Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
10. Jakson katsottuani muuttui kyllä mieli täysin Jennistä. Jenni on vahva nainen ja Jyrkin tuki, turva ja tsemppaaja ja joutuu olemaan suhteen mies. Jyrki vollottaa kuin pikkulapsi ja kiukkuaa, jos sille antaa kritiikkiä. Eikä haluaisi olla hetkeäkään erossa Jennistä. Selkeää läheisriippuvuutta Jykällä.
Ainoa nega Jennissä on takakireys ja joustamattomuus siivoamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Anna on olevinaan muuttunut, on silti rasittava jankkaaja.
Minä tunnen, mitä tunnet, minulla on fiilikset, mitkä sinun fiilikset ym. sananhelinää jatkuvasti. Niin teennäinen...Hai vain myötäilee
Tainan puhe myös terapiajorinaa. Tarve, turvattomuus, tuki, kuormittavuus, rasittavuus, voimavarat ym
Jennillä on itsetuntemusta, mutta en ymmärrä miten niitä kotitöitä tai sotkua on niin hirveästi, että pitää niistä jatkuvasti jauhaa. Miksi eivät kuivattaneet pyykkejä ulkona kauniina kesäpäivänä.
Matti olisi ollut valmis rakastumaan mutta ei saanut tilaisuutta.
Jyrkistä on jo kaikki edellä sanottu.
''Vaikka Anna on olevinaan muuttunut, on silti rasittava jankkaaja.
Minä tunnen, mitä tunnet, minulla on fiilikset, mitkä sinun fiilikset ym. s
Minusta Anna tekee damage controlia. Fiksu kun on, on tajunnut että hänen kannaltaan olisi paras päättää liitto kavereina positiivisiin tunnelmiin. Ei niinkuin nyt esimerkiksi Taina teki. Joten hän kaveeraa joitakin viikkoja Hain kanssa jotta vaikuttaa pidettävämmältä. Uskoisin että opettajana Anna osaa esiintyä, hän ohjaa Hain sopiviin topiceihin ja palkitsii sopivilla pikkukehuilla. Hai todennäköisesti on myöskin tässä kohtaa huolissaan julkisuuskuvastaan joten suostuu mielellään esittämään kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ties jo silloin ettei halua jyrkin kanssa lopulta jatkaa, kun sanoi että Jyrki hakisi Kotkasta sitä virkaa.
Miks sitten ei sano suoraan sitä Jykälle? Miks vaan halveksuu julkisesti.
Koska Jenni on Jyrkin äiti ja Jyrki ottaa heti mökötysraivarit, kun saa kuulla asiasta ja aloittaa syyllistämisen ja uhriutumisen.
Olisiko se paha. Sittenhän Jenni saisi omaa rauhaa.
"Hyvä mielikuvitus sulla ;) Mutta oikeasti, niin ihminen todallaikin luulee, että muut toimii samalla tavalla kuin itse ja sen takia pettäjä luulee, että muutkin pettää. Tämä sankari tuskin on käynyt edes helsinki Vantaalla, muusta matkustamisesta puhumattakaan:D"
Olen pettänyt Helsinki-Vantaallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennin kulissit romahtaa. Alussa oli niin iloinen ja joustava. Vaan nyt on takakireä valittaja. Sieltä se todellinen luonne tuli esiin. Veikkaan että nyt me nähdään sitä todellista Jenniä, vaikka kovasti yrittää laittaa kaiken Jyrkin piikkiin. Ihme nainen kun ensin touhottaa jotain yhdessä ja sitten alkaa puhumaan pa%&*kaa Jyrkistä seläntakana kameralle.
Joko on oikea luonne tai sitten ei. Näistä ei voi tietää. Reactive abuse on ihan oikea ilmiö eikä keksitty juttu.
Kyllä se on aito Jenni nyt esillä. Jennin teatteri näkyi jo alussa monellakin tapaa. Hirveä ylipirteys ja suuret positiiviset reaktiot ihan normaaleihinkin asioihin. Ei kukaan hypi innoissaan tasajalkaa kun on levittänyt vaatteitaan lattialle ennen Kotkaan lähtöä. Eikä kukaan, joka enemmän on matkustellut (Jenni on matkustell
No sinähän se tiedät, millainen Jenni oikeasti on. Varmaan alle tunnin olet tv:stä Jenniä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ei ole narsisti narsisti tuskin itkee muijalleen oli syy mikä hyvänsä,Jenni enemmin narsistisia piirteitä omistaa mikään ei kelpaa kun minä teen kaiken paremmin.Korjaa kaiken oman mielensä mukaan.
Narsistit saattavat usein olla kovia itkijöitä, käyttävät sitä vallankäyttönä kun eivät halua ottaa tekemisistään vastuuta. Tällä en väitä, että Jyrki olisi narsisti.
The Harlins oli ainakin ensimmäisellä kaudella hyvä esimerkki narsistisesta ja manipulatiivisesta ja itsesäälisestä itkusta.
Oli mukava kuulla, kun Jenni sanoi Jykille, että ei ole ihminen, joka sanoo toiselle jotain vain miellyttääkseen häntä. Oikein!
Vierailija kirjoitti:
10. Jakson katsottuani muuttui kyllä mieli täysin Jennistä. Jenni on vahva nainen ja Jyrkin tuki, turva ja tsemppaaja ja joutuu olemaan suhteen mies. Jyrki vollottaa kuin pikkulapsi ja kiukkuaa, jos sille antaa kritiikkiä. Eikä haluaisi olla hetkeäkään erossa Jennistä. Selkeää läheisriippuvuutta Jykällä.
Ainoa nega Jennissä on takakireys ja joustamattomuus siivoamisessa.
Niin. Tuollainen mies haluaa äidin. Nainen kokee joutuvansa olemaan mies, koska ei omaa äidillisiä tunteita miestään kohtaan. Ei toimi, ellei nainenkin olisi läheisriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ties jo silloin ettei halua jyrkin kanssa lopulta jatkaa, kun sanoi että Jyrki hakisi Kotkasta sitä virkaa.
Miks sitten ei sano suoraan sitä Jykälle? Miks vaan halveksuu julkisesti.
Koska Jenni on Jyrkin äiti ja Jyrki ottaa heti mökötysraivarit, kun saa kuulla asiasta ja aloittaa syyllistämisen ja uhriutumisen.
Olisiko se paha. Sittenhän Jenni saisi omaa rauhaa.
Lyhyellä tähtäimellä ihan ok. Mutta kun noiden mieslasten kanssa ei pysty KOSKAAN puhumaan. Pitäisi vaan tyytyä olemaan nostamatta asioita esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennin kulissit romahtaa. Alussa oli niin iloinen ja joustava. Vaan nyt on takakireä valittaja. Sieltä se todellinen luonne tuli esiin. Veikkaan että nyt me nähdään sitä todellista Jenniä, vaikka kovasti yrittää laittaa kaiken Jyrkin piikkiin. Ihme nainen kun ensin touhottaa jotain yhdessä ja sitten alkaa puhumaan pa%&*kaa Jyrkistä seläntakana kameralle.
Jenni on melkein parasta mitä tässä ohjelmassa on, puhuu avoimesti tunteistaan, hyvistä ja pahoista kameralle. Jennin kanssa tiedämme missä mennään. Toisaalla meillä on Taina jolla selvästi on vaikka mitä pielessä mutta katsojille ei kerrota oikein muuta kuin terapiahöpinää. Annakin tekee täyskäännöksen ihan tuosta vaan,
No jaa miten asia nyt sitten on. Tiedämme Jennin totuuden. Jenni ei kerro itsestään vaan Jyrkistä. Ihan eri juttu kun Taina. Tainan pitäisi kertoa mikä sitä vaivaa mutta ei kerro.
Jennikin on mököttänyt mutta eihän siitä ole kameralle kertonut erikseen. Mökötti jopa niinkin tärkeästä aiheesta kun Jyrki ei halunnut lakata sen kynsiä.
Anna tajusi jossain vaiheessa oman käytöksen näyttäneen pahalta kameroissa ja siksi nyt "fiilistelee rentona" loppuajan. Ei koira karvoistaan pääse, eikä Anna tuosta jatkuvasta toisen ylianalysoinnista.
Pitkät lätinät Matilta ja Akseliltakin siitä miten väärin tulee sanottua ja väärinymmärretyksi ja miten olisi oikeasti pitänyt olla ja sanoa....huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Anna rentoutuikin nyt hieman, niin en ihmettele jos Hai haluaa uida pois. Itse deittailin miehenä paria upeaa kaunotarta - Annahan on ulkoisesti upea nainen - jotka olivat niin rasittavan hitaasti lämpeäviä että mulla meni fiilikset heihin. Jos nainen antaa miehelle kylmää kehonkieltä ja ehkä jopa sanookin että älä koske muhun, niin kyllä ne miehen liskoaivot aika äkkiä alkavat raksuttaa että meidän apajat on muualla.
Mut entä jos olisit jo naimisissa? Ja toinen innostuis ja alkais riisuuntumaan ja viettelemään, sanoisitko kylmästi et juna meni jo, en ota? Sorry, en usko ;)
Kaikki eivät ole noin epätoivoisia.
Mitä epätoivoista on harrastaa vaimonsa kanssa seksiä? Toisaalta, kyllä epätoivoisia miehiäkin löytyy pilvin pimein.
Anteeksi mutta alapeukuttajat ovat naisia, kyllä suurimmalle osalle miehistä seksi kelpaisi Anna-runkoisen vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina on ollut miellyttäjä-ihminen ja yrittänyt kasvaa siitä ulos. Ohjelma on kuitenkin aiheuttanut siinä taantumuksen kun on yrittänyt täyttää puolisonsa odotuksia ja siinä samalla hukannut itsensä. Palannut miellyttäjäksi. Ja sen takia hänet repäistiin koko kuviosta irti. Ei siinä nähdäkseni sen kummempaa. Matti oli väärä henkilö tukemaan häntä tässä kasvuprosessissa. Tai oikeastaan ei ollut, vaan tämä ohjelma oli Tainalle ihan väärä koska tässä hypätään suoraan syvään päätyyn. Ja Taina ei osaa sanoa ei. Matti eteni kuten formaatti vaatii, ei siitä voi syyttää. Ehkä tässä voi syyttää ainoastaan niitä asiantuntijoita jotka eivät huomanneet että Taina ei sovellu tähän kokeiluun.
On tässä formaatissa kyllä ollut myös herkkiä ja empaattisia miehiä, joiden kanssa voi ottaa rauhallisesti ja varovasti. Aiemmissa kausissa on ollut hienoja esimerkkej
''On tässä formaatissa kyllä ollut myös herkkiä ja empaattisia miehiä, joiden kanssa voi ottaa rauhallisesti ja varovasti. Aiemmissa kausissa on ollut hienoja esimerkkejä. Matti vaan taitaa olla sieltä kovemmasta päästä, oli nyt vaan huono match.''
Voi helvetti näitä, miehen olisi pitänyt tajuta olla sitä ja tätä. Kyllähän Haikin on tosi rauhallinen, varovainen, kohtelias ja tahdikas. Silti muka ihastuksissaan ja innostuksissaan pelästytti Annan pahanpäiväisesti, kun avautui henkilökohtaisista asioistaan ja oli kysellyt Annalta häämatkalla, että miksei pidä enää kädestä kiinni.
Varmaan pitäisi ottaa ohjelmaan sellainen estynyt, aromanttinen ja aseksuaali arjen järkiliittomies, joka ei vahingossakaan ihastu, ei puhu henkilökohtaisuuksia ja joka tokaisisi alttarilla, että ''Multa ei sitten heru seksiä eikä haleja, haluan erillisen makuuhuoneen ja lisääntyminen hoidetaan sitten keinohedelmöityksellä. Ei saa koskea ja rajojani pitää kunnioittaa''.
Mulla on tullut pari kertaa mieleen se miten Taina naureskeli Matin uimataidolle, tai sen kerrotulle puutteelle useampaankin kertaan, ainakin hääjaksossa sekä häämatkallakin. Siitä, ja vähän muistakin alkujaksojen heitoista voisi saada kuvan ihmisestä, joka voisi kestää itsekin suorempaa puhetta ja huumoria myös itsestään.
Emme voi tietenkään tietää kaikkea, eikä tarvitsekaan, mutta jokin Taina odotuksissa ja omassa toiminnassa ei kohtaa. Matti yrittää ymmärtää Tainaa ja Taina kritisoi ja piiloveetuilee, vaikka "muka-puhuu" kauniisti Matista. Varmaan kumpikin on toiminut jossain kohtaa vähemmän fiksusti, mikä on ihan inhimillistä, varsinkin siinä kohtaa kun suhde menee metikköön.
Toivottavasti asiantuntijat huomoivat myös Mattia tässä tilanteessa eikä vain Tainaa. Onhan tuo tosi ikävää molemmille, toivottavasti heillä menee nyt paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun koti näyttää sairaalan odotushuoneelta ja on täynnä sääntöjä, eikä missään saa olla edes yhtä pölyhiukkasta näkyvissä ei sekään ihan normaalia ole. Sisustustaulut tekstillä kruunaa kaiken.
Perus siistiä on hyvä olla, mutta tuo menee yli. On myös reilumpaa puhua kaikkein henkilökohtaisimmat asiat kuten rahajutut kasvotusten, ellei ole tarkoitus nolata toista.
No se on TV-ohjelma, ehkä Jenni ei halua että näyttää sotkuiselta. Enkä nyt lähtisi arvostelemaan kenenkään sisustusta, jokainen tavallaan.
Ja edelleen tuo on TV-ohjelma, mitä siinä voi jutella jos henkilökohtaisista asioista ei saa kertoa?
Niistäkin voi puhua ilman tarkkoja tietoja ja nolaamista. Voi kertoa, kuinka on erilaiset tavat kuluttaa ja säästää menemättä yksityisasioihin. Jokainen voi puhua omist
Niistäkin voi puhua ilman tarkkoja tietoja ja nolaamista. Voi kertoa, kuinka on erilaiset tavat kuluttaa ja säästää menemättä yksityisasioihin. Jokainen voi puhua omista henkilökohtaisista asioistaan, ei toisten. Onhan Hailla ja Annallakin ihan eri tilanne, Hai maksoi esim. kaupassa tekemättä siitä tai Annan työstä numeroa.
Luuletko että Hai olisi uskaltanut sanoa mitään negatiivista Annalle? Pelkästään kynsilakasta kommentoinnista tuli jo paljon sanomista, työpaikasta ja rahasta sanomisesta olisi helvetti irti.
Jennin sanominen kuvastaa sitä että hän on aivan loppu. Hän on yrittänyt olla reipas ja tukea ja kun hän ei oikein saa mitään irti Jyrkistä, niin häntä ottaa päähän.
Taina on niin napanuorastaan kiinni perheessään, että ei siitä hevillä irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on melkein parasta mitä tässä ohjelmassa on, puhuu avoimesti tunteistaan, hyvistä ja pahoista kameralle. Jennin kanssa tiedämme missä mennään. Toisaalla meillä on Taina jolla selvästi on vaikka mitä pielessä mutta katsojille ei kerrota oikein muuta kuin terapiahöpinää. Annakin tekee täyskäännöksen ihan tuosta vaan,
Hyvä ja kerrankin freesi kommentti ainaisen samojen asioiden toistelun keskelle! Todentotta, Jenni on alusta asti tehnyt selväksi mitä itse edustaa ja mitä miehessä hakee. Mitään ristiriitaisuuksia ei ole. Toki hänelläkin on omat kipupisteensä, kuten päällepäsmäröinti, jolla itse aiheuttaa omaa äitirooliaan kotitöihin liittyen. Tämäkään ristiriitaisuus ei kuitenkaan johdu Jennin manipuloinnista tai esittämisestä, vaan kyseessä on yksinkertaisesti Jennin sokea piste. Mutta Jenni on aito ihminen, you get what you see. Tästä hänelle pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
huoleton joka nauttii joka hetkestä"
Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.
Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)
Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön.
se huoleton joka nauttii joka hetkestä
Vähän eri asia olla sääst
Nyt kun täällä edelleen keskustellaan rahasta, niin muistan linkittää tämän yhden kyselyn suomalaisten tilivarallisuudesta.
"
Todellisuudessa vain seitsemällä prosentilla kyselyyn vastanneista oli käyttötilillään 10 000 euroa tai enemmän. Kolmasosalla (36 %) pankkitilin saldo oli korkeintaan 100 euroa.
Siksi keskiarvoa osuvampi luku tarkasteltavaksi on vastausten mediaani, eli vastausten kaikkein keskimmäisin arvo. Rahakyselyn vastausten mediaani on tasan 211 euroa."
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009452698.html
Että ei se Jyrki mikään poikkeusyksilö ole rahankäytössään, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
huoleton joka nauttii joka hetkestä"
Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.
Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)
Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön.
se huoleton joka nauttii joka hetkestä
Eläkkeellä sitten eri asia kun käytettävissä on vain 60% palkkatuloista.
Hyvä mielikuvitus sulla ;) Mutta oikeasti, niin ihminen todallaikin luulee, että muut toimii samalla tavalla kuin itse ja sen takia pettäjä luulee, että muutkin pettää. Tämä sankari tuskin on käynyt edes helsinki Vantaalla, muusta matkustamisesta puhumattakaan:D