Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan työsanastoa, en kestä!!

Vierailija
25.08.2024 |

Briiffataan, sparrataan, työnimu, one2one, jne.

Keksikää näitä lisää!

Olen 48 ja vaihdoin uuteen työpaikkaan jossa näitä sanoja käytetään kaiken aikaa. Tunnen olevani tuonne liian vanha enkä edes ymmärrä kaikkien sanojen merkityksiä.

En millään sovi enää tällaiseen työkulttuuriin.

Kommentit (504)

Vierailija
361/504 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hervottoman hauska. Oma ja oman työpaikan puhekieli on oikeasti mennyt jo sille levelille että se ei olen suomen kieltä. Epäilen vahvasti että ihmiset eivät oikein enää osaa puhuakaan suomea (minä mukaanlukien). Kieli on degenoitunut. Se on tosiasia :).

Vierailija
362/504 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja samat hölmöläiset ylistävät kilpaa toisiaan Linkedinissä yrittäen luoda itsestään positiivista kuvaa kehumalla ja ylistämällä muita samanlaisia tyhjäntoimittajia. Vuolain ylisanoin ylistetään tavanomaisia asioita. Kaikki on niin loistavaa ja  merkityksellistä, lämpimät kiitokset ja suosittelut! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/504 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hervottoman hauska. Oma ja oman työpaikan puhekieli on oikeasti mennyt jo sille levelille että se ei olen suomen kieltä. Epäilen vahvasti että ihmiset eivät oikein enää osaa puhuakaan suomea (minä mukaanlukien). Kieli on degenoitunut. Se on tosiasia :).

Hervottominta tässä ketjussa on suuri määrä ihmisiä, jotka ylpeilevät kyvyttömyydellään ymmärtää puhetta ja erilaisia ilmaisuja. Hokemat on väsyneitä ja anglismit usein turhia, mutta omalla kyvyttömyydellä ymmärtää kehuskelu on vaivaannuttavaa. 

Vierailija
364/504 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden "hanskaaminen". Kyllä me tää juttu hanskataan.

Tulee aina kuivien veto mieleen, tirsk.

Vierailija
365/504 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin kerran halukkuutta osallistua linkkarisparraukseen. En todellakaan tajunnut heti, että se tarkoittaa ohjeistamista Linkedinin käyttöön. 

Vierailija
366/504 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni viime vuosien pahin on SANOITTAA. Siis mitä ttua, miksei kuvata enää sanoin tai kuvailla, kerrota, kirjoiteta ohjeisteta, mistä nyt milloinkin on kyse. Paha allergia puhkeaa heti kun puhutaan sanoittamisesta. 

Sanoittaminen on täysin luonnollista, nytkin minä sanoitan asiani tähän. Ymmärrän että sitä käytetään erilaisin tavoin mutta täysin normaalia. Sanallistaminen on taas uudempaa sanastoa, kaikki ilmaisutavat eivät sovi kaikille myöskään.

Sanoittaminen on sitä, kun tehdään sanoitus lauluun. Ei mikään muu.

Vierailija
367/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielellä sitä kutsutaan esitelmäksi. 

Vierailija
368/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siis vastaus kysymykseen, mitä representaatio on.

Suomen kielellä sitä kutsutaan esitelmäksi. 

Vierailija
369/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeponnistaa on oma inhokkini.

Eikö tämä liity jotenkin paineistettuihin laitteisiin? Ehkä olen väärässä, mutta tarkoitus on siis katsoa, kestääkö laite.

Saan ensi viikolla uuden vessanpöntön, ja aion kyllä koeponnistaa sen!

Vierailija
370/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö ei oo briiffannu AP:ta tarpeks et millasia keissei töissä tulee ja flow kärsii ku ei oo homma selkee. 

Vierailija
371/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hervottoman hauska. Oma ja oman työpaikan puhekieli on oikeasti mennyt jo sille levelille että se ei olen suomen kieltä. 

Levelillepä levelille!

Vierailija
372/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeponnistaa on oma inhokkini.

Pääsääntöisesti vie kyllä voiton kaikesta - ihan kauheaa kapulakieltä

Vierailija
373/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultit ja konsulttiyritykset ovat yritysten ja yhteiskunnan loisia. Ne oikein imevät energiaa ja tuottoa (rahoja).

Vierailija
374/504 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni viime vuosien pahin on SANOITTAA. Siis mitä ttua, miksei kuvata enää sanoin tai kuvailla, kerrota, kirjoiteta ohjeisteta, mistä nyt milloinkin on kyse. Paha allergia puhkeaa heti kun puhutaan sanoittamisesta. 

Sanoittaminen on täysin luonnollista, nytkin minä sanoitan asiani tähän. Ymmärrän että sitä käytetään erilaisin tavoin mutta täysin normaalia. Sanallistaminen on taas uudempaa sanastoa, kaikki ilmaisutavat eivät sovi kaikille myöskään.

Sanallistaa, tarinallistaa, tuotteistaa. 

Tarinallistus on kyllä ihan oikea asia. Sitä ilmenee, kun kaipaamani tuoteselosteen sijaan joudun lukemaan pitkät lätinät siitä, miten firma on saanut alkunsa ja miten ne keksi että tällainenkin tuote voisi olla ja kuinka sitä kehitettiin ja lässyn lässyn. Kuvitelma on siis, että ostaja haluaa lukea tuollaisia tarinoita. Tai, kun käyn ravintolassa syömässä, niin minulle vaivaannuttavasti kerrotaan, kuinka kokki on sukunsa perintömailta korkeimman omakätisesti käynyt valikoimassa nämä kallioimarteet lautaselleni, ja millaisia olivat niiden viereen fileen muodossa päätyneet Maikki-hiehon elämänvaiheet.

Vierailija
375/504 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iksi hyvä pitää vaihtaa huonoon?

Vierailija
376/504 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään tunnettuutta, kontaktoidaan joku....mielestäni väkisin tehtyjä sanoja

Kyllä. Varsinkin tunnettuus. Mikä ihmeen sana se on?

No se kun viiteryhmästä valitaan kontaktoitavat stakeholderit, joiden kanssa sosialisoidaan ja esitellään meidän referenssit, jotta tuotteille saadaan tunnettuutta ja tiimin targetit saadaan maaliin.

Vierailija
377/504 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään tunnettuutta, kontaktoidaan joku....mielestäni väkisin tehtyjä sanoja

Kyllä. Varsinkin tunnettuus. Mikä ihmeen sana se on?

No se kun viiteryhmästä valitaan kontaktoitavat stakeholderit, joiden kanssa sosialisoidaan ja esitellään meidän referenssit, jotta tuotteille saadaan tunnettuutta ja tiimin targetit saadaan maaliin.

Nämä englismit johtunee siitä, että markkinoinnissa on opetusmateriaalina usein Amerikan maalta tullutta aineistoa. Ja kuulostaahan se konsultin suussa hienommalta puhua targetista kuin jostakin "tavoitteesta". Itselleni tavoite sana assosioituu kainaloon. En tiedä miksi.

Vierailija
378/504 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juurikin tuotetaan ääntä myös torille. Isoin ongelma on kuvantaminen. Ilmamassaa kiertyy lännen kantilta.

Vierailija
379/504 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistaa. 

Ei jeesus. 

Vierailija
380/504 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu menee kyllä nextille levelille, yök!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme