Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vhh-ruokavaliolla elävät ihmiset lopulta sen terveempiä kuin muutkaan?

Vierailija
27.08.2024 |

Heidänhän ruokavalionsa ei voi koskaan olla pielessä.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh ja ketogeeninen ruokavalio eivät ole sama asia. Vhh:ta noudattava ei välttämättä ole ketoosissa ollenkaan. 

Ketoilu on yksi vhh:n alalaji.

Siis jos ketoilee, on vhh:lla, mutta vhh:lla oleminen ei tarkoita aina ketoilua.

Vierailija
42/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiininmussuttajilla pamahtavat aivot, maksa ja munuaiset normaalia aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sokeri ja hiilihydraatti ole yhtään sen epäterveellisempää kuin rasva ja proteiinikaan. Sokerista yritetään nyt tehdä paholaista ja syypäätä ihmisten lihavuuteen ja elintapasairauksiin kun se aiemmin epäonnistui rasvan kohdalla. Nykyään jo tiedetään ettei rasva olekaan se paholainen. Odotetaan vielä vähän niin seuraava syyllinen on liiallinen proteiinin saanti ja sitä pitää alkaa välttää. Proteiinin syyttäminenhän olisi hyvä keppihevonen myös lihan syönnin vähentämiseen. Sitten kun tämäkin on lopulta todettu vääräksi syylliseksi tajutaan, että ihmisten lihavuus ja elintapasairaudet johtuvat vain ja ainoastaan siitä että ihmiset syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän. Ei siitä mitä ravintoaineita he syövät.

Sokerista on jopa tehty syövän syy... Ja perusteluna, että syöpäsolut käyttävät sokeria energiakseen. Mutta niin käyttävät terveetkin solut ensisijaisesti. Sitä paitsi, syöpiä on erilaisia ja niillä voi olla erilaiset aineenvaihduntareitit ja erilaiset polttoaineet. Tulee mieleen se tutkimus syöpäkasvaimesta... Tutkivat, mitkä solut kuluttivat mitäkin syöpäkasvaimessa ja sen ympärillä. Kävi ilmi, että glukoosia käyttivät enimmäkseen meidän terveet solut, immuunijärjestelmän solut, jotka olivat syöpäkasvaimen kimpussa hoitamassa hommiaan. Ja se syöpäkasvain taas käytti glutamiinia ja rasvahappoja. Eli ei ole ihan niin yksinkertaisia juttuja nämäkään.

Vierailija
44/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

Mulle riittää että turvotus on poissa eikä väsytä.

Ja kolesterolikin on laskenut 7.5 > 6.1 kun olen lisännyt oliiviöljyn syöntiä.

En syö yhtään pekonia, leikkeleitä hyvin vähän, ei mitään keinotekoisia kevyttuotteita. Vain puhdasta kasvispainotteista ruokaa ja hyvää lihaa, täysrasvaisia aitoja juustoja.

Proteiinia saan edelleenkin liian vähän, n 55g kun tavoite on 65-70g

Mulla on sekaruualla, paljon hh, kokonaiskolesteroli 1.8

No hehheh

Mitäs nauramista siinä on?  Tai tietysti jos uskoo korkean olevan este muistisairaudelle.  Kuten he nyt hölisevät. Puolustaaksen rasvan syöntiään&nbs

Täällä kans toinen hiilarin (täysjyvän) puputtaja, jolla kolesteroli matala ja HDL:LDL suhde erinomainen. Rasvalla ja kuidulla on merkitystä.

Isäni sai juuri aivoinfarktin, kun kolesterolit korkealla. Reppana oli aikanaan hurahtanut Antti Heikkilän höpinöihin, ja vähemmän yllättäen hänen neuvoilla eivät ainakaan kolesterolit laskeneet.

Vierailija
45/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Sairaaloissa näyttävät olevan paljon ja valittavat kun siellä ei huomioitu vhh-ruokavaliota. Luen heidän keskustelujaan.  Miksi terveet olisivat sairaalassa?

No minä olen ollut synnyttämässä, jalkaleikkauksessa kun tapaturmassa meni polvesta nivelkierukka, rannekanavaleikkauksessa, työtapaturman jälkeen paikattavana ja tarkkailussa, hirvikolarin jälkeen paikattavana ja tarkkailussa. Vhh elämää 14 vuotta enkä sen takia sairaalassa kertaakaan.

Vierailija
46/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

Mulle riittää että turvotus on poissa eikä väsytä.

Ja kolesterolikin on laskenut 7.5 > 6.1 kun olen lisännyt oliiviöljyn syöntiä.

En syö yhtään pekonia, leikkeleitä hyvin vähän, ei mitään keinotekoisia kevyttuotteita. Vain puhdasta kasvispainotteista ruokaa ja hyvää lihaa, täysrasvaisia aitoja juustoja.

Proteiinia saan edelleenkin liian vähän, n 55g kun tavoite on 65-70g

Mulla on sekaruualla, paljon hh, kokonaiskolesteroli 1.8

Paljon on hdl, ldl ja triglyt?

Vierailija
47/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiininmussuttajilla pamahtavat aivot, maksa ja munuaiset normaalia aiemmin.

Olen vhh:lla ja syön proteiinia 60-70g vuorokaudessa, joskus harvoin lipsahtaa 100g rikki kun on oikein hyvä liha-ateria edessä, lähinnä jouluna ja juhannuksena.

Vierailija
48/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Yksikään tuntemani juoksija ei noudata vhh-diettiä, vaan tekee hiilaritankkausta ennen kisoja tai pidempiä treenejä.

Vhh on sohvaperunalle sopiva ruokavalio.

No jos on sohvaperuna eikä maratoonari niin miksi pitäisikään syödä kuin juoksija? Jokaiselle tarpeen mukaan. Jos itse söisin kuin huippu-urheilija, painaisin ainakin 150kg. Nyt vhh:lla normaalipainon saavuttaneena on hyvä olla.

Vierailija
49/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Yksikään tuntemani juoksija ei noudata vhh-diettiä, vaan tekee hiilaritankkausta ennen kisoja tai pidempiä treenejä.

No jos on sohvaperuna eikä maratoonari niin miksi pitäisikään syödä kuin juoksija? Jokaiselle tarpeen mukaan. Jos itse söisin kuin huippu-urheilija, painaisin ainakin 150kg. Nyt vhh:lla normaalipainon saavuttaneena on hyvä olla.

No ei tietenkään kannata tankata hiilaria tai mitään muutakaan ravintoainetta yli oman kulutuksen.

Hienoa, että myönnät olevasi sohvaperuna. Lähtökohtaisesti terveellisempää olisi liikkua päivittäin sen sijaan että yrittää jotain vippaskonsteja ruokavaliolla. On aika typeää puhua terveyden puolesta jos ei viitsi edes liikkua.

Vierailija
50/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vhh:sta on sen sijaan saatu paljon paljon positiivisia tuloksia monien sairauksien hoidossa, esim 2 tyypin diabetes, epilepsia, reuma jne."

Kyllä, mutta monissa tapauksissa ne hyödyt ovat olleet liitettävissä laihtumiseen. 

Vierailija
51/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se et sitten näköjään muita tunnekaan kuin juoksijoita ja sohvaperunoita. Lukeudut varmastikin itse noihin jälkimmäisiin, kun et näytä ymmärtävän noiden hiilaritankkauksien syytäkään.

Vierailija
52/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita on hyviä ja huonoja, joten jos syö hyviä Hiilareita pääasiassa niin tuskin niistä on haittaa. 

Vierailija
53/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se et sitten näköjään muita tunnekaan kuin juoksijoita ja sohvaperunoita. Lukeudut varmastikin itse noihin jälkimmäisiin, kun et näytä ymmärtävän noiden hiilaritankkauksien syytäkään.

Aww. Menikö vhh-uskovaisella tunteisiin? Perse ylös sohvalta nyt. 

Vierailija
54/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään kannata tankata hiilaria tai mitään muutakaan ravintoainetta yli oman kulutuksen.

Hienoa, että myönnät olevasi sohvaperuna. Lähtökohtaisesti terveellisempää olisi liikkua päivittäin sen sijaan että yrittää jotain vippaskonsteja ruokavaliolla. On aika typeää puhua terveyden puolesta jos ei viitsi edes liikkua.

Juokseminenko on ainoa tietäväsi liikuntalaji? 😂😂😂😂😂 

Ohis

Vierailija
55/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikun kyllä töissä, käyn kävelyllä ja uimassa. Muuten olen täysin sohvaperuna. En tarvitse sinun hyväksyntääsi tai neuvojasi siihen miten elämäni järjestän, mitä syön ja miten liikun. Minulla on omat syyni olla liikkumatta yhtään enempää kuin on ikään kuin pakko.

Vierailija
56/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

55: Mitä ihmettä sitten jankkaat täällä? Syö vaikka ulostetta, ei se ole minulta mitenkään pois. 

Vierailija
57/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vhh:sta on sen sijaan saatu paljon paljon positiivisia tuloksia monien sairauksien hoidossa, esim 2 tyypin diabetes, epilepsia, reuma jne."

Kyllä, mutta monissa tapauksissa ne hyödyt ovat olleet liitettävissä laihtumiseen. 

Ehkä noissa diabeteksissä. Tosin kyllä normaalipainoinenkin voi saada 2 tyypin diabeteksen, mutta paranee ruokavalion muutoksella. Hiilarithan ne hyvin pitkälti sitä korkeaa verensokeria aiheuttaa. 

Vierailija
58/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Koko ajan tulee tutkimuksia siitä, mihin alle 120 hiilarit vaikuttaa, eikä ne tulokset ole hyviä. Lukekaa ja yllättykää. 

Ja lähes kaikki hut...tutkimukset  taitavat olla lääketeollisuuden rahoittamia?? :D

Vierailija
59/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55: Mitä ihmettä sitten jankkaat täällä? Syö vaikka ulostetta, ei se ole minulta mitenkään pois. 

Tukehdu pullaasi.

Vierailija
60/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Koko ajan tulee tutkimuksia siitä, mihin alle 120 hiilarit vaikuttaa, eikä ne tulokset ole hyviä. Lukekaa ja yllättykää. 

Ja lähes kaikki hut...tutkimukset  taitavat olla lääketeollisuuden rahoittamia?? :D

Foliohattu istuu tiukassa. Ikään kuin ymmärtäisit lääketeollisuudesta mitään. Mihin muihin salaliittoteorioihin uskot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme