đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
TietÀÀkö joku nÀkeekö todistusvalinta.fi todelliset pisterajat ei-ensikertalaiselle? SiellÀ nÀkyy viime kevÀÀn pisterajat ja kun ei valitse tuota kohtaa ensikertalainen, tuloksissa nÀkyy mielestÀni paljon korkeampi pisteraja, kuin mitÀ muistelisin ettÀ hakukohteessani kaikilla hakijoilla todistusvalinnassa oli. En ole nyt pÀÀssyt Vipuseen katsomaan mikÀ tuo pisteraja olikaan, onkohan se tulosten julkaisujen vuoksi jumissa?
Vierailija kirjoitti:
TietÀÀkö joku nÀkeekö todistusvalinta.fi todelliset pisterajat ei-ensikertalaiselle? SiellÀ nÀkyy viime kevÀÀn pisterajat ja kun ei valitse tuota kohtaa ensikertalainen, tuloksissa nÀkyy mielestÀni paljon korkeampi pisteraja, kuin mitÀ muistelisin ettÀ hakukohteessani kaikilla hakijoilla todistusvalinnassa oli. En ole nyt pÀÀssyt Vipuseen katsomaan mikÀ tuo pisteraja olikaan, onkohan se tulosten julkaisujen vuoksi jumissa?
Joo, en myöskÀÀn ole pÀÀssyt Vipuseen kuin viimeksi torstaina, mikÀ kyllÀ kummastuttaa ettÀ on nÀinkin pitkÀÀn jumahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Joko opintopolkuun pÀÀsee?
Ei vielÀ
Nyt opintopolku toimii, mutta ei edelleenkÀÀn tuloksia.
Joko jollain pÀivittynyt perjantain jÀlkeen varasijat
Mul oli xamk sosionomi verkko-opinnot varasijal perjantaina 47, lauantai aamuna ku katoin nii 42. Onkohan mitÀÀn mahkuja pÀÀstĂ€?đ
Lukeeko sulla siellĂ€ vielĂ€, ettĂ€ valinnat kesken đ„ș
Jos kysyit multa, nii lukee joo tonne xamk sosionomi verkko-opinnot!
Alimmat hyvÀksytyt pisteet
Valinnan tulos
Todistusvalinta (YO)
-
99
Et saanut opiskelupaikkaaTÀmÀ jono on kÀytössÀ vain ylioppilastutkinnon suorittaneilla.
Todistusvalinta (AMM)
120 <- tÀÀ mun pisteet
136 <- tÀÀ alin hyvÀksytty
Varasijalla: 42
Joo mullakin tolleen ja mietin ettĂ€ millon toi kesken lĂ€htee pois đ© itel ei oo liikkunu varasijat yhtÀÀn perjantain jĂ€lkeen
Ootko mones varasijal? Mietin et onkohan ees mitÀÀ mahollisuutta pÀÀssĂ€ 42 varasijaltađ§
mul on hyvÀ se et oon saanu hyvÀksytyn mun neljÀnnestÀ hakuvaihtoehdosta, et ei sinÀnsÀ haittaa paljoo et jos en noihin ekoihin pÀÀse!
10 đ© Musta tuntuu et tuskimpa pÀÀsee enÀÀ nĂ€illĂ€, ehkĂ€ sitten pÀÀsykokeilla
Nyt oli myös tullu :
LAB-ammattikorkeakoulu, VerkkokampusSosionomi (AMK), verkko-opinnot
Valintatapa
Pisteesi
Alimmat hyvÀksytyt pisteet
Valinnan tulos
Todistusvalinta (YO)
-
93
Et saanut opiskelupaikkaaTÀmÀ jono on kÀytössÀ vain ylioppilastutkinnon suorittaneilla.
Todistusvalinta (AMM)
120 < mun oma
142 <- alimmat hyvÀksytyt pisteet
Varasijalla: 63
PidÀn peukkuja ettÀ pÀÀset, sul on kyl viel hyvÀ mahdollisuus
sul on kyl pakko olla tosi hyvĂ€ todistus, koska mullakii on keskiarvo 4,72 ja silti oon vast varasijalla 42đŹ
Onko kukaan kuullut JyvÀskylÀn yliopistosta mitÀÀn?
Kiva ku opintopolku sanoo ettÀ tÀnÀÀn viimeistÀÀn tulee mutta ei kolmen aikaankaan nÀy vielÀ
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kuullut JyvÀskylÀn yliopistosta mitÀÀn?
Pahoin pelkÀÀn, ettÀ yliopistoon hakijat saa odotella vastauksia sinne marraskuun loppuun asti :(
MikÀ kumma tuota Vipusta vaivaa. Ei pÀÀse edelleenkÀÀn. Turhauttavaa...
Olen itse kÀynyt lukion/kirjoittanut ylioppilaaksi, kÀynyt ammatillisen ja AMK:n, eikÀ itsellÀni olisi enÀÀ mitÀÀn mahdollisuutta pÀÀstÀ opiskelemaan uutta tutkintoa. Vaikka en taaskaan edes hakenut niin seuraan mielenkiinnolla tÀtÀ keskustelua. HirveÀÀ syrjintÀÀ tÀmÀ opiskelijavalinta kun hakijoita kohdellaan tÀysin eri tavalla. Kaikilla hakukelpoisilla hakijoilla pitÀisi olla tasavertaiset mahdollisuudet pÀÀstÀ opiskelemaan yhdestÀ ja ainoasta jonosta niin, ettÀ pÀÀsykoe ratkaisee valitut ja oikeasti eniten pisteitÀ saaneet pÀÀsevÀt opiskelemaan. TÀmÀ nykyinen valinta on ihan ihmeellistÀ kun ei enÀÀ parikymppisten ja aikaisemmin jo opiskelleiden ei haluta enÀÀ uutta tutkintoa suorittavan.