Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Kaikki ihmiset toistavat elämässään sisäistä alitajuista ohjelmaansa eli tiedostamattomia malleja, joiden mukaan he elämäänsä elävät. Edes tv-tuotannon asiantuntijat eivät pysty muuttamaan tätä luonnonlakia, vaan hekin onnistuvat luomaan sellaiset pariskunnat, joiden molemmat osapuolet joutuvat jälleen kerran kohtaamaan vanhat tutut haasteensa.
Jenni ja Jyrki ovat tästä oppikirjaesimerkki. Molemmat saivat juuri sitä, mitä eniten pelkäsivät, vaikka aluksi näytti siltä, että asiat ovat nyt kertakaikkisen toisin kuin koskaan aiemmin. Eipä mennyt kauaakaan, kun Jennille selvisi, että hänellä on taas mies, jonka kanssa raha-asiat takkuavat ja Jyrkillä vuorostaan kumppani, jolle hän ei taaskaan kelpaa.
Eikä ensi kerrallakaan tärppää, jos sisäisesti mikään ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Jyrkin säästämättömyydestä:
Melko pienestäkin palkasta voisi säästää, jos vaan haluaisi. Jos kuukaudessa saisi säästöön vaikka 50 euroa (jos ei halua jättää tilille, niin nostaa käteiseksi, sitähän ei tukijärjestelmä tiedä), niin vuodessa jemmassa olisi jo 600 euroa. 10 vuodessa tuolla tahdilla olisi säästössä 6000 euroa. Olisi tuo aina tyhjää parempi. Tuollaisen säästön Jyrki saisi sillä, että jättää kerran kuussa menemättä kaverien kanssa sinne futismatsiin ja kaljalle.
Minusta tuo on Jyrkillä selvästi asennekysymys. Ei ole oppinut kotona säästäväiseksi ja aikuisena on elänyt vain omien mielihalujensa mukaan. Tilin on täytynyt olla työttömäksi jäädessä tyhjä, jotta on saanut enemmän tukia. On siis kierteessä, jossa on tottunut tuhlaamaan kaiken.
Taas tätä suomalaista talousosaamista. Kuka ääliö jättää säästönsä kymmeneksi vuodeksi jollekin nollakorkotilille, kun matalakuluisiin indeksirahastoihin sijoittamalla saisi vastaavassa ajassa ihan kunnon tuoton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin no. En itse uskaltaisi mitenkään hankkia lapsia ilman kunnon säästöjä. Ja kunnon säästöt ei tarkoita jotain paria tonnia... "
Tämä on sairasta. Nykykolmekymppiset on NIIN pelokkaita kaikesta, koko elämä tuntuu musertavalta! Ei ole ihme ettei lapsia synny, kun siihen muka vaadittais valtavia säästöjä.
Tässä näkee myös, miten kauas on menty kristinuskon toivosta. Ei luoteta Jumalan huolenpitoon, vaan ollaan pelkästään yksin kovassa ja kylmässä maailmassa, oman säästötilin varassa.
Saa olla onnellinen, ettei edes tajunnut aikanaan pelätä kaikkea mahdollista vaan uskallettiin saada lapsia. Elämä on kantanut, ihan ilman niitä isoja säästöjä. Lapset on parasta <3
<
Haluatko kertoa, mitä pahaa kävi, kun parin kuukauden palkka ei riittänyt vaan tarvitsit paljon paljon paljon enemmän?
Tietää mihin varautua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina on ollut miellyttäjä-ihminen ja yrittänyt kasvaa siitä ulos. Ohjelma on kuitenkin aiheuttanut siinä taantumuksen kun on yrittänyt täyttää puolisonsa odotuksia ja siinä samalla hukannut itsensä. Palannut miellyttäjäksi. Ja sen takia hänet repäistiin koko kuviosta irti. Ei siinä nähdäkseni sen kummempaa. Matti oli väärä henkilö tukemaan häntä tässä kasvuprosessissa. Tai oikeastaan ei ollut, vaan tämä ohjelma oli Tainalle ihan väärä koska tässä hypätään suoraan syvään päätyyn. Ja Taina ei osaa sanoa ei. Matti eteni kuten formaatti vaatii, ei siitä voi syyttää. Ehkä tässä voi syyttää ainoastaan niitä asiantuntijoita jotka eivät huomanneet että Taina ei sovellu tähän kokeiluun.
