Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
18721/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Ole aiemmin jankuttanut siitä, että kyllä Jyrkin on pakko olla pätevä luokanopettaja, jos hän kerta itsensä esittelee luokanopettajaksi, mutta kai se on viimein uskottava, että ehkä hän sitten tosiaan ei ole luokanopettaja. Tosin itse ainakaan en esittelisi itseäni luokanopettajaksi, jos en ole edes opiskellut kasvatustieteitä, vaan käyttäisin esim. Titteliä "luokanopettajan sijainen".

Mutta jos Jyrki tykkää työskennellä lasten/teinien kanssa, niin hänen kannattaisi opiskella kahdessa vuodessa lähihoitajaksi ja mennä vaikka kolmevuorotyöhön johonkin lastensuojeluyksikköön. Siinä tienaa hyvin, kun tekee paljon yövuoroja ja pyhäpäivinä töitä. Tai vaikka sosionomin koulutus kestää vain 3,5 vuotta, mutta siihen koulutukseen on todella vaikeaa päästä 

Pask_duunia kus-päisten kakaroiden kanssa ja vielä 3-vuorotyötä. Ei taida olla oikein monenkaan unelmaduuni. Yötyö on /C:stä.

Yötyö on mahtavaa, mutta ei kakaroiden eikä muidenkaan ihmisten parissa, vaan tehtaan valvomossa. Ja vuorotyökin, kunhan se pyörii myötäsyklisesti (kaksi aamua, kaksi iltaa, kaksi yötä, monta vapaata).

Vierailija
18722/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli siitä kohdasta, jossa tuo terapeutti-Hanna suositteli eroa, jotenki fiilis että oli jo ainakin Tainalla ja terapeutti-Hannalla jo etukäteen tiedossa, että Taina lopettaa leikin kesken...ja nyt oli vaan aika saada se Matin tietoon ja Hanna oli laitettu viestin välittäjäksi/ lavastettu aloitteen tekijäksi. Se sanojen asettelu oli mielestäni jotenkin outo..Terapeutti-Hanna: "mä kyl suosittelen nyt sitä, että entäpä jos prosessi nyt päätettäisiin sun osalta tähän. Mitä sä siihen sanoisit?" ...itse en muista koskaan aloitteen ohjelman keskeyttämiseen tulleen noilta asiantuntijoilta, tai että olisivat sitä suositelleet. Päin vastoin. Aiemmin vaikka on ollut kuinka vi**umaisia tilanteita, niin on vaan tsempattu jatkamaan ja kyllä se siitä hei. Joillain pareilla on saattanut olla aivan jäätävät välit ja tosi törkeääkin käytöstä, eikä silti niihin ole tuolla tavalla puututtu.

No tottakai toi oli sovittu ja aivan varmasti Mattikin tiesi etukäteen että on saanut sulatella asiaa ennen kameroiden eteen menoa. Tää on tositv:tä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18723/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Jyrkin säästämättömyydestä:

Melko pienestäkin palkasta voisi säästää, jos vaan haluaisi. Jos kuukaudessa saisi säästöön vaikka 50 euroa (jos ei halua jättää tilille, niin nostaa käteiseksi, sitähän ei tukijärjestelmä tiedä), niin vuodessa jemmassa olisi jo 600 euroa. 10 vuodessa tuolla tahdilla olisi säästössä 6000 euroa. Olisi tuo aina tyhjää parempi. Tuollaisen säästön Jyrki saisi sillä, että jättää kerran kuussa menemättä kaverien kanssa sinne futismatsiin ja kaljalle.

Minusta tuo on Jyrkillä selvästi asennekysymys. Ei ole oppinut kotona säästäväiseksi ja aikuisena on elänyt vain omien mielihalujensa mukaan. Tilin on täytynyt olla työttömäksi jäädessä tyhjä, jotta on saanut enemmän tukia. On siis kierteessä, jossa on tottunut tuhlaamaan kaiken. 

Ei tilin tarvitse olla tyhjä työttömäksi jäädessä, ihan kaikki saavat työttömyysetuuksia, ei riipu varallisuudesta. 

Vierailija
18724/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se Jennin niin kaipaama vakiduunikin alkaa olla aika vaikea tuon ikäisenä enää hankkia. "

En ymmärrä tätä Jennin vakiduunin korostamista. Monet yt:t läpikäyneenä se vakkari työpaikka ei tarkoita yhtään mitään. Joskus kun on osasto lopetettu niin kaikki työntekijät irtisanottiin. Kerran yt:ssa 40% niistä työntekijöistä joilla oli vakituinen työpaikka irtisanottiin. Jenni naiivina varmaan kuvittelee että vakituinen työpaikka on muka jotenkin varma. Voi ei, niin se ei ole, se ei välttämättä merkitse yhtään mitään. Toki virka voi olla eri asia, mutta niitäkin voidaan vain lopettaa. 

Vierailija
18725/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni vois vähän löysyttää pipoaan kotihommista. Halusi ne pyykitkin koneeseen kuivamaan koska Jyrki ei osaa laittaa tarpeeksi hyvin ja nopsaan telineelle. Raskas tuollainen ihminen joka olettaa että kaikki tehdään hänen tyylillä ja se on juuri oikea tapa. Pitäisi tehdä itse mutta ei saa nalkuttaa marttyyrina kun toinen ei tee mitään.

Ei vaikuta yhtään sellaiselta ihmiseltä joka on valmis tekemään kompromisseja. Nythän useamman jakson ajan ongelma on ollut Jyrki, Jyrki ja Jyrki. 

Ei ole sopiva pari.

Juu, ei ole sopiva pari, mutta ei ole Jennin syy, että Jyrki on kävelevä red flag.

Vierailija
18726/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä formaatissa on aina se kiusallinen mahdollisuus että puoliso ei viehätä fyysisesti. Näin käy joka kaudella, naisille sekä miehille. Usein näillä pareilla on aluksi ahdistusta ja hämmennystä, koska todellista syytä ahdistukseen ei ikinä kerrota. Ehkä olisi paras jo häissä sanoa, että "tutustutaan ystävinä, en voi luvata sinulle mitään". Tosin siitäkin katsojat suuttuisivat. Todella haastava formaatti osallistujille. 

Tuohon tilanteeseen pitäisi valmentaa osallistujia. Laittaa heidät miettimään, mitä sitten, kun toinen ei viehätä, eikä siksi halua koskettaa yms. Ehkä tätä käydäänkin läpi, koska suurin osa suhtautuu torjuntaan tai omaan haluttomuuteensa koskettaa rauhallisesti. 

Vierailija
18727/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)

huoleton joka nauttii joka hetkestä"

Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.

Mä en ole eläissäni ottanut yhden yhtä pikavippiä! Pikemminkin vaatii tosi hyvää selkärankaa elää budjetilla. Rahaa käytetään sen mukaan mitä sitä on ja jos ei ole, ollaan ilman! Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia. Toinen säästää, toinen ei. Kumpikin tapa on oikea sille ihmiselle joka niin elää. Mä en tuomitse säästäjiä, älä sinäkään niitä jotka ei halua elää niin.

Näinhän on ihan kiva niin kauan, kuin elättää vain itsensä. Mutta mitäs kun on lapsia? Heillekin sanot että jos ei ole, ollaan ilman? Ja syövät, harrastavat, pukeutuvat sitten jos jotain on? 

Vierailija
18728/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)

Mä ajattelin kanssa, ettäö ei tarvita, kuin yllättävä sairastuminen loppukuusta, kun tilillä on se parikymppiä ja pitäisi hakea satasen lääkkeet apteekist, niin saa  jo olla kerjuulla. 

Tai jos tälläisella ihmisella on lemmikki joka pitäisi pikaisesti veidä hoitoon, mutta ei ole rahaa. Tai pakastin hajoaa ja palkkapäivä on 5 päivän päästä.

Toki, kukin tavallaan, mutta tuo ihminen vielä väittää , että hän huolettomana nauttii joka hetkestä.   Myös pitenpiaikainen sairastuminen/sairausloma/sailaalamaksut ym tekee äkkiä tiukkaa, jos ei ole yhtään rahaa säästössä. 

Noin huoleton ei kannattaisi raha-asioissa olla vaan pitää edes sellainen puskuri, mitä yleensä kehoitetaan ihmisiä pitämään, eli kuukauden palkan verran ainakain säästössä. 

Mutta koska tuollaisiakin ihmisiä on, joilla se viimeinen penni on aina menossa(ymmärrän tuon , jos oikeasti on huonopalkka, tai on työttömänä jne)vaikka on normaali tuloinen ja silti pa aina ennen uuden tilin saapumista, että kyllä Jyrkilläki sitten on toivoa löytää samanlainen huoleton rahan käyttäjä, kuin mitä itse on. 

Vierailija
18729/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole eläissäni ottanut yhden yhtä pikavippiä! Pikemminkin vaatii tosi hyvää selkärankaa elää budjetilla. Rahaa käytetään sen mukaan mitä sitä on ja jos ei ole, ollaan ilman! Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia. Toinen säästää, toinen ei. Kumpikin tapa on oikea sille ihmiselle joka niin elää. Mä en tuomitse säästäjiä, älä sinäkään niitä jotka ei halua elää niin.

Näinhän on ihan kiva niin kauan, kuin elättää vain itsensä. Mutta mitäs kun on lapsia? Heillekin sanot

Niin no. En itse uskaltaisi mitenkään hankkia lapsia ilman kunnon säästöjä. Ja kunnon säästöt ei tarkoita jotain paria tonnia... 

Vierailija
18730/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)

Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön. 

se huoleton joka nauttii joka hetkestä

Vähän eri asia olla säästämättä hyvästä vakipalkasta kuin satunnaista tuloista, joista kaikki ei ole kummoisia ja välillä ei ole sitäkään vähää. Ei puhuta ihan samasta asiasta.

Vierailija
18731/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ei ole raivottu Jennin ilmeistä?

Vierailija
18732/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen panos mun osalta rahakeskusteluun.

1. On eri asia olla vähän huoleton rahojen kanssa, jos ei ole - eikä halua - elätettäviä. Sen sijaan jo lemmikin kanssa vastuullisella ihmisellä on eläinlääkärilaskuun vähintään säästöjä. Vanhemmalla aika paljon enemmän. Kaikilla ei ole, mutta ei nyt leikitä että se on erityisen hienoa?

2. Säästöillä on myös eri merkitys pienituloiselle ja/tai epävarmassa työsuhteessa olevalle kuin erityisen hyväpalkkaiselle tai varman työn tekijälle. Esim lääkäri voinee elellä vaikka muutaman lapsen elättäjänäkin aika huolettomasti, kun tuleva palkka on taattu.

Jyrkiä on kritisoitu, koska taloudenpito ei vaikuta olevan suhteessa tulotilanteeseen eikä elämänsuunnitelmiin. 

Ja koska on ilmeisesti pumminut jo nyt rahaa tuoreelta puolisoltaan. Not sexy. Ootpa mies tai nainen.

Vierailija
18733/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun Matti tapaa viime kauden oululaisen miesosallistujan. Tuo perspektiiviä. Ei elämä etaan lopu, eikä Matti tietty niin ajattelekaan. Tapaaminen on joka tapauksessa hyvä asia. Jotenkin tuntuu, ettei Matin ja Tainan keskustelusta ole tullut hyvää tainan suoranaisen murtumisen takia. Matti liikaa syyttänyt itseään. Tainalla parisuhde nosti pintaan jotain sellaista, joka vaatii ehkä terapiaa. 

Mattihan nimenomaa sanoi, että EI syytä itseään, vaikka tietää, ettei päästänyt Tainaa vähällä. 

Taina ei tarvii terapiaa, riittää, että  tuo liitto loppuu ja kuopataan.

Parista ekasta jaksosta jäi se vaikutelma, että Taina on aika rempseä likka, jolla on omien sanojensa mukaan "huono" (yleensä ymmärtäen reipasotteinen) huumori. Vaikutti jopa siltä, että onko Matti liian säyseä kumppani Tainalle. 

En siksi yhtään ihmettele, että Matti ei kohdellut häntä alkuun silkkihansikkain ja saattoi esittää asioita herkkyyksiä pohtimatta.

Vierailija
18734/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suht pienipalkkaisella yksinasuvalla kuten opettajalla tai myyjällä jää mitään säästöön jos vaikka vähänkin matkustelee tms.

Vierailija
18735/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni vois vähän löysyttää pipoaan kotihommista. Halusi ne pyykitkin koneeseen kuivamaan koska Jyrki ei osaa laittaa tarpeeksi hyvin ja nopsaan telineelle. Raskas tuollainen ihminen joka olettaa että kaikki tehdään hänen tyylillä ja se on juuri oikea tapa. Pitäisi tehdä itse mutta ei saa nalkuttaa marttyyrina kun toinen ei tee mitään.

Ei vaikuta yhtään sellaiselta ihmiseltä joka on valmis tekemään kompromisseja. Nythän useamman jakson ajan ongelma on ollut Jyrki, Jyrki ja Jyrki. 

Ei ole sopiva pari.

Juu minulle jäi tv-jaksosta mieleen Jennin itkuinen valitus miten koti on ihan hirveässä kaaoksessa nyt koko ajan, vaikka Jyrkikin yrittää auttaa. Itse en kyennyt sellaista havaitsemaan tv:sitä nähdystä. Taitaa olla rima aika poikkeuksellisen korkealla hänellä.

Vierailija
18736/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suht pienipalkkaisella yksinasuvalla kuten opettajalla tai myyjällä jää mitään säästöön jos vaikka vähänkin matkustelee tms.

Ei kai opettajat varsinaisesti ole pienipalkkaisia ja loput varmaan riippuu siitä kuinka paljon rahaa käyttää. Kyllä itse pystyin opiskeluaikanakin tekemään pieniä, edullisia reissuja kun vaan säästi ja suunnitteli.

Vierailija
18737/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän eri asia olla säästämättä hyvästä vakipalkasta kuin satunnaista tuloista, joista kaikki ei ole kummoisia ja välillä ei ole sitäkään vähää. Ei puhuta ihan samasta asiasta"

Periaatteessa kyllä. Mutta, Jyrkillä ei ole edes elätettäviä (lapsia) ja on jo 40v. Kyllä tuollaisessa tilanteessa olisi pystynyt säästämään vähän epäsäännöllisemmistäkin tuloista. 

Vierailija
18738/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen niin, että tilipäivänä maksan kaikki laskut pois. Loppurahasta budetti, paljonko menee perusruokaan per pv suunnilleen ja sitten loppurahan saa pistää turhuuteen :) Ja ikää reilusti yli opiskeluaikojen!

Eli johonkin samaan pieneen turhuuteen menee aina kaikki? Jos tekisi mieli reissata vaikka Argentiinaan, ei koskaan ole rahaa, kun ne on jo rätvätty biletoppeihin/baari-iltoihin/jalkapallolippuihin/tms

Kukin tyylillään ja jos itse tykkäät eikä muihin vaikuta niin mikäs siinä, mutta moni kokee saavansa nimenomaan enemmän iloa rahoistaan pienellä säästämisellä. 

Vierailija
18739/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee nyt häränpyllyä ja kuperkeikkaa...

Aikaisempi suosikkiparini JJ on ihan kohtsilleen inhokkipari, ja aiempi inhikkiparini AT suosikkipari.

Mitähän vielä käy ja mikä päreistä pystyy kasvamaan itsensä ja toisen iloksi ja yhteiseksi onneksi?

Taitaakin tulla aivan erilainen päätösjaksi kuin alussa kuviteltiin...

Vierailija
18740/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli siitä kohdasta, jossa tuo terapeutti-Hanna suositteli eroa, jotenki fiilis että oli jo ainakin Tainalla ja terapeutti-Hannalla jo etukäteen tiedossa, että Taina lopettaa leikin kesken...ja nyt oli vaan aika saada se Matin tietoon ja Hanna oli laitettu viestin välittäjäksi/ lavastettu aloitteen tekijäksi. Se sanojen asettelu oli mielestäni jotenkin outo..Terapeutti-Hanna: "mä kyl suosittelen nyt sitä, että entäpä jos prosessi nyt päätettäisiin sun osalta tähän. Mitä sä siihen sanoisit?" ...itse en muista koskaan aloitteen ohjelman keskeyttämiseen tulleen noilta asiantuntijoilta, tai että olisivat sitä suositelleet. Päin vastoin. Aiemmin vaikka on ollut kuinka vi**umaisia tilanteita, niin on vaan tsempattu jatkamaan ja kyllä se siitä hei. Joillain pareilla on saattanut olla aivan jäätävät välit ja tosi törkeääkin käytöstä, eikä silti niihin ole tuolla tavalla puututtu.

Mulle taas tuli olo, että nää "asiantuntijat" on alunperinkin tienneet jotain Tainasta mitä me muut ei, ja ovat siitä huolimatta päättäneet lykätä parin ohjelmaan. Nyt sitten pesivät kätensä ja tajusivat, että paras sulkea pikapikaa tämä homma ennenkuin pahemmin iskee moska tuulettimeen (vaikka sehän iski jo). 

Että tietoisesti ottivat riskin, eivät kertoneet edes Tainalle ettei kannattaisi, ja nämä molemmat puoliskot sitten tunsivat nahoissaan kolmikon viisauden. 

Ketju on lukittu.