Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka vai työn sisältö

Vierailija
26.05.2025 |

Pikagallup: Kumpi on tärkeämpää. Palkka vai työn sisältö?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertaalleen jättänyt ottamatta vastaan tarjottua työtä, vaikka siitä olisi maksettu tonni enemmän kuin mikä palkkani oli silloin. Työnkuva ei ollut omalle luonteelleni sopiva (olisi vaatinut ekstrovertimpää ja "voimakkaampaa" luonnetta).

Vierailija
2/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertaalleen jättänyt ottamatta vastaan tarjottua työtä, vaikka siitä olisi maksettu tonni enemmän kuin mikä palkkani oli silloin. Työnkuva ei ollut omalle luonteelleni sopiva (olisi vaatinut ekstrovertimpää ja "voimakkaampaa" luonnetta).

Niin tosiaan voi mennä. Kaikki ei sovellu esiintymään tai opetustyöhön. Esimerkkejä on monia. Siinä vaiheessa voi miettiä sitä, missä itse on hyvä ja tehdä työtä omalla mukavuusalueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi saada molemmat :) 

Vierailija
4/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö. Ei rahalla tee mitään jos ei ole työpäivän jälkeen voimia (niin fyysisitä ja psyykkisiä) käyttää sitä mihinkään.

Vierailija
5/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi saada molemmat :) 

Ihannetapauksessa voi saada molemmat

Vierailija
6/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn sisällöllä ei laskuja kuitata. Minulla ei edes ole mitään kutsumusammattia. On vain kutsumuspalkkoja.

Vierailija
7/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältö. Ei rahalla tee mitään jos ei ole työpäivän jälkeen voimia (niin fyysisitä ja psyykkisiä) käyttää sitä mihinkään.

Eli pärjäisit vuodesta toiseen 0 tuloilla jos työ olisi raskasta mutta antoisaa.

Vierailija
8/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn sisältö.

Mutta nuo yleensä menevät käsi kädessä. Mielenkiintoisemmista hommista maksetaan paremmin.

Vierailija
9/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aiheessa tulee esiin sukupuolten erot. Naiset hakee mielekästä työn sisältöä miettimättä rahaa ja miehet hakee rahaa miettimättä sisältöä

Vierailija
10/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pärjäisit vuodesta toiseen 0 tuloilla jos työ olisi raskasta mutta antoisaa.

Ai tässä verrattiinkin 10k palkkaa pskassa työssä ja vapaaehtoistyötä mielekkäässä paikassa. Olisi kannattanut jo aloituksessa kertoa.

Vierailija
11/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn sisällöllä ei laskuja kuitata. Minulla ei edes ole mitään kutsumusammattia. On vain kutsumuspalkkoja.

Ei siihen kutsumusta tarvita. Mutta elämä on laadukkaampaa, jos työ tuntuu merkitykselliseltä. Toki palkallakin pitää toimeen tulla, mutta rahallinen ero ei Suomessa verotuksen jälkeen ole yleensä kovin iso, joten työn merkityksellisyys nostaa usein elämänlatua paremmin kuin raha. 

Vierailija
12/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnellinen kun otin vaki raksaduunista lopputilin (vuositulot noin 42 tonnia) ja pääsin reilun vuoden työttömyyden jälkeen Konttiin palkkatuella. Tuntui kuin olisi lomalla ollut mutta sai kuitenkin palkkaa. Ei enää ikinä raksahommiin, ellei vuositulot olisi yli 100 tonnia.

Vierailija
13/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin onnellinen kun otin vaki raksaduunista lopputilin (vuositulot noin 42 tonnia) ja pääsin reilun vuoden työttömyyden jälkeen Konttiin palkkatuella. Tuntui kuin olisi lomalla ollut mutta sai kuitenkin palkkaa. Ei enää ikinä raksahommiin, ellei vuositulot olisi yli 100 tonnia.

Rahan eteen joutuu työtäkin tekemään. Niin ne työnantajat yleensä vaatii

Vierailija
14/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka.

Olen tehnyt ilmaistöitä harjoitteluissa. En ole hyötynyt työkokemuksesta mitenkään.

T: Tuntematon

Vierailija
15/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyisessä työpaikassa olisi valittavana uusia hommia, joissa joko a) lisää ikäviä byrokraattihommia ja lisää palkkaa tai b) uusia mielekkäitä töitä mukavassa porukassa ja jatkaminen samalla palkalla, niin valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen. 

Vierailija
16/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyisessä työpaikassa olisi valittavana uusia hommia, joissa joko a) lisää ikäviä byrokraattihommia ja lisää palkkaa tai b) uusia mielekkäitä töitä mukavassa porukassa ja jatkaminen samalla palkalla, niin valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen. 

Ihanteellista olisi, jos saa hyvän palkan sekä mielenkiintoisen työn, sekä bonukset hyvät työkaverit

Vierailija
17/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin 100 tonnia vuodessa, kantaisin vaikka pa*kaa lakissa 8 tuntia päivässä.

N65

(oon jo eläkkeellä, sain palkkaa reilu 50 t/vuosi ja hirveä stressi 40 vuotta)

Vierailija
18/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka. Mielekkäitä asioita voi tehdä sitten vapaa-ajallakin.

Vierailija
19/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka. Mielekkäitä asioita voi tehdä sitten vapaa-ajallakin.

No nyt tuli ytimekkäästi naulan kantaan. Melkein voisin ottaa tuon tatuoinnin näkyvälle paikalle.

Vierailija
20/43 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn aikaani 8 tuntia päivässä ja sillä ei ole merkitystä mitä sen 8 tuntia teen kunhan siittä maksetaan reilusti.

Työskentelen elääkseni enkä jenkkiläisittäis että elän työskentelyä varten