Kuntosali. Pitääkö syödä proteiinia treenin jälkeen vai ei, pitääkö pitää välipäivä, jne?
Olen ihan sekaisin kaikkien netistä löytämieni ohjeiden kanssa. Yhtäällä sanotaan, että hiilareita ennen ja protskua jälkeen treenin, toisaalla sanotaan että ei todellakaan tarvitse ottaa protskua jälkeen.
Jossain sanotaan, että on tärkeää ettei treenaa kahtena päivänä peräkkäin. Toisaalla sanotaan, että pidäthän viikossa yhden välipäivän!
Mikä pitää paikkansa?
Treenaan maltillisesti, pitkän tauon jälkeen. N
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa näkyy joka kerta, että vertauksena jotkut saattaa olla kiinnostunut lähinnä osallistumaan piirinmestaruuskisojen höntsäsarjaan, ja tullaan antamaan ohjeita olympialaisiin valmistautumiseen. Sitten ihmetellään, että miten niin kaikkien tavoite ei ole olympialaiset, mitä järkeä silloin on edes aloittaa koko hommaa. Senkin takia ohjeita on niin laidasta laitaan, kun ei juuri ymmärretä sitä mitä tässä on yritetty viime viesteissä sanoa, että ihmisillä on erilaisia tilanteita ja erilaisia tavoitteita.
No jep. Ja näillä ehdottomilla ohjeilla ja vänkäyksellä saadaan kyllä epävarma aloittelija pois koko harrastuksen parista. Jos minun salitreenin tavoitteena on pysyä terveenä ja vahvana pitkälle vanhuuteen, tuskin teen mitään neuvoilla joilla pyritään lihaskasvun maksimointiin, nopeisiin tuloksiin tai painonpudotukseen. Tarvitsen neuvoja, joilla salitreeni on tehokasta, turvallista ja mukavaa (ja mukava ei tässä arkoita sitä, ettei saisi tuntua missään), ja helposti sovitettavissa arkeen.
Minä juon Alpron proteiinijuoman treenin jälkeen. Välillä hörpin sitä treenin aikanakin. Tuolla tyylillä ei kotiin päästyä ole järjetön nälkä, enkä ala ahmimaan.
Käyn 2-3 kertaa viikossa salilla, enimmäkseen kaksi. Minulla on PT:n tekemä ohjelma sekä ravinto-ohjeet.