On tässä formaatissa kyllä ollut myös herkkiä ja empaattisia miehiä, joiden kanssa voi ottaa rauhallisesti ja varov
Eikös se Tommi (?) ollut sellainen? Naitettiin sellaiselle lyhyttukkaiselle naiselle, jonka nimi pyörii kielen päällä. Olisiko 3-4 kautta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ja Taina sopisivat yhteen kun ovat tuollaisia itkupillejä.
Ja kummankin lempiharrastus on vetelehtiminen sohvalla. Taina tuskin jaksaa matkustella ja tuskinpa ymmärtää muhkupantoineen timanttisormusten päälle, niin Jykältä säästyy rahatkin. Perhetraumatkin yhdistävät ja Jykä voisi jopa pysyä Tainan perässä lenkkipolulla koiraa ulkoiluttaessa. Jykä varmasti tykkäisi Tainan leipomista pullista. Ennen kaikkea kummallakaan ei olisi paineita siitä, että pitäisi jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullut pari kertaa mieleen se miten Taina naureskeli Matin uimataidolle, tai sen kerrotulle puutteelle useampaankin kertaan, ainakin hääjaksossa sekä häämatkallakin. Siitä, ja vähän muistakin alkujaksojen heitoista voisi saada kuvan ihmisestä, joka voisi kestää itsekin suorempaa puhetta ja huumoria myös itsestään.
Emme voi tietenkään tietää kaikkea, eikä tarvitsekaan, mutta jokin Taina odotuksissa ja omassa toiminnassa ei kohtaa. Matti yrittää ymmärtää Tainaa ja Taina kritisoi ja piiloveetuilee, vaikka "muka-puhuu" kauniisti Matista. Varmaan kumpikin on toiminut jossain kohtaa vähemmän fiksusti, mikä on ihan inhimillistä, varsinkin siinä kohtaa kun suhde menee metikköön.
Toivottavasti asiantuntijat huomoivat myös Mattia tässä tilanteessa eikä vain Tainaa. Onhan tuo tosi ikävää molemmille, toivottavasti heillä menee nyt paremmin
Tuo minullekin tuli mieleen, se alun tarina vitsaili reilusti ja vaikutti rempseältä. Voisi kuvitella että hän tosiaan ei hajoaisi siihen että toinen sanoo olevansa kylmä. Minusta se 10 jakson kommentti, jossa Tanja vastaa Hannalle: "Niin kyllähän Matti tosi kauniisti asiat sanoittaa", vaikuttaa veetuilulta. Ikäänkuin sanoisi että joo, kyllähän se nyt puhuu kauniisti.
Eihän tässä ole ollut kyse Matin ja Tainan avioliitosta/parisuhteesta, vaan Tainan terapiasessiosta ja traumojen vatvomisesta. "Taina on kuormittunut, Taina on väsynyt, Taina on ahdistunut" jne jne jne. Taina kyhnöttää sohvalla ja purkaa tuntemuksiaan kameralle.
En ole vielä päättänyt, kumpi ihmetyttää enemmän: miksi ihmeessä Taina on hakenut mukaan ohjelmaan vai se, miksi hänet on valittu mukaan?!
Käsittämättömän amatöörimaista toimintaa niiltä, jotka viime kädessä ovat vastanneet osallistujien valinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni vois vähän löysyttää pipoaan kotihommista. Halusi ne pyykitkin koneeseen kuivamaan koska Jyrki ei osaa laittaa tarpeeksi hyvin ja nopsaan telineelle. Raskas tuollainen ihminen joka olettaa että kaikki tehdään hänen tyylillä ja se on juuri oikea tapa. Pitäisi tehdä itse mutta ei saa nalkuttaa marttyyrina kun toinen ei tee mitään.
Ei vaikuta yhtään sellaiselta ihmiseltä joka on valmis tekemään kompromisseja. Nythän useamman jakson ajan ongelma on ollut Jyrki, Jyrki ja Jyrki.
Ei ole sopiva pari.
klassikko!!. Mies tekee hommat omasta-aloitteestaan mutta mikään lopputulos ei kelpaa naiselle!. Joten mies toteaa että turha tässä on tehdä mitään, kun mikään lopputulos ei kelpaa ja raskaaksi käy tuollainen kun joutuu kokoajan seuraava siirtoa miettii että toinen päsmäröi päälle!. no lopputulos on se että ei tee yhtään mitään, mikä laukai
Miehen pitää saada suunsa auki ja sanoa naiselle älä kehtaa minä teen nyt tämän näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
huoleton joka nauttii joka hetkestä"
Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.
Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)
Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön.
se huoleton joka nauttii joka hetkestä
"Todellisuudessa vain seitsemällä prosentilla kyselyyn vastanneista oli käyttötilillään 10 000 euroa tai enemmän. Kolmasosalla (36 %) pankkitilin saldo oli korkeintaan 100 euroa."
Näinpä. Mutta kun palstaa lukee, niin 4/5 on vähintään puoli miltsiä osakkeissa, ja loput pa.
Minulla saldo riippuu siitä, minä päivänä kuussa kysytään ;) Palkkapäivänä pari donaa enemmän kuin päivä ennen seuraavaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)
Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön.
Eläkkeellä sitten eri asia kun käytettävissä on vain 60% p
No sitten niitä perintörahoja.
Jykä sitä ja Jykä tätä. Onhan hän ihan aito luuseri.
Mutta en voi vaan olla ihmettelemättä tätä paritusta. Yleensä (ainakin minä) juttelin treffeillä / ihan suhteen alkumetreillä niistä toiveista. Opiskelu, ura, asuminen, perhe, kaverien rooli yms.
Jos näin olisi tehty, niin olisi varmaankin selvinnyt, että Jennille on tärkeää siisteys, taloudellinen turva, tietty hedonismi ruokailussa, matkustelu ja muutenkin tämäntyyppinen lifestyle. Jykä on täysi vastakohta.
Varmasti molemmille olisi jopa aika helposti löytynyt parempi puoliso.
Muut parit kaikista suurista haasteista huolimatta ovat jotenkin tasaveroisemman oloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ei se Jyrki mikään poikkeusyksilö ole rahankäytössään, päinvastoin.
En tuolla kyllä ylpeilisi. Kaipa tässä on sitten itse se poikkeusyksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ties jo silloin ettei halua jyrkin kanssa lopulta jatkaa, kun sanoi että Jyrki hakisi Kotkasta sitä virkaa.
Miks sitten ei sano suoraan sitä Jykälle? Miks vaan halveksuu julkisesti.
Koska Jenni on Jyrkin äiti ja Jyrki ottaa heti mökötysraivarit, kun saa kuulla asiasta ja aloittaa syyllistämisen ja uhriutumisen.
Siis hetkinen - näin itse vastaavan tilanteen roolit aivan päinvastoin uudessa maksull. jaksossa. Jyrki ilmeisesti näytti mikroilmeen Jennin tölväistyä hänelle rumasti, josta Jenni jatkoi ja jatkoi ja alkoi tietenkin itse mököttää. Tuollainen minä sanon muuten asiat kaunistelematta -kehuskelu on myös yleensä toisia tahallaan loukkaavien tapa. *Olen niin mahtava, ettei minun tarvitse olla hienotunteinen tai kiltti. Muiden pitää vain kestää.*
Tästä naisesta alkaa piirtyä todella epämiellyttävä kuva, myös tämän palstan erikoisten, todella rankkojen Jyrki-mustamaalausviestien myötä. Käy kyllä sääliksi Jyrkiä millaiseen p*skaan on astunut joutuessaan tähän avioliittoon.
Jenni tosiaan näyttää jo kameralle Jyrkin olevan hänelle kelpaamaton, mutta leikkii julmasti antaen Jyrkin ymmärtää että suhteessa on vielä kaikkki suhteellisen ok ja yhdessä ollaan menossa eteenpäin. Iljettävää katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just, että mulla on nuo asiantuntijoiden jutut menneet ihan ohi tällä kaudella. Muistan kyllä, että välillä ohjelmassa on puhuviä päivät jadijadipudipudi-ippidippidii. Ihan kuin mulla menisi korvat ja aivot kiinni kun he ilmestyvät ruutuun. Vika on varmastikin ihan täällä päässä :D
Se sama vika on täälläkin =D
Ja täällä.
No kun ne jutut on tismalleen samat kuin aiemminkin :( "Pitää mennä kauas nähdäkseen lähelle" ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Anna on olevinaan muuttunut, on silti rasittava jankkaaja.
Minä tunnen, mitä tunnet, minulla on fiilikset, mitkä sinun fiilikset ym. sananhelinää jatkuvasti. Niin teennäinen...Hai vain myötäilee
Tainan puhe myös terapiajorinaa. Tarve, turvattomuus, tuki, kuormittavuus, rasittavuus, voimavarat ym
Jennillä on itsetuntemusta, mutta en ymmärrä miten niitä kotitöitä tai sotkua on niin hirveästi, että pitää niistä jatkuvasti jauhaa. Miksi eivät kuivattaneet pyykkejä ulkona kauniina kesäpäivänä.
Matti olisi ollut valmis rakastumaan mutta ei saanut tilaisuutta.
Jyrkistä on jo kaikki edellä sanottu.
''Vaikka Anna on olevinaan muuttunut, on silti rasittava jankkaaja.
Minä tunnen, mitä tunnet
Anna puhuu Haille kuin jollekin oppilaalleen! "Nyt me käytiin luokkaretkellä, mitäs sieltä jäi mieleen?". Kun haluaa kuulla, mikä on ollut parasta.
Ja Hai vastaa: "Sun koira on ihan kiva".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Jyrkin säästämättömyydestä:
Melko pienestäkin palkasta voisi säästää, jos vaan haluaisi. Jos kuukaudessa saisi säästöön vaikka 50 euroa (jos ei halua jättää tilille, niin nostaa käteiseksi, sitähän ei tukijärjestelmä tiedä), niin vuodessa jemmassa olisi jo 600 euroa. 10 vuodessa tuolla tahdilla olisi säästössä 6000 euroa. Olisi tuo aina tyhjää parempi. Tuollaisen säästön Jyrki saisi sillä, että jättää kerran kuussa menemättä kaverien kanssa sinne futismatsiin ja kaljalle.
Minusta tuo on Jyrkillä selvästi asennekysymys. Ei ole oppinut kotona säästäväiseksi ja aikuisena on elänyt vain omien mielihalujensa mukaan. Tilin on täytynyt olla työttömäksi jäädessä tyhjä, jotta on saanut enemmän tukia. On siis kierteessä, jossa on tottunut tuhlaamaan kaiken.
Taas tätä suomalaista talousosaamista. Kuka ääliö jättää sääst
Nyt on sitten säästäminenkin väärin, kun optimoida pitäis isolla riskillä, ahneen materialistin mielestä.
olikohan T ja M ollut tosiaan seksiä hääyönä, mutta sitten tapahtui jotain ja tunteet kuiveni Tainalla.
Se rahan ja materian haluaminen on jännä juttu. Siihenkin voi jäädä koukkuun ihan niin kuin vaikka uhkapeleihin tai muuhun vastaavaan. Tuo sijoittaminen tai esim. uuden auton ostaminen nostaa hetkellisesti mielihyvähormonitasoja. Saman tekee myös suklaan syöminen. Toiset ihmiset sit hakee sitä mielihyvän tunnetta sen ison säästötilin kautta eikä itse edes tajua sen rahan keräämisen olevan myös addiktoivaa.
Totta että tänne on eksynyt Jyrkiä mollaava armeija. Välillä vaikuttaa ihan kiusaamiselta.
Ja täällä.