Miksi ihmiset sanovat ettei ole varaa matkustella?
Kaikki on valinnoista kiinni. Jos vaikka elää tosi pihisti ja ankeasti ja sitten säästää niin pystyy tekemään vaikka montakin ulkomaanmatkaa vuodessa. Itse olen jopa tehnyt ulkomaanmatkan työttömänä. Sitten kun olin pienipalkkaisessa töissäkin kerran, säästin montatuhatta euroa ja sen jälkeen reissasin. Mutta tuon ajan asuin tosi halvassa yksiössä enkä juurikaan shoppaillut.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on se oma juttunsa. Sinulla matkustaminen, joillekin vaikka perheen kanssa oleminen, grillireissu lähirantaan, automatka anopin luo, kävely kulman taa tms. Miksi pitäisi arvostella muiden valintoja. Jos haluat matkustella, niin siitä vaan. En ole kateellinen, mä voin koska tahansa tehdä mitä haluan, vaikka kesken työpäivän olla onnellinen elämääni.
Mutta miksi jotkut väittää ettei ole varaa matkustella? Kun kaikki on valinnoista kiinni
Ne on valinneet käyttää rahansa muuhun. Ei jäänyt enää ylimääräistä matkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Ne on valinneet käyttää rahansa muuhun. Ei jäänyt enää ylimääräistä matkailuun.
Niin ovat mutta väittävät kivenkovaan ettei ole varaa matkustella kun ne varat meni shoppailuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on se oma juttunsa. Sinulla matkustaminen, joillekin vaikka perheen kanssa oleminen, grillireissu lähirantaan, automatka anopin luo, kävely kulman taa tms. Miksi pitäisi arvostella muiden valintoja. Jos haluat matkustella, niin siitä vaan. En ole kateellinen, mä voin koska tahansa tehdä mitä haluan, vaikka kesken työpäivän olla onnellinen elämääni.
Mutta miksi jotkut väittää ettei ole varaa matkustella? Kun kaikki on valinnoista kiinni
Siksi, että joku haluaa priorisoida esim. sen, että saa ruokittua ja vaatetettua perheensä mieluummin kuin matkustaa ulkomaille niillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että joku haluaa priorisoida esim. sen, että saa ruokittua ja vaatetettua perheensä mieluummin kuin matkustaa ulkomaille niillä rahoilla.
En minäö ainakaan nälässä ollut kun säästin matkoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäö ainakaan nälässä ollut kun säästin matkoihin
Et ehkä nälässä ole ollut, mutta hieman yksinkertainen vaikutat olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on perhe ! Ei tuijoteta vain omaan napaan.
Lasten kanssa ei kannata matkustella, mutta ennen lapsia ja kun lapset on aikuisia niin voi tehdä halvalla matkoja. Lapsia kannattaa raahata vain lähellä oleviin paikkoihin kun he ei kuitenkaan muista matkoja.
Minäkin olen matkustanut ulkomaille työttömänä. Mutta asuin silloin vanhempieni luona eikä minun tarvinnut maksaa asumisestani tai ruoastani kotona mitään.
Työssäkäyvällä ei ole niin paljon lomia ja vapaata, että voisi oikein monta matkaa tehdä. Enkä puhu nyt jostain viikonlopun piipahduksesta, jota ei voi oikein matkaksi sanoa. Matka tarkoittaa vähintään viikon kestävää matkaa jonnekin, että sitä voi sanoa matkaksi.
Matkojen lisäksi voi laittaa rahaa muuhunkin. Tai sitten vähän enemmän siihen yhteen tai kahteen matkaan, kun sinne pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut sanoo, ettei ole varaa ostaa ruokaa kaupasta, joten joutuu olemaan nälässä?
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa ei kannata matkustella, mutta ennen lapsia ja kun lapset on aikuisia niin voi tehdä halvalla matkoja. Lapsia kannattaa raahata vain lähellä oleviin paikkoihin kun he ei kuitenkaan muista matkoja.
Olet ilmeisesti lapseton. Järkyttävä asenne. Omat lapset olivat neljä-ja viisivuotiaat ensimmäisellä Kreikan matkalla. Valokuvat virkistävät muistia, seuraavista vuosista jo muistavat. Joillekin loma on uimista, auringonottoa ja alkoholia, mutta se voi olla myös historiaan, uuteen kulttuuriin tutustumista.
Jos sanoo niin niin kyllä se varmaan pitää paikkansa.
Olen työkyvytön sairauden vuoksi ja mulla ei ole varaa edes hammaslääkäriin saati sitten matkusteluun.
Turhaan touhua.Voisin muuttaa Suomesta kokonaan pois.Ilmasto kiittää kun ei lennä.Eikä ainakaan sähköautoile mihkään Lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti lapseton. Järkyttävä asenne. Omat lapset olivat neljä-ja viisivuotiaat ensimmäisellä Kreikan matkalla. Valokuvat virkistävät muistia, seuraavista vuosista jo muistavat. Joillekin loma on uimista, auringonottoa ja alkoholia, mutta se voi olla myös historiaan, uuteen kulttuuriin tutustumista.
Olen tuo jota lainasit. Mitä 4 vuotias lapsi muistaa jos käydään katsomassa jotain linnoitusta? Jäätelökioskin ehkä. Eli parempi käydä puistossa ja jäätelö sitten kotona.
Pääkaupunkiseudun asukkaat voivat matkustaa HSL-lipun hinnalla eksoottiseen Lähi-itä-Helsinkiin.
Ei enää varaa etenkin matkatoimistoissa nostettu hinnat pilviin, ne matkat jotka oli ennen 300-500 e maksaa nyt tuhansia ihan samat. Jos haluaa äkkilähtöjä nekin satoja ja lähtö huomenna heti. Halpaa ruokaa ei enää myydä missään. Jos haluaa syödä ei jää rahaa ja jos ei syö sairastuu. Jopa laivat nosti hintoja vaikka aina ne kaksi samaa reittiä.
Suomi niin kallis että matka rahat joutuu käyttää asumiseen ja ruokaan erityisesti pk-seudulla. Ei riitä shoppailuun tai matkoihin enää. Ja jos jäisi tulisi olla muuta kuten vakuutus, ruokaraha matkalla ym. Retket myös maksaa ja jopa juna voi olla 100e lippu.