Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jännitysketju

Vierailija
25.08.2024 |

Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessä haussa?

Kommentit (1187)

Vierailija
221/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, jostain on tullut jo tuloksia :)

Vierailija
222/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 2 todistusvalinnassa, amk insinööri. Paikkoja todistusvalinnassa jaossa vaan 3-4 ei-ensikertalaisille. Onkohan mitään mahkuja? Osaako joku kertoa että miten noi varasijat liikkuu, vasta sitten kun valintakokeen tulokset tulee ja joku sitä kautta pääsee ylempään hakutoiveeseensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se nyt sitten menee? Oon ei-ensikertalainen ja pisteet on reippaasti yli rajan,  varasija 12. Onko jonossa mun edellä myös ensikertalaisia vai ei-ensikertalaisia? 

Vierailija
224/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se nyt sitten menee? Oon ei-ensikertalainen ja pisteet on reippaasti yli rajan,  varasija 12. Onko jonossa mun edellä myös ensikertalaisia vai ei-ensikertalaisia? 

Kaikki ovat edelläsi sikin sokin.

Vierailija
225/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös pisteet riittivät yli alarajan, olen ei-ensikertalainen ja varasija 13. En odottanutkaan pääseväni ja minulla on muita opintoja. Halusin vain testata tuonkin. Ensikertalaisena olisin päässyt.

Vierailija
226/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, miltä aloilta te ei-ensikertalaiset olette vaihtamassa ja mitä alaa toivotte pääsevänne opiskelemaan?

Vierailija
227/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lab verkkopainotteinen sh, pääsin sisään ei-ensikertalaisena ikivanhalla yo-todistuksella. Sähköposti tuli just äsken.

Vierailija
228/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lab verkkopainotteinen sh, pääsin sisään ei-ensikertalaisena ikivanhalla yo-todistuksella. Sähköposti tuli just äsken.

Ihan huippua, onneksi olkoon!

Vierailija
229/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 1. Ei-ensikertalainen sh xamk. Onko mahkuja???

Vierailija
230/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasija 1. Ei-ensikertalainen sh xamk. Onko mahkuja???

On kyllä. 

Vierailija
231/1187 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miltä aloilta te ei-ensikertalaiset olette vaihtamassa ja mitä alaa toivotte pääsevänne opiskelemaan?

Nyky-Suomessa täytyy opiskella yhtä aikaa kaikkia aloja edetäkseen. Opiskelin alaa A, sain harjoittelupaikat alalta B ja työpaikan alalta C. Nyt opiskelen kaikkia niitä.

Vierailija
232/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lähihoitaja, opiskellut vuoden sairaanhoitajaksi kunnes tajusin ettei nämä hoitoalan ongelmat tule muuksi muuttumaan. 

Pääsin nyt opiskelemaan biotuotetekniikan insinööriksi. 

Vierailija
233/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ekaan hakutoiveeseen! Lab sosionomi verkko-opinnot :)

Vierailija
234/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin ekaan hakutoiveeseen! Lab sosionomi verkko-opinnot :)

Mahtavaa! Onnea :)

Vierailija
235/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaako muita että ei käynyt lukiota vaan suoritti ammatillisen perus(surkeatutkinnon) alalta jolla ei tee yhtään mitään ja nyt kun työkkärin mukaan ei onnistu aikuislukiossa opiskelu, joutuu rämpimään noissa pääsykokeissa ja yhdestä osiosta hylätty meinaa taas uutta välivuotta. Katsoin aikasemmin noita pääsyrajoja niin tyyliin 1/10 osion pisteistä piti saada että ei saanut hylättyä kokeesta mutta nyt se on 30% äidinkielen osiosta tai hylsy tuon pisteuudistuksen myötä joka on naurettavaa terveisin matemaattisluonnontieteellisestä osioista 90/100 pistettä mutta niin paha lukihäiriö et jäi paikka saamatta opetuskielen takia.

Vierailija
236/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaduttaako muita että ei käynyt lukiota vaan suoritti ammatillisen perus(surkeatutkinnon) alalta jolla ei tee yhtään mitään ja nyt kun työkkärin mukaan ei onnistu aikuislukiossa opiskelu, joutuu rämpimään noissa pääsykokeissa ja yhdestä osiosta hylätty meinaa taas uutta välivuotta. Katsoin aikasemmin noita pääsyrajoja niin tyyliin 1/10 osion pisteistä piti saada että ei saanut hylättyä kokeesta mutta nyt se on 30% äidinkielen osiosta tai hylsy tuon pisteuudistuksen myötä joka on naurettavaa terveisin matemaattisluonnontieteellisestä osioista 90/100 pistettä mutta niin paha lukihäiriö et jäi paikka saamatta opetuskielen takia.

En oikeastaan kadu, koska a) olen käynyt ammattikoulun noin sata vuotta sitten, kun ammattikoulussa vielä opittiin ja vaadittiin jotain, ja sain sen verran hyvän pohjakoulutuksen, että pärjäsin hyvin jopa insinööriopinnoissa b) työllistyin jo ammattikoulun jälkeen hyväpalkkaiselle "omalle alalle"

En tiennytkään, että taas on tullut jotain pisterajamuutoksia. Viimeksi kun itse osallistuin pääsykokeisiin, niin taisi olla juuri tuo 1/10 sääntö. 

Vierailija
237/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla varmaan sitten ennen 2015 suoritettu tutkinto? Mulla oli näyttötutkintona suoritettu niin mulla ei ollut hyötyä myöskään ammatillisesta perustutkinnosta, kun hain amk. Nipin napin pääsin sisään pääsykokeella. Haitko lisäaikaa kokeen tekoon tuon lukihäiriön vuoksi? Voisitko kokeilla valittaa siitä hylkäyspäätöksestä? Jäikö rajasta paljon puuttumaan pisteitä siinä osiossa? Onko avoimen kurssit ja polkuopinnot poissuljettu vaihtoehto? Tiedän, että niihin ei saa opintotukia, mutta jos on töissä niin onnistuvat kyllä. Tsemppiä!

Vierailija
238/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt sekä yliopistoon, että AMK:hon amispapereilla.

Vierailija
239/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma kun eilen piti tulla tulokset mutta myöhästyy vielä huomiseen ainakin

Vierailija
240/1187 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kyl huomioidaan todistusvalinnassa mutta tuo mun 110/150 pistettä ei riitä niille aloille mitkä itseäni kiinnostaa isoimmilla paikkakunnilla niin pakko yrittää pääsykokeen kautta, voisihan sitä hakea lisäaikaa pääsykokeessa juuri lukihäiriön takia hakea kun tuntuu et aina loppuu aika kesken ja sit vaan arvaa viimeisiin tehtäviin jotain kun ei kerkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi