Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
18901/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olikohan T ja M ollut tosiaan seksiä hääyönä, mutta sitten tapahtui jotain ja tunteet kuiveni Tainalla.

Kännissä vahingossa? Moka ja morkkis? Hirvee spekulointi, olis nostanut kären pystyyn heti alussa, virhe tulla koko ohjelmaan, jäi turhaan vatuloimaan. Hukkasi Matin kesän ja maineen. 

Vierailija
18902/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jykä sitä ja Jykä tätä. Onhan hän ihan aito luuseri.

Mutta en voi vaan olla ihmettelemättä tätä paritusta. Yleensä (ainakin minä) juttelin treffeillä / ihan suhteen alkumetreillä niistä toiveista. Opiskelu, ura, asuminen, perhe, kaverien rooli yms.

Jos näin olisi tehty, niin olisi varmaankin selvinnyt, että Jennille on tärkeää siisteys, taloudellinen turva, tietty hedonismi ruokailussa, matkustelu ja muutenkin tämäntyyppinen lifestyle. Jykä on täysi vastakohta.

Varmasti molemmille olisi jopa aika helposti löytynyt parempi puoliso.

Muut parit kaikista suurista haasteista huolimatta ovat jotenkin tasaveroisemman oloisia.

Siellä on tultu siihen tulokseen että ovat huumorintajuisia, perinteiset arvot ja vielä tuo jalkapallo-yhteys - mitä muuta voi tarvita?? Tässä on tietysti se, että perinteiset arvot tarkoittavat heillä ehkä eri asioita. Jyrki sanoi olevansa perinteinen mies, mutta nyt kuitenkin sanoo että maksut maksetaan 50-50. Siisteyden kohdalla on todennäköisesti käynyt niin että Jenni on kertonut olevansa liikunnallinen ja siisti ja Jyrki on kertonut omalla tahollaan samaa - Jyrkillä ne ovat vain vähän eri asioita kuin Jennillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18903/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut pari kertaa mieleen se miten Taina naureskeli Matin uimataidolle, tai sen kerrotulle puutteelle useampaankin kertaan, ainakin hääjaksossa sekä häämatkallakin. Siitä, ja vähän muistakin alkujaksojen heitoista voisi saada kuvan ihmisestä, joka voisi kestää itsekin suorempaa puhetta ja huumoria myös itsestään.

Emme voi tietenkään tietää kaikkea, eikä tarvitsekaan, mutta jokin Taina odotuksissa ja omassa toiminnassa ei kohtaa. Matti yrittää ymmärtää Tainaa ja Taina kritisoi ja piiloveetuilee, vaikka "muka-puhuu" kauniisti Matista. Varmaan kumpikin on toiminut jossain kohtaa vähemmän fiksusti, mikä on ihan inhimillistä, varsinkin siinä kohtaa kun suhde menee metikköön.

Toivottavasti asiantuntijat huomoivat myös Mattia tässä tilanteessa eikä vain Tainaa. Onhan tuo tosi ikävää molemmille, toivottavasti heillä menee nyt paremmin

Taina myös "vitsaili" autossa, että kaikki olisi hyvin kun Matilta olisi pää pois, niin näkisi paremmin tms.

Kuulosti aika karulta näin väkivaltaisessa suhteessa olleen korviin, etenkin kun eksäni uhkaili minua toistuvasti pään irti repimisellä.

Vierailija
18904/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rahan ja materian haluaminen on jännä juttu. Siihenkin voi jäädä koukkuun ihan niin kuin vaikka uhkapeleihin tai muuhun vastaavaan. Tuo sijoittaminen tai esim. uuden auton ostaminen nostaa hetkellisesti mielihyvähormonitasoja. Saman tekee myös suklaan syöminen. Toiset ihmiset sit hakee sitä mielihyvän tunnetta sen ison säästötilin kautta eikä itse edes tajua sen rahan keräämisen olevan myös addiktoivaa.

No onneksi se suomalainen kyselytutkimus juuri todisti että suomalaiset eivät ole addiktoituneet säästämiseen. Kaiketi melkein mihin vaan voi halutessaan kehittää addiktion, ovathan toiset himoliikkujiakin. Mutta tosiaan tässä kohtaa ei ole nyt kyse siitä että Jenni tai Jyrki olisivat addiktoituneet säästämiseen (hui!) vaan pikemminkin Jyrkin kohdalla päinvastoin. Voidaan ehkä väittää perheestä haaveilevalle henkilölle jonkinlaisten säästöjen hankkiminen on järkevää - ei addiktio.

Vierailija
18905/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrki ei ole narsisti narsisti tuskin itkee muijalleen oli syy mikä hyvänsä,Jenni enemmin narsistisia piirteitä omistaa mikään ei kelpaa kun minä teen kaiken paremmin.Korjaa kaiken oman mielensä mukaan.

Voi kyllä narsisti itkee kumppanilleen ja herkästi itkeekin, jos ajattelee että voisi saada sillä tahtonsa läpi. Esim. jos kumppani on aikeissa lähteä suhteesta, narsisti voi hyvinkin iskeä itkuvaihteen silmään, mikäli haluaa pitää kiinni juuri tästä nimenomaisesta palvelijasta. Sillä juuri sitä kumppani on narsistille: narsistin tarpeiden tyydyttäjä, jonka tehtävä on palvella narsistia ja tehdä hänen elämästään mahdollisimman mukavaa ja helppoa. Narsisti itse taas tekee hyvin selväksi sen, että ei voisi vähempää välittää kumppaninsa tarpeista, toiveista ja unelmista. Narsistisessa suhteessa vain narsistin tarpeilla ja toiveilla on merkitystä.

Vierailija
18906/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut pari kertaa mieleen se miten Taina naureskeli Matin uimataidolle, tai sen kerrotulle puutteelle useampaankin kertaan, ainakin hääjaksossa sekä häämatkallakin. Siitä, ja vähän muistakin alkujaksojen heitoista voisi saada kuvan ihmisestä, joka voisi kestää itsekin suorempaa puhetta ja huumoria myös itsestään.

Emme voi tietenkään tietää kaikkea, eikä tarvitsekaan, mutta jokin Taina odotuksissa ja omassa toiminnassa ei kohtaa. Matti yrittää ymmärtää Tainaa ja Taina kritisoi ja piiloveetuilee, vaikka "muka-puhuu" kauniisti Matista. Varmaan kumpikin on toiminut jossain kohtaa vähemmän fiksusti, mikä on ihan inhimillistä, varsinkin siinä kohtaa kun suhde menee metikköön.

Toivottavasti asiantuntijat huomoivat myös Mattia tässä tilanteessa eikä vain Tainaa. Onhan tuo tosi ikävää molemmille, toivottavasti heillä menee nyt paremmin

Taina myös "vitsaili" autossa, että kaikki olisi hyvin kun Matilta olisi pää pois, niin näkisi paremmin tms.

Kuulosti aika karulta näin väkivaltaisessa suhteessa olleen korviin, etenkin kun eksäni uhkaili minua toistuvasti pään irti repimisellä.

Ihme ettei Matti traumatisoitunut ja alkanut tarvita omaa tilaa. Kai hän kuitenkin muutaman kyyneleen vuodatti? Vai ottiko kuitenkin ihan vitsin vitsinä?

Vierailija
18907/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on joku jo sanonut, mutta jaksaa ihmetyttää.

Jyrkille on annettu pariksi aivan 5/5 nainen Jyrkin näkökulmasta: nainen käy töissä, kokkaa, tekee kotitöitä, on 10 v nuorempi, sosiaalinen, kaunis, pitää itsestään huolta jne. Plus appiukoksi vaimon kautta tulee futispiireissä arvostettu pappa, jonka kanssa Jyrki voisi bondailla. Tällaista naista ei ikinä olisi tarjolla Jyrkin kaltaiselle miehelle "tosielämässä". Jennin kaltaiset naiset olisivat laittaneet Jyrkin mäkeen siinä vaiheessa, kun mies olisi kertonut, ettei monet velvollisuudet nappaa ja mies olisi ryhtynyt vippailemaan.

Mitä joku muu mies tekisi tilanteessa (jos lähtökohdat olisi samat kuin Jyrkillä)? Ajattelisi, että nyt on sellainen nainen, että oksat pois ja millä pidän tämän? No hurmaamalla tietenkin! Mies huhkisi hiki hatussa, jotta antaisi tuoreelle vaimolle mahdollisimman hyvän kuvan. Ryhdistäytyisi työn haussa, ottaisi vastaan muutakin kuin haluamaansa työtä, ottaisi koppia miehisistä kotitöistä (eiköhän Jennin luona jotain pikkurempattavaa olisi), kokkaisi ja yrittäisi pitää vaimon tyytyväisenä makuuhuoneessa. Toteaisi vaimolle, että vaikka nyt en voi vielä sinulle asuntoa, autoa ja lapsiarkea antaa, niin uurastan antaakseni ne sinulle myöhemmin. Vähän heikommistakin lähtökohdista oleva mies voisi hurmata hyvinkin Jennin kaltaisen naisen sillä, että osoittaa olevansa tosissaan ja valmis työskentelemään yhteisten tavoitteiden eteen.

Mitä Jyrki tekee? Ei laita rikkaa ristiin hurmaamisen suhteen. Toteaa vain, että häneltä on turha odotella mitään.

Vierailija
18908/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ties jo silloin ettei halua jyrkin kanssa lopulta jatkaa, kun sanoi että Jyrki hakisi Kotkasta sitä virkaa.

Miks sitten ei sano suoraan sitä Jykälle? Miks vaan halveksuu julkisesti.

Koska Jenni on Jyrkin äiti ja Jyrki ottaa heti mökötysraivarit, kun saa kuulla asiasta ja aloittaa syyllistämisen ja uhriutumisen. 

Siis hetkinen - näin itse vastaavan tilanteen roolit aivan päinvastoin uudessa maksull. jaksossa. Jyrki ilmeisesti näytti mikroilmeen Jennin tölväistyä hänelle rumasti, josta Jenni jatkoi ja jatkoi ja alkoi tietenkin itse mököttää. Tuollainen minä sanon muuten asiat kaunistelematta -kehuskelu on myös yleensä toisia tahallaan loukkaavien tapa. *Olen niin mahtava, ettei minun tarvitse

No just näin. Ärsyttää,  että Jenni on tässä jumalasta seuraava kertomaan muille, kuinka näiden tulee elää. Jatkuvaa omakehua siivoamisesta lähtien. Pikemmin tuntuu, että tuo neuroottisuus on vain tapa luoda turvallisuuden tunnetta. Tästä syystä haluaa sanella myös miehen elämäntyylin. "Asiantuntijat" komppaavat hymyillen vieressä. Se on ihan fine, että todetaan tapojen olevan erilaiset,  mutta kun koko ajan dissataan Jyrkin elämää. Ikään kuin Jyrki eläisi väärin ja hänen tulisi nyt muuttua! Wtf! Jotenkin ei vain kuulu ajan henkeen tällainen.

Vierailija
18909/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)

huoleton joka nauttii joka hetkestä"

Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.

Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)

Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön. 

se huoleton joka nauttii joka hetkestä

Tuossa puhuttiin KÄYTTÖtilistä. Ei kai kukaan käyttötilillä lepuuta isoja summia, kun esim. säästötileillä paljon paremmat korot tai sitten laittaa sijoituksiin, rahastoihin yms. Ei itselläkään käyttötilillä ole paljoa mitään, vaikka muualla isot säästöt. Jyrkillä sen sijaan ei säästötiliä.

Vierailija
18910/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, mutta itse olisin näistä miehistä ottanut Matin!

Vierailija
18911/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mietin, että tuo Jenni on ihan sairaan rasittava päsmäri. No, onhan se, mutta Jyrki ihan jäätävä vätys. Ärsyttäviä tyhjän naurajia kyl molemmat.  

Vierailija
18912/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Haluatko kertoa, mitä pahaa kävi, kun parin kuukauden palkka ei riittänyt vaan tarvitsit paljon paljon paljon enemmän?Tietää mihin varautua.

En ole se jolta kysyit, mutta voin antaa esimerkkejä! Jouduttiin rikoksen uhreiksi talokaupoissa. Oli väärennettyjä dokumentteja, epäselviä omistussuhteita ja kiinnityksiä. Sotkun selvittämiseen tarvittiin juristia ja vaikka se loppui hyvin, oli rahaa palanut todella paljon.

Toinen tiukka paikka oli kun miehen työnantaja teki konkurssin ja mies jäi työttömäksi. 

Ja isäni kuoli yllättäen, kakkosvaimo pimitti omaisuutta pesänselvittäjältä ja käytännössä varasti puolet perinnöstä. Velat piti maksaa ja sotkut selvittää (pitkä juttu).

Ihan mitä tahansa voi sattua!

Vierailija
18913/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on joku jo sanonut, mutta jaksaa ihmetyttää.

Jyrkille on annettu pariksi aivan 5/5 nainen Jyrkin näkökulmasta: nainen käy töissä, kokkaa, tekee kotitöitä, on 10 v nuorempi, sosiaalinen, kaunis, pitää itsestään huolta jne. Plus appiukoksi vaimon kautta tulee futispiireissä arvostettu pappa, jonka kanssa Jyrki voisi bondailla. Tällaista naista ei ikinä olisi tarjolla Jyrkin kaltaiselle miehelle "tosielämässä". Jennin kaltaiset naiset olisivat laittaneet Jyrkin mäkeen siinä vaiheessa, kun mies olisi kertonut, ettei monet velvollisuudet nappaa ja mies olisi ryhtynyt vippailemaan.

Mitä joku muu mies tekisi tilanteessa (jos lähtökohdat olisi samat kuin Jyrkillä)? Ajattelisi, että nyt on sellainen nainen, että oksat pois ja millä pidän tämän? No hurmaamalla tietenkin! Mies huhkisi hiki hatussa, jotta antaisi tuoreelle vaimolle mahdollisimman hyvän kuvan. Ryhdistäytyisi työn haussa, ottaisi vastaan muutakin kuin haluamaansa työt

Se luonne, se luonne. Kyllä se miehelle merkkaa. Ei kukaan mies huoli nalkuttavaa ja/tai liian määräilevää naista. Eikä haukkuvaa.

Vierailija
18914/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rahan ja materian haluaminen on jännä juttu. Siihenkin voi jäädä koukkuun ihan niin kuin vaikka uhkapeleihin tai muuhun vastaavaan. Tuo sijoittaminen tai esim. uuden auton ostaminen nostaa hetkellisesti mielihyvähormonitasoja. Saman tekee myös suklaan syöminen. Toiset ihmiset sit hakee sitä mielihyvän tunnetta sen ison säästötilin kautta eikä itse edes tajua sen rahan keräämisen olevan myös addiktoivaa.

No onneksi se suomalainen kyselytutkimus juuri todisti että suomalaiset eivät ole addiktoituneet säästämiseen. Kaiketi melkein mihin vaan voi halutessaan kehittää addiktion, ovathan toiset himoliikkujiakin. Mutta tosiaan tässä kohtaa ei ole nyt kyse siitä että Jenni tai Jyrki olisivat addiktoituneet säästämiseen (hui!) vaan pikemminkin Jyrkin kohdalla päinvastoin. Voidaan ehkä väittää perheestä haaveilevalle henkilölle jonkinlaisten säästöjen hankkiminen on järkev

Täällä tuntuu monet hokevan tuota samaa. Perheen perustamisen takia pitää säästää rahaa. Kyllä sen perheen voi perustaa ilman säästötiliäkin. Lastentarvikkeita ja vaatteita saa käytettynä välillä ihan ilmaiseksikin. Lapsi kasvaa ihan hirveän nopeasti, joten on myös ympäristöystävällistä kierrättää käytettyjä. Ensimmäiseen puoleen vuoteen se lapsi imee tis siä tai juo korviketta suurimmaksi osaksi, joten ruokalaskutkaan ei juurikaan suurene. Oikeastaan rahaa siihen lapseen alkaa palaa ihan huolella vasta kun se on teini-ikäinen. Silloin pitää ostaa uusimmat pelit ja vehkeet mitä muillakin on, sekä tietty mopo tai mopoauto, jatkuvasti saat tunkea rahaa myös kun teini käy ulkona kavereiden kanssa.

Siis aika monta vuotta aikaa säästellä niitä raho myös silloin kun lapsi on jo maailmassa.

Vierailija
18915/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin se on, että Jyrki sai enemmän kuin olisi ansainnut. Ja Jyrki tajuaa sen itsekin täysin. Jyrkihän itki Hannankin läsnäollessa, että jos hän ei ole Jennin arvoinen. Jyrki ei ehkä tosiaan usko lopulta kelpaavansa, ja siksi hän ei ponnistele kaikin voimin ja keinoin pitääkseen Jennin tyytyväisenä.

Vierailija
18916/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin just, että mulla on nuo asiantuntijoiden jutut menneet ihan ohi tällä kaudella. Muistan kyllä, että välillä ohjelmassa on puhuviä päivät jadijadipudipudi-ippidippidii. Ihan kuin mulla menisi korvat ja aivot kiinni kun he ilmestyvät ruutuun. Vika on varmastikin ihan täällä päässä :D 

Se sama vika on täälläkin =D

Ja täällä. 

No kun ne jutut on tismalleen samat kuin aiemminkin :( "Pitää mennä kauas nähdäkseen lähelle" ym. 

"Ole kova, pysy pehmeänä" on mun suosikki-kanalismi.

Vierailija
18917/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se että pystyy olemaan toiselle myös hyvä ystävä on hyvä alusta päästä rakentamaan sitä kumppanuutta. Mutta toki jos arvot ovat keskenään hyvinkin erilaiset eikä kemiaa tai toimivaa kommunikaatiota niin eihän siinä hyvin käy. 

Vierailija
18918/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä katsoa ekat jaksot ja miten se tainan mieli sit muuttuu...

Vierailija
18919/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki vaikuttaa ihan normaalilta ihmiseltä, eikä hänen tarvitse miksikään muuttua. Jennikin ihan kiva, mutta kovin ovat erilaisia. 

Vierailija
18920/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)

huoleton joka nauttii joka hetkestä"

Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.

Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)

Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön. 

se huoleton joka nauttii joka hetkestä

Eläkkeellä sitten eri asia kun käytettävissä on vain 60% p

Ja se eläkekin voi tulla yllättäin. Itselläni 50-vuotiaana. Ja siinä on omat jännänsä saako sitä eläkettä ollenkaan vai onko työkkärin ja toimeentulotuen armoilla. 

Ketju on lukittu.