Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vhh-ruokavaliolla elävät ihmiset lopulta sen terveempiä kuin muutkaan?

Vierailija
27.08.2024 |

Heidänhän ruokavalionsa ei voi koskaan olla pielessä.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän hajunsa perusteella eivät kyllä ole terveitä.

Vierailija
22/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä saa ylipainon pois ja veriarvot paremmiksi, niin joo, varmasti.

Ei se sokeri kenellekään hyvää tee. 

Miehelläni hävisi myös psoriasisihottumat. 

Kyllä sokerin voi jättää pois ilman vhh dieettiäkin. Kasvikset, viljat, vihannekset ja marjat ovat terveellisiä eikä niitä pidä jättää pois.

Kaikki hiilihydraatit muuttuvat elimistössä sokeriksi. Etkö tiennyt? Kannattaa siksi syödä vähähiilarisia kasviksia ja marjoja, kyllä. Viljoja ei kannata juuri syödä. 

Kaikki ravintoaineet, myös rasva ja proteiini muuttuu glukoosiksi eli sokeriksi ennenkuin ne käytetään elimistön polttoaineena. Luulitko että proteiini menee suoraan lihakseksi? Kannattaa lukea joitain oikeita lähteitä asiaan liittyen eikä uskoa kaiken maailman höpö valmentajia joilla ei ole muuta kuin omia luuloja ihmisen kehon toiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pidemmällä tähtäimellä he ovat luultavammin sairaampia. Se että syö paljon lihaa, proteiinia ja rasvaa ei ole terveellistä. Lisäksi hiilihydraatit ovat ainoita kuidun lähteitä. Ihmiset luulevat että vhh ruokavalio on terveellistä koska he laihtuvat sillä. Tosiasiassa he laihtuvat vain sen takia että he jättävät ruokavaliostaan pois ne ruuat jotka ovat heille ne kilot tuoneet. Eli yleensä sokeriset herkut, leivän ja roskaruuan.

Vhhssa ei syödä paljon lihaa eikä proteiinia. Hiilihydraatit eivät todellakaan ole ainoita kuidun lähteitä. Esim siemenissä ja monissa kasviksissa on paljon kuitua mutta vähän hiilareita. Tarkista tietosi ennen kuin nolaat itseäsi enempää. 

Vierailija
24/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Koko ajan tulee tutkimuksia siitä, mihin alle 120 hiilarit vaikuttaa, eikä ne tulokset ole hyviä. Lukekaa ja yllättykää. 

Eniten mua ärsyttää tässä ruokakeskustelussa se, että miksi ei voida hyväksyä, että todellakaan kaikkea ei vielä tiedetä. Tutkitaan koko ajan kuitenkin. 

Laitatko linkkiä näihin "koko ajan" tutkimuksiin. Ja kiitos niistä vhh:sta eli ei vääristellä sitä esim tutkimuksiksi punaisesta lihasta tai liiasta proteiinin saannista. Ne kun eivät välttämättä liity mitenkään vhh:hon.

"Low carbohydrate intake correlates with trends of insulin resistance and metabolic acidosis in healthy lean individuals"

7 päivän tutkimus! 😄 Ja en kyllä tuosta päässyt tarkastelemaan heidän ruokavalionsa sisältöä.

Vierailija
25/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pidemmällä tähtäimellä he ovat luultavammin sairaampia. Se että syö paljon lihaa, proteiinia ja rasvaa ei ole terveellistä. Lisäksi hiilihydraatit ovat ainoita kuidun lähteitä. Ihmiset luulevat että vhh ruokavalio on terveellistä koska he laihtuvat sillä. Tosiasiassa he laihtuvat vain sen takia että he jättävät ruokavaliostaan pois ne ruuat jotka ovat heille ne kilot tuoneet. Eli yleensä sokeriset herkut, leivän ja roskaruuan.

Vhhssa ei syödä paljon lihaa eikä proteiinia. Hiilihydraatit eivät todellakaan ole ainoita kuidun lähteitä. Esim siemenissä ja monissa kasviksissa on paljon kuitua mutta vähän hiilareita. Tarkista tietosi ennen kuin nolaat itseäsi enempää. 

Mitä noista välität, anna huudella :)

Vierailija
26/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Sairaaloissa näyttävät olevan paljon ja valittavat kun siellä ei huomioitu vhh-ruokavaliota. Luen heidän keskustelujaan.  Miksi terveet olisivat sairaalassa?

Vierailija
27/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Mulle riittää että turvotus on poissa eikä väsytä.

Ja kolesterolikin on laskenut 7.5 > 6.1 kun olen lisännyt oliiviöljyn syöntiä.

En syö yhtään pekonia, leikkeleitä hyvin vähän, ei mitään keinotekoisia kevyttuotteita. Vain puhdasta kasvispainotteista ruokaa ja hyvää lihaa, täysrasvaisia aitoja juustoja.

Proteiinia saan edelleenkin liian vähän, n 55g kun tavoite on 65-70g

Vierailija
28/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin rouva kedon ohjeet sisältävät lihaa joka ateria, paljon proteiinia, kovia rasvoja, esim kookos, voita, pekonia.

Vierailija
29/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Yksikään tuntemani juoksija ei noudata vhh-diettiä, vaan tekee hiilaritankkausta ennen kisoja tai pidempiä treenejä.

Vhh on sohvaperunalle sopiva ruokavalio.

Vierailija
30/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Koko ajan tulee tutkimuksia siitä, mihin alle 120 hiilarit vaikuttaa, eikä ne tulokset ole hyviä. Lukekaa ja yllättykää. 

Eniten mua ärsyttää tässä ruokakeskustelussa se, että miksi ei voida hyväksyä, että todellakaan kaikkea ei vielä tiedetä. Tutkitaan koko ajan kuitenkin. 

Laitatko linkkiä näihin "koko ajan" tutkimuksiin. Ja kiitos niistä vhh:sta eli ei vääristellä sitä esim tutkimuksiksi punaisesta lihasta tai liiasta proteiinin saannista. Ne kun eivät välttämättä liity mitenkään vhh:hon.

"Low carbohydrate intake correlates with trends of insulin resistance and metabolic acidosis in healthy lean individuals"

7 päivän tutkimus! 😄 Ja en kyllä tuosta päässyt tarkastelemaan heidän ruokav

Siis 7 päivän ajalta luettelivat ruokiaan, siten kuin normaalisti elivät. Sitten tutkijat jakoivat heidät ryhmin hiilarien määrän mukaan?

Vierailija
31/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ihan itse etsisit. Terveysportista löytyy. Eikä näihin liity liha mitenkään... eli kannattaisiko sinun itse laajentaa katselukantaa. Minulla ei ole mitään tunne sidettä ruokaan. Ainoastaan se kiinnostaa minua. 

Kuka tässä mistään tunnesiteestä on puhunutkaan? Siis muu kuin sinä... Älä sinä sorru laajentamaan katselukantaa liian laveaksi, hävittäen jo sen itse aiheen. 

En kyllä itse ole löytänyt yhtään tutkimusta, jossa torpattaisikn vhh pitkän aikavälin ruokavaliona. Ja en siis nyt puhu mistään proteiiniöveriruokavalioista, ne ovat lukunsa erikseen vaikka vähähiilarisia ovatkin. Lähinnä haluaisin nähdä väitteiden tueksi tutkimustuloksia ketogeenisen ruokavalion ns haitoista, mutta minun tietääkseni sellaisia pitkän aikavälin tutkimuksia ei ole juurikaan edes tehty. Vhh:sta on sen sijaan saatu paljon paljon positiivisia tuloksia monien sairauksien hoidossa, esim 2 tyypin diabetes, epilepsia, reuma jne.

Vierailija
32/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

En syö yhtään pekonia, leikkeleitä hyvin vähän, ei mitään keinotekoisia kevyttuotteita. Vain puhdasta kasvispainotteista ruokaa ja hyvää lihaa, täysrasvaisia aitoja juustoja.

Mulla on sekaruualla, paljon hh, kokonaiskolesteroli 1.8

Vierailija
33/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Sairaaloissa näyttävät olevan paljon ja valittavat kun siellä ei huomioitu vhh-ruokavaliota. Luen heidän keskustelujaan.  Miksi terveet olisivat sairaalassa?

Sinulla ei ole näköjään mitään käsitystä siitä, miksi sairaalaan voidaan joutua 😄.

Vierailija
34/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että tämäkin ketju meni tappeluksi ja nälvimiseksi. 

Vierailija
35/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokeri ja hiilihydraatti ole yhtään sen epäterveellisempää kuin rasva ja proteiinikaan. Sokerista yritetään nyt tehdä paholaista ja syypäätä ihmisten lihavuuteen ja elintapasairauksiin kun se aiemmin epäonnistui rasvan kohdalla. Nykyään jo tiedetään ettei rasva olekaan se paholainen. Odotetaan vielä vähän niin seuraava syyllinen on liiallinen proteiinin saanti ja sitä pitää alkaa välttää. Proteiinin syyttäminenhän olisi hyvä keppihevonen myös lihan syönnin vähentämiseen. Sitten kun tämäkin on lopulta todettu vääräksi syylliseksi tajutaan, että ihmisten lihavuus ja elintapasairaudet johtuvat vain ja ainoastaan siitä että ihmiset syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän. Ei siitä mitä ravintoaineita he syövät.

Vierailija
36/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

No hehheh

Vierailija
37/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh ja ketogeeninen ruokavalio eivät ole sama asia. Vhh:ta noudattava ei välttämättä ole ketoosissa ollenkaan. 

Vierailija
38/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole näköjään mitään käsitystä siitä, miksi sairaalaan voidaan joutua 😄.

Sairauden takia tai pään takia.

Vierailija
39/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta vhh elämää ja olen terveempi kuin koskaan. Labrat otettiin vasta ja kaikki ok. Hiilareita 30-50g päivässä.

Vierailija
40/123 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

No hehheh

Mitäs nauramista siinä on?  Tai tietysti jos uskoo korkean olevan este muistisairaudelle.  Kuten he nyt hölisevät. Puolustaaksen rasvan syöntiään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän