Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tuhlaa palkkansa turhuuteen? Eivätkö he tajua että jos sijoittaa mahdollisimman paljon niin saa rahoillensa tuottoa+

Vierailija
17.04.2026 |

Jos sijoittaa mahdollisimman paljon ja aloittaa sen nuorena niin silloin 50 vuotiaana voi olla jo hyvä potti kasassa. Jos saa sen 500 000e salkun arvoksi niin voi jäädä töistä pois jos asuntolaina on maksettu. Miksi siis jotkut tuhlaa palkkansa turhuuksiin?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska jotkut eivät osaa säästää, he kun saavat rahaa niin he tuhlaa sen heti.

Vierailija
2/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu kuolemaan ennen aikojaan niin menee säästöt hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät opi koskaan säästään edes kahtakymmentä euroa. Mun äiti on tommonen ja sisko. Heti laittavat rahat menemään. Itse olen taas säästäväinen ja vähän pihikin ja sitten joutunut heille lainaan, vaikka olen ollut itse työtön :D

Vierailija
4/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat samantien nautintoa rahalla. Itsekin sorruin osteluun, kun sairastuin vakavasti ja näytti ettei elämää ole paljon jäljellä. Mukaansa kun ei mitään hautaan saa. Mutta kun alkoi näyttää että elän sittenkin pitkään, aloin säästää että on varaa joskus hankkia jotain isompaa tarpeellista.

Vierailija
5/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta tämä pätee kaikkiin asioihin, ei pelkästään rahaan. Toisilla on unelma sijoittaa rahaa jotta sitten 50 vuotiaana voi elää osingoilla kun taas toisilla on unelma luoda uraa jotta saa sen helpon ja hyvän työn mistä tienää vaikka 5000e/kk, jos kuolee niin jää unelmat saavuttamatta.

Vierailija
6/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluavat samantien nautintoa rahalla. Itsekin sorruin osteluun, kun sairastuin vakavasti ja näytti ettei elämää ole paljon jäljellä. Mukaansa kun ei mitään hautaan saa. Mutta kun alkoi näyttää että elän sittenkin pitkään, aloin säästää että on varaa joskus hankkia jotain isompaa tarpeellista.

Siis mitä nautintoa saat rahan käyttämisestä? Ainahan sanotaan ettei raha tuo onnellisuutta mutta nyt väität että se tuo onnellisuutta?

Vierailija
7/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää mikä on kenellekin turhuutta? 

Vierailija
8/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika säästäminen on myös hulluutta

Vierailija
9/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät opi koskaan säästään edes kahtakymmentä euroa. Mun äiti on tommonen ja sisko. Heti laittavat rahat menemään. Itse olen taas säästäväinen ja vähän pihikin ja sitten joutunut heille lainaan, vaikka olen ollut itse työtön :D

Älä lainaa, ehkä oppivat. 

Vierailija
10/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee burn out niin sit ostamalla saa nautintoa . Itse huomasin heti kun oli töissä niin tuli ostettua kaikkea ihan turhaa ja liikaa. 

Vierailija
11/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta tämä pätee kaikkiin asioihin, ei pelkästään rahaan. Toisilla on unelma sijoittaa rahaa jotta sitten 50 vuotiaana voi elää osingoilla kun taas toisilla on unelma luoda uraa jotta saa sen helpon ja hyvän työn mistä tienää vaikka 5000e/kk, jos kuolee niin jää unelmat saavuttamatta.

Valtio tarvitsee kipeästi perheettömiä lyhyen elämän säästäjiä.

Vierailija
12/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nauttia nyt elämästä

Vierailija
13/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin nuorena leskeksi. En elä sitku-elämää vaan nyt. Käytän rahani lapsiini, kotini ja itseeni - ja matkusteluun ynnä muihin elämyksiin. Minulla on hyvät tulot ja ihan asiallinen eläkekin, jos sinne asti elän. 

Vierailija
14/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppoa sijoittaa kun on valmiiksi eliitti perheessä

tavalliset ihmiset kaatuvat jo pelkkiin perusmenoihin, Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon

Vierailija
15/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi kuolinvuoteellaan makoilla onnellisena kun tilillä on 500 000

Vierailija
16/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saituus on sairaus jonka parantaa vain kuolema. Jotkut säästävät ja pihistelevät elämänsä loppuun saakka. Fiksummat taasen nauttivat elämän iloista kun ovat elossa.

Vierailija
17/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ollut aina pihi, mutta nyt huomaa kun hän on pääle 65v että ehkä säästi liikaa ja ois pitänyt laittaa enempi rahaa menemään nuorena? Koska nyt sanoo ettei jaksa edes enää matkustaa. Vähän sellainen fiilis, et rahaa on nyt taaskussa paljon , mut ei tiedä mihin sitä laittaa. 

Vierailija
18/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi kuolinvuoteellaan makoilla onnellisena kun tilillä on 500 000

Et tajua, ei kukaan tilillä tuota summaa pidä vaan tuo summa on sijoituksissa ja ne sijoitukset tuottaa sulle rahaa. Kun on 500 000e tilillä niin 5% osinkotuotolla tuo tekee 25 000e/vuosi ja siitä verot pois niin jää käteen vähän alle 20 000e/vuosi. Tuolla summalla elää jos on maksanut asuntolainan nopeasti pois eli töissä ei tarvitse käydä.

Vierailija
19/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin turhuuteen? Ruokaan, asumiseen ja harrastuksiin menee. 

Vierailija
20/91 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos säästää ja säästää ja elää kituuttaa. Yht'äkkiä kuoletkin. Miksi ei voi elää hetkessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan