Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jännitysketju

Vierailija
25.08.2024 |

Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessä haussa?

Kommentit (1187)

Vierailija
241/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ei ole vielä tullut tuloksia?

Vierailija
242/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamk logistiikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamk

Vierailija
244/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millonhan ne tulee? 🥺

Vierailija
245/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia kaipailen. Olen ei-ensikertalainen. JAMKin sh varasijalla 10. Onkohan tästä mitään mahdollisuutta päästä ja onko kaikki jonossa edellä olevat ei-ensikertalaisten jonossa?

Vierailija
246/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pers ku oon tyhmä. Nuo mun tuloksethan tulee viimeistään vasta 21.11 kun hain portfoliolla siis muuntokouiutukseen. Täällä on taidettu puhua enimmäkseen todistusvalinnoista. Koko ajan kattonu et 21.10 tulis mutta onkin vasta marraskuussa!

Vierailija
247/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia kaipailen. Olen ei-ensikertalainen. JAMKin sh varasijalla 10. Onkohan tästä mitään mahdollisuutta päästä ja onko kaikki jonossa edellä olevat ei-ensikertalaisten jonossa?

Sanoisin, että ei ole, mutta onhan se yllätys jos pääsetkin. Sain päiväpäikan opinnoista A ja jäin jonoon saman alan verkko-opintoihin. Olin sijalla 1. Kukaan ei perunut, joten jäin ilman verkkopaikkaa ja aloitin päiväopinnot. Mutta muista syksyn opintojen jälkihaku, joka on marras-joulukuussa. Jos todellisuus näyttää vapaita paikkoja, niin täyttävät niitä. Muistaakseni viime vuonna jäi jotain terveydenhoitoalan verkko-opintopaikkoja vapaaksi, mutta en muista olivatko ne sh vai mitä. Joskus yllättyy, miten paikkoja voi jäädä, jos näytti ensin, että kova tunku.

Ensikertalaisille vinkiksi, että ensikertalaispaikka kannattaa todella säästää siihen mihin haluaa. Pisteet ei-ensikertalaisille ovat paljon kovemmat. Esim. ensikertalainen  pääsee johonkin  102 pisteellä, mutta ei-ensikertalaisena samaan pääsemiseksi vaatimus onkin 142 tms. Aivan älyttömiä eroja noissa. Mieluummin vaikka treenaa vuoden valintakokeeseen ja menee ensikertalaisena pienemmin pistein  läpi, kuin treenaa 3 vuotta ja pääsee ei-ensikertalaisena läpi. Joihinkin pitää olla liki täydet pisteet, jos on ei-ensikertalainen. Piste-etua ei kannata menettää.

Vierailija
248/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän jo huolestua jos tuloksia ei näy :D Sanoo vaan että opiskelijavalinta on kesken. Toisaalta eihän täs oo mitään väärin voinut tehdä koska sama näkymähän on pakko näkyä muillekkin alalle hakeville. 

Vierailija
249/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääköhän jo huolestua jos tuloksia ei näy :D Sanoo vaan että opiskelijavalinta on kesken. Toisaalta eihän täs oo mitään väärin voinut tehdä koska sama näkymähän on pakko näkyä muillekkin alalle hakeville. 

Odottele vaan rauhassa marraskuun puoliväliin saakka. Siihen mennessä on kaikki jonotuspaikatkin jaettu. Sähköpostiin kilahtaa joko onneksi olkoon tai sitten se mälsempi otsikko.

Vierailija
250/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joooo mut oishan se kiva tietää pääseekö todistuksella ku pääsykokeet kuitenkin parin viikon päästä

Vierailija
251/1187 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kuullut Jyväskylän yliopistosta mitään?

Pahoin pelkään, että yliopistoon hakijat saa odotella vastauksia sinne marraskuun loppuun asti :( 

Odotan kutsua haastatteluun, joka olisi ensi kuussa. Tulee kiire saada päivä vapaaksi töistä, jos pääsen. :/ 

Vierailija
252/1187 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk restonomi varasijalla 5. Onkohan mahollisuutta

Vierailija
253/1187 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamk restonomi varasijalla 5. Onkohan mahollisuutta

On jos olet ekakertalainen. Restonomi ei ole järin suosittu kohde. Niistä jää yleensä jämäpaikkoja jälkihakuun.

Vierailija
254/1187 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko valmistautuneet pääsykokeisiin? Mikä fiilis niistä, mikä osio jännittää eniten ja minkä taas koette vahvuudeksenne?

Itse olen laskeskellut matikkaa, treenaillut logiikkaa ja lueskellut englanninkielisiä tekstejä. Eniten arveluttaa englannin osio, sillä itselläni on melko suppea sanavarasto siinä, ja ainakin esimerkkitehtävät ovat näyttäneet hankalilta erityisesti sanastotehtävien osalta. Pelkään vähän, että enkkuun saattaa kaatua koko koe, mikäli hylsy siitä tulee... Ehdoton vahvuus itselläni on tunneälytaidot.

Vierailija
255/1187 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko valmistautuneet pääsykokeisiin? Mikä fiilis niistä, mikä osio jännittää eniten ja minkä taas koette vahvuudeksenne?

Itse olen laskeskellut matikkaa, treenaillut logiikkaa ja lueskellut englanninkielisiä tekstejä. Eniten arveluttaa englannin osio, sillä itselläni on melko suppea sanavarasto siinä, ja ainakin esimerkkitehtävät ovat näyttäneet hankalilta erityisesti sanastotehtävien osalta. Pelkään vähän, että enkkuun saattaa kaatua koko koe, mikäli hylsy siitä tulee... Ehdoton vahvuus itselläni on tunneälytaidot.

Enkun osio omasta mielestä oli helpoin, sain siitä 40/50 pistettä kevään haussa. Suosittelen panostamaan huolella opetuskielen osioon kun monelle se on tuottanut ongelmia, todella pitkiä uuvuttavia tekstejä jonka jälkeen muutama kysymys tekstiin liittyen. Aika loppui itsellä kesken vasta kun olin puolivälissä tehtäviä mutta onneksi pääsin osiosta sentään läpi. 

Kirjastostasi ehkä saattaa löytyä kirja nimeltä "Pääsyopas **** Ammattikorkeakoulutukseen" jossa kattavasti tehtäviä yms (**** = vuosimalli)

Tsemppiä kokeisiin!

Vierailija
256/1187 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varasijalla 4. Lapin amk kemi sh monimuoto-opintoihin. Onkohan millaset mahikset päässä sisään?

Vierailija
257/1187 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huu, mitä ihmettä? Aiemmin jo näkyneet pisteet ja varasijat ovat kadonneet O.o

Vierailija
258/1187 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on, ei vaan laske varasijat... Edelleen samat kun silloin 14.10, kun tulokset tuli...

Vierailija
259/1187 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mistään jo tullut valintakoepisteitä?

Vierailija
260/1187 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon tuli :p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi