on varaa maksaa vuokra, kun omakotitalon myynnistä sai aikanaan rahat.
Minäkin olen asunut vuokralla. Omistusasumista viisi vuotta tietyssä vaiheessa, mutta ei kiitos enää. Vuokralla asun loppuikäni tyytyväisenä. Vakityö on ja säästöjä on, joten laina irtoaisi heti, jos haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jios oman elantonsa tai vaikka vain varallisuutensa kasvamisen riippumaan tulevasta perinnöstä, niin jos ei saa perintöä, niin kumpi on olkut vastuuttomampi perintöä odottanut vai hän, joka ei jättänyt perintöä?
Kyllä minun vanhemmat ovat asuneet yli 20 vuotta vuokralle, jonne muuttivat omakotitalosta ja isosta
pihasta.
Hautapaikkakin vuokrataan. Ajattele! Ja 50 vuoden päästä on jo muutaman haudattu päälle.
Vierailija kirjoitti:
No, itselläni on ollut mahdollisuus tukea lapsiani siinä vaiheessa kun he ovat oikeasti tukea tarvinneet. 40 vuotta vuokralla asuneena. Ehkä perillisetkin aikanaan arvostavat enemmän helpommin realisoitavia sijoituksia kuin joitain remonttia kaipaavia kämppiä. Jos nyt en satu vanhoilla päivilläni käyttämään niitä omiin vanhuuden tarpeisiini.
Kyllä noilla lapsilla ja lapsenlapsilla näyttää sen verran olevan arvot kohdallaan, ettei kukaan ole tullut kyselemään että paljonko sitä olisi saatavilla sitten kun potkaisen tyhjää eli päästän kylmän pierun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä perillisille jää kyllä maatila toisaalla. Omat vanhemmat asuu vuokralla ja omistaa vanhan maatilan muualla.
Minun isä asui suvun perintötalossa loppuun asti. Viihtyi oikein hyvin. Jos olisi halunnut muuttaa, niin olisi meidän suvusta joku sen talon häneltä lunastanut. Ei sitä olisi vieraalle myyty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun vanhemmat ovat asuneet yli 20 vuotta vuokralle, jonne muuttivat omakotitalosta ja isosta
pihasta.
Oliko heidän vaikea luopua omakotitalosta ja isosta pihasta? Kaipaavatko koskaan sitä? Minusta tuntuu, että itse en kyllä haluaisi luopua talosta ja pihasta.
Minusta olisi aika ankeaa asua 20 vuotta vuokralla. Oma on aina oma, ja sille saa tehdä mitä haluaa. Harvoin vuokra-asunnot on kovin viihtyisiä muutenkaan.
Minä makselen mieluummin 300e/kk vastiketta kuin 1000e/kk vuokraa, jos haluan jatkaa asumista alueella missä nyt asun.
Minä vaihdoin kaksi kertaa kalliimpaan asuntoon ja maksoin asuntolainaa kaikkiaan noin 25 vuotta. Nyt maksan tästä vastiketta 400€, kun muutama naapuri vuokraa samanlaisia 1500-2000€/kk.
Eihän minulla edes olisi ollut varaa asua tässä vuokralla ankarasti pihistelemättä.
Vuokralla asumisessa on se kiva puoli että jos jää työttömäksi, voi saada asumistukea. Ei tarvi lasten lopettaa harrastuksia eikä myydä autoa.
Tietenkin minä asun vuokralla, kun Kela maksaa vuokrani.
Vuokralla täällä kaikilla on tämä elämä. Vai onko sulla joku varmuus huomisesta?