Tuntuu etten jaksa enää mitään
Elämässä paljon asioita jotka kuormittaa, luo stressiä. Asioita jotka tehneet surulliseksi ja ahdistuneeksi. Monia eri asioita.
Olen nyt ollut muutaman päivän töissä loman jälkeen ja tuntuu etten jaksa tehdä mitään. Ei vain olisi voimia ja pitää pakottaa itsensä toimimaan. Itkettää ja ahdistaa. En jaksa aina edes nauraa hauskoille asioille. Tekisi vain mieli nukkua ja istua sohvalla pläräten puhelinta.
En tiedä miten selviän tästä syksystä kun on töitä ja opiskeluita. Lisäksi sydän ihan palasina.
Kommentit (86)
Miksi ap olet noin änkyränä täällä, kun mikään vastaus ei sovi? Mitä apua luulet täältä saavasi? Sun täytyy vaan tehdä mitä sun täytyy tehdä. Siinä ainoa keino, lopeta kiukuttelu.
Olet siis kokenut epäonnea rakkaudessa, ehkä päättynyt parisuhde tai muu pettymys.
On selvää, että tuommoinen vie energiat. Sinulla on lupa ja pitääkin surra menetys, käydä asiaa läpi. Et jaksa juuri nyt keskittyä nykyhetkeen ja omien suunnitelmien toteuttaminen takkuaa. Anna itsellesi aikaa levätä, rentoutua ja vain olla. Jos et halua jäädä saikulle, tee töissä vain pakollinen ja vapaalla keskity omaan hyvinvointiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko stressaantunut työstä? Mahdollisesti burnout? Toisaalta jos käytät paljon kännykkää sitä pläräämällä se väsyttää aivoja. Tämä on ihan tutkittu juttu. Pitäisi huolehtia siitä, että rajoittaa kännykän käyttöä. Katso Ylen areenasta dokkari jossa tutkittu miten kännykän käyttö vaikuttaa lasten oppimiseen ja keskittymiseen ja tulokset on aika hurjat. Sen mukaan ei okekaan mikä ihme että lapset ja nuoret ei haksa enää keskittyä oppimiseen.
Tarkkaile aivojasi kun käytät kännykkää pitkän ajan. Rasittuuko silmät, tuleeko väsynyt olo? Vähennä radikaalisti kännykän käyttöä ja läytä mielummin vaikka tietokonetta.
Voi luoja. Älä tee oletuksia. Mä kerroin, että en jaksaisi tehdä mitään vaan haluaisin vain nukkua tai istua sohvalla pläräämässä kännykkää. Missään en kirjoittanut, että plärään kännykkään ko
Hyvänen aika! Miksi kyselet täällä neuvoja/vertaistukea/mitä ikinä, jos mikään vastaus ei sulle kelpaa! Senkuin pläräät sitä puhelintasi vailla aamusta iltaan, ketään ei kiinnosta! Eikai kellään ole erityisen helppoa palata loman jälkeen töihin, suurinta osaa ihmisistä se vtuttaa. Mutta aikuiset ihmiset vaan palaa töihin ja tekee, mitä tarvitsee ja sillä sipuli! Seuraavaa lomaa tässä odottelee itse kukin, mutta ilman rahaa ei pärjää, joten töissä on käytävä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap olet noin änkyränä täällä, kun mikään vastaus ei sovi? Mitä apua luulet täältä saavasi? Sun täytyy vaan tehdä mitä sun täytyy tehdä. Siinä ainoa keino, lopeta kiukuttelu.
Täysin samaa mieltä, ei auta itku markkinoilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko stressaantunut työstä? Mahdollisesti burnout? Toisaalta jos käytät paljon kännykkää sitä pläräämällä se väsyttää aivoja. Tämä on ihan tutkittu juttu. Pitäisi huolehtia siitä, että rajoittaa kännykän käyttöä. Katso Ylen areenasta dokkari jossa tutkittu miten kännykän käyttö vaikuttaa lasten oppimiseen ja keskittymiseen ja tulokset on aika hurjat. Sen mukaan ei okekaan mikä ihme että lapset ja nuoret ei haksa enää keskittyä oppimiseen.
Tarkkaile aivojasi kun käytät kännykkää pitkän ajan. Rasittuuko silmät, tuleeko väsynyt olo? Vähennä radikaalisti kännykän käyttöä ja läytä mielummin vaikka tietokonetta.
Voi luoja. Älä tee oletuksia. Mä kerroin, että en jaksaisi tehdä mitään vaan haluaisin vain nukkua tai istua sohvalla pläräämässä kännykkää. Missään en kirjoittanut, että plärään kännykkään ko
Aika jännä kun ap ei ole mihinkään vastaukseen tyytyväinen, eikä mitenkään halukas yrittämään. Perusnegatiivinen tyyppi. Ei sulle kukaan voi tarjottimella apua antaa. Kyllä sun on ihan itse otettava itseäs niskasta kiinni, kun kuitenkin tiedostat ongelmas, et oikeestaan mikään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kokenut epäonnea rakkaudessa, ehkä päättynyt parisuhde tai muu pettymys.
On selvää, että tuommoinen vie energiat. Sinulla on lupa ja pitääkin surra menetys, käydä asiaa läpi. Et jaksa juuri nyt keskittyä nykyhetkeen ja omien suunnitelmien toteuttaminen takkuaa. Anna itsellesi aikaa levätä, rentoutua ja vain olla. Jos et halua jäädä saikulle, tee töissä vain pakollinen ja vapaalla keskity omaan hyvinvointiisi.
Epäonnea rakkaudessa, taloushuolia, omia ja muiden sairastamisia. Stressiä monesta asiasta. Jotkut tässä ketjussa typerästi kuvittelee, että kyse vain jostakin loman jälkeisestä pahasta olosta kun piti palata töihin. Ei, kyllä tämä on ollut jo lomalla ja ennen sitä. Ehkä lievempänä kuin nyt, mutta ei tässä mistään viime viikkojen jutusta ole kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Älä tee oletuksia. Mä kerroin, että en jaksaisi tehdä mitään vaan haluaisin vain nukkua tai istua sohvalla pläräämässä kännykkää. Missää
Opettele lukemaan.
Ap ruikuttaa, mutta mikään mitä joku ehdottaa tai kommentoi, ei kelpaa. Ei mulla ole sitä, ei tätä, en halua sairauslomaa...blaablaablaa.
Ei ihme, että on vaikeaa, jos tekee elämänsä vaikeaksi, eikä edes yritä mitään.
Ap vaikuttaa kovin hankalalta. Miksi kirjoitat ja kyselet täällä, sitten haukut vastauksia typeriksi.Veikkaan,että että olet kohtalaisen nuori nainen? Ja nyt vollotat jonkun äijän perään
No,sehän menee ohi ja tulee seuraava,jonka perään voi vollottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäonnea rakkaudessa, taloushuolia, omia ja muiden sairastamisia. Stressiä monesta asiasta. Jotkut tässä ketjussa typerästi kuvittelee, että kyse vain jostakin loman jälkeisestä pahasta olosta kun piti palata töihin. Ei, kyllä tämä on ollut jo lomalla ja ennen sitä. Ehkä lievempänä kuin nyt, mutta ei tässä mistään viime viikkojen jutusta ole kyse.
Ap
Ehkä olisit voinut aloituksessasi avata tätä hiukan enemmän. Kerroit vain, ettet jaksa muuta kuin plärätä puhelinta, vaikka pitäisi tehdä töitä. Moni on täällä yrittänyt auttaa ja antaa vertaistukea, mutta sinä torppaan halveksien kaikki neuvot ja vinkit. Noin kun käyttäytyy, ei kauaa myötätuntoa kanssaihmisiltä heru. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa kovin hankalalta. Miksi kirjoitat ja kyselet täällä, sitten haukut vastauksia typeriksi.Veikkaan,että että olet kohtalaisen nuori nainen? Ja nyt vollotat jonkun äijän perään
No,sehän menee ohi ja tulee seuraava,jonka perään voi vollottaa...
Ne on typeriä jotka tekee oletuksia kuten säkin teet. En ole nuori eikä todellakaan ole kyse vain jostakin miehestä. Kyse on USEASTA vaikeasta asiasta mun elämässä mitä on vuosien varrella ollut. Pölvästit kuvittelee, että kyse vain jostakin pahasta mielestä kun piti palata lomalta töihin. Tyhmä pitää olla jos tuollaista kuvittelee mun aloituksesta. En voi mitään sille, että te jotkut ette osaa lukea. Ihan itse aloititte soittamaan suutanne ja nyt sitten vedätte herneet nenään kun vastaan samalla mitalla takaisin enkä mielistele teitä. Olen väsynyt kaikkeen, mutta ei mun silti tarvitse sietää tuota teidän perseilyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä mä halveksun asiallisia kommentteja? Näytä missä?? Mua sitten ottaa päähän tämä kun tällä palstalla vääristellään kaikkea! Se ei ole mitään halveksuntaa jos kerron, että en voi jäädä sairauslomalle. Se ei vain ole mahdollista. Tässä alkoi kyllä aika nopeasti mun lynkkaus, asioiden olettaminen ja suoranainen vittuilu. Sellaista mä en niele.
Täyttä paskaa tämä palsta.
Ap
Taitaa ap purkaa pahaa oloaan meihin.
Vähän sama. Tuntuu että olen loppuunpalanut kun en jaksaisi oikeastaan mitään. Samalla kuitenkin on paljon asioita joita on vain pakko tehdä siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Ymmärrän, että olet ahdistunut ja puolustuskannalla. Siitä huolimatta käytöksesi on aivan puhdasta perseilyä. Sinä sen teet, ei ympäristö, joka ei hauku sinua takaisin typerykseksi, joka ihan ilmiselvästi olet. Pärjäillään, moi.
Sovitaan sitten niin, että sulla on parempi mieli. Kävin lukemassa mun vastauksia edelliseltä sivulta eikä ne kyllä mitään halveksuvia ole kuten tämä yksi väitti enkä ole vastannut asiattomasti. Teille vastaan asiattomasti jotka tulette soittamaan mulle suutanne.
Ap
Älä välitä ap. Täällä on niin paljon ilkeitä ja elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä jotka haluaa vain luoda lisää pahaa mieltä. Sitten suuttuvat kun heidän vittuiluunsa vastaa samalla mitalla takaisin.
En tiedä millaisia vastauksia täältä oletit saavasi, jos sairauslomalle jäänti ei kelpaa. Sitten porskuttelet vaan eteenpäin ja saat jostain voimia tai myöhemmin huomaat, että se on enää ainoa vaihtoehto. Muista että työelämässä ei ole ollut vielä tähän päivään mennessä yhtään korvaamatonta. Nekin, jotka ovat kuvitelleet sitä olleensa ja joilla on multaa suun päällä, on korvattu jollain muulla ja maailma ei ole lakannut pyörimästä.
Olen nyt menossa kuitenkin sinne työterveyteen vielä tänään. Ei tästä tule mitään.
Ap
Viikko tuli nyt ensi alkuun sairauslomaa ja psykologi soittaa huomenna ja sovitaan tapaamisaika. Itkin jonkun aikaa kun tulin kotiin ja sitten torkahdin hetkeksi sohvalle. Nyt on vähän helpompi olo.
Ap