Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu etten jaksa enää mitään

Vierailija
28.08.2024 |

Elämässä paljon asioita jotka kuormittaa, luo stressiä. Asioita jotka tehneet surulliseksi ja ahdistuneeksi. Monia eri asioita.

Olen nyt ollut muutaman päivän töissä loman jälkeen ja tuntuu etten jaksa tehdä mitään. Ei vain olisi voimia ja pitää pakottaa itsensä toimimaan. Itkettää ja ahdistaa. En jaksa aina edes nauraa hauskoille asioille. Tekisi vain mieli nukkua ja istua sohvalla pläräten puhelinta.

En tiedä miten selviän tästä syksystä kun on töitä ja opiskeluita. Lisäksi sydän ihan palasina.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Ymmärrän, että olet ahdistunut ja puolustuskannalla. Siitä huolimatta käytöksesi on aivan puhdasta perseilyä. Sinä sen teet, ei ympäristö, joka ei hauku sinua takaisin typerykseksi, joka ihan ilmiselvästi olet. Pärjäillään, moi.

Sovitaan sitten niin, että sulla on parempi mieli. Kävin lukemassa mun vastauksia edelliseltä sivulta eikä ne kyllä mitään halveksuvia ole kuten tämä yksi väitti enkä ole vastannut asiattomasti. Teille vastaan asiattomasti jotka tulette soittamaan mulle suutanne. 

Ap

Tyhmäksi ja pöljäksi haukkuminen on halveksimista. Hakeudu vaan sinne psykologin vastaanotolle niin saat purettua pahan olosi. 

Vierailija
42/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Ymmärrän, että olet ahdistunut ja puolustuskannalla. Siitä huolimatta käytöksesi on aivan puhdasta perseilyä. Sinä sen teet, ei ympäristö, joka ei hauku sinua takaisin typerykseksi, joka ihan ilmiselvästi olet. Pärjäillään, moi.

Sovitaan sitten niin, että sulla on parempi mieli. Kävin lukemassa mun vastauksia edelliseltä sivulta eikä ne kyllä mitään halveksuvia ole kuten tämä yksi väitti enkä ole vastannut asiattomasti. Teille vastaan asiattomasti jotka tulette soittamaan mulle suutanne. 

Ap

Tyhmäksi ja pöljäksi haukkuminen on halveksimista. Hakeudu vaan sinne psykologin vastaanotolle niin saat purettua pahan olosi. 

Jos tekee typeriä oletuksia ja kuvittelee musta ties mitä, niin kyllä silloin on tyhmä ja pöljä. En todellakaan vastannut monellekaan halveksien, mutta sä nyt vain olet päättänyt inhota mua. Mene pois.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat. Maapallosta on tullut jotenkin älytön.

Täällä toinen maapallolainen. Vahva taipumus kaamosalakuloon (=vähenevä valo), mutta siihen tämä joka kannalta älytön yleinen tilanne. Lopputulos: Kooma

Vierailija
44/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantuneet ihmiset ovat yleensä herkästi ärsyyntyviä.

Vierailija
45/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämää, monilla ihmisillä on kuvailemasi asioita elämässä. 

Vaikka on huolia ja stressiä niin yritä olla ajattelematta niitä kokoajan.

Koita miettiä asioita mitkä ovat hyvin ,kyllä niitäkin on.

Tiedän kyllä tunteen kun mikään ei tunnu kivalta,mitään ei jaksa tehdä vaikka haluaisi.

Vierailija
46/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä tunteen kun mikään ei tunnu kivalta,mitään ei jaksa tehdä vaikka haluaisi.

Ap vaikuttaa kyllä siltä, että hänellä on oikea hätä eikä kyse ole vain jostakin se on vain elämää-jutusta.

Vierailija
47/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa kovin hankalalta. Miksi kirjoitat ja kyselet täällä, sitten haukut vastauksia typeriksi.Veikkaan,että että olet kohtalaisen nuori nainen? Ja nyt vollotat jonkun äijän perään

No,sehän menee ohi ja tulee seuraava,jonka perään voi vollottaa...

Itse vaikutat empatiakyvyttömältä besserwisseriltä.

Vierailija
48/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokeri. Nuku. Lopeta uutisten lukeminen. Liiku. Lopeta some. Nauti elämästä. Lopeta toksinen itse-epärointi. Nauti elämästä.

Vierailija
49/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa kyllä siltä, että hänellä on oikea hätä eikä kyse ole vain jostakin se on vain elämää-jutusta.

Mikäköhän on "vain elämää juttu" ?

Tarkoitin että monilla ihmisillä on paljon stressiä elämässa,huoli läheisistä,huoli rahasta,terveysongelmia ym.mikä on todella raskasta. Yritin antaa hänelle pieniä vinkkejä jolla helpottaa oloaan.Ap vaikuttaa ahdistuneelta/ masentuneelta. Hänen itsensä pitää ymmärtää hakea ammattiapua jos tilanne vaatii,tältä keskustelupalstalta sitä tuskin saa.

Vierailija
50/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sokeri. Nuku. Lopeta uutisten lukeminen. Liiku. Lopeta some. Nauti elämästä. Lopeta toksinen itse-epärointi. Nauti elämästä.

Siinä oikein asiantuntija. 

Vierailija
51/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neuvoi vähentämään somea. Minusta ihan relevantti neuvo. Lue nyt vaikka tätäkin ketjua. Onko tämä keskustelu lisännyt hyvinvointiasi, vai vaan aiheuttanut lisää huonoa oloa?

Hyvä että sait saikkua ja menet juttelemasn asioista. Yritä tehdä jotain mistä tykkäät. Tai sitten vaan nukut, jos se houkuttaa. Jos selaat sitä puhelinta, niin yritä nyt ainakin välttää negatiivisia keskustelupalstoja, uutisia, yms. Ei ne kenenkään oloa yleensä helpota. 

Vierailija
52/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistuta ferritiini, hemoglobiini ja kilpirauhasarvot. Joskus väsymys johtuu niistä.

Vierailija
53/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistuta ferritiini, hemoglobiini ja kilpirauhasarvot. Joskus väsymys johtuu niistä.

Nämä on kaikki ok. On tarkistettu kesällä. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joten arvoja seurataan säännöllisesti ja on lääkitys.

Ap

Vierailija
54/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku neuvoi vähentämään somea. Minusta ihan relevantti neuvo. Lue nyt vaikka tätäkin ketjua. Onko tämä keskustelu lisännyt hyvinvointiasi, vai vaan aiheuttanut lisää huonoa oloa?

Hyvä että sait saikkua ja menet juttelemasn asioista. Yritä tehdä jotain mistä tykkäät. Tai sitten vaan nukut, jos se houkuttaa. Jos selaat sitä puhelinta, niin yritä nyt ainakin välttää negatiivisia keskustelupalstoja, uutisia, yms. Ei ne kenenkään oloa yleensä helpota. 

Mä en suoraan sanottuna jaksa välittää noista päänaukojista kun näkee, että eivät mistään mitään tiedä. Antaa heidän mäyhätä omaa pahaa oloaan. En todellakaan jätä somea pois vaan on mukava katsella Facesta kivoja juttuja tai Tiktokista hauskoja videoita. Whatsappin kautta pidän yhteyttä ihmisiin. Uutisia seuraan, että pysyn kärryillä maailman tapahtumista. Huomenna ajattelin mennä elokuviin jos vielä silloin tuntuu hyvältä ajatus. Ensi viikolla tulisi myös ensi-iltaan elokuva joka kiinnostaa.

Ap

Vierailija
55/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n resilienssi on vain saavuttanut rajansa. Vieteri ei enää veny. Hyvä, että ymmärsit nyt ottaa terveydestäsi vastuun ja aloitit hoitopolun.

Toivottavasti psykologi on fiksu ihminen. Kyllä sinä vielä toivut, kun saat asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
56/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee väliin jotain kivaa, eikä aina vaan pitäis pitäis juttuja

Vierailija
57/86 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelujuttuja on pakko tehdä tai valmistuminen viivästyy. Tai siis etuajassahan mä valmistun, mutta talous ei enää kestä kovin kauaa ja pakko valmistua jouluun mennessä. Elokuviin ajattelin tänään mennä ja ehkä ensi viikollakin. Sukkaa aion neuloa kun on jäänyt sekin homma vähän vähiin.

Ap

Vierailija
58/86 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan minä..

Juuri hetki sitten mietin, tässä sohvalla, että ei mene enää kauaa työkyvyttömyyteen. Olen ihan saa tanan loppu. Väsyttää koko ajan, ja koko ajan työelämä muuttuu vaativammaksi.

Vierailija
59/86 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulosta johtuva stressi vie voimat.

Vain huolia seuraavista laskuista ja onko rahaa ruokaan ja asumiseen. Liian pieni palkka. Ja asun jo halvassa yksiösä ja ostin halvimmat ruuat. Mistään ei oikein enää voi säästää?

Vierailija
60/86 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelujuttuja on pakko tehdä tai valmistuminen viivästyy. Tai siis etuajassahan mä valmistun, mutta talous ei enää kestä kovin kauaa ja pakko valmistua jouluun mennessä. Elokuviin ajattelin tänään mennä ja ehkä ensi viikollakin. Sukkaa aion neuloa kun on jäänyt sekin homma vähän vähiin.

Ap

Mitä leffoja menet katsomaan?

Kiinnostaa, kun en itse yleensä löydä mitään katsomisen/maksamisen arvoista.