đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Kokemuksia kaipailen. Olen ei-ensikertalainen. JAMKin sh varasijalla 10. Onkohan tÀstÀ mitÀÀn mahdollisuutta pÀÀstÀ ja onko kaikki jonossa edellÀ olevat ei-ensikertalaisten jonossa?
Voi pers ku oon tyhmÀ. Nuo mun tuloksethan tulee viimeistÀÀn vasta 21.11 kun hain portfoliolla siis muuntokouiutukseen. TÀÀllÀ on taidettu puhua enimmÀkseen todistusvalinnoista. Koko ajan kattonu et 21.10 tulis mutta onkin vasta marraskuussa!
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia kaipailen. Olen ei-ensikertalainen. JAMKin sh varasijalla 10. Onkohan tÀstÀ mitÀÀn mahdollisuutta pÀÀstÀ ja onko kaikki jonossa edellÀ olevat ei-ensikertalaisten jonossa?
Sanoisin, ettÀ ei ole, mutta onhan se yllÀtys jos pÀÀsetkin. Sain pÀivÀpÀikan opinnoista A ja jÀin jonoon saman alan verkko-opintoihin. Olin sijalla 1. Kukaan ei perunut, joten jÀin ilman verkkopaikkaa ja aloitin pÀivÀopinnot. Mutta muista syksyn opintojen jÀlkihaku, joka on marras-joulukuussa. Jos todellisuus nÀyttÀÀ vapaita paikkoja, niin tÀyttÀvÀt niitÀ. Muistaakseni viime vuonna jÀi jotain terveydenhoitoalan verkko-opintopaikkoja vapaaksi, mutta en muista olivatko ne sh vai mitÀ. Joskus yllÀttyy, miten paikkoja voi jÀÀdÀ, jos nÀytti ensin, ettÀ kova tunku.
Ensikertalaisille vinkiksi, ettÀ ensikertalaispaikka kannattaa todella sÀÀstÀÀ siihen mihin haluaa. Pisteet ei-ensikertalaisille ovat paljon kovemmat. Esim. ensikertalainen pÀÀsee johonkin 102 pisteellÀ, mutta ei-ensikertalaisena samaan pÀÀsemiseksi vaatimus onkin 142 tms. Aivan ÀlyttömiÀ eroja noissa. Mieluummin vaikka treenaa vuoden valintakokeeseen ja menee ensikertalaisena pienemmin pistein lÀpi, kuin treenaa 3 vuotta ja pÀÀsee ei-ensikertalaisena lÀpi. Joihinkin pitÀÀ olla liki tÀydet pisteet, jos on ei-ensikertalainen. Piste-etua ei kannata menettÀÀ.
PitÀÀköhÀn jo huolestua jos tuloksia ei nÀy :D Sanoo vaan ettÀ opiskelijavalinta on kesken. Toisaalta eihÀn tÀs oo mitÀÀn vÀÀrin voinut tehdÀ koska sama nÀkymÀhÀn on pakko nÀkyÀ muillekkin alalle hakeville.
Vierailija kirjoitti:
PitÀÀköhÀn jo huolestua jos tuloksia ei nÀy :D Sanoo vaan ettÀ opiskelijavalinta on kesken. Toisaalta eihÀn tÀs oo mitÀÀn vÀÀrin voinut tehdÀ koska sama nÀkymÀhÀn on pakko nÀkyÀ muillekkin alalle hakeville.
Odottele vaan rauhassa marraskuun puolivÀliin saakka. Siihen mennessÀ on kaikki jonotuspaikatkin jaettu. SÀhköpostiin kilahtaa joko onneksi olkoon tai sitten se mÀlsempi otsikko.
Joooo mut oishan se kiva tietÀÀ pÀÀseekö todistuksella ku pÀÀsykokeet kuitenkin parin viikon pÀÀstÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kuullut JyvÀskylÀn yliopistosta mitÀÀn?
Pahoin pelkÀÀn, ettÀ yliopistoon hakijat saa odotella vastauksia sinne marraskuun loppuun asti :(
Odotan kutsua haastatteluun, joka olisi ensi kuussa. Tulee kiire saada pÀivÀ vapaaksi töistÀ, jos pÀÀsen. :/
Jamk restonomi varasijalla 5. Onkohan mahollisuutta
Vierailija kirjoitti:
Jamk restonomi varasijalla 5. Onkohan mahollisuutta
On jos olet ekakertalainen. Restonomi ei ole jÀrin suosittu kohde. NiistÀ jÀÀ yleensÀ jÀmÀpaikkoja jÀlkihakuun.
Oletteko valmistautuneet pÀÀsykokeisiin? MikÀ fiilis niistÀ, mikÀ osio jÀnnittÀÀ eniten ja minkÀ taas koette vahvuudeksenne?
Itse olen laskeskellut matikkaa, treenaillut logiikkaa ja lueskellut englanninkielisiÀ tekstejÀ. Eniten arveluttaa englannin osio, sillÀ itsellÀni on melko suppea sanavarasto siinÀ, ja ainakin esimerkkitehtÀvÀt ovat nÀyttÀneet hankalilta erityisesti sanastotehtÀvien osalta. PelkÀÀn vÀhÀn, ettÀ enkkuun saattaa kaatua koko koe, mikÀli hylsy siitÀ tulee... Ehdoton vahvuus itsellÀni on tunneÀlytaidot.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko valmistautuneet pÀÀsykokeisiin? MikÀ fiilis niistÀ, mikÀ osio jÀnnittÀÀ eniten ja minkÀ taas koette vahvuudeksenne?
Itse olen laskeskellut matikkaa, treenaillut logiikkaa ja lueskellut englanninkielisiÀ tekstejÀ. Eniten arveluttaa englannin osio, sillÀ itsellÀni on melko suppea sanavarasto siinÀ, ja ainakin esimerkkitehtÀvÀt ovat nÀyttÀneet hankalilta erityisesti sanastotehtÀvien osalta. PelkÀÀn vÀhÀn, ettÀ enkkuun saattaa kaatua koko koe, mikÀli hylsy siitÀ tulee... Ehdoton vahvuus itsellÀni on tunneÀlytaidot.
Enkun osio omasta mielestÀ oli helpoin, sain siitÀ 40/50 pistettÀ kevÀÀn haussa. Suosittelen panostamaan huolella opetuskielen osioon kun monelle se on tuottanut ongelmia, todella pitkiÀ uuvuttavia tekstejÀ jonka jÀlkeen muutama kysymys tekstiin liittyen. Aika loppui itsellÀ kesken vasta kun olin puolivÀlissÀ tehtÀviÀ mutta onneksi pÀÀsin osiosta sentÀÀn lÀpi.
Kirjastostasi ehkÀ saattaa löytyÀ kirja nimeltÀ "PÀÀsyopas **** Ammattikorkeakoulutukseen" jossa kattavasti tehtÀviÀ yms (**** = vuosimalli)
TsemppiÀ kokeisiin!
Oon varasijalla 4. Lapin amk kemi sh monimuoto-opintoihin. Onkohan millaset mahikset pÀÀssÀ sisÀÀn?
Huu, mitÀ ihmettÀ? Aiemmin jo nÀkyneet pisteet ja varasijat ovat kadonneet O.o
No johan on, ei vaan laske varasijat... Edelleen samat kun silloin 14.10, kun tulokset tuli...
Onko mistÀÀn jo tullut valintakoepisteitÀ?
MistÀ ei ole vielÀ tullut tuloksia?