Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju

Vierailija
25.08.2024 |

Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?

Kommentit (1187)

Vierailija
241/1187 |
15.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MistÀ ei ole vielÀ tullut tuloksia?

Vierailija
242/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Xamk logistiikka

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hamk

Vierailija
244/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Millonhan ne tulee? đŸ„ș

Vierailija
245/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kokemuksia kaipailen. Olen ei-ensikertalainen. JAMKin sh varasijalla 10. Onkohan tÀstÀ mitÀÀn mahdollisuutta pÀÀstÀ ja onko kaikki jonossa edellÀ olevat ei-ensikertalaisten jonossa?

Vierailija
246/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi pers ku oon tyhmÀ. Nuo mun tuloksethan tulee viimeistÀÀn vasta 21.11 kun hain portfoliolla siis muuntokouiutukseen. TÀÀllÀ on taidettu puhua enimmÀkseen todistusvalinnoista. Koko ajan kattonu et 21.10 tulis mutta onkin vasta marraskuussa!

Vierailija
247/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia kaipailen. Olen ei-ensikertalainen. JAMKin sh varasijalla 10. Onkohan tÀstÀ mitÀÀn mahdollisuutta pÀÀstÀ ja onko kaikki jonossa edellÀ olevat ei-ensikertalaisten jonossa?

Sanoisin, ettÀ ei ole, mutta onhan se yllÀtys jos pÀÀsetkin. Sain pÀivÀpÀikan opinnoista A ja jÀin jonoon saman alan verkko-opintoihin. Olin sijalla 1. Kukaan ei perunut, joten jÀin ilman verkkopaikkaa ja aloitin pÀivÀopinnot. Mutta muista syksyn opintojen jÀlkihaku, joka on marras-joulukuussa. Jos todellisuus nÀyttÀÀ vapaita paikkoja, niin tÀyttÀvÀt niitÀ. Muistaakseni viime vuonna jÀi jotain terveydenhoitoalan verkko-opintopaikkoja vapaaksi, mutta en muista olivatko ne sh vai mitÀ. Joskus yllÀttyy, miten paikkoja voi jÀÀdÀ, jos nÀytti ensin, ettÀ kova tunku.

Ensikertalaisille vinkiksi, ettĂ€ ensikertalaispaikka kannattaa todella sÀÀstÀÀ siihen mihin haluaa. Pisteet ei-ensikertalaisille ovat paljon kovemmat. Esim. ensikertalainen  pÀÀsee johonkin  102 pisteellĂ€, mutta ei-ensikertalaisena samaan pÀÀsemiseksi vaatimus onkin 142 tms. Aivan Ă€lyttömiĂ€ eroja noissa. Mieluummin vaikka treenaa vuoden valintakokeeseen ja menee ensikertalaisena pienemmin pistein  lĂ€pi, kuin treenaa 3 vuotta ja pÀÀsee ei-ensikertalaisena lĂ€pi. Joihinkin pitÀÀ olla liki tĂ€ydet pisteet, jos on ei-ensikertalainen. Piste-etua ei kannata menettÀÀ.

Vierailija
248/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PitÀÀköhĂ€n jo huolestua jos tuloksia ei nĂ€y :D Sanoo vaan ettĂ€ opiskelijavalinta on kesken. Toisaalta eihĂ€n tĂ€s oo mitÀÀn vÀÀrin voinut tehdĂ€ koska sama nĂ€kymĂ€hĂ€n on pakko nĂ€kyĂ€ muillekkin alalle hakeville. 

Vierailija
249/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PitÀÀköhĂ€n jo huolestua jos tuloksia ei nĂ€y :D Sanoo vaan ettĂ€ opiskelijavalinta on kesken. Toisaalta eihĂ€n tĂ€s oo mitÀÀn vÀÀrin voinut tehdĂ€ koska sama nĂ€kymĂ€hĂ€n on pakko nĂ€kyĂ€ muillekkin alalle hakeville. 

Odottele vaan rauhassa marraskuun puolivÀliin saakka. Siihen mennessÀ on kaikki jonotuspaikatkin jaettu. SÀhköpostiin kilahtaa joko onneksi olkoon tai sitten se mÀlsempi otsikko.

Vierailija
250/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joooo mut oishan se kiva tietÀÀ pÀÀseekö todistuksella ku pÀÀsykokeet kuitenkin parin viikon pÀÀstÀ

Vierailija
251/1187 |
16.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kuullut JyvÀskylÀn yliopistosta mitÀÀn?

Pahoin pelkÀÀn, ettĂ€ yliopistoon hakijat saa odotella vastauksia sinne marraskuun loppuun asti :( 

Odotan kutsua haastatteluun, joka olisi ensi kuussa. Tulee kiire saada pĂ€ivĂ€ vapaaksi töistĂ€, jos pÀÀsen. :/ 

Vierailija
252/1187 |
17.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jamk restonomi varasijalla 5. Onkohan mahollisuutta

Vierailija
253/1187 |
17.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamk restonomi varasijalla 5. Onkohan mahollisuutta

On jos olet ekakertalainen. Restonomi ei ole jÀrin suosittu kohde. NiistÀ jÀÀ yleensÀ jÀmÀpaikkoja jÀlkihakuun.

Vierailija
254/1187 |
19.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oletteko valmistautuneet pÀÀsykokeisiin? MikÀ fiilis niistÀ, mikÀ osio jÀnnittÀÀ eniten ja minkÀ taas koette vahvuudeksenne?

Itse olen laskeskellut matikkaa, treenaillut logiikkaa ja lueskellut englanninkielisiÀ tekstejÀ. Eniten arveluttaa englannin osio, sillÀ itsellÀni on melko suppea sanavarasto siinÀ, ja ainakin esimerkkitehtÀvÀt ovat nÀyttÀneet hankalilta erityisesti sanastotehtÀvien osalta. PelkÀÀn vÀhÀn, ettÀ enkkuun saattaa kaatua koko koe, mikÀli hylsy siitÀ tulee... Ehdoton vahvuus itsellÀni on tunneÀlytaidot.

Vierailija
255/1187 |
20.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko valmistautuneet pÀÀsykokeisiin? MikÀ fiilis niistÀ, mikÀ osio jÀnnittÀÀ eniten ja minkÀ taas koette vahvuudeksenne?

Itse olen laskeskellut matikkaa, treenaillut logiikkaa ja lueskellut englanninkielisiÀ tekstejÀ. Eniten arveluttaa englannin osio, sillÀ itsellÀni on melko suppea sanavarasto siinÀ, ja ainakin esimerkkitehtÀvÀt ovat nÀyttÀneet hankalilta erityisesti sanastotehtÀvien osalta. PelkÀÀn vÀhÀn, ettÀ enkkuun saattaa kaatua koko koe, mikÀli hylsy siitÀ tulee... Ehdoton vahvuus itsellÀni on tunneÀlytaidot.

Enkun osio omasta mielestĂ€ oli helpoin, sain siitĂ€ 40/50 pistettĂ€ kevÀÀn haussa. Suosittelen panostamaan huolella opetuskielen osioon kun monelle se on tuottanut ongelmia, todella pitkiĂ€ uuvuttavia tekstejĂ€ jonka jĂ€lkeen muutama kysymys tekstiin liittyen. Aika loppui itsellĂ€ kesken vasta kun olin puolivĂ€lissĂ€ tehtĂ€viĂ€ mutta onneksi pÀÀsin osiosta sentÀÀn lĂ€pi. 

Kirjastostasi ehkÀ saattaa löytyÀ kirja nimeltÀ "PÀÀsyopas **** Ammattikorkeakoulutukseen" jossa kattavasti tehtÀviÀ yms (**** = vuosimalli)

TsemppiÀ kokeisiin!

Vierailija
256/1187 |
20.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oon varasijalla 4. Lapin amk kemi sh monimuoto-opintoihin. Onkohan millaset mahikset pÀÀssÀ sisÀÀn?

Vierailija
257/1187 |
20.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huu, mitÀ ihmettÀ? Aiemmin jo nÀkyneet pisteet ja varasijat ovat kadonneet O.o

Vierailija
258/1187 |
21.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No johan on, ei vaan laske varasijat... Edelleen samat kun silloin 14.10, kun tulokset tuli...

Vierailija
259/1187 |
21.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko mistÀÀn jo tullut valintakoepisteitÀ?

Vierailija
260/1187 |
22.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon tuli :p

Ketju on lukittu.