Ovatko vhh-ruokavaliolla elävät ihmiset lopulta sen terveempiä kuin muutkaan?
Heidänhän ruokavalionsa ei voi koskaan olla pielessä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatti ei ole energiaa vain lihasten liikuttamiseen, vain aivan kaikkeen kehossa. Immuunijärjestelmä, hermosto jne. Aina puhutaan hiilarien määrän suhteuttamisesta siihen kuinka aktiivinen itse on.
Keho osaa käyttää energiaksi muutakin kuin syötyjä hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
Mulle riittää että turvotus on poissa eikä väsytä.
Ja kolesterolikin on laskenut 7.5 > 6.1 kun olen lisännyt oliiviöljyn syöntiä.
En syö yhtään pekonia, leikkeleitä hyvin vähän, ei mitään keinotekoisia kevyttuotteita. Vain puhdasta kasvispainotteista ruokaa ja hyvää lihaa, täysrasvaisia aitoja juustoja.
Proteiinia saan edelleenkin liian vähän, n 55g kun tavoite on 65-70g
Mulla on sekaruualla, paljon hh, kokonaiskolesteroli 1.8
Paljon on hdl, ldl ja triglyt?
Loistavat arvot, sanoi lääkäri. En lähde katsomaan nyt niitä. Ikä 79
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Sairaaloissa näyttävät olevan paljon ja valittavat kun siellä ei huomioitu vhh-ruokavaliota. Luen heidän keskustelujaan. Miksi terveet olisivat sairaalassa?
No minä olen ollut synnyttämässä, jalkaleikkauksessa kun tapaturmassa meni polvesta nivelkierukka, rannekanavaleikkauksessa, työtapaturman jälkeen paikattavana ja tarkkailussa, hirvikolarin jälkeen paikattavana ja tarkkailussa. Vhh elämää 14 vuotta enkä sen takia sairaalassa kertaakaan.
Aika sairas ja tapaturma-altis olet. Etkö pidä nivelkierukkaa ja rannekanavaa sairautena? Heh.
Sairaana ihmisenä en ole terveempi kuin terveet, mutta kyseisellä ruokavaliolla olen terveempi versio itsestäni.
Sekasyöjänä olin terve kunnes 63 v sain verenpainelääkkeet. Synnytysten lisäksi eka kerran sairaalassa 70 -vuotiaana pullahtaneesta napatuäyrästä.
Toivoisin etteivät intoilija-maallikot antaisi diabeteksen hoito-ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Koko ajan tulee tutkimuksia siitä, mihin alle 120 hiilarit vaikuttaa, eikä ne tulokset ole hyviä. Lukekaa ja yllättykää.
Eniten mua ärsyttää tässä ruokakeskustelussa se, että miksi ei voida hyväksyä, että todellakaan kaikkea ei vielä tiedetä. Tutkitaan koko ajan kuitenkin.
Miten absoluuttinen raja tuo 120 g on? Onko kehon kokonaismassalla merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
En syö yhtään pekonia, leikkeleitä hyvin vähän, ei mitään keinotekoisia kevyttuotteita. Vain puhdasta kasvispainotteista ruokaa ja hyvää lihaa, täysrasvaisia aitoja juustoja.
Et siis itsekään tiedä... 😂 Ei noilla arvoilla ainakaan hdl voi olla loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Koko ajan tulee tutkimuksia siitä, mihin alle 120 hiilarit vaikuttaa, eikä ne tulokset ole hyviä. Lukekaa ja yllättykää.
Eniten mua ärsyttää tässä ruokakeskustelussa se, että miksi ei voida hyväksyä, että todellakaan kaikkea ei vielä tiedetä. Tutkitaan koko ajan kuitenkin.
Miten absoluuttinen raja tuo 120 g on? Onko kehon kokonaismassalla merkitystä?
Ja linkki tuohon tutkimukseen olisi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Miksei antaisi? Jos tai kun ne on todenäköisesti luettu ulkomaisista lähteistä, joissa se VHH tunnustetaan parhaaksi D2 hoitokeinoksi.
Vierailija kirjoitti:
Karnivorismi pelasti minut. En ymmärrä, mihin tarvitsisin näitä paljon puhuttuja kuituja tai mitä lie kasveja, joiden elämäntehtävä on tappaa minut. Glukoosia tarvitsen vain aivojeni *osittaiseksi* energianlähteeksi. Loputhan tulevat glukoneogeneesin kautta ketoneista.
Mikään ei maistu yhtä hyvältä kuin ketoosi tuntuu. Mihinkään ei tarvitse *uskoa*!
Miltä se tuntuu noudattaa tuota henkisesti? Ei ikinä mitään kasviperäistä. Entä kun tarjotaan olutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
Et siis itsekään tiedä... 😂 Ei noilla arvoilla ainakaan hdl voi ol
Sulla kai yhdeksän. Kyllä kokonaiskol 1.8 on hyvä
Juoksijana en ainakaan ikipäivänä voisi elää vähähiilihydraattisesti. En myöskään näe hyvänä, että syö esim. Isoja määriä lihaa tai liikaa proteiinia. Liika proteiini on huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei antaisi? Jos tai kun ne on todenäköisesti luettu ulkomaisista lähteistä, joissa se VHH tunnustetaan parhaaksi D2 hoitokeinoksi.
Puoskarit ja lääkärit on erikseen. Hörhöt ja oikeasti terveydestään välittävät erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoskarit ja lääkärit on erikseen. Hörhöt ja oikeasti terveydestään välittävät erikseen.
Pidät siis terveysviranomaisia puoskareina? Aikamoista. Vai onko Suomessa vain paremmat? Eikä muualla tiedetä mitään.
Diabetikot on hieno ihmisryhmä. He ovat kovia kertomaan että krapulan välttää parhaiten juomalla enemmän. Sen sijaan, että jättää juomisen minimiin.
Mulla pysyy migreeni paremmassa kuosissa vhh:n avulla. Se on suurin syy sille, että vältän sokeria, leipiä, pottuja ja muita hiilarilisukkeita melkein koko ajan. Välillä pidän hiilaripäiviä toki, mutta nykyään aika harvoin. Joitain melko hiilaripitoisia juttuja syön muita enemmän, kuten kauralesettä, pähkinöitä ja ainakin yhden hedelmän päivässä. Ruokavalioni on aikaisempaa todella paljon terveellisempi lisääntyneiden kasvisten ja marjojen syönnin taki. Punaista lihaa en juurikaan syö.
Kyllä ihminen tarvii protskuu vrt. proteiinia. Joten ei tuo vhh energiahomma parasta ole.
Eivät ole. VHH muistuttaa joidenkin ihmisten puheissa uskontoa. Se toimii kyllä monilla painonpudotuksessa ja normaalissa painossa pysyminen sinänsä on terveellistä, mutta muuten terveellisin on tieteellisten tutkimusten mukaan edelleen kasvispainotteinen sekaruokavalio. Itse olen kasvissyöjä, jolla ovat veriarvot ainakin nyt vielä viisikymppisenä kohdallaan, mutta geenirasitteita on niin paljon, että aika näyttää tuleeko terveysongelmia vielä tulevaisuudessa kuitenkin,
Voi saada, mutta yleisimmin se on kyllä ihan elintavoista johtuvaa. Ehkä sanoin väärin, että sen voi ihan parantaa ruokavaliolla, mutta ainakin lääkityksen tarpeeseen ruokavaliolla voi hyvinkin vaikuttaa, eli että ei ole tarvitse lääkkeitä. Tähän auttaa se verensokerin tasaisena pitäminen ja siihen taas hiilareitten karsiminen.