Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavan duunarilla ja akateemisella mitään yhteistä puhuttavaa tai tekemistä?

Vierailija
25.08.2024 |

Jos ajatellaan vaikka viitasaarelaista lähihoitajaa tai varastomiestä ja helsinkiläistä juristia tai yhteiskuntatieteilijää?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ekonomi,  siis melko korkea koulutus.  Löydän yhteistä puhuttavaa ja mielenkiinnon kohteita vaikka miten mitä erilaisimpien ihmisten kanssa.  En kysele  koulutustaustaa, ammattia tai palkkaa, miksi pitäisi?

Tapaan ihmisiä mm. harrastukseni parissa ja puhumme todella paljon kumpiakin kiinnostavista asioista mutta myös harrastukseen liittyvistä.  itse olen kiinnostunut maailmanpolitiikasta,  historiasta,  eri tieteenaloista ja tutkimuksista.    Olen utelias oppimaan kaikkea uutta ja siinä auttaa erilaisten ihmisten kanssa kommunikointi.

Paras ystäväni jonka kanssa olemme tunteneet 16-vuotiaista on työssä pankissa.  Hänellä on mies ja tytär.  Hän elää perhe-elämää mistä minä en tiedä paljon koska olen sinkku.  Silti meillä riittää aina juttua ja meillä on yhdessä aina hauskaa.

Täytyy olla hyvin rajoittunut ihminen joka ei pysty kommunikoimaan muusta kuin oman alansa asioista. 

Vierailija
42/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Outo kysymys 🧐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jani Mäkelä muka joku hyvä esimerkki perusduunarista? 

Vierailija
44/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä hyvin riittää puhuttavaa miehen kanssa.

Vierailija
45/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, ei duunari tarkoita tyhmää ja akateeminen taas saattaa olla täysi juntti oman alansa ulkopuolisista asioista.

Se on just eikä melkein näin!! Erilainen koulutustaso ei todellakaan tarkoita, että ihmiset eivät voisi olla kiinnostuneita samoista asioista. Henkistä älyä ei pelkästään koulutuksella mitata.

Vierailija
46/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan riippuu niistä tyypeistä. Jos vaikka kumpikin harrastaa suunnistusta, niin varmasti on yhteistä. Tai jos vaikka molemmat ovatkin syntyneet Raumalla. Eli joillakuilla on ja joillakuilla ei. Asuinpaikkakunta ja koulutus ei välttämättä kerro kuin juuri ne.

Vierailija
47/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jani Mäkelä muka joku hyvä esimerkki perusduunarista? 

Mäkelä on käynyt amk:n. Hänen jutuissa yhdistyy akateeminen todellisuudesta irtaantuneisuus amiksen yksinkertaisuuteen. 

Vierailija
48/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä ammatillinen että akateeminen tutkinto. Tähän mennessä ei ole tarvinnut olla mykkänä kenenkään seurassa.

Vierailija
49/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan akateeminen duunari se olen minäkin. Mistä minä jonkun randomin taustoista tiedän tai välitän 😂

No mutta, parisuhteesta ei kyllä pidemmän päälle mitään, jos toinen on paljon "yksinkertaisempi", mutta asia on monisyisempi kuin pelkkä koulutustaustaan liittyvä kysymys.

Vierailija
50/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat mökkinaapureita niin voivat puhua ilmoista, kalastuksesta, marjastuksesta, päivän uutisista, mistä nyt normaalit ihmiset puhuvat.

Tuskin ovat mökkinaapureina, koska toisen mökki on joku kuivanmaan lautamökki ja toisella on hieno saaristohuvila. Näin kärjistetysti. Mutta pointtina se, että mökkien sijainti on luultavimmin eri. 

Vierailija
51/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on putkari ja äiti maisteri. Heillä ei ole loppuneet yhteiset puheenaiheet tai yhteinen tekeminen 53 vuoteen.

Vierailija
52/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat mökkinaapureita niin voivat puhua ilmoista, kalastuksesta, marjastuksesta, päivän uutisista, mistä nyt normaalit ihmiset puhuvat.

Tuskin ovat mökkinaapureina, koska toisen mökki on joku kuivanmaan lautamökki ja toisella on hieno saaristohuvila. Näin kärjistetysti. Mutta pointtina se, että mökkien sijainti on luultavimmin eri. 

Missä ihmeen utopiassa sinä elät?

Vierailija
53/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen utopiassa sinä elät?

Toki poikkeus aina vahvistaa säännön, duunarikin voi olla varakas ja akateeminen köyhä. Kärjistin kommenttiani, koska elämän realiteetit ovat kuitenkin mitä ovat vaikka sitä pitäisikin vääryytenä. 

Vierailija
54/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on itse rakennettu lautamökki saaristossa. Revi siitä. 

Vierailija
55/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen voi kohdata ihmisenä koulutustaustasta, ihonväristä, sukupuolesta yhteiskunnallisesta asemasta tms riippumatta.

Vierailija
56/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa työpaikassa on ollut monen eri koulutustason porukkaa ja hyvin sitä tulee juttuun. Enemmänkin kyse persoonallisuudesta. Tosin kokemukset vain naisista. 

Vierailija
57/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä ainakin kotona miehen kanssa paljonkin juteltavaa riittää , vaikka mieheni on duunari hänellä on omia ajatuksia, mielipiteitä, näkemyksiä , elämänkatsomus jne.. 

itse olen yhteiskuntatieteilijä 

Vierailija
58/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on itse rakennettu lautamökki saaristossa. Revi siitä. 

Yksittäistapaukset ovat tietenkin aina mahdollisia, poikkeus vahvistaa säännön.

Pelkkää mutuiluahan tämä on puolin ja toisin, koska tilastoja näistä asioista tuskin on saatavilla. Mutta oma arvaukseni on että tilastot tukisivat minun arvaustani asioiden tilasta jos sellaisia olisi olemassa.

Toki raadolliset tosiasiat menevät aina joidenkin tunteisiin. 

Vierailija
59/63 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän, jos ei ole jotain yhteistä harrastusta tms.

Ahaa, eli on olemassa näille ihmisille ihan omat keskustelun aiheensa? Aika rajoittunutta taitaa ylipäätään olla sitten erilaisten koulutustaustan omaavien keskustelu. Ilmankos ei meillä töissä ylempi taso osaa keskustella saatikka edes tervehtiä lattiatason työntekijöitä. Heidät pitääkin varmaan laittaa koulutukseen missä heitä opetetaan kohtaamaan toinen ihminen kun se on liian vaikeaa paremmasta koulutuksesta huolimatta?

Vierailija
60/63 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu vähän koomiselta, kun täällä vauvapalstalla jo maisterintutkinnon käyneet ovat niin akateemista, vaikka osa ei ole ollut opinnoissaan saati sen jälkeen juuri missään tekemisissä tutkimuksen kanssa. Omassa tuttavapiirissä on melko liuta maistereita, lääkäreitä ja dippainssejä, jotka eivät suurinpiirtein edes tiedä mikä vertaisarviointi on. Aika moni kasvatustieteen tai valtiotieteen maisteri on tiedollisesti, kognitiivisilta taidoiltaan ja asenteiltaan paljon lähempänä perusduunareita kuin luonnontieteisiin perustuvien alojen professoreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä