Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
"Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)
Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön.
se huoleton joka nauttii joka hetkestä"
No, kerro meille miltä tuntuu vika kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jennin tarvitse ketään elättää. Jyrki on selvinnyt hengissä tähänkin asti ilman Jennin rahoja. Jenni hakee puolisoksi lompakkoa.
Jenni taitaa hakea puolisoa, jonka kanssa voi perustaa perheen eli hankkia lapsia. Ei hän lompakkoa hae. Vaan sellaista, joka pystyy elättämään puolet lapsista. Ja osallistumaan siihen, että lapsilla on pysyvä ja kunnollinen asunto kotina.
Jenni hakee lompakko, joka sitten lisäksi tekisi osan kotitöistä Jennin tarkkojen tspojen mukaan Jennin päsmätöinnin sietäen ja Jennin valituksen sietäen. Mitäköhän olisi jos olisi se lapsi. Enä tosin usko miehen kestävän Jenniä siihen asti, kun eivät ole entisetkään kumppanit kestäneet. Jenni ja lapsi, sen haluaisin nähdä kärpäsenä katossa.
Oli kuinka oli, niin Jyrki tuossa enemmän menetää ja voi todellakin haudata ne lapsitoiveet(mikä onkin hyvä asia, ei Jyrki jaksaisi lapsiperhearkea, jossa ei kysellä haluatko nyt siivota ne lapsen puklut lattialta, vai vasta kuukauden päästä. Tai, että lapsen vaipat pitää vaihtaa heti eikä huomenna, kun siellä on sinapit vaipassa.)
Jyrki on jo keski-ikäinen ja alkaa mennä kohti viittäkymppiä joten jotkut asiat alkaa kohta olla liian myöhäisiä toteuttaa.
Se Jennin niin kaipaama vakiduunikin alkaa olla aika vaikea tuon ikäisenä enää hankkia.
Onko täällä Jennin suku paikalla vai miten kukaan jaksaa satoja sivuja jauhaa yhtä ja samaa Jyrkin töistä.
Enemmän ihmettelen tuota Tainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäpätevän sijaisen palkka on samaa tasoa kaupan kassamyyjän kanssa. Ei ihme ettei taskuun jää mitään.
Ei pidä paikkaansa. Palkka on yllättävän hyvä, ha se maksetaan tehtyjen tuntien mukaan. Minun kaveri on 55-vuotias, ja tekee hänkin opettajakeikkoja opiskelunsa ohessa. Itsekin tein opettajakeikkoja vastavalmistuneena ylioppilaana, mutta ei minusta opettajaa tullut.
Aineopettajan sijaisella on parempi liksa, muttei tavis luokanopettajan sijaisella. Juurihan oikeat opet kirjoitti että se on vain vähän päälle 2 k.
Niin täällähän kirjoittavatkin aina ne "oikeat"
Jos tekee sijaisuuksia muutamia oppitunteja tai päiviä, maksetaan oppitunnista tuntipalkka, joka on aika hyvä tuntipalkka usein epäpätevälle sijaiselle. Muistaakseni jo 5 päivän sijaisuus muuttuu kuukausipalkkaperusteiseksi ja tällöin yksittäisen tunnin palkka pienenee. Esim. lukukauden määräaikainen sijaisuus maksetaan siis kuukausipalkkana, joka on selvästi pienempi epäpätevällä kuin pätevällä. Epäpätevä opettaja ei koskaan voi saada muita kuin määräaikaisia tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Taina suinpäin sitten antoi Matille kuvan että on kiinnostunut hänestä enemmänkin kun päätyivät sänkyyn? Ei voi kyse olla miellyttämisestä, ei kukaan anna toiselle vain sen takia että haluaa miellyttää. Vai oliko kyse siitä että toinen pitää koeajaa että voi jatkaa... jos seksi ei ollutkaan sitä mitä hän halusi eikä halunnut sitä Matille ilmaista? Ja sitten Matin suorasukaiset kommentoinnit olivat viimeinen naula arkkuun.
Harva analyyttisesti pohtii miksi menee sänkyyn toisen kanssa, siinä hetkessä vain ehkä tuntui hyvältä ajatukselta? Takana kiva hääpäivä, uusi sulhanen, muutama lasi skumppaa, hyvä fiilis ja ehkä vähän perhosia vatsassa, miksi ei kun kerran o
Kuka sanoo puolisolleen ekan huonon seksikerran jälkeen, et huono oli, ei enää koskaan?
Mitäs se Anna sanoi Haille eka pusun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voidaan näyttää tuollaista romahtamista, mitä Tainasta esitetään? Mitä mahtaa miettiä työkaverit, vanhemmat, naapurit? Muutamaa sanaa toistaa joka lauseessa levysoittimen lailla.
On kyllä outoa miten hän voi puhua niin ympäripyöreästi asioista, ei saa siis minkäänlaista otetta tapahtumien kulusta. Onko tuo sitä terapiakieltä?
Stopattiin ja kelattiin tuo kohta kahteen kertaan. Naurettiin et on kuin lukisi psykologian sanakirjaa!
Ihan terapiabingo vrt konsulttijargon bingo!
Passiivien passiivi -puhetta, kuin polittiset puheenvuorot joskus! Ei sanota mitään. Luetellaan vaan avain sanoja.
Turvallisuus, omat rajat, tuntuu kurjalta, käsitellä, vetää rajat, haasteet, kuormittua, ... blaa blaaa.
Taina ei kyennyt sanomaan näin:
"Minä en alkanut ollenkaan tykätä aviomiehestäni ja uskon, että se on mahdotonta vaikka kuinka yrittäisi. NImittäin koen hänet jipa vastenmieliseksi. Kuvittelin olevani ihminen, joka hitaasti edeten voisi opetella pitämään ja jopa rakastamaan miestä, jonka asiantuntijat minulle valitsivat. Näin ei nyt valitettavasti ole, ja minusta on hyödytöntä jatkaa yrittämistä. Olen omasta mielestäni lämmin ja välittävä, ja tämä, että en vain pysty olemaan kiva, horjuttaa käsitystä itsestäni. Otan tämän kokemuksen oppina, ja en vastedes tee hulluja asioita itseäni vastaan. Vedetään nyt tämä ohjelma loppuun niin kuin on sovittu. Itkeä ei kannata, koska maailma ei todellakaan tähän kaadu. Matti on hyvä tyyppi, ja toivon, että hän löytää itselleen minua sopivamman kumppanin."
Tuosta Jyrkin säästämättömyydestä:
Melko pienestäkin palkasta voisi säästää, jos vaan haluaisi. Jos kuukaudessa saisi säästöön vaikka 50 euroa (jos ei halua jättää tilille, niin nostaa käteiseksi, sitähän ei tukijärjestelmä tiedä), niin vuodessa jemmassa olisi jo 600 euroa. 10 vuodessa tuolla tahdilla olisi säästössä 6000 euroa. Olisi tuo aina tyhjää parempi. Tuollaisen säästön Jyrki saisi sillä, että jättää kerran kuussa menemättä kaverien kanssa sinne futismatsiin ja kaljalle.
Minusta tuo on Jyrkillä selvästi asennekysymys. Ei ole oppinut kotona säästäväiseksi ja aikuisena on elänyt vain omien mielihalujensa mukaan. Tilin on täytynyt olla työttömäksi jäädessä tyhjä, jotta on saanut enemmän tukia. On siis kierteessä, jossa on tottunut tuhlaamaan kaiken.
Jenni vois vähän löysyttää pipoaan kotihommista. Halusi ne pyykitkin koneeseen kuivamaan koska Jyrki ei osaa laittaa tarpeeksi hyvin ja nopsaan telineelle. Raskas tuollainen ihminen joka olettaa että kaikki tehdään hänen tyylillä ja se on juuri oikea tapa. Pitäisi tehdä itse mutta ei saa nalkuttaa marttyyrina kun toinen ei tee mitään.
Ei vaikuta yhtään sellaiselta ihmiseltä joka on valmis tekemään kompromisseja. Nythän useamman jakson ajan ongelma on ollut Jyrki, Jyrki ja Jyrki.
Ei ole sopiva pari.
Vierailija kirjoitti:
Jenni vois vähän löysyttää pipoaan kotihommista. Halusi ne pyykitkin koneeseen kuivamaan koska Jyrki ei osaa laittaa tarpeeksi hyvin ja nopsaan telineelle. Raskas tuollainen ihminen joka olettaa että kaikki tehdään hänen tyylillä ja se on juuri oikea tapa. Pitäisi tehdä itse mutta ei saa nalkuttaa marttyyrina kun toinen ei tee mitään.
Ei vaikuta yhtään sellaiselta ihmiseltä joka on valmis tekemään kompromisseja. Nythän useamman jakson ajan ongelma on ollut Jyrki, Jyrki ja Jyrki.
Ei ole sopiva pari.
Mistä me tiedetään, jäikö ne pyykit viime kerralla koneeseen tai telineelle yhteen myttyyn? Jennissä näkyi aika iso muutos, oli alussa ihan täysillä mukana ja sitten meni jarrut päälle, ei halua Jyrkiä Helsinkiin jne. Taisi alkaa todelliset kasvot paljastua. Kaikkea ei näytetä, mutta esim. nämä maksan sitten seuraavasta palkasta ja en viitsi kokata ja en matkusta antaa osviittaa. Jos kehtaa tuollaisia laukoa kuvauksissa, millaista menoa on kameroiden ollessa pois päältä? Itse ainakin häpeäisin silmät päästäni jos kehuskelisin kokkauksillani ja tosiasiassa olisin kokannut vain kerran, Jyrkiä ei vaikuttanut hävettävän.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa elää ittekseen. Perhe-elämä takana, lapset maailmalla, ukko lähti vuosia sitten.
Olen vapaa. Ei traumoja. On töitä, terveyttä, vapaa-aikana olen kuljen miten huvittaa, siivoan silloin kun ja miten huvittaa.
Kukaan ei ole vaatimassa, olettamassa, loukkaantumassa, manipuloimassa.
Ulkonäköni on kelpo, kunto kohdillaan. En ikinä kuuna päivänä enää jakaisi arkeani, tilaani, kehoani enää kenenkään kanssa. Sen verran tykkään ja välitän itsestäni.
Muita voi auttaa, leikkiä lastenlasten kanssa ja olla ystävä muuten vain.
Vapaus! 💚
Mä kauhean mielelläni jaan kehoni. Jennin sanoin: se näkyy naamasta, kun lakkaa saamasta 🤣
Kuka tuohon ohjelmaan enää haluaa/ uskaltaa osallistua ? Tämä kausi hirveä. Miehet nyt fiksumpia. Koko ohjelman pitäisi muuttua niin , että asiantuntijat tapaisivat pareja useimmin. Sitten olisi hyvä jos asuisivat heti yhdessä, mutta jossain muualla kuin toisen kodissa. Sellaista haastetta pareille kuin Aussi ohjelmassa. Muistan sen blondin joka oli tosi ilkeä sille Hugolle. Asiantuntijat eivät suvainneet sitä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
huoleton joka nauttii joka hetkestä"
Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.
Mä en ole eläissäni ottanut yhden yhtä pikavippiä! Pikemminkin vaatii tosi hyvää selkärankaa elää budjetilla. Rahaa käytetään sen mukaan mitä sitä on ja jos ei ole, ollaan ilman! Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia. Toinen säästää, toinen ei. Kumpikin tapa on oikea sille ihmiselle joka niin elää. Mä en tuomitse säästäjiä, älä sinäkään niitä jotka ei halua elää niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sopiva pari.
klassikko!!. Mies tekee hommat omasta-aloitteestaan mutta mikään lopputulos ei kelpaa naiselle!. Joten mies toteaa että turha tässä on tehdä mitään, kun mikään lopputulos ei kelpaa ja raskaaksi käy tuollainen kun joutuu kokoajan seuraava siirtoa miettii että toinen päsmäröi päälle!. no lopputulos on se että ei tee yhtään mitään, mikä laukaisee seuraavan ongelman pari suhteessa eli mies ei tee yhtään mitään...
Luulen, että Jyrki on sellainen tyyppi että laittaa vaan helposti muut maksamaan ja sitten saattaa unohdella maksaa takaisin. Näitä tyyppejä on niin varakkaista kun vähemmän varakkaista. Hirveä piirre ihmisessä!
Toisaalta oon miettinyt että menikö Jennillä ja Jyrkillä liian hyvin ohjelman mielestä ja tää rahakeskustelu on nyt heidän suhteen draaman kaari. Olisko vaan fuskua koko kitka jne. En tiedä.
Jotenkin ihmeellinen kausi. Taina artikuloi kyllä hienosti asioita, mutta voi luoja hänen ongelmiaan. Ei muuta kuin psykoterapiaan ja asap. Ja jäi itselle vielä sellainen olo, että oliko se matti tehnyt jotain ihan hirveää kun tainalla meni pasmat ihan sekasin.
Annasta ja Haista tuskin paria tulee, mutta heillä on ihan mukavan näköstä touhua ollu nyt viime jaksot. Mutta tuskin romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiveeni on, että jos seuraava kausi tulee, niin ohjelmaan tehdään isoja muutoksia. Kirjoitan tänne, jos vaikka joku tuotannosta näitä joskus lukisi.
1) Paluu ns juurille. Eli osallstujille tulee etukäteen briefata, mitä on edessä. Te muutatte yhteen, tutustutte toisiinne, saatte jatkuvaa asiantuntijoiden apua yms. Tästä ei voi neuvotella eikä lähteä karkuun ensimmäisen kriisin tultua.
2) ...
3) ...
4) aito osallistujien haastaminen hyssyttelyn sijaan eli kun nyt olet 40 v ja sinkku, niin mitä sinun pitäisi muuttaa tms. Nyt on menty aikalailla sammutetuin valoin muutama kausi.
Ykköskohtaan toivoisin, että jo ennen parien valintaa potentiaaliset kandidaatit pistettäisiin katsomaan läpi muutama enskari-kausi kokonaan ja analysoimaan osallistujien toimia, miettimään kestääkö nähdä itsensä tuollaisena, lukemaan myös pareista kirjoitetut lehti
Yes, hyvää täydennystä ajatuksiini. Muutos on pakollinen oli se mikä tahansa. Tuon edellisten kausien + keskustelu katsominen olisi myös hyvä. Tosin voisi luulla, että jokainen näin tekisi - mutta tuskinpa sentään... fiksuimmat toki
Vierailija kirjoitti:
Jenni halusi miehen joka lyö nyrkkiä pöytään ja itse omalla käytöksellään kutistaa miehen olemattomiin. Juokse , Jyrki.
Ei Jyrki jaksa juosta. Korkeintaan kävellä löntystää, jos ei ole ylämäkeä.
Jyrki ei ole tarpeeksi aloitteellinen lähteäkseen suhteesta. Eiköhän nähdä viimeinen jakso, jossa Jyrki asiantuntijoiden luona itkeä tihuuttaa, kun Jenni ilmoittaa, että avioliitto loppui tähän.
Jos ikinä enää tekevät uuden kauden niin valintaprosessiin simppeli muutos, asiantuntijoiden lisäksi.
Ei enää ikinä harhaanjohtavaa kuvailua omin sanoin, miten olen avoin, ulospäin suuntautunut ilopilleri ja muuta lässyn läätä, vaan rasti ruutuun lomake. Tietokoneen on sitten helppo yhdistää samoin riittävän moneen kohtaan vastanneet parit.
Esimerkiksi aamu- vai iltauninen, rasti ruutuun. Säästäjä vai rahan käyttäjä, rasti ruutuun. Siivous päivittäin vai kerran viikossa/ tarpeen mukaan, rasti ruutuun. Kotimaan matkailu vai ulkomaille, ja samaa rataa ainakin 100 eri kysymystä perus arkeen liittyviä asioita. Näillä vastauksilla saadaan paljon rehellisempi kuva ihmisestä ja mahdollisuus löytää se match paranee ainakin 90%. Ja lopuksi saman verran eri tyyppien kuvia valinnalla antaisitko tälle vai et.
Eihän Jyrkin edes olisi pitänyt ehdottaa menoa illalliselle pihviravintolaan, jos on ollut tuollainen tilanne, että on pyytänyt Jenniä maksamaan ostokset ja hän sitten palkkapäivänä maksaa takaisin. Jyrki olisi voinut ehdottaa menoa vaikka sushibuffaan tai Naughty burgeriin sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla syytetään aina naista. Silloin yhdellä kaudella kun miehille eivät kelvanneet naiset, niin arvosteltiin naisten ulkonäköa ja koulutusta ja syy oli heissä. Tosi surullista lukea, että Tainan olisi pitänyt suostua fyysiseen läheisyyteen. Ja Jennin pitäisi alkaa elättämään Jyrkiä ja tehdä kaikki kotityöt.
Onneksi Taina ja Jenni tuntevat arvonsa, toisin kuin tämän palstan naiset. Yksi postaus tässä ketjussa ylisti kuinka naiset kestävät jopa väkivaltaisia miehiä ilman itkemistä, ihan kuin se olisi joku saavutus.
Älä nyt viitsi. Jos yhtään olet kommentteja lukenut, niin suurin osa on kyllä Jennin puolella. Toki hän on hieman kontrollifriikki, mutta kuitenkin ehdottomasti suhteen vahvempi osapuoli.
Tainan ja Matin kohdalla nyt taas on niin, että tosi vaikea kaivaa Tainasta mitään positiivistaOnhan se vähän outoa, kun Matti on sentään Tainan vihitty puoliso, että ei edes halaamaan pystynyt. Eihän se olisi mitään pelastanut....
Oliskohan eri ihmiset asialla?
Kyllä täällä Tainaakin on arvosteltu, ettei olisi psyykkisesti noin hauraana pitänyt lähteä ohjelmaan ollenkaan.
Minua ärsyttää kummankin poraamiset. Itkeä kyllä saa, jos on hyvä syy, esim. omaisen kuolema.