Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sehän oli liikkuvaa videokuvaa, jossa antaumuksella suudellaan kielareita
Juuri näin! Hyi hitto, näky on syöpynyt verkkokalvoilleni.
Ap
Kyllähän e pettäminen satuttaa, mutta ei tapa. Voisitko harkita asian unohtamista ja pitkän suhteen jatkamista jos miehesi sitä haluaa. Osihan se vaikeaa mutta ehkä kannattavaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän e pettäminen satuttaa, mutta ei tapa. Voisitko harkita asian unohtamista ja pitkän suhteen jatkamista jos miehesi sitä haluaa. Osihan se vaikeaa mutta ehkä kannattavaa
Olen täällä jo monta kertaa sanonut että kyllä, mutta kun mies ei tule vastaan, ei puhu. En tiedä mitä hänen mielessään liikkuu. Välimatka nyt tarpeen, kyllä se tietää mistä mut löytää jos niin haluaa. Annetaan nyt tuumata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.
Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.
Min
Itselleni on käynyt niin, että hyvä ystävä, joka kävi meillä kylässä ja me kävimme hänen luonaan, oli eromme jälkeen mennyt sänkyyn exäni kanssa. Hän kertoi siitä itse. Se tuntui silti pahalta. Jos he olisivat olleet rakastuneita ja muuttaneet yhteen "kokeilun" jälkeen, se olisi ollut minulle ok. Mutta tämä tuntui siltä, että ystävä petti minut.
En kyllä tuomitsisi "rysän päältä" jääneeksi ketään jonkun some-kuvan perusteella. Harkitsepa kannattaako tommosen takia uskoa mitään.
tämän lisäksi näin tämän toisen varatun yhden kerran, jolloin harrastimme käsipeliä. Nyt parisuhteeni ja perheeni on hajoamassa. En ole koskaan ollut näin surullinen. Teostani on jo vuosia aikaa mutta liitto on päättymässä sen seurauksena vasta nyt, kun puoliso on tullut tulokseen ettei voi antaa sitä anteeksi. En ikinä toistanut tekoani. Minulta meni tällaisen toiminnan seurauksena koko elämä ja ihminen jonka kanssa olisin halunnut viettää loppuelämäni. On enemmän kuin varmaa etten toimi samalla tavalla tulevaisuudessa. Pettäminen tuhosi kaiken hyvän mitä minulla on ollut. Surullisinta on, että se jota petin, oli se, kenet olisin eniten halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n hämmästyksen ja tarpeen vastauksille, toisaalta pidän häntä nyt aika naiivina. Pettäminen on tosi yleistä, pikemminkin voisi miettiä miksi joku ei petä. Seksin viettiä voi verrata melkein nälkään. Tarpeeksi kuin pakottava tarve ja himo on, niin monille on todella vaikea kieltäytyä. Puolet suomalaisista on ylipainoisiakin, vaikka tietää että se ei ole itselle hyväksi. Ei pettäjä mitään pahaa sinänsä halua puolisolle, mutta sitä uuden suhteen huumaa sanotaan huumaksi juuri sen takia, että siinä huumassa mikään ei tunnu yhtä tärkeälle kuin se uusi ihana tunne. Tuntuu todella siltä, että saadakseen sitä edes pienen hetken voi riskeerata kaiken muun. Tottakai tämä loukkaa petettyä ja tuntuu ehkä jotenkin likaiseltakin, mutta itse olen kyllä tämän asian ymmärtänyt, enkä sekoita ihastumista ja rakkautta ja sitoutumista. Minua on petetty ja olen voinut sen antaa anteeksi. Olen sanonut että minua pitää kunnioittaa eikä juosta
En suhtautuisi kevyesti pettämiseen. Nykyään on niin paljon sukupuolitauteja, jotka ovat ennestään vieraampia tässä maanosassa ja lisäksi on kantoja, jotka eivät enää taltu tunnetuilla lääkkeillä. On se nyt hirveää, jos täytyy omassa sängyssä pelätä ties mitä tartuntaa. Ja esim. ulkopuolisen kanssa saatu lapsi (sitä tapahtuu ihan nykyaikanakin) vaikuttaa perheen elintasoon ja avioliitossa saatujen yhteisten lasten ja yhdessä hankitun omaisuuden jakoon, kun puoliso joskus kuolee jne.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tuomitsisi "rysän päältä" jääneeksi ketään jonkun some-kuvan perusteella. Harkitsepa kannattaako tommosen takia uskoa mitään.
Nyt oli pettäjän kommentti :)
Maskuun viikonloput! Maanantaina on luvassa uudet tuulet
Vierailija kirjoitti:
Vaasa.
Mies ei ole sanonut piirityksestä mitään. Se olin minä joka huomasin että naisella on pahat mielessään. Yritin miestä asiasta varoitella, mutta ei uskonut. Sitten jossain vaiheessa kettu ns. uiskenteli koloon.
Tuota, kokemuksesta. Siinä vaiheessa heillä on ollut jo suhde. Se, mikä sinulle näyttäytyy piirittämisenä on naiselle normaali tapa lähestyä miestä, jonka kanssa hän harrastaa seksiä.
Olen itsekin langennut tuohon: ihmettelin eräissä miehen juhlissa naisen käytöstä, minusta todella härskisti flirttaili ja jutteli miehelleni, selvästi piiritti. Kun sitten suhde paljastui, ymmärsin, miksi.
Samoin minä varottelin naisesta ja ihmettelin, että miten tunneälykäs mieheni ei muka huomaa mitään. No sille todellakin oli selitys ja voi muna, miten typeräksi tunsin itseni.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä näitä lukuja tulee että 5-10 prosenttia pettäisi. Esim väestöliiton tutkimuksissa tulee noin kolmasosaa pettää. Tämä on ihan nopea asia tarkistaa jokaisen. Tietysti jos tutkitaan jotain sitoutuneita vanhoja pariskuntia, niin siinähän tietysti luvut jäävät pienemmiksi. Mutta nykyisin avioliitoistakin puolet päättyy eroon ja avoliitoista ja seurusteluista ei ole tutkimusta mutta luku varmasti vielä suurempi, eihän ihmiset yleensä ole sen ensimmäisen kumppaninsa kanssa koko elämää. Nämä seksiin liittyvät asiat ovat kyllä edelleen iso tabu meidän yhteiskunnassa, kun ihmiset eivät pysty ajattelemaan sitä ollenkaan laajasta näkökulmasta tai järjellä. Seksuaalisuus on vahva vietti ja sen perässä ihmiset menevät ja säännöt sitten tulevat aina vähän perässä. Minusta on vähän sama kuin koko avioliiton ajan pöydällä olisi joku ihana kakku ja koko liitto perustuu siihen, että kumpikaan ei sitä maista ja mieluiten esittää ett
Mielestäni avioliittoa ja avoliittoa/tapailusuhteita ei pidä verrata toisiinsa. Kaksi viimeksimainittua elämäntapaa on valittu juuri sen takia, kun ei ole haluttu sitoutua tosissaan. Niistä voi helpommin lähteä, jos tuntuu siltä. Nykyään kai voi lähteä ilmoittamalla asiasta pelkällä tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ja mies tunnusti tuon jälkeen puuhansa.
Ap
Kysykää siltä "pettäjältä"!
Käykää vieraissa tekin, niin tiedätte mitä päässänne liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole sanonut piirityksestä mitään. Se olin minä joka huomasin että naisella on pahat mielessään. Yritin miestä asiasta varoitella, mutta ei uskonut. Sitten jossain vaiheessa kettu ns. uiskenteli koloon.
Tuota, kokemuksesta. Siinä vaiheessa heillä on ollut jo suhde. Se, mikä sinulle näyttäytyy piirittämisenä on naiselle normaali tapa lähestyä miestä, jonka kanssa hän harrastaa seksiä.
Olen itsekin langennut tuohon: ihmettelin eräissä miehen juhlissa naisen käytöstä, minusta todella härskisti flirttaili ja jutteli miehelleni, selvästi piiritti. Kun sitten suhde paljastui, ymmärsin, miksi.
Samoin minä varottelin naisesta ja ihmettelin, että miten tunneälykäs mieheni ei muka huomaa mitään. No sille todellakin oli selitys ja voi muna, miten typeräksi tunsin itseni.
Kiitos tästä kommentista, mutta siinä vaiheessa kun tämän huomasin niin heillä ei todellakaan ollut vielä mitään, olen asiasta 100% varma. Mutta kun sitten asia mulle valkeni niin tunsin minäkin niin typeräksi itseni. Ei ollut varmaan mitään tunnetta siinä vaiheessa mitä en olisi tuntenut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun mies ei ole tulossa yhtään vastaan ja keskustelemaan vaan huutaa ja sinulla on mahdollisuus lähteä, lähteminen on parasta, mitä itsesi hyväksi voit tehdä.
Oma pettäjäpuolisoni sen sijaan keskustelee ja kommunikoi melko hyvin ja monimutkaiset taloudelliset järjestelyt ja asumisratkaisut vähän kuin pakottavat meidät olemaan yhdessä. Ihanteellista tämä ei minun kannalta missään nimessä ole. Lähtisin, jos se olisi yksinkertaista. Lapset ovat jo aikuisia.
Meillä on vain tämä yksi elämä. Paitsi tietysti, jos uskot jälleensyntymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä näin on parempi. Kyllä miehiä maailmassa riittää. "
Juu riittää, niitä pettäjiä ja petettyjä, muut on naimisissa... heh heh, taitaa nyt jäädä pää vetävän käteen...
Se petetty kelpaisi ja leskimies. Toki milloinkaan ei voi tietää kuka on pettäjä, se voi osua ihan kenen vaan kohdalle, kukaan ei ole turvassa. Mä en oikeastaan edes halua parisuhdetta enää, poikaystävä kelpaa, joskus.
Ap
Leskimies voi hänkin olla entinen pettäjä tai pahoinpitelijä, jos on huono onni. Tarkoitan tällä, että henkilön siviilistatus ei kerro mitään luonteesta ja luotettavuudesta.
No joo, totta tietysti. Ajattelin vaan että en vahingossakaan ainakaan rikkoisi mitään, muuta en miettinytkään.
Ap
Miksi tänne kommentoi ihmiset, jotka selkeästikään eivät ole lukeneet koko ketjua?
Tässäpä faktat:
- vaimo näki ihan livenä, kuinka tietty nainen flirttailee hänen miehelleen, mies ei muka tajua eikä näe mitään
- vaimo näki facebookista tapahtumanjärjestäjän sivuilta videokuvaa tapahtumasta, jossa hänen mies oli suutelemassa kielareita tämän kyseisen naisen kanssa
- vaimo soittaa perään ja kertoo näkemästään, mies ei suostu keskeyttämään reissuaan, vaan jää yöksi hotelliin tuon tapahtuman jälkeen
- mies kertoo, että salasuhde on kestänyt jo kuukausia ja ovat olleet sängyssäkin
- mies ei suostu puhumaan muuta, ei suostu pariterapiaan, on vihainen ja huutaa
- raivoaa, kun vaimo on muuttamassa tänä viikonloppuna pois yhteisestä kodista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus, taas näitä r o s k a väen ongelmia..
Teillä paremmissa piireissä ei koskaan petetä?
Ap
Eikun siellä ei erota. Jos mies juoksee vieraissa, annetaan vaivihkaa ymmärtää, että tiedetään ja saadaan luksusmatka Pariisiin tai Balille ja mies himmentää juoksujaan diskriitimmäksi.
Mieheni jäi pettämisestä kiinni, löysin kondomeja matkalaukusta. Koskaan ei tunnustanut mitään, sanoi vaan "siitä on jo 10 vuotta aikaa", eli tunnusti mutta ei tunnustanut...
Mitään asiasta koskaan ei puhuttu, mies ei puhunut vaikka olisin halunnut, kielsi kaiken vaikka kyselin. Vuosi meni että asia häipyi mielessä taka-alalle, en kuitenkaan halunnut kaiken kaatuvan.
Tästä aikaa 5 vuotta enkä ole yhtään katunut että jäin parisuhteeseen. En ole pitkävihainen enkä halunnut rikkoa lasten kotia ja elämää.
Kävin gynellä ja sain antibioottikuurin alapäähän, lääkäri kysyi että onko mahdollista että mulla olisi sukupuolitauti. Menin kotiin ja kysyin mieheltä "voiko mulla olla sukupuolitauti" ja hän oli hetken hiljaa ja totesi "ei"... mielestäni liian kauan hiljaa, kaikki nousi taas mieleen. Kysyin koska halusin tietää!
Itse petin puolisoani vaihtamalla seksiviestejä toisen varatun kanssa. Ryhdyin tähän puuhaan katkeruuden siivittämänä. Puolisoni torjui minua seksuaalisesti usein, olin hänelle kuin ilmaa. Tosiasiassa olisin halunnut kaiken sen huomion omalta kumppaniltani, jota rakastin ja halusin hyvin paljon koko ajan. Missään vaiheessa toiveenani ei ollut erota puolisostasi tai vaihtaa häntä keneenkään. Olin katkera ja vihainen toimiessani väärin. Vaikka puolisoni torjui minua, ymmärrän toki ettei se tekoani oikeuta.