Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Hyvä AP. Haet diagnoosia, etsit syytä itsestäsi, ja puolustelet huomaamattasi miehen käytöstä ("mitä olisin vovinut tehdä toisin?"). Sanot, että voisitte vielä palata yhteen kun mies muuttuisi. Olen vielä TOOOOODELLA kaukana siinä, että olisit päässyt tässä prosessissa yhtään eteenpäin. Kuten kirjoittaja 973 (?) totesi, ei tässä ole diganooseja, miehesi on vaan mulkero. Näitä on maailma pullollaan, siis pa*koja ihmisiä, eikä kellään mitään diagnoosia ole. Ymmärrän, että on vaikea hyväksyä, että miehesi on luonteeltaan itsekäs laakamato, joka ajattelee VAIN itseään.
Sanoit että et pääse vihan tunteeseen. Eikö mikään auta siinä? Ajatus, että miehesi on pettänyt sinua AINAKIN 12 vuotta, ehkä pidempäänkin. Dr. Phil sanoi joskus hyvin: "jokaista rottaa kohden, jonka näet, on 10 piilossa". Eli tiedät miehesi kahdesta suhteesta, joten on hyvin todennäköistä, että niitä on muitakin. Eikö nse, että hän on valehdellut sinulle vuosikausia, antanut sinun hoitaa kodin ja lapset ja hän on ns. pitänyt kakkunsa sekä syönyt sen, aiheuta jotain raivonkaltaisia tunteita?
Lakkaa miettimästä diagnoosia (jos sellainen diagnoosi on olemassa kuin itsekäs paska, niin se sitten voisi olla), lakkaa pohtimasta mitä olisit voinut tehdä toisin (mies petti ja valehteli 10+ vuotta sinulle).
Kiinnostaisi miksi et vastaa näihin "kerro aikuisille lapsille totuus" -kehotuksiin? Edelleenkö haluat suojella miest'? Hän ei ansaitse sitä, mutta lapsesi ansaitsevat totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kai mä jollain tapaa toivon että totuus löisi häntäkin vasten kasvoja, ikääkin jo on. Jotenkin mun vaan yhä on vieläkin vaikea tajuta että näin todella on käynyt, edelleen sangen absurdia ja epätodellista että hän kykenee tuollaisiin tekoihin.
Ap
You want the impossible, Yodaa lainatakseni.
Eihän HÄNEN KANNALTAAN ole mitään mikä tarttis läsähtää naamalle. sori huuto, mutta MIES ON TEHNYT TÄTÄ AINAKIN 12 VUOTTA. Miksi hän olisi mitenkään pahoillaan. Hän on pahoillaan ja vihainen siitä että jäi kiinni. Ei siitä mitä teki ja mitä se hänelle "maksoi". Tai no ehkä häntä vtuttaa kun meni kokki, siivooja ja tuttupano. Mutta korkeintaan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaluokan ihmisille on tyypillistä kytkeä toisiinsa
a) seksi ja rakkaus. Kullin uittamista vieraassa römpsässä ei osata nähdä sinä mitä se oikeasti on. Eli juuri vain elinten hinkkaamista. Aivan suotta ylidramatisoida pientä sivusäätöä; ja
b) rakkaus ja avioliitto. Ylemmissä sosioekonomisissa kerroksissa on tapana nähdä avioliitto ennemminkin sopimuksena yhteiselämästä, siitä että muodostetaan yhteinen kotiTALOUS. Tähän liittyy myös molempien suvut, ja erityisesti yhteiset lapset. Se jos toisen naama alkaakin kyllästyttää, tai ei enää tunne perhosia vatsassa, ei ole mikään syy rikkoa perhettä.
Tämä selvä! Minäpä pirautan tästä noille vientiyrityksen setämiesten rouville, ja kerron pikkutyttöseikkailuista Kiinan maksullisissa! Ei Mikään Syy Rikkoa Perhettä!
Juu, kyllä olisi myös villin idänkaupan vuosilta ollut pikkurouville kerrottavaa, kun nahkatakit nus*ittiin. Kirjaimellisesti!
Jokseenkin turhauttavaa tällainen "keskustelu". Kun juuri selitin, että yläluokan piireissä pienillä kiksautuksilla ei ole mitään vaikutusta avioelämään, niin joku uuvatti tulee tänne pätemään tällaisella "Minäpä kerron rouville miesten tekosista!!" Newsflash: ne rouvat tietävät sen jo. Tämä juuri oli se pointti, seksi ei ole kaiken alku ja loppu, jos elämässä on muutakin sisältöä, ja avioliitto ei ole romanttisen rakkauden lopputulema, vaan lähinnä taloudellinen sopimus.
Eiköhän näissä haeta vain lisä suolaa elämään?On myös fetissi tähän puuhaan.Jotkut kokevat sen kiihottavana kun voi jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, melkein itkin kun luin tuon lopun. Kiitos ihana!
En mä halua miestä takaisin millään muulla perusteella kuin sillä että hän on valmis täydelliseen muutokseen, valmis täysillä panostamaan meihin, valmis olemaan kerrankin epäitsekäs, valmis keskustelemaan.
No kun mies on nyt kuusikymppinen ja edellinen tuollainen vastaava hoito oli viisikymppisenä, niin puhuisin kyllä jonkinlaisista ikäkriiseistä, viiden- ja kuudenkympin. Toki en mä tiedä mitä muita hoitoja hänellä on mahtanutkaan olla...Viisikymppisenä klassisesti myöskin hankki moottoripyörän, aiemmin ei olisi tullut kuuloonkaan.
Ap
Miten voisit koskaan luottaa muutokseen? Puhua voi mitä vaan, teot näyttää totuuden. Eli hänhän voisi luvata sulle ummet ja lammet. Mutta mistä voisit tietää että hän oikeasti ei samalla käy polkemasssa muita naisia? "Valmis panostamaan meihin" = mikä tällainen olisi sellaista, että se kertoisi sinulle totuuden? Täällä on monesti jo sanottu että et tule saamaan häneltä vastauksia joten yritä päästä hiljalleen tuon asian yli ja eteenpäin. Ja entäs jos mies sanoisi vaikkapa "no tilaisuus teki vakaan, tunsin itseni vanhaksi, halusin nuorempaa, vieras pilde on kivaa jne jne" niin mitä sitten? Mitä se muuttaisi?
Kun ap kerrot, ettet löydä itsestäsi suuttumusta ja kiukkua, se kertoo siitä, että vieläkin monella tapaa pidät kulisseja yllä itsellesi. On hirveän kipeää myöntää itselleen, että on elänyt valheellisessa kulississa 25 vuotta.
Olet pitkän suhteesi aikana niin täydellisesti sisäistänyt roolisi parisuhteen kannattelijana ja miehen ymmärtäjänä, ettet näytä helpolla päästävän siitä irti. Tarpeesi ymmärtää miehen käytöstä enemmän kuin miettiä itseäsi, kertoo siitä.
Katsot miestä oman persoonallisuutesi läpi ja koet hänet käsittämättömäksi. Mutta hän ei ole niin kuin sinä, jos olisi, olisi suhteennekin toisenlainen.
Eteenpäin pääseminen edellyttää myös sen oikeutetun suuttumuksen löytämistä. Ole itsesi puolella tässä kriisissä. Empaattisilla ja kilteillä ihmisillä on suuri vaara ohittaa itsensä. Ja se johtaa vanhemmiten katkeruuteen. Omaa rakkauttaan ei kannata tuhlata kohteeseen, joka ei ansaitse sitä. Mitään palkintoa taivaassa siitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) seksi ja rakkaus. Kullin uittamista vieraassa römpsässä ei osata nähdä sinä mitä se oikeasti on. Eli juuri vain elinten hinkkaamista. Aivan suotta ylidramatisoida pientä sivusäätöä; ja
b) rakkaus ja avioliitto. Ylemmissä sosioekonomisissa kerroksissa on tapana nähdä avioliitto ennemminkin sopimuksena yhteiselämästä, siitä että muodostetaan yhteinen kotiTALOUS. Tähän liittyy myös molempien suvut, ja erityisesti yhteiset lapset. Se jos toisen naama alkaakin kyllästyttää, tai ei enää tunne perhosia vatsassa, ei ole mikään syy rikkoa perhettä.
Tämä selvä! Minäpä pirautan tästä noille vientiyrityksen setämiesten rouville, ja kerron pikkutyttöseikkailuista Kiinan maksullisissa! Ei Mi
Väärin. Minä olen ihan ollut tilanteessa sisällä, jossa tällainen Aasian tyttösissä juokseminen työreissussa tuli juurikin tällaisissa piireissä ilmi. Kuvitteletko sinä oikeasti, että ylempää keskiluokkaa edustava nainen _hyväksyy_ seksuaalisen hyväksikäytön ja maksullisissa juoksun? Kuvittelet aivan pohjattoman väärin. Ko tapauksessa tuli eron lisäksi myös pohjaton häpeä.
Jokseenkin turhauttavaa tällainen "keskustelu". Kun juuri selitin, että yläluokan piireissä pienillä kiksautuksilla ei ole mitään vaikutusta avioelämään, niin joku uuvatti tulee tänne pätemään tällaisella "Minäpä kerron rouville miesten tekosista!!" Newsflash: ne rouvat tietävät sen jo. Tämä juuri oli se pointti, seksi ei ole kaiken alku ja loppu, jos elämässä on muutakin sisältöä, ja avioliitto ei ole romanttisen rakkauden lopputulema, vaan lähinnä taloudellinen sopimus.
Tiedetään. Siksi näissä piireissä ollaankin haavoittuvaisia. Nimittäin robotteja ei kasva vielä sielläkään ja aina siellä joku haksahtaa kunnolla ja pikkurouva löytää itsensä kivasta rivarikolmiosta.
Sepä kun se taitolaji, pitää näiden pässien hairahdukset pieninä kiksautuksina. Ja olisi ne hyvä pitää julkisuudesta poissakin, eikä oikeasti siellä piireissä mikään kiinalaisten pikkulikkojen paneskelu meriittiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään. Siksi näissä piireissä ollaankin haavoittuvaisia. Nimittäin robotteja ei kasva vielä sielläkään ja aina siellä joku haksahtaa kunnolla ja pikkurouva löytää itsensä kivasta rivarikolmiosta.
Sepä kun se taitolaji, pitää näiden pässien hairahdukset pieninä kiksautuksina. Ja olisi ne hyvä pitää julkisuudesta poissakin, eikä oikeasti siellä piireissä mikään kiinalaisten pikkulikkojen paneskelu meriittiä ole.
Kotimaisten yritysten maine kasvaa; Vienti Vetää - kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa se on. Pedaripiirteisyys on noissa piireissä enemmän kuin yleistä - vaikka se ei meriitti olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä! Minäpä pirautan tästä noille vientiyrityksen setämiesten rouville, ja kerron p
Väärin. Minä olen ihan ollut tilanteessa sisällä, jossa tällainen Aasian tyttösissä juokseminen työreissussa tuli juurikin tällaisissa piireissä ilmi. Kuvitteletko sinä oikeasti, että ylempää keskiluokkaa edustava nainen _hyväksyy_ seksuaalisen hyväksikäytön ja maksullisissa juoksun? Kuvittelet aivan pohjattoman väärin. Ko tapauksessa tuli eron lisäksi myös pohjaton häpeä.
Kuulostaapa toivottoman keskiluokkaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.
Järkevät aikuiset (tai nuoret) ei petä
Kiinnostaisi miksi et vastaa näihin "kerro aikuisille lapsille totuus" -kehotuksiin? Edelleenkö haluat suojella miest'? Hän ei ansaitse sitä, mutta lapsesi ansaitsevat totuuden.
Tästä olen eri mieltä. Aikuiset ihmiset osaavat kysyä, jos jotain tahtovat tietää. Jos minulta kysyttäisiin, vastaisin, että asiaan liittyi kolmas osapuoli. Se saisi riittää, koska enhän kysele aikuisten lapsieni seksielämästä minäkään.
Ymmärrän, että ap ei halua sotkeentua aikuisten lasten suhteeseen isäänsä. Se nimenomaan ei ole hänen velvollisuutensa enää. Ei hyvässä, ei pahassa.
Mä katson kohta että mitä kaikkea olette kommentoineet, mutta nyt kuulin että kakkonen lapsensa kanssa oli tullut oitis meidän perheen kotiin kun mä olin roudannut tavarani pois. Saisinko mä nyt sen vihan viimein nousemaan?! Sitä en tiedä miten usein siellä on ollut, mutta törkeetä kummaltakin, mieheltä ja kakkoselta. Melkein kuin tanssisivat mun haudalla! No mutta mitäpä muutakaan näiltä puupäiltä voisi odottaa?!
Ap
aiheesta juttu just lehdessä joku pisti salarakkaan lihoiksi. tais kaduttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä! Minäpä pirautan tästä noille vientiyrityksen setämiesten rouville, ja kerron pikkutyttöseikkailuista Kiinan maksullisissa! Ei Mik
Ei kai teillä töissä miehet keskenään hässi, vaan pikkuaviomiehet ja -vaimot keskenään vierasta maistaen?
Nämä kahta naista yhtä aikaa pyörittävät, ovat pohjimmiltaan säälittäviä pikkupilejä.
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap
Keskusteltiin syistä, jotka tapahtuneeseen johti ja osa syistä nousi meidän parisuhteesta, mutta suurin syy oli mies. Hän myöntää, että siinä tilanteessa oli keskenkasvuinen ja itsekäs kusipää eikä osannut/halunnut/uskaltanut kohdata itseään, ongelmiaan tai meidän parisuhteessa olevia haasteita. Ja tämän näen yhteiseksi sinun tapauksessasi.
Aluksi syyttelin asiasta itseäni ja kritisoin omaa toimintaani. Mietin mitä olin tehnyt väärin tai miksi en ollut aiemmin tajunnut asiaa. Häpesin, että minua oli kohdeltu niin.
Lopulta tajusin, että tässä ei ollut kyse minusta. Toki olen toinen osapuoli meidän parisuhteessa ja olen tehnyt asioita, joissa olisin voinut toimia paremmin, mutta en ole vastuussa miehen teosta. Kyseessä ei ole minun huonouteni, ulkonäköni tai mikään minussa oleva ominaisuus. Toisaalta teon syy ei myöskään ollut toinen nainen. Kyseessä ei ollut hänen paremmuutensa, ulkonäkönsä tai muu ominaisuutensa.
Kerroit, että kakkosen ulkonäkö ei ole sellainen, johon mies olisi hullaantunut ja samaa sanoi minun mieheni. Miehen mukaan kakkonen ei ollut millään asteikolla parempi.
Tajusin myöhemmin, että se ei ole asiassa millään tavalla merkityksellistä. Mies on valinnut toimia väärin minua kohtaan ja hän on vastuussa yksin teoistaan. Tokikaan mies ei ole asiaa näin ajatellut, että valitsisi toimia väärin minua kohtaa, vaan hänen toimintansa on pyörinyt pelkästään oman navan ympärillä.Ymmärrän hyvin ajatuksesi kakkosesta ja mikä tähän johti, mutta älä käytä siihen liikaa energiaa. Syy ei ole sinussa.
Entinen miehesi vaikuttaa ihmiseltä, joka ei uskalla kohdata asioita ja toimii siksi, miten toimii. Eli on itsekäs kusipää. Ehkä joskus tilanne muuttuu ja saatte käytyä rehellisen keskustelun asiasta. Mutta toivon kuitenkin, että saat rinnallesi joskus jonkun muun, joka näkee sinut sellaisena kuin olet ja osaa sitä arvostaa.
Kaikkea hyvää
Kiitos kauniista kirjoituksestasi ja vaivannäöstä. Vähän lyhentelin sitä tuohon ylle. Niin, niinhän minäkin syyttelin kovasti itseäni että tähän ajauduttiin, mutta syyttely on nyt jäänyt pois. Enhän mä oikeastaan voinut tehdä mitään toisin kun mulle ei sanottu mistään epäkohdista milloinkaan. Täytyy uskoa miestä kun hänkin sanoi ettei tässä ole musta kyse ollenkaan. Eli syy ei ole todellakaan ole minussa. Se mitä mies teki on hänen oma surullinen valintansa. Mä en tiedä mikä mua loukkaa eniten, ehkä se että kakkosta kuljetettiin ympäri Suomea, otti tavallaan mun paikan reissuissa jotka piti tehdä yhdessä. Ja nyt lienee ottanut mun paikkani mun sängyssä, sängyssä jossa vielä muutama viikko sitten nukuin. Arvatkaa miten loukkaa. Enkä mä tiedä mitä suren eniten....ehkä koko sen astisen elämäni menetystä, kodin menetystä. Ja avioliitossakin oli tarkoitus olla kuolemaan saakka.
Ja tuo viimeinen kappale, miten viisaita sanoja. Mies todellakin on tuollainen kuin niin osuvasti kuvasit.
Kaikkea hyvää sinullekin ihana ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä olen varmaan sitten alaluokan ihminen, kun tosiaan ajattelen että ei seksiä ilman rakkautta. Mua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta naida, jos ei ole tunteita. Olen sillä tavalla alaluokkainen, että sitoudun ja sitten pidän siitä kiinni niin kauan kuin juttu toimii. Siinä vaiheessa kun oma rakas puoliso käy hinkkaamassa genitaalejaan muiden kanssa, niin eipä siinä isompaa loukkausta minun tunteitani ja parisuhdettani kohtaan ole ja suhde on sitten siinä.
Avioliiton näen itsekin ensisijassa sopimuksena ja taloudellisena järjestelynä, mutta en menisi avioon vain järkisyistä, koska en voisi valita kumppaniani vain järkisyiden perusteella ilman rakkautta. Jos oma puoliso alkaa kyllästyttää ja suhde väljähtyy, niin saa ne lapset kasvatettua ilman että heidän tarvitsee katsoa, kun kaksi aikuista asuu saman katon alla hoitaen keskenään vaan välttämättömät asiat. Mulla on vaan yksi elämä, en halua haaskata sitä katselemalla ihmistä jonka kanssa ei ole enää muuta yhteistä kuin lapset.
No karmeinta tässä onkin, että tosiaankaan tuskin on mikään syy rikkoa perhettä ja tyttärille/pojille opetetaan samat arvot. Läheltä olen katsellut minäkin menoa ja niitä työparisuhteita, eli miten joka seminaari- ja muu reissuilla oli jo vakiparit, joihin ei kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. Toki välillä vilisi toimistollakin, pitkää päivää tehtiin ja pitkänä oli muukin kuin päivä.
On aivan mahdotonta, että mikään ei rouvasväen korviin tai silmiin olisi tullut, mutta he ovat marinoitua porukkaa, pokka pitää ja otetaan maireasti vastaan juhlapuheiden kiitos perheelle-kiitokset. Nämä on oikeasti kahden kauppoja, itselle selvää, että jos olisit mennyt jotain sanomaan, olisi rouva itkaissut ja saanut lahjan, sinä potkut.