Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
"Vähän eri asia olla säästämättä hyvästä vakipalkasta kuin satunnaista tuloista, joista kaikki ei ole kummoisia ja välillä ei ole sitäkään vähää. Ei puhuta ihan samasta asiasta"
Periaatteessa kyllä. Mutta, Jyrkillä ei ole edes elätettäviä (lapsia) ja on jo 40v. Kyllä tuollaisessa tilanteessa olisi pystynyt säästämään vähän epäsäännöllisemmistäkin tuloista.
Voisi pohtia millä rahalla Jyrki meinasi ne tulevaisuuden lapset elättää. Toisaalta hänellä on sellainen rennohko asenne jossa asiat aina jotenkin aina lutviutuvat ja onhan se toki niinkin, mutta jonkinlainen varautuminen voi kuitenkin tehdä elämästä helpompaa, etenkin kun kuviossa on lapsia.
Hai on ison ja arvostetun yrityksen leivissä ja vaikuttaa erittäin äkykkäältä ja fiksulta ihmiseltä. Anna on hänen rinnallaan avuton pikkutyttö, joka yrittää jotenkin päteä.
Sinkkuna tuo Jykän rahankäyttö on ok, itsehän on itsessään vastuussa mutta jos avioidut ja puhut lapsista niin sitten homma muuttuu toisenlaiseksi. Kumppanikin pitäisi ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen niin, että tilipäivänä maksan kaikki laskut pois. Loppurahasta budetti, paljonko menee perusruokaan per pv suunnilleen ja sitten loppurahan saa pistää turhuuteen :) Ja ikää reilusti yli opiskeluaikojen!
Eli johonkin samaan pieneen turhuuteen menee aina kaikki? Jos tekisi mieli reissata vaikka Argentiinaan, ei koskaan ole rahaa, kun ne on jo rätvätty biletoppeihin/baari-iltoihin/jalkapallolippuihin/tms
Kukin tyylillään ja jos itse tykkäät eikä muihin vaikuta niin mikäs siinä, mutta moni kokee saavansa nimenomaan enemmän iloa rahoistaan pienellä säästämisellä.
No kun tässä me ihmiset just ollaan erilaisia. Mua ei saisi mistään hinnasta jonnekin Argentiinaan! Hyi kamala. Pisin aika jonka suostun istumaan lentokoneessa on max. 4-5 tuntia. Ei yhtään enempää. Eli kreikkaa pidemmälle en ole ikinä edes halunnut. Tai noh, toki on haaveillut jostain Hawaijin lomasta, vaan ei sittenkään. Sain perinnön, joten rahaa matkaan olisi ollut muutamaan kertaan edes takaisin, mutta kun ei niin ei. Mulla on niin paha suljetun paikan kammo, että en vaan pysty olemaan suljettuna peltipurkkiin. Siispä mun rahat menee aina siihen samaan pieneen turhuuteen 🙂 Ostin vaatteita, satiinilakanoita, uusia kodinkoneita, tietsikan ym. Tulin kovin iloiseksi 🙂 Me ollaan erilaisia, jokainen nauttii omista jutuistaan. Mä en väheksy muiden juttuja, jos joku haluaa säästää, siitä vaan. Mulle sopii paremmin arjen itsensä hemmottelu.
Jakso 11 katsottu. Jenni alkaa tuskastua todenteolla jyrkin asenteisiin. Jenni oli sanonut, että hän tykkäis matkustella. Jyki oli todennut siihen, että hänen kanssaan reissuja ei ole tulossa. piste. Jyrki kertoi olevansa tosi hyvä laittamaan ruokaa, mutta ei hän viitsi. On vaikea nähdä, että Jenni jaksais pitkään vetää perässä tuota lapatossua.
Annan ja hain yhdessäolo näytti helpolta, mutkattomalta ja rennolta. Anna näytti ilman kireyttä ihastuttavalta. Käsittämätön muutos!
Vierailija kirjoitti:
Jenni on raha ahne akka joka haluaa että mies ostaa mökin ja maksaa etelän matkat.
Jenni ei oo missään vaiheessa tällaista ilmaissut. Pikemminkin sen, että riittää ihan perusasiat! Haluaa työssäkäyvän miehen, jolta hoituu perusasiat ja on elämä hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni vois vähän löysyttää pipoaan kotihommista. Halusi ne pyykitkin koneeseen kuivamaan koska Jyrki ei osaa laittaa tarpeeksi hyvin ja nopsaan telineelle. Raskas tuollainen ihminen joka olettaa että kaikki tehdään hänen tyylillä ja se on juuri oikea tapa. Pitäisi tehdä itse mutta ei saa nalkuttaa marttyyrina kun toinen ei tee mitään.
Ei vaikuta yhtään sellaiselta ihmiseltä joka on valmis tekemään kompromisseja. Nythän useamman jakson ajan ongelma on ollut Jyrki, Jyrki ja Jyrki.
Ei ole sopiva pari.
Juu minulle jäi tv-jaksosta mieleen Jennin itkuinen valitus miten koti on ihan hirveässä kaaoksessa nyt koko ajan, vaikka Jyrkikin yrittää auttaa. Itse en kyennyt sellaista havaitsemaan tv:sitä nähdystä. Taitaa olla rima aika poikkeuksellisen korkealla hänellä.
Eipä paljoa kannata haaveilla lapsiperhearjesta, jos ei kestä tippaakaan sotkuja ja tavaroita levällään lattioilla. Taaperon kanssa mahdotonta pitää jatkuvasti siisteyttä yllä, saati sitten jos lapsia on useampi. Aivan epärealistisia niin moni näistä osallistujista tavoitteidensa suhteen, noin joustamattomina ihmisinä.
Vaikka Anna rentoutuikin nyt hieman, niin en ihmettele jos Hai haluaa uida pois. Itse deittailin miehenä paria upeaa kaunotarta - Annahan on ulkoisesti upea nainen - jotka olivat niin rasittavan hitaasti lämpeäviä että mulla meni fiilikset heihin. Jos nainen antaa miehelle kylmää kehonkieltä ja ehkä jopa sanookin että älä koske muhun, niin kyllä ne miehen liskoaivot aika äkkiä alkavat raksuttaa että meidän apajat on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Otti myös pahasti korvaan Jennin tiuskaisema "jaa nyt sitten kotityöt, kun se toinen tekee kuitenkin väärin". Excuse me?! Kotitöitä EI voi tehdä väärin! Se toinen vaan tekee Eri tavalla kuin sinä olet tottunut ja se ei ole väärin!
Tietenkin kotityöt voi tehdä monella tavalla väärin tai se eri tavalla tekeminen on laadultaan huonompaa. Tätä on tietysti joidenkin vaikea ymmärtää.
Ihmettelen Jennin tapauksessa,kun ei halua aviomiestään asumaan kotiinsa,ovatko he siis avopari?Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan...
Vierailija kirjoitti:
Tarpeetonta moitiskella Tainaa. Reagoisin itse tismalleen samoin tilanteessa, jossa mun pitäisi jotenkin kehittää lämpimiä tunteita ihmistä kohtaan, joka ei viehätä mua millään lailla. Vika ei siis ole Matinkaan, vaan yksinkertaisesti eroottinen lataus puuttuu. Minkäs sille mahtaa? Ei se pakottamalla kehity.
No sitten sinä et varmaan ihan tietoisesti mene ohjelmaan jonka tarkoituksena on mennä naimisiin tuikituntemattoman ihmisen kanssa, vielä niin että asutte vuorotellen toistenne luona.
Miksi Taina meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suht pienipalkkaisella yksinasuvalla kuten opettajalla tai myyjällä jää mitään säästöön jos vaikka vähänkin matkustelee tms.
Ei kai opettajat varsinaisesti ole pienipalkkaisia ja loput varmaan riippuu siitä kuinka paljon rahaa käyttää. Kyllä itse pystyin opiskeluaikanakin tekemään pieniä, edullisia reissuja kun vaan säästi ja suunnitteli.
Niinpä. Opiskelijanakin sain säästettyä pienen puskurin ja tein pieniä reissuja (kävin osa-aika töissä).
Kyllä mä oikeasti ihmettelen miten työssäkäyvä ihminen voi olla ihan peeaa varsinkin jos asuu Kotkassa. Kotkassa on tarjolla halpoja asuntoja. Jyrkillä ei myöskään ole autoa, lemmikkejä tai lapsia joista aiheutuu kuluja. Jotain jätetään ilmeisesti kertomatta, onko velkoja vai miksi nelikymppisellä on matti niin kukkarossa että joutuu uudelta kumppanilta pummimaan. Ja älkää nyt alkako selittämään yllättävistä menoista, niitä varten työssäkäyvällä on edes pieni puskuri.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen Jennin tapauksessa,kun ei halua aviomiestään asumaan kotiinsa,ovatko he siis avopari?Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan...
Mä en ihmettele. Jenni joutuisi tarjoamaan täyden ylläpidon ja Jyrki makaisi sohvalla.
Tämä ohjelma muistuttaa musliminaisten pakkoavioliittoa,naitetaan vieraalle miehelle,jota kohtaan ei ole minkäänlaisia,ainakaan positiivisia tunteita.Ei ne tunteet väkisin synny
Jenniä ei ehkä ärsytä sinänsä se sotku vaan se, että siellä on laiskotteleva ihminen, joka sotkee.
Yli 18 tuhatta viestiä tällä hetkellä 😁
Haluaisin kertoa myös oman version Jennistä ja Jyrkistä. Äsken katsoin eilisen jakson ja tuli jotenkin sääli ja myötähäpeäkin Jyrkiä kohtaan. Tuntui että Jyrki on kuin pikku poika jolle pitää kertoa ja kannustaa sekä potkia äidilliseen tyyliin.
Itse olen asunut etäsuhteessa miehen kanssa muutaman vuoden. Meillä useampi sata km väliä. Mietin tilannetta omalta alkutaipaleelta jos mies olis hakenut parin viikon tutustumisen jälkeen töitä minun paikkakunnaltani niin kyllä itsellänikin olisi iskenyt paniikki. Miettikääpä tilannetta jos suhde ei ottaisikaan tuulta purjeisiin. Puoliso olisi vieraalla paikkakunnalla ja kaikki sukulaiset, kaverit ja läheiset jäisivät toiselle paikkakunnalle. Ymmärrän erityisen hyvin Jenniä tässä asiassa. Siinä vaiheessa kun suhde on vakaalla pohjalla ja asuttu vaikkapa vuosi eri paikkakunnilla niin sitten voisi alkaa miettiä samalle paikkakunnalle muuttoa.
Itsellä ei ihan tuollaista Tshernobyl kaappia mutta olen tuon tulevaisuuteen varautumisessa ja taloudellisessa asiassa samalla Aalto pituudella Jennin kanssa. Tuossa iässä voi hyvinkin olla oma asunto. Oma poikani osti 22 v oman rivitalo kaksion Järvenpäästä ( eli ei edes mistään maaseudulta). Olen opettanut lapset säästämään ja ovat itse opetelleet sijoittamisen.
Toki jokainen saa olla sellainen kuin haluaa mutta Jyrkin pitää myös ymmärtää että Jenni on toivonut tietynlaista kumppania. Siihen sisältyy myös taloudellinen turva. Oon todella huolissani jos 40v miehellä ei ole minkäänlaista puskuria. Silloin kun on töitä niin silloin säästetään eikä eletä kädestä suuhun. Itseäkin eniten häiritsee Jyrkin hälläväliä olemus. Jyrki vois Jennin töissä ollessa vaikkapa tehdä jotakin hyvää ruokaa ja liikkua. Olla aktiivinen ja tehdä jotakin muutakin maata koko päivä sohvalla. Olin aika järkyttynyt kun Jyrki ei meinannut jaksaa kävellä tuomiokirkon rappusia ylös. Ei jessus sentään.
Tainaa ei näytetty 11 jaksossa ollenkaan. Meniköhän se lataamoon? Mattia näytettiin kyllä paljonkin. Outoa.
Viime tv-jakson alussa, minua oikein oksetti ne Jyrkin kalpeat lyhyet raajat siinä sohvalla. Niin olmimaiset ja pulleat.
Eikö missään muualla ole koskaan, kuin sohvalla ja sängyssä ?
Vierailija kirjoitti:
Ei suht pienipalkkaisella yksinasuvalla kuten opettajalla tai myyjällä jää mitään säästöön jos vaikka vähänkin matkustelee tms.
Opettaja pienipalkkainen? Mun lapsukainen teki opettajana sen verran ison tilin, että pystyi ostamaan lähes velattoman talon, kun oli ollut 6 vuotta töissä. Eikä kyllä sitä ennen rahojaan sen kummenmmin venytellyt. Kävi ulkomailla aika useinkin ja vietti ihan normaalian nuoren ihmisen elämää. Toki tuon talon osti puoliksi kumppaninsa kanssa, kun ensimmäisen yhteisen kotinsa ostivat. Olis varmaan saanut kulutettua koko tilinkin aina, jos olisi halunnut viettää "huoletonta elämää" , mutta onko siinä mitään järkeä. Mutta sen sano, ettei ainakaan aineopettajat ole pienipalkkaisia, luokanopettajista en mene sanomaan, ehkä he sitten ovat?
Me siis puhuttiin muutamasta päivästä ennen palkkapäivää. Sairaalalaskut tulee aina n. kuukauden päästä. Meillä on sossu, josta saa ns. hätätilassa, juurikin vaikka ne lääkkeet, eli ilman ei jää. Lemmikkihomma on valintakysymys. Jos elää tiukalla budjetilla on suorastaan tyhmää hankkia mitään lemmikkiä viemään osan niistä vähistä. On myös allergisia, jotka ei lemmikkiä ottaisi terveyssyistä.
Lapsia ei mulla ole, eikä tule, joten yksin elävänä on huolehdittavana vain itsensä. Varmaankin juuri sinkut voivat elää näin, vailla sitä huolta huomisesta, kun se on vain se oma arse vaarassa jos rahat loppuu. Jyrki on ollut sinkku, ainakin 10 vuotta, muistaakseni. Eli Jyrki-boy elää sinkkumallin elämää, palkalla eletään, v...ut turhasta säästämisestä